Aanslag

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Aanslag

Bericht door dikkemick »

Voorspelling: Nog meer aanslagen zullen gaan plaatsvinden en niet slechts door moslims. Israël blijft nl olie op t vuur gooien. Continue weer!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 14 mar 2026 15:46 Voorspelling: Nog meer aanslagen zullen gaan plaatsvinden en niet slechts door moslims.
Uiteraard, dat weet iedereen -- met zoveel moslims is het wachten op de volgende terroristische aanslag. Veruit het grootste deel van de dodelijke aanslagen in Europa komt uit Islamitische hoek. In Frankrijk, zoals de Parijs‑aanslagen met zo'n 130 doden en die truckaanval in Nice met 86 doden bij de Bastilledagviering. Of in Duitsland, zoals de truckaanval op de kerstmarkt in Berlijn met 12 doden en de festivalmesaanval in Solingen waarbij 3 mensen omkwamen. Of in het Verenigd Koninkrijk, zoals de terroristische Manchester Arena‑bomaanslag met 23 doden en de Finsbury Park aanval, of op de sjoel in Manchester waarbij 2 mensen omkwamen voordat de dader werd doodgeschoten door de politie. Of in België, zoals de terroristische aanslagen in Brussel waarbij bommen op de luchthaven Zaventem en metrostation Maalbeek vielen en in totaal 32 mensen omkwamen, etc.
Israël blijft nl olie op t vuur gooien. Continue weer!
Israel beschermt zijn burgers door Palestijns‑islamitisch terrorisme actief te bestrijden -- iets dat slap Europa zou moeten durven doen in plaats van alleen te zwaaien en moreel te wijzen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2026 16:06
dikkemick schreef: 14 mar 2026 15:46 Voorspelling: Nog meer aanslagen zullen gaan plaatsvinden en niet slechts door moslims.
Uiteraard, dat weet iedereen -- met zoveel moslims is het wachten op de volgende terroristische aanslag. Veruit het grootste deel van de dodelijke aanslagen in Europa komt uit Islamitische hoek. In Frankrijk, zoals de Parijs‑aanslagen met zo'n 130 doden en die truckaanval in Nice met 86 doden bij de Bastilledagviering. Of in Duitsland, zoals de truckaanval op de kerstmarkt in Berlijn met 12 doden en de festivalmesaanval in Solingen waarbij 3 mensen omkwamen. Of in het Verenigd Koninkrijk, zoals de terroristische Manchester Arena‑bomaanslag met 23 doden en de Finsbury Park aanval, of op de sjoel in Manchester waarbij 2 mensen omkwamen voordat de dader werd doodgeschoten door de politie. Of in België, zoals de terroristische aanslagen in Brussel waarbij bommen op de luchthaven Zaventem en metrostation Maalbeek vielen en in totaal 32 mensen omkwamen, etc.
Israël blijft nl olie op t vuur gooien. Continue weer!
Israel beschermt zijn burgers door Palestijns‑islamitisch terrorisme actief te bestrijden -- iets dat slap Europa zou moeten durven doen in plaats van alleen te zwaaien en moreel te wijzen.
Wat slap Europa doet is nu wel in de discussie gewéest ChaimNimsky en dat is hun politiek. Wij hebben ons kader van beoordeling van 'recht en slecht' e.d.. Ook zeker niet de hemel, maar met 'recht en slecht' is het opnieuw mondiaal Middeleeuws van aard, door bv. Israël en Ukraine, Rusland, de VS met hun veto's. Voorlopig hebben Europa en de wereld behoorlijk veel last van het MO (straat van Hormuz) en we hebben er maar matig mee te maken. Ja, Europa heeft veel hulpgeld in het MO gestopt. Voor haventjes en voorzieningen, vooral voor Palestijnen, die het werkelijk niet altijd even best hebben. Allemaal weg. En gekke Trump doet daar mondiaal nog eens forse scheppen bovenop door miljarden aan hulp te schrappen...

Ook echt ernstig voor de wereld: VN weggevaagd mede door het aan de laars lappen van elke resolutie door Israël. "Ja, maar die zit vol Arabieren". Ja, maar zo gaat dat met organisaties, er zitten wel eens mensen in, die je liever niet ziet. Dan de organisatie maar nekken? Kom kom... Internationaal Recht. "Houden jullie ook maar je kop". Jawel... 'His majesty's requests and requires'...

