Sunshine

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
the_deceived

Sunshine

Bericht door the_deceived »

De reclamespotjes van deze film zijn al een tijdje te zien op tv maar ik ben bang dat ze een verkeerd beeld van de film schetsen.
Maar voordat ik daar op terugkom hier eerst een trailer

http://www.youtube.com/watch?v=RrWuwVfq ... ed&search=

Ik heb een interview met de schrijven gelezen en het idee achter de film kwam van "an article projecting the future of mankind from a physics-based, atheist perspective"

De eerste recensies zijn erg positief http://efilmcritic.com/review.php?movie ... viewer=293 en het blijkt dat de film totaal niet zo "armageddon" of
"the core" achtig word.

Ikzelf kan niet wachten om de film te zien. 8)
Know thy shit-
Balzer
Forum fan

Bericht door Balzer »

De verhaallijn biedt een goede mogelijkheid tot een meer psychologische thriller, da's al snel beter dan films als armageddon :) Sta niet te springen, maar ga hem denk ik wel kijken denk ik.

btw. stom dat ze de muziek van requiem for a dream gejat hebben voor de trailer.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Plot
Vijftig jaar in de toekomst sterft de zon. Dat zal tevens het einde van de mensheid betekenen. Onze laatste hoop is het ruimteschip Icarus II. De bemanning, bestaande uit acht astronauten en wetenschappers, moet een nucleair apparaat in het hart van de zon zien te krijgen, om de ster nieuw leven in te blazen. Maar wanneer ze zich buiten het contactgebied met de aarde bevinden, raakt hun missie in gevaar. Er is een ongeluk, er wordt een fatale fout gemaakt, en ze ontvangen een noodsignaal van een ruimteschip dat zeven jaar eerder verdween. Al snel moet de bemanning niet alleen vechten voor hun leven, maar ook tegen de waanzin.
Plus
De Britse regisseur Danny Boyle brak in de jaren negentig door met de opmerkelijke films 'Shallow Grave' en 'Trainspotting'. Dat hij zich ook thuisvoelt in science-fiction liet hij al merken met de zombiefilm '28 Days Later' uit 2002. Met de thriller 'Sunshine' begeeft Boyle zich daadwerklijk in de ruimte. Het scenario komt opnieuw van schrijver Alex Garland, wiens boek 'The Beach' in 2000 verfilmd werd door Boyle. Ook de hoofdrolspeler uit '28 Days Later' is weer van de partij: Cillian Murphy maakt in 'Sunshine' deel uit van een ensemble cast, die ook bestaat uit Rose Byrne, Cliff Curtis, Chris Evans, Troy Garity, Hiroyuki Sanada, Benedict Wong en Michelle Yeoh.
Pay OffHeerlijke science-fiction thriller, waarmee regisseur Danny Boyle opnieuw visueel vuurwerk aflevert, binnen een minstens zo boeiend verhaal over de tegenstelling tussen groep en individu.
Bron: http://www.filmfocus.nl/films/22077-Sunshine.html
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
the_deceived

Balzer schreef:De verhaallijn biedt een goede mogelijkheid tot een meer psychologische thriller, da's al snel beter dan films als armageddon :) Sta niet te springen, maar ga hem denk ik wel kijken denk ik.

btw. stom dat ze de muziek van requiem for a dream gejat hebben voor de trailer.
De film ligt dichterbij films als Solaris, alien en 2001 A space odessey dan bij de normale rampen films.
Het toffe aan deze film vind ik tevens dat het draait om de wetenschap versus het geloof en de wetenschap is een keer de winnaar.
Know thy shit-
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Dan nog, om dat te verpakken in een setting die de al bizarre maar verder wel grappige ongeloofwaardigheid van The Core vér te boven gaat... Nondeju, als je apparatuur kunt maken die de werkelijk helse omstandigheden in een ster weerstaan, wat doen we dan nog in hemelsnaam op Aarde...??
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Balzer
Forum fan

Bericht door Balzer »

the_deceived schreef:Het toffe aan deze film vind ik tevens dat het draait om de wetenschap versus het geloof en de wetenschap is een keer de winnaar.
Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet terug kunnen vinden, zijn er gelovige personages in het verhaal?
the_deceived

Balzer schreef:
the_deceived schreef:Het toffe aan deze film vind ik tevens dat het draait om de wetenschap versus het geloof en de wetenschap is een keer de winnaar.
Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet terug kunnen vinden, zijn er gelovige personages in het verhaal?
Jup, de stem die je aan het eind hoort. De gast die zegt: "nothing survives" etc. Tenminste als ik het goed begrepen heb.

Hier even een stukje uit Empire filmmagazine over de film:
After all the inter-crew crack ups and exotic death sequences, Sunshine centres on the battle between matters of fact and matters of the spirit
-science versus religion. Te big question is there something out there, a greater power than ourselves?.
"For all its breathtaking arrogance I believe in science" determines Boyle, noting how Garland's script forced his own belief system into focus . "I dont believe in a God. I believe in science and advancement."
En wat betreft de ongeloofwaardigheid, ik wil mijn ongeloof best even aan de kant schuiven voor een mooie film met een goed verhaal.
Know thy shit-
Plaats reactie