Test Bij welke Religie je hoort!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Humanism, ben alleen vergeten te kijken naar de procenten.
Fuck met alles.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Humanist :( hoewel ik dat dan weer één van de betere levensbeschouwingen vind vind ik mezelf toch meer een agnost. Nou ja er zijn in ieder geval veel raakvlakken dat dan weer wel
DigiHeld
Geregelde verschijning

Bericht door DigiHeld »

Agnost, maar ik denk dat ik dat niet kan weten :twisted:

wel opvallend was 2 keer 0%
0% scientific.
0% reason-oriented.

Ik heb niks tegen wetenschappelijke/gelovige hermafrodie, maar ik hoop wel dat ik het lekker vind als ik mijzelf voortplant..
Het is geel/blauw en als je het in je oog krijgt ben je dood !

(thcirtsaam tiu yticretni ed)
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Fenomeen schreef:
You fit in with:
Humanism

Your ideals mostly resemble that of a Humanist. Although you do not have a lot of faith, you are devoted to making this world better, in the short time that you have to live. Humanists do not generally believe in an afterlife, and therefore, are committed to making the world a better place for themselves and future generations.

0% scientific.
80% reason-oriented.
Nul % scientific. LOL
Ik had dezelfde uitslag :lol:

Er is overigens ook een soortgelijke nederlandse test.
Ik zag afgelopen week toevallig een stukje van een programma van volgens mij de EO of de NCRV waarin Joop Braakhekke meedeed. Bij die test namen ze meerdere geloofovertuigingen in overweging en kreeg je als uitslag hoeveel je met welke godsdienst gemeen had.
Ik weet alleen niet in hoeverre atheïsme en agnosticisme hierin meegenomen werden.
Ik ga even zoeken of ik die test kan vinden...

Edit: Het is nogal een waardeloze test maar voor de liefhebbers: http://www.animalfreedom.org/tests/relitest.html
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ook jammer is dat deze test geen meerdere opties mogelijk maakt.
Maar wat nog het meest van al ontbreekt in die test is het resulaat dat verreweg van toepassing is op de meeste echte "gelovigen "( atheisten en dergelijke zijn per definitie geen "gelovigen ") :wink:

Afbeelding
Neen het is geen kardinaal met een witte mijter ...
Het is ook Merlijn of Saruman de witte , niet

Eventjes serieus
Wie willen jullie nomineren voor deze titel ? ( ikzelf uitgezonderd natuurlijk )
ik zou namelijk graag een soort poll organiseren in deze verkiezingstijden ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Tsjok45 schreef: Eventjes serieus
Wie willen jullie nomineren voor deze titel ? ( ikzelf uitgezonderd natuurlijk )
De eerste naam die door m'n hoofd schoot was die van de auteur zelf, maja :lol:
Nee serieus er zijn een paar namen waar ik in twijfel en ik ben ook benieuwt wie mij zou nomineren (als ik uberhaubt word genomineert) 8-[
Fuck met alles.
fbs33
Bevlogen

Quiz

Bericht door fbs33 »

Ik ben als humanist uit de bus gekomen! (ik zou mijzelf nooit als zodanig gekwalificeerd hebben in mijn hoedanigheid als god-ontkenner haha)
Antiscience
Banned

@ fbs33

Bericht door Antiscience »

fbs33 schreef: Ik ben als humanist uit de bus gekomen! (ik zou mijzelf nooit als zodanig gekwalificeerd hebben in mijn hoedanigheid als god-ontkenner haha)
Maar je gelooft wel dat Gad bestaat. :wink:
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

80% spiritual.
80% reason-oriented.

Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.

