Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 23 nov 2025 11:50 Al ver voor de aanslagen, bestond hier een uitzichtspunt en konden belangstellenden naar deze plek.
Er werden rondleidingen georganiseerd vanuit Tel Aviv voor bezoekers.

En ja, dat gebeurt nog steeds, url=[https://www.abrahamtours.com/tours/gaza ... -tel-aviv/]zie deze link [/url]

This tour is designed to offer participants a comprehensive understanding of the historical context leading up to this date, the events of October 7th itself, and, most importantly, the themes of rebirth, human connection, and hope. This tour is not about recounting horrors; it’s about understanding and engaging with the communities that have experienced these events firsthand.

Men kan hier van alles van vinden, maar de waarheid lijkt een stukje genuanceerder dan sadistische zionisten die het leuk vinden om te zien hoe palestijnen worden afgeslacht.
Jaja, eufemismen doen t altijd goed in speciale operatietijd
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 23 nov 2025 11:50 Al ver voor de aanslagen, bestond hier een uitzichtspunt en konden belangstellenden naar deze plek.
Er werden rondleidingen georganiseerd vanuit Tel Aviv voor bezoekers.

En ja, dat gebeurt nog steeds, url=[https://www.abrahamtours.com/tours/gaza ... -tel-aviv/]zie deze link [/url]

This tour is designed to offer participants a comprehensive understanding of the historical context leading up to this date, the events of October 7th itself, and, most importantly, the themes of rebirth, human connection, and hope. This tour is not about recounting horrors; it’s about understanding and engaging with the communities that have experienced these events firsthand.

Men kan hier van alles van vinden, maar de waarheid lijkt een stukje genuanceerder dan sadistische zionisten die het leuk vinden om te zien hoe palestijnen worden afgeslacht.
Ik zou het dichtdoen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Feit is dat er de afgelopen 2 jaar mensen voor hun plezier naar toe zijn gegaan.
Misschien om te kijken waar hun toekomstige koloniale huis komt te staan.
Of gewoon even uit leedvermaak.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Israël is weer actief bezig met bommen:

Beiroet:
https://www.bbc.com/news/articles/cn81j ... mpaign=rss
Israël heeft voor het eerst in maanden een luchtaanval uitgevoerd op de zuidelijke buitenwijken van de Libanese hoofdstad Beiroet, gericht tegen een hooggeplaatst lid van de militante groepering Hezbollah, ondanks een staakt-het-vuren.

Het kantoor van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu zei dat het doelwit de stafchef van Hezbollah was.

Israëlische mediaberichten identificeerden hem als Ali Tabtai en omschrijven hem als de nummer twee van de groep.

Het Libanese ministerie van Volksgezondheid zei dat ten minste één persoon was gedood en 21 anderen gewond waren geraakt bij de staking, waarbij een appartementencomplex in het dichtbevolkte district Dahieh werd getroffen. Het was niet meteen duidelijk of de vermoorde persoon Tabtai was. (..)
Gaza:
https://www.bbc.com/news/articles/c2087 ... mpaign=rss
Minstens 22 Palestijnen zijn gedood bij een reeks Israëlische luchtaanvallen in het noorden en midden van Gaza, zeggen medische en civiele beschermingsfunctionarissen van Hamas.

Ze zeiden dat vijf locaties waren getroffen, waaronder woonhuizen. Volgens lokale bronnen bevond zich onder de doden een hoge Hamas-commandant.

Het Israëlische leger zei dat het doelen in Gaza had getroffen als reactie op een incident eerder op zaterdag, toen het zei dat een ‘gewapende terrorist’ op soldaten had geschoten nadat hij de zogenaamde ‘gele lijn’ van de Gazastrook had overschreden, die gebieden onder volledige Israëlische controle aanduidde. Hamas ontkende dit.