En nu kunnen we lekker overal oorlog maken en overal land veroveren met oorlogen, want daartegen was de VN, zwak als óok die is, bestemd. Internationale gerechtshoven ook overboord. Ik vind zo'n wereld maar niks.

Dan eeuwig de aanslagen. Die worden door lui van hier en van daar gepleegd, overal ter wereld, maar als er tien mensen om zeep worden geholpen door een Moslim dan is het (terecht) ach en wee en groot verdrietig nieuws, maar als het 70.000 om zeep worden geholpen door Israël wat vele duizende keren zo veel is, dan moet Europa plotseling heel anders doen van jou. Nu gaan er weer 'een paar' in Iran en Zuid-Libanon tot gehakt. Elk gedood onschuldig mens is er mij een teveel. En er gaan heel wat onschuldigen.

Ik zie de problemen van Israël, dat heb ik ook beschreven hier op het forum, maar het voortdurend mens-vermalend terugslaan, dus doden en verminken van Moslims is gewoon in mijn ogen de basaalste en slechtste vorm van met elkaar omgaan op aarde en correctie van het ontoelaatbare van de ander, het geeft altijd nóg meer geweld, nog meer haat etc., en ik ben heel vaak niet overtuigd van de noodzaak. Voor mij en velen echt een ENORM probleem.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 14 mar 2026 18:10 Wat slap Europa doet is nu wel in de discussie gewéest ChaimNimsky en dat is hun politiek.
Europa zit niet eens meer aan tafel en is niet eens meer gevraagd zoals voorheen. Wat maakt het nog uit wat Europa denkt? Het Judeo-christelijke Europa is zo goed als verloren en Islam-bastion Europa heeft niets meer te bieden binnen de bestaande machtsverhoudingen.
Wij hebben ons kader van beoordeling van 'recht en slecht' e.d.. Ook zeker niet de hemel, maar met 'recht en slecht' is het opnieuw mondiaal Middeleeuws van aard
Moderne Realpolitik betekent dat je strategische keuzes maakt binnen reële machtsverhoudingen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2026 22:10
Gerard R. schreef: 14 mar 2026 18:10 Wat slap Europa doet is nu wel in de discussie gewéest ChaimNimsky en dat is hun politiek.
Europa zit niet eens meer aan tafel en is niet eens meer gevraagd zoals voorheen. Wat maakt het nog uit wat Europa denkt? Het Judeo-christelijke Europa is zo goed als verloren en Islam-bastion Europa heeft niets meer te bieden binnen de bestaande machtsverhoudingen.
Wij hebben ons kader van beoordeling van 'recht en slecht' e.d.. Ook zeker niet de hemel, maar met 'recht en slecht' is het opnieuw mondiaal Middeleeuws van aard
Moderne Realpolitik betekent dat je strategische keuzes maakt binnen reële machtsverhoudingen.
Ben ik even blij, dat ik dáar niets mee te maken heb... Al dat oorlogsdenken... :roll:
Ik hoop dat de EU zich daar heel lang intern niet mee zal hoeven bemoeien.
Kan men zich hier richten op nuttiger zaken dan vernietiging en verlies...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 14 mar 2026 22:56 Ben ik even blij, dat ik dáar niets mee te maken heb... Al dat oorlogsdenken... :roll:
Als Europa niet wil veranderen in een irrelevant en verarmd werelddeel, is het zaak dat het zich strategisch positioneert in een wereld waarin machtspolitiek een hoofdrol speelt. Doet het dat niet, zal het geopolitiek gemarginaliseerd raken, en veiligheid, invloed en toekomst verliezen: de toegang tot energie zal veel duurder, onzekerder en politiek afhankelijker worden, omdat producenten hun prioriteiten leggen bij sterkere partners. Europese industrie zal zich verplaatsen naar regio's waar energie goedkoper is en geopolitieke risico's kleiner zijn, met verlies van heel veel banen, technologische kennis en economische dynamiek als gevolg. Europa zal bovendien invloed verliezen over handelsroutes, technologische standaarden en financiële structuren.

Europese bedrijven raken dan afhankelijk van regels en systemen die elders worden vastgesteld, terwijl politieke druk van buitenaf kan wordt gebruikt om almaar meer economische concessies af te dwingen. De volgende generatie hier verliest dan het vermogen om de internationale orde mede vorm te geven: beslissingen over energie, technologie, veiligheid en handel worden dan simpelweg elders genomen. In wat voor Europa zullen Europese kinderen en kleinkinderen moeten leven?
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2026 23:18
Gerard R. schreef: 14 mar 2026 22:56 Ben ik even blij, dat ik dáar niets mee te maken heb... Al dat oorlogsdenken... :roll:
Als Europa niet wil veranderen in een irrelevant en verarmd werelddeel, is het zaak dat het zich strategisch positioneert in een wereld waarin machtspolitiek een hoofdrol speelt. Doet het dat niet, zal het geopolitiek gemarginaliseerd raken, en veiligheid, invloed en toekomst verliezen: de toegang tot energie zal veel duurder, onzekerder en politiek afhankelijker worden, omdat producenten hun prioriteiten leggen bij sterkere partners. Europese industrie zal zich verplaatsen naar regio's waar energie goedkoper is en geopolitieke risico's kleiner zijn, met verlies van heel veel banen, technologische kennis en economische dynamiek als gevolg. Europa zal bovendien invloed verliezen over handelsroutes, technologische standaarden en financiële structuren.

Europese bedrijven raken dan afhankelijk van regels en systemen die elders worden vastgesteld, terwijl politieke druk van buitenaf kan wordt gebruikt om almaar meer economische concessies af te dwingen. De volgende generatie hier verliest dan het vermogen om de internationale orde mede vorm te geven: beslissingen over energie, technologie, veiligheid en handel worden dan simpelweg elders genomen. In wat voor Europa zullen Europese kinderen en kleinkinderen moeten leven?
Ik hoop dat ze niet in zoiets zullen moeten leven als nu de humane puinhoop van het MO. Ukrsine... Of in de ontluikende schier fascistische dictatuur de VS. Of Afrika, waar de koloniale heerser ze nogal in alle opzichten op achterstand hadden gezet, wat ze nog niet zijn ontgroeid... China heeft zich net als India aardig aan dat verhaal ontworsteld. De EU zoekt ook naar samenwerking met dergelijke min of meer constructieve blokken. En dat lukt soms. Ook met Mercosur. Misschien nog ooit met heel BRICS. Hopen dat dát een beetje duurzaam zal blijven anders dan de zigzaggende VS. En als dát allemaal goed gaat, dan zie ik het nog niet zo negatief in hoor. Als we maar wat losser zouden Kunnen komen van de VS. En wie weet wat nog ooit met de Russen kan.. Bijna Europa.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 14 mar 2026 23:48 Ik hoop dat ze niet in zoiets zullen moeten leven als nu de humane puinhoop van het MO. Ukrsine... Of in de ontluikende schier fascistische dictatuur de VS. Of Afrika, waar de koloniale heerser ze nogal in alle opzichten op achterstand hadden gezet, wat ze nog niet zijn ontgroeid... China heeft zich net als India aardig aan dat verhaal ontworsteld. De EU zoekt ook naar samenwerking met dergelijke min of meer constructieve blokken. En dat lukt soms. Ook met Mercosur. Misschien nog ooit met heel BRICS. Hopen dat dát een beetje duurzaam zal blijven anders dan de zigzaggende VS. En als dát allemaal goed gaat, dan zie ik het nog niet zo negatief in hoor. Als we maar wat losser zouden Kunnen komen van de VS. En wie weet wat nog ooit met de Russen kan.. Bijna Europa.
Voor China geldt: economische macht eerst. Verstandig. Met projecten zoals de Belt and Road Initiative creëert China politieke invloed, een sterk leger, maritieme macht in de Zuid-Chinese Zee, strategische toegang tot handelsroutes en economische afhankelijkheid van China voor andere naties.

Als Europa politiek meer geïntegreerd raakt, kan het in een klap een enorme economie, geavanceerde technologie, een grote bevolking en sterke diplomatie in één machtsblok combineren. Dat zou het automatisch weer tot een van de grootste wereldmachten maken.
En wie weet wat nog ooit met de Russen kan.. Bijna Europa.
Op dit moment lijkt dat scenario erg ver weg. Als Rusland ooit politiek sterk verandert, zou het geopolitiek opnieuw richting Europa kunnen bewegen. Dat zou geopolitiek enorm zijn, omdat Rusland veel grondstoffen heeft, Europa enorme technologie en industrie heeft en samen zou dat een gigantisch machtsblok kunnen vormen.

