Aanslag

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Aanslag

Bericht door Gerard R. »

Hoe akeliger de behandeling door een goed toegerust volk van een ander volk hoe harder de terreur (Tit for Tat principe).
Zéker als er ook verschillende godsdiensten zijn :roll: :roll: :roll: en/of culturen. Milieu is ook zeer beïnvloedend. De groep..

Soms houdt dat even op, nl. als een flink aantal mensen gedood of op een andere manier 'uitgenomen' zijn. En dan na een poosje gaat het gewoon verder en harder dan de vorige sessie. Het bloed kruipt...
Op den duur haat men elkaar zó dat reparatie slecht met volgende generaties mogelijk is. Of door echt iedereen uit te moorden.

Een gematigder aanpak is over tijd zeer veel productiever. Dat kan niet iedereen begrijpen, daar heb ík dan weer wel begrip voor. Gaan ze roepen dat de gematigde partij slap is. Ja hoor.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 17 mar 2026 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik lees:
De verantwoordelijkheid voor terrorisme ligt altijd bij de dader.
De oorzaak van terrorisme! Daar gaat het om. Ook en juist en vooral in dit topic. De aanleiding om zo diep te kunnen zinken dat je onschuldigen angst wil inboezemen. In dit geval joden, omdat de terreurverdachten naar alle waarschijnlijkheid het koloniale extreem rechtse moorddadige beleid van Israël (die dus ook annexaties Westbank goedkeurt) afkeuren en hiervoor een laatste wanhoopsdaad in het werk stellen.
Vechten kan niet, want Israël is te machtig
Praten kan niet want Israël wil meer, meer, MEER.

De verantwoordelijkheid voor aanslagen ligt dan ook indirect bij de veroorzaker van alle leed en ellende. Allah helpt ze slecht hierbij het ook daadwerkelijk uit te voeren.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 17 mar 2026 17:11 Ik lees:
De oorzaak van terrorisme! Daar gaat het om. Ook en juist en vooral in dit topic. De aanleiding om zo diep te kunnen zinken dat je onschuldigen angst wil inboezemen. In dit geval joden, omdat de terreurverdachten naar alle waarschijnlijkheid het koloniale extreem rechtse moorddadige beleid van Israël (die dus ook annexaties Westbank goedkeurt) afkeuren en hiervoor een laatste wanhoopsdaad in het werk stellen.

De verantwoordelijkheid voor aanslagen ligt dan ook indirect bij de veroorzaker van alle leed en ellende. Allah helpt ze slecht hierbij het ook daadwerkelijk uit te voeren.
Wie een terroristische aanslag niet kan bedwingen, is zelf zwak. Zwakte is de oorzaak en afzweren van terrorisme is de enige uitweg.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 17 mar 2026 17:27
dikkemick schreef: 17 mar 2026 17:11 Ik lees:

Wie een terroristische aanslag niet kan bedwingen, is zelf zwak. Zwakte is de oorzaak en afzweren van terrorisme is de enige uitweg.
Absoluut oneens! Terrorisme als laatste "red"middel dat overblijft om aandacht te vragen voor je deplorabele situatie. Zeker als de tegenpartij door blijft gaan met annexeren, koloniseren en moorden met alle sublieme hoog geavanceerde wapens.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 17 mar 2026 17:41 Absoluut oneens! Terrorisme als laatste "red"middel dat overblijft om aandacht te vragen voor je deplorabele situatie. Zeker als de tegenpartij door blijft gaan met annexeren, koloniseren en moorden met alle sublieme hoog geavanceerde wapens.
Verlies of onderdrukking rechtvaardigt geen aanslagen op onschuldigen. Vele landen en volken hebben grondgebied verloren en accepteerden uiteindelijk hun nederlaag; inheemse volkeren leden enorme onrechtvaardigheid, maar ook zij pleegden geen terrorisme. Terroristisch geweld tegen burgers is altijd een bewuste keuze, geen onvermijdelijk gevolg van je situatie. Palestijnse groepen hebben terrorisme gepleegd, en in Gaza leven ze nu onder meer erbarmelijke omstandigheden en op een nog kleiner stukje grond dan ooit tevoren. Israel heeft de oorlog gewonnen, en de enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 17 mar 2026 17:03:scissors:
Dit topic betreft echter moslim-terrorisme in Nederland.
Voor alle duidelijkheid:
  • ik distantieer me van de stelling dat dit topic over Moslimterrorisme in Nederland gaat.
Daar kom ik later inhoudelijk nog op terug.
Tenzij er voor die tijd een slotje op komt, hetgeen me niet zou verbazen ...

Wat mij betreft is het belangrijker om het topic leesbaar en on-topic te houden. De discussie wordt echter opnieuw verschoven richting Israël/Palestina, terwijl moderatie eerder expliciet heeft aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Ik kies er daarom bewust voor om niet mee te gaan in die zijlijn-discussies. Dat levert vooral ruis op én vergroot de kans op moderatie-ingrijpen.

