Is een regimewisseling mogelijk?

Moderator: Moderators

Gesloten
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Dit topic gaat niet over de Palestijnen [of andere zaken in het Midden Oosten], maar alleen over het volgende dat ik 29 December vorig jaar las afkomstig van de Mossad: زمان آن رسیده است که با هم به خیابان‌ها برویم؛ ما با شما هستیم، نه فقط از دور و با کلمات، بلکه در عمل و در محل. ‑‑ “De tijd is gekomen om samen de straten op te gaan; wij zijn bij jullie — niet alleen van een afstand en in woorden, maar ook in daden en ter plaatse.” Dat geeft de mensen in Iran hoop, de boodschap geeft steun, het isolement is niet absoluut, het creeërt mentale veerkracht en hoop, zelfs tegen een regime dat alle oppositie probeert te onderdrukken :)

Het Iraanse regime is streng autoritair: politieke oppositie wordt zwaar onderdrukt, persvrijheid en vrije meningsuiting zijn ernstig beperkt, en sociale en culturele vrijheid worden sterk gecontroleerd. Voor de bevolking betekent dit constante controle, angst voor represailles, en weinig ruimte voor individuele autonomie.

De mensen in Iran zijn in opstand gekomen en de golven beslaan honderden locaties in tientallen steden en provincies, van grote steden zoals Teheran, Isfahan en Shiraz tot kleinere steden en landelijke gebieden. In eerdere protesten waren de acties geconcentreerd in stedelijke centra, terwijl nu zelfs afgelegen regio’s, inclusief Koezestan en Koerdische gebieden, actief deelnemen. Dit maakt het de meest wijdverspreide en landelijke mobilisaties ooit in het moderne Iran.

Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Is een regimewisseling mogelijk?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Er wodt de Mossad geciteerd, het wodt dus weer een Zionistisch propaganda fimpje.

Dat de Mossad (erger dan de Gestapo) zich aan iets menselijks gelegen laat liggen lijkt me pure onzin.

Dit wordt een draadje om propaganda te maken voor een Zio_Nazistische aanval op Iran.

Wat mij betreft wordt het gesloten of beter: helemaal verwijderd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Is een regimewisseling mogelijk?

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2026 10:00 Er wodt de Mossad geciteerd, het wodt dus weer een Zionistisch propaganda fimpje.

Dat de Mossad (erger dan de Gestapo) zich aan iets menselijks gelegen laat liggen lijkt me pure onzin.

Dit wordt een draadje om propaganda te maken voor een Zio_Nazistische aanval op Iran.

Wat mij betreft wordt het gesloten of beter: helemaal verwijderd.
deze discussie kan gewoon in het nieuwe topic "27 maanden later" plaatsvinden, maar jouw reactie gaat volledig voorbij aan de problemen met het huidige regime in Iraq en is slechts een herhaling van jouw mening over Israel. Dus ze draagt niet echt wat bij.
Ik sluit dit topic.
Ik wens u alle goeds
Gesloten