((Waarvoor ik geband ben ([[monotheisme]]) hoeft niet meer aan gewerkt te worden want mijn gewraakte wijzigingen staan er inmiddels, na mijn ban, nu WEL. Waarom ik ook vind dat mijn ban door de betreffende destijds edittende moderator duidelijk uitgelokt is, maar dat nu ter zijde)).
Dus. Wikipedia, de meest geraadpleegde encyclopedie (waarvan het overgrote deel van de gebruikers ook niet weet dat eigenlijk elke gek die bron kan bewerken) heeft wel een artikel over [[islamofobie]]. Wij vinden dat onjuist omdat er geen ziekelijke en overdreven angst voor de islam bestaat ( [[fascistofobie]] bestaat toch ook niet als artikel op wiki ) en ALS WIKIPEDIA ECHT ONAFHANKELIJK WIL ZIJN TOCH OOK DE TEGENHANGER [[ISLAMOFILIE]] ZOU MOETEN OPNEMEN.
Zowel op wiki.nl als wiki.en zijn al tientallen pogingen genomen, waaronder door mij, om islamofilie als artikel opgenomen te krijgen.
Voor het bewerken van wiki is het raadzaam je eerst aan te melden, anders verschijnt op wiki open en bloot je IP-adres.
De starttekst die ik adviseer is
Islamofilie is als omstreden [[neologisme]] de tegenhanger van het eveneens omstreden neogolisme [[islamofobie]] (wat als "fobie" een "ziekelijke of overdreven" angst voor de islam zou inhouden). Het woord wordt gebruikt om in politieke en sociale zin verdediging van de islam door niet-moslims te kenschetsen. Het woord betekent letterlijk "liefde voor de islam" maar heeft i.t.t. [[filosemitisme]] (liefde voor Joden, de Joodse staat of het joodse geloof) een negatieve tonantie. Het woord wordt sinds 2002 gebruikt en dan uitsluitend onder een deel van de tegenstanders van de islam. Zowel islamofilie als islamofobie zijn als omstreden termen niet terug te vinden in het gezaghebbende woordenboek de Dikke Van Dale. De hoogste graad in het gebruik van het woord islamofilie is tot nu toe het omslagartikel van 18 juni 2005 in [[Elsevier]] in de zin "de islamofiele Britse theologe [[Karen Armstrong]]" .
Groet,
Akkersloot.