Mijn insteek is simpel: ik reageer alleen nog op bijdragen die aantoonbaar on-topic zijn. Hoe kijk jij daartegenaan? Volgens mij houdt dat de discussie beter werkbaar, toch?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 17 mar 2026 19:11
dikkemick schreef: 17 mar 2026 17:41 Absoluut oneens! Terrorisme als laatste "red"middel dat overblijft om aandacht te vragen voor je deplorabele situatie. Zeker als de tegenpartij door blijft gaan met annexeren, koloniseren en moorden met alle sublieme hoog geavanceerde wapens.
Verlies of onderdrukking rechtvaardigt geen aanslagen op onschuldigen. Vele landen en volken hebben grondgebied verloren en accepteerden uiteindelijk hun nederlaag; inheemse volkeren leden enorme onrechtvaardigheid, maar ook zij pleegden geen terrorisme. Terroristisch geweld tegen burgers is altijd een bewuste keuze, geen onvermijdelijk gevolg van je situatie. Palestijnse groepen hebben terrorisme gepleegd, en in Gaza leven ze nu onder meer erbarmelijke omstandigheden en op een nog kleiner stukje grond dan ooit tevoren. Israel heeft de oorlog gewonnen, en de enige manier om nog uit deze misère te komen, is door terrorisme af te zweren.
Vind jij dat wij hier Duits hadden moeten worden, als we niet door geallieerden waren geholpen in WO2?
Er was hier verzet (vlgs de Duitsers terreur, aanslagen).
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 17 mar 2026 19:11
Ja, dat laatste komt jou wel heel goed uit natuurlijk. Terrorisme afzweren, je (als Palestijnen) overgeven en maar accepteren dat je nog minder dan een kakkerlak bent.
Nee Nimsky, ik begrijp de terreur en verwacht nog veel meer ellende. De Palestijn laat zich de kaas niet zomaar van het brood eten door een übermacht.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 17 mar 2026 19:28
Vind jij dat wij hier Duits hadden moeten worden, als we niet door geallieerden waren geholpen in WO2?
Leg eens uit wat een aanslag op een Joodse school of een Joodse synagoge in Nederland te maken hebben met " verzet".

Geen enkele bevolkingsgroep wordt in Nederland onderdrukt. En zeker niet door " De Joden " in Nederland.
En mocht je dat toch vinden, dan kun je demonstraties organiseren, een partij oprichten, etc.

Persoonlijk vind ik het een schandalige vergelijking.
Het verzet in WO II vocht tegen onderdrukking door bezetters en heeft zich daarbij nooit verlaagd tot bijv. een aanslag om schoolkinderen angst aan te jagen omdat ze Joods zijn. Het verzet vocht tegen terreur, niet voor terreur.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 17 mar 2026 19:56
Ja, dat laatste komt jou wel heel goed uit natuurlijk. Terrorisme afzweren, je (als Palestijnen) overgeven en maar accepteren dat je nog minder dan een kakkerlak bent.
Nee Nimsky, ik begrijp de terreur en verwacht nog veel meer ellende. De Palestijn laat zich de kaas niet zomaar van het brood eten door een übermacht.
Dus het is eigenlijk heel logisch dat Joodse scholen en synagoges permanent bewaakt moeten worden in Nederland.

Net als dat geldt voor Arabische scholen, Chinese tempels, Russische institute, Iraanse cultuur instituten. Wie het niet eens is met het beleid van een bepaald land, kan " uit wanhoop" slechts aanslagen gaan plegen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 17 mar 2026 20:47
dikkemick schreef: 17 mar 2026 19:56
Dus het is eigenlijk heel logisch dat Joodse scholen en synagoges permanent bewaakt moeten worden in Nederland.

Net als dat geldt voor Arabische scholen, Chinese tempels, Russische institute, Iraanse cultuur instituten. Wie het niet eens is met het beleid van een bepaald land, kan " uit wanhoop" slechts aanslagen gaan plegen.
Ja je loopt lekker hard van stapel.
Ik keur de aanslagen af, laat dat duidelijk zijn maar er zijn aanslagplegers die ik begrijp. Wanhoop is het kernwoord. En Allah of islam kan daarbij van "nut" zijn.
Als je als bevolkingsgroep vanaf, zeg 1923, steeds minder lebensraum en rechten krijgt, opgejaagd, verjaagd en gedood wordt en praten niet lukt omdat je steeds weer aan het kortste eind moet trekken......
Aanslagen!!!!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 17 mar 2026 20:42
Gerard R. schreef: 17 mar 2026 19:28
Leg eens uit wat een aanslag op een Joodse school of een Joodse synagoge in Nederland te maken hebben met " verzet".

Geen enkele bevolkingsgroep wordt in Nederland onderdrukt. En zeker niet door " De Joden " in Nederland.
En mocht je dat toch vinden, dan kun je demonstraties organiseren, een partij oprichten, etc.

Persoonlijk vind ik het een schandalige vergelijking.
Het verzet in WO II vocht tegen onderdrukking door bezetters en heeft zich daarbij nooit verlaagd tot bijv. een aanslag om schoolkinderen angst aan te jagen omdat ze Joods zijn. Het verzet vocht tegen terreur, niet voor terreur.
Dit is wereldwijde kwestie hoe akelig ook.
En er zijn vaak vele mensen (of noem ze 'overtuigden) die van alles denken. Daar hoort dit wat je ziet misschien wel bij. En wellicht is het wel 'n macabere vorm van verzet tegen macabere dingen. Geloof het of niet, maar zo zit het soms... Afschuwelijk, maar mij verbaast het niets.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

dikkemick schreef: 17 mar 2026 21:08 Aanslagen!!!!
:shock: :shock: :shock:
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

holog schreef: 17 mar 2026 21:34
dikkemick schreef: 17 mar 2026 21:08 Aanslagen!!!!
Als je de gehele tekst quote begrijp je het. Dat het inhumane wanbeleid een garantie is voor aanslagen!!!!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 17 mar 2026 21:34:scissors:
Inderdaad: dermate verbijsterend dat er beter geen woord,
wat zeg ik, geen letter aan vuil gemaakt wordt!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Plaats reactie