Zionist
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

ChaimNimsky schreef: 15 mar 2026 00:25
Op dit moment lijkt dat scenario erg ver weg. Als Rusland ooit politiek sterk verandert, zou het geopolitiek opnieuw richting Europa kunnen bewegen. Dat zou geopolitiek enorm zijn, omdat Rusland veel grondstoffen heeft, Europa enorme technologie en industrie heeft en samen zou dat een gigantisch machtsblok kunnen vormen.
Mogelijk gewaagde maar terechte analyse. Haalt toevallig (?) ook de kranten koppen.

De Wever pleit voor deal met Rusland. Europese leiders geven me gelijk, maar niemand durft het luidop te zeggen.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2026 13:11
Gerard R. schreef: 14 mar 2026 12:54 Nou, dan maar hélémáál verloren meneer.
Ik heb geen enkele last van de Islamieten, nou ja, foutigheid gebeurt overal.
Veruit de meeste grote, dodelijke terroristische aanslagen in Europa zijn uitgevoerd door moslims. Aanslagen zoals in Manchester, Parijs, Brussel en andere steden laten zien dat ze vaak veel slachtoffers maken. Persoonlijk heb ik liever met een nazi te maken dan met een moslim -- dat zegt alles over hoe een zeer snel groeiende groep tegenwoordig Europistan beleeft.
Ja, geef het maar toe!
Dat zegt alles over jou.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 15 mar 2026 04:36
Mogelijk gewaagde maar terechte analyse. Haalt toevallig (?) ook de kranten koppen.

De Wever pleit voor deal met Rusland. Europese leiders geven me gelijk, maar niemand durft het luidop te zeggen.
Nu nog niet. Nu is het nog oorlog in Ukraine. Maar dat kan betrekkelijk snel normaliseren. Zie Vietnam. Zij zijn niet onvriendelijk jegens Amerikanen. In Irak zijn Amerikaanse bases. Trump is een poosje vriendelijk met Putin geweest en ik verdenk hem er nóg van.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 14 mar 2026 23:48 Ik hoop dat ze niet in zoiets zullen moeten leven als nu de humane puinhoop van het MO. Ukrsine... Of in de ontluikende schier fascistische dictatuur de VS. Of Afrika, waar de koloniale heerser ze nogal in alle opzichten op achterstand hadden gezet, wat ze nog niet zijn ontgroeid... China heeft zich net als India aardig aan dat verhaal ontworsteld. De EU zoekt ook naar samenwerking met dergelijke min of meer constructieve blokken. En dat lukt soms. Ook met Mercosur. Misschien nog ooit met heel BRICS. Hopen dat dát een beetje duurzaam zal blijven anders dan de zigzaggende VS. En als dát allemaal goed gaat, dan zie ik het nog niet zo negatief in hoor. Als we maar wat losser zouden Kunnen komen van de VS. En wie weet wat nog ooit met de Russen kan.. Bijna Europa.
Voor China geldt: economische macht eerst. Verstandig. Met projecten zoals de Belt and Road Initiative creëert China politieke invloed, een sterk leger, maritieme macht in de Zuid-Chinese Zee, strategische toegang tot handelsroutes en economische afhankelijkheid van China voor andere naties.

Als Europa politiek meer geïntegreerd raakt, kan het in een klap een enorme economie, geavanceerde technologie, een grote bevolking en sterke diplomatie in één machtsblok combineren. Dat zou het automatisch weer tot een van de grootste wereldmachten maken.

Met (geo)politiek weet je het maar nooit. Trump doet veel moeite ons naar de Russen te jagen. Om maar eens een entiteit te noemen. China is er ook een. Met India hebben we ook een vreedzaam contact. Ik ga er niet over speculeren.. nou ja.... een beetje 8*)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hier een aanslag waar niemand meer van opkijkt en de reden is dat er meer synagogen wellicht doelwit zullen worden

Auto met gezin beschoten op Westelijke Jordaanoever, vier doden https://share.google/QD6nr5g6m4D5rJNDE

O ja, overbodig te vermelden maar in de auto zaten vogelvrije Palestijnen.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 15 mar 2026 19:38 Hier een aanslag waar niemand meer van opkijkt en de reden is dat er meer synagogen wellicht doelwit zullen worden

Auto met gezin beschoten op Westelijke Jordaanoever, vier doden https://share.google/QD6nr5g6m4D5rJNDE

O ja, overbodig te vermelden maar in de auto zaten vogelvrije Palestijnen.
De mensheid is min of meer gek geworden. (Angst voor elkaar en proberen de ander je wil op te leggen...)
Lijkt echt het Einde der Tijden (Jehova's) wel.. maar daar zijn we hier op FT vanaf gestapt.

Als ik kijk naar de tv zie ik explosies en in elkaar liggende gebouwen.
Als ik kijk naar mensen die ermee te maken hebben zie ik dood, verdriet en ontnomen toekomst..
Als ik kijk naar zee zie ik vloten van extreem gevaarlijke oorlogsbodems dreigend rondvaren.. en ook tankers in brand.
Alles is uit balans wereldwijd door gedoe, geknoei van Middeleeuws denkende 'mannetjes' (mooie omschrijvende term van Dikkemick enige tijd geleden). Extreem-rechtse machtspolitiek regeert mondiaal. Lijkt de historie wel... Arme landen hebben honger, klimaat steeds erger..

Ik herhaal maar weer eens tot vervelends toe: het ís dat het allemaal zo dodelijk en destructief is... anders zou je het vriendelijk 'kinderlike domheid, onvermogen, geknoei, gepruts' kunnen noemen. En weet je? De vijand schiet soms nog terug ook, de brutaliteit... Nou jaaa... in Venezuela niet. De mens (wij) blijkt een prutser op een moment dat dat hélémáál niet slim is... Wát goed rentmeesterschap...?? :roll: #-o

De wereldorde is nu macht, kracht en agressiviteit zonder mededogen naar mensen, zelfs in het denken van een volk dat een jaar of 80 terug zó heeft geleden. Niet te geloven. Schiet maar raak, want wij lopen gevaar en hebben een eigen agenda. Zowel Russen als het Westen vallen zomaar landen binnen of het maar niks is... Kijken wat de Chinezen met Taiwen doen en hoe goed het Noord-Koreaanse kernwapenprogram zal worden.

Aan de EU zou ik (stofje als ik ben) willen adviseren wel héél ontzettend sterk te worden, economisch maar ook en vooral milltair helaas. Want het is zeker niet ondenkbaar dat ook wij een keer met dit gezeik te maken krijgen, hoe onwaarschijnlijk dit ook lijkt. De mondiale politieke neuzen staan niet goed..

(Toen ik nog een jongetje was vond ik de inval van de Russen in Hongarije al heel spannend. Mijn vader was heel bezorgd. Die had 4 jaar als dwangarbeider in Hitler-Duitsland gezeten..Ik vraag me vaak af hoe jongeren van vandaag tegen het geweld in het wereldgebeuren aankijken. Ik zie relatief heel weinig communicatie met jongeren. Ik hoop dat het nog wat wordt met jullie [of onze] toekomstige wereld.)
ChaimNimsky
Superposter

Netanyahu heeft meerdere keren gezegd dat Europa volgens hem meer aanslagen zal krijgen van islamistische extremisten en dat Europese landen zich daar beter tegen moeten voorbereiden:
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu suggereerde zondag dat Israëli’s en Europeanen bondgenoten zijn in een beslissende strijd voor de toekomst van de wereld tegen radicaal islamisme, extreemlinkse ideologieën en ongecontroleerde immigratie... “De westerse joods-christelijke beschaving word aangevallen. Deze poging wordt niet alleen uitgevoerd door radicaal islamisme, maar in samenwerking met krachten die jullie goed kennen: de radicale linkerzijde en de islamisten...

“Veel landen in Europa waren verdoofd; ze openden hun grenzen zonder enige controle. Niet slechts voor een jaar of twee; dit is al lange tijd een strijd. In dit opzicht zijn wij niet alleen bondgenoten en strijdmakkers, we zijn broeders en zusters in de beslissende strijd voor de toekomst van de wereld...
https://www.jns.org/netanyahu-calls-eur ... -struggle/
Zionist
Plaats reactie