Beide partijen hebben elkaar beschuldigd van het schenden van het staakt-het-vuren dat zes weken geleden is overeengekomen.(..)
De VS blijft volhouden, dat er een staakt het vuren wordt nageleefd, maar ja.. het was de regeling van Trump heh?
En dan móét het wel oké zijn... :idea:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het is een smerig onbetrouwbaar, helaas onvoorwaardelijk door het westen gesteund, koloniaal bewind dat maar 1 taal kent.
Die van bommen.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 23 nov 2025 17:22 Het is een smerig onbetrouwbaar, helaas onvoorwaardelijk door het westen gesteund, koloniaal bewind dat maar 1 taal kent.
Die van bommen.
Ja, staakt het vuren heh? :roll:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 nov 2025 08:25
HierEnNu schreef: 20 nov 2025 14:44
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 nov 2025 12:51
Je doet dat niet openlijk maar ik kan het tussen de regels door lezen.

Jij bent echer die een voorstel van etnisch zuiveren van de Westbank een goed voorstel vindt.
Etnisch zuiveren? Als je het over etnische zuivering wilt hebben:
  • in 2005 werden juist alle Joodse inwoners gedwongen Gaza te verlaten. :idea:
Israël verwijderde eigenhandig de Joodse inwoners van Gaza, een ruilhandel: land voor vrede!

En gaf Gaza vrede terug voor het geschonken land? Nee, Gaza faciliteerde Hamas&Co de nodige hand en span diensten, zodat op 7 oktober 2023 de eerste vlagen van geweld door middel van Operatie al-Aqsa Storm over Israël konden losbarsten. Over poging tot etnisch zuiveren gesproken!
Zulks ben jij meer voorstander van dan van eerlijke ruilverkaveling?

Ruilverkaveling is volgens jou synoniem met etnisch zuiveren? Als je me iets wilt verwijten, baseer het dan op wat ik daadwerkelijk schreef. Het idee dat ik etnische zuivering zou bepleiten, lees je er zelf in.
Zulks staat nergens, expliciet noch impliciet.

Wanneer je conclusies trekt uit zaken die niet gezegd zijn, dan is het logisch dat de uitkomst scheef wordt. Misschien is het zinvol om eerst te reageren op de feitelijke inhoud, voordat je motiveert wat volgens jou 'tussen de regels' staat.
Die kolonisten ware daar onrechtmatig.

Het is ook geen ruikverkaveling, het is gewoon verdrijven van de Palestijnen naar de woestijngebieden.
Ruikverkaveling? Dat jij meteen veronderstelt dat er een luchtje aan moet zitten verbaast me niets. We hebben het nota bene over een hypothetische ruilverkaveling in een hypothetische toekomst, om de mogelijkheid van een Palestijnse staat dichterbij te brengen, omdat zulks door de huidige omstandigheden vrijwel onmogelijk is.
Maar jij maakt er van uit je vooroordelen bij voorbaat weer een kwaadaardig complot van.

Als de Palestijnen Israël op de manier blijven benaderen zoals jij doet, dan komt er nooit een Palestina!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 23 nov 2025 17:39
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 nov 2025 08:25
HierEnNu schreef: 20 nov 2025 14:44

Etnisch zuiveren? Als je het over etnische zuivering wilt hebben:
  • in 2005 werden juist alle Joodse inwoners gedwongen Gaza te verlaten. :idea:
Israël verwijderde eigenhandig de Joodse inwoners van Gaza, een ruilhandel: land voor vrede!

En gaf Gaza vrede terug voor het geschonken land? Nee, Gaza faciliteerde Hamas&Co de nodige hand en span diensten, zodat op 7 oktober 2023 de eerste vlagen van geweld door middel van Operatie al-Aqsa Storm over Israël konden losbarsten. Over poging tot etnisch zuiveren gesproken!
Zulks ben jij meer voorstander van dan van eerlijke ruilverkaveling?

Ruilverkaveling is volgens jou synoniem met etnisch zuiveren? Als je me iets wilt verwijten, baseer het dan op wat ik daadwerkelijk schreef. Het idee dat ik etnische zuivering zou bepleiten, lees je er zelf in.
Zulks staat nergens, expliciet noch impliciet.

Wanneer je conclusies trekt uit zaken die niet gezegd zijn, dan is het logisch dat de uitkomst scheef wordt. Misschien is het zinvol om eerst te reageren op de feitelijke inhoud, voordat je motiveert wat volgens jou 'tussen de regels' staat.
Die kolonisten ware daar onrechtmatig.