Had ik wel verwacht.
fbs33
Bevlogen

Re: @ fbs33

Bericht door fbs33 »

Antiscience schreef:
fbs33 schreef: Ik ben als humanist uit de bus gekomen! (ik zou mijzelf nooit als zodanig gekwalificeerd hebben in mijn hoedanigheid als god-ontkenner haha)
Maar je gelooft wel dat Gad bestaat. :wink:
Zelfs dát niet!
'Gad' staat, als makkelijk woordje, voor een stel, aan de mens, bekende en onbekende natuurwetten, al stoeiend met 'tijd'/'ruimte'/'materie'/'energie' in een eeuwigdurende kringloop.
En daardoor, vanwege die eeuwigdurendheid, dus automatisch een 'schepper'(oid) overbodig maakt, m.i.
Mochten die 'wetten, etc' tóch belichaamd worden door een 'entiteit', dan is die entiteit niet aanbidbaar, heeft nooit een smoel opengedaan, of een pen ter hand genomen om ons een stel wetten en regels in onze menselijke 'mik' (via de strot) te rammen.
Die entiteit (gad dus) is er dan slechts als uitdaging voor de menselijke nieuwsgierigheid, maar méér ook niet.
Ik althans maak mij daar niet druk over (en 'hij'niet over mij)
Dat onze verre voorouders, uit angst voor de verschijnselen der natuur, daar een lichaam aan probeerden toe te dichten, en dat toen probeerden te beheersen door offergaven en gebed, is een zaak waar ik mij in deze moderne tijd van distancieer, haha.
Alsmede van al dat schorem dat, al profiterend van al die offergaven, met man en macht probeert om die goederen en geldstroom in stand te houden! (zoals ene Ratzinger!!)
Alsmede de indoctrinatie der massa die de slavernij in stand houdt :lol: (en Ratzinger & consorten in hun luxueuze zadels!)
Dáár ben ik 100% een atheist! (die gad in het [onbelangrijke] midden houd, en wéét waarom god niet bestaat!)
Amehoelah

Bericht door Amehoelah »

Ik kom uit op Humanist.

0% scientific
80% reason based

Wat moet je invullen om moslim te zijn? Of is dat het hokje 'fundamentalist'?

Gr. A.
Dante will always be admired, because no one will ever read him. Voltaire
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

You fit in with:
Atheism

Your ideals mostly resemble those of an Atheist. You have very little faith and you are very focused on intellectual endeavors. You value objective proof over intuition or subjective thoughts. You enjoy talking about ideas and tend to have a lot of in depth conversations with people.

60% scientific.
80% reason-oriented.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Tsjok schreef
Eventjes serieus
Het zou dan iets met evolutie en inteelt te maken moeten hebben. Eens even denken :-k
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

De eerste naam die door m'n hoofd schoot was die van de auteur zelf, maja
Wel , dit ideetje is afkomstig uit de Washington Post

Het zou dan iets met evolutie en inteelt te maken moeten hebben.
Eens even denken
Niet te lang een poging doen om "eventjes te denken" , of je staat zelf in de hoek ... :idea:

Maar alle gekheid op een stokje ,
of engeltjes op de punt van een naald

Ja , een of ander " gedegenereerd "- type foraschuimer mag ook genommineerd worden ....

Maar gewoon een "bekende persoon " met flagrante hersenrot is ook goed ... daar zijn er meer dan genoeg van in deze wereld
Of eentje die dit voorbije halve jaar ruimschoots deze nominatie heeft verdient ?

Neen , ID-oten mogen niet genommineerd worden ; die vallen al genoeg in de spotprijzen
...... ze hebben zelfs hun eigen intellectuele "inteelt" en " delusie -doping" -instituten om hun kansen of zulk een prijs te verhogen .... ze zijn dus als geprepareerde oplichters gediskwalificeerd (bijvoorbeeld het DI )

Eu ...... Inteelt ?
Misschien de "ooievaars "? Zijn dat niet die toffe gasten die het liefst van al hun nicht je uit het thuisland gaan opzoeken ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Misschien de "ooievaars "? Zijn dat niet die toffe gasten die het liefst van al hun nicht je uit het thuisland gaan opzoeken ?
Als ze niet te lang in het cafe zijn blijven hangen
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie