Kitty schreef:Waarom maak je je zo kwaad Roeland als mensen willen geloven in een leven na de dood? Dat het niet te bewijzen is is duidelijk lijkt mij. En dat jij het zeker niet gelooft ook, en daar ook de goede argumenten voor krijgt. Wat wil je nu horen? Dat er geen enkele aanwijzing is concreet te overleggen die maar wijzen naar een leven na de dood? Ik denk dat niemand dat zal bestrijden. Of wil je ze het zelf horen zeggen.
Ik kan me best voorstellen dat jij je niet kan voorstellen hoe iemand in hemelsnaam kan geloven in een leven na de dood zonder hier ook maar de minste aanwezing voor te hebben. Ik kan me dat ook slecht voorstellen. Maar goed, ze zijn er kennelijk.
En ja hierbij blijft je doos ook weer dicht. En verder als kolder zullen we wel niet komen

Wat een drukke avond !! Nu ook nog
Kitty-KOLDER, want:
Het gaat er niet om of iemand wil geloven in een of ander bestaan na overlijden, dat zal me aan de reet geroest zijn. Desnoods per "vrijheid van meningsuiting".
Tot zo een iemand die fantasie ter discussie opvoert.
Dan ineens, gaat het erom of zo een bestaan, hoe ook -behalve gefantaseerd-, er ook is.
Mij gaat het erom dat er bediscussieerbare onderwerpen zijn, die met discussieerbare argumenten kunnen worden ontrafeld en dat er totaal onverifieerbare gedachtenspinsels zijn waar je lekker over kunt "chatten" zonder enig acht te slaan op de werkelijkheidswaarde.
Bij "Free thinken" geef ik wat nadruk aan dat tweede woord om daarmee oeverloos gelul toch binnen een bedding te dwingen.
Natuurllijk is het mogelijk om gedachtenspinsels zo "FREE" met elkaar te verbinden dat ze elkaar niet tegenspreken, maar dat is een al eerder ontdekte variant op "het hangt aan de muur en het tikt":
Je neemt gewoon helemaal niets in je gedachten en ieder antwoord moet geen van de vorige antwoorden tegenspreken. En zo weet je geheel niet waar je terecht zult komen.
Kortom ik wind me inderdaad op over het doen alsof geloven=fantaseren gelijkwaardig is aan argumenteren=rationaliseren.
Waarom vraag je ?
1)
Omdat klakkeloos geloven iets is dat geen ongebreidelde, bovenparticuliere gewoonte mag worden. Want dan wordt het ordinair bedrog dat ook aan anderen wordt opgelegd.
2)
Mijn interpretatie van de doelstellingen van dit forum:
Wel free thinken, maar niet oeverloos fantaseren zonder verificatiie..
Tenzij de babbeldoos zo wordt opgerekt dat hele forum er in past, maar dan hoef ik niet meer.
Tenslotte:
Ik maak me wat kwaad over het wegvallen van het onderbouwen van meningen.
Heb je meningen die je niet wilt onderbouwen ? Mij best ga naar een chatbox.
Heb je iets te verkondigen dat je niet wilt ondrbouwen omdat je geloof anders in elkaar dondert ? Mij best, ga naar het bijpassende forum van medestanders.
Heb je iets dat je wel eens zou willen verdedigen om te zien wat het waard is ? BLIJF HIER en doe mee aan het grote niertjes-fijjnproevers-festijn.
Roeland
PS
Bijna moeiteloos kan ik dromen over een eindeloos voortbestaan met eindeloze nieuwsgierigheid. Smeer me niet aan dat ik dat niet zou kunnen !!!! Je deed het al. Foei.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.