Het is ook geen ruikverkaveling, het is gewoon verdrijven van de Palestijnen naar de woestijngebieden.
Ruikverkaveling? Dat jij meteen veronderstelt dat er een luchtje aan moet zitten verbaast me niets. We hebben het nota bene over een hypothetische ruilverkaveling in een hypothetische toekomst, om de mogelijkheid van een Palestijnse staat dichterbij te brengen, omdat zulks door de huidige omstandigheden vrijwel onmogelijk is.
Maar jij maakt er van uit je vooroordelen bij voorbaat weer een kwaadaardig complot van.

Als de Palestijnen Israël op de manier blijven benaderen zoals jij doet, dan komt er nooit een Palestina!
Is dat dan de bedoeling van Israël en Godfather cc.?? :shock: :)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 23 nov 2025 17:42:scissors:
Wat is wanneer de bedoeling van Israël? Jouw Godfather ken ik niet.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: Als de Palestijnen Israël op de manier blijven benaderen zoals jij (TIBERIUS CLAUDIUS) doet, dan komt er nooit een Palestina!
HierEnNu schreef: 23 nov 2025 17:48
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 23 nov 2025 18:02 HierEnNu schreef: Als de Palestijnen Israël op de manier blijven benaderen zoals jij (TIBERIUS CLAUDIUS) doet, dan komt er nooit een Palestina!
Ja en? Klopt dat niet volgens jou?

Ik ervaar jouw gedrag momenteel als miscommunicatief,
zowel hier als in andere topics. Prettig weekend verder en
veel plezier verder! Je lacht maar je huilt?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Prettige avond verder.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Er zijn nog steeds 5 Israelische lichamen in Gaza (Bron). Hartverscheurend! Het idee dat vijf Israelische families nog steeds in onzekerheid zitten, zonder de lichamen van hun geliefden - tegen het plan in waarmee ze akkoord zijn gegaan, zelfs na weken van staakt‑het‑vuren - maakt de situatie bijna onverdraaglijk voor deze Israelische families.

Hamas heeft het akkoord geschonden en ik zie geen reden meer om de oorlog niet volop voort te zetten. Nu Israel zich niet meer telkens terug hoeft te trekken in ruil voor wat gijzelaars, als Hamas nog maar 2% van Gaza heeft en als een kat in het nauw zit. Militaire analisten stellen dat, nu er geen levende gijzelaars meer zijn, Israel tijdens operaties geen beperkingen meer heeft. Waar voorheen nog rekening moest worden gehouden met risico's voor de overgebleven gijzelaars en druk van families van gegijzelden om operaties te temperen, is die rem nu volledig weggevallen. Hamas heeft wat tijd gewonnen, maar er is op het moment niets meer dat Hamas nog in stelling kan brengen tegen hun vernietiging door Israel.

Hamas heeft zich niet gehouden aan het plan en er zijn al berichten dat Hamas in fase twee van het plan misschien weigert de wapens in te leveren en zich over te geven om plaats te maken voor een nieuwe regering onder leiding van Blair, wat betekent dat ze het plan waarmee ze akkoord waren gegaan nogmaals zouden schenden. Nu kan Israel ze het karweitje klaren.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 23 nov 2025 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 23 nov 2025 18:37 Hamas heeft het akkoord geschonden en ik zie geen reden meer om de oorlog niet volop voort te zetten.
Dat komt omdat je hart verbitterd is. Ik zie zo'n 2 miljoen redenen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 23 nov 2025 18:15
Gerard R. schreef: 23 nov 2025 18:02 HierEnNu schreef: Als de Palestijnen Israël op de manier blijven benaderen zoals jij (TIBERIUS CLAUDIUS) doet, dan komt er nooit een Palestina!

Ja en? Klopt dat niet volgens jou?

Ik ervaar jouw gedrag momenteel als miscommunicatief,
zowel hier als in andere topics. Prettig weekend verder en
veel plezier verder! Je lacht maar je huilt?
Zou je dat raar vinden vanwege wat we dagelijks aan ellende zien?
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 23 nov 2025 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie