Balans tussen Pro en anti religeuze films

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Hoe is het evenwicht tussen de beschikbaarheid Pro en Anti Religie films

ongeveer Fifty-Fifty
0
Geen stemmen
Meer pro religeuze films dan anti religeuze films
11
79%
Meer anti religeuze films dan pro religeuze films
3
21%

Totaal aantal stemmen: 14

Sebastiaan
Bevlogen

Balans tussen Pro en anti religeuze films

Bericht door Sebastiaan »

In mijn zoektocht naar anti religeuze film en documontaires, valt het me op dat het aantal, en de beschilbaarheid van pro religie films (waaronder creationisme) veel hoger is dan het aantal anti religie films. Ik krijg sterk de indruk dat pro religie films op grote schaal worden gesubsidieerd door religeuze organisaties terwijl dit veel minder het geval is voor anti religeuze films. Is dit beeld correct of heb heb ik het bij het verkeerde eind?
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Dat komt volgens mij vooral door de kapitaal krachtige aanhangers in de USA die er alles aan doen om hun visie te promoten.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Sebastiaan: er zijn idd veel aanhangers van religieuze doctrines in de VS die over grote kapitale hoeveelheden geld beschiken. ik prijs me gelukkig met het statement dat noch geld noch hoeveelheid aanhangers maatgevend is voor de juistheid van een natuurwetenschappelijke theorie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Ik ben het niet helemaal eens met de vraagstelling. Er is namelijk verwarring mogelijk. Ik beschouw een objectieve film over evolutieleer niet zien als 'anti-religieus'. Een bijbelvaste gelovige zal hier waarschijnlijk anders over denken.
Ni dieu, ni maître.
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Hoeveel van die religieuze films vallen onder het hoofdstuk propaganda.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Ik krijg sterk de indruk dat pro religie films op grote schaal worden gesubsidieerd door religeuze organisaties terwijl dit veel minder het geval is voor anti religeuze films
Mooie zin om intepretatie verschillen mee aan te tonen. Wat je zegt is dat het lijkt alsof religieuze organisaties veel minder films subsidieren die anti religie zijn dan pro religie. Op zich zou dit geen verbazing kunnen opleveren.

Maareuh.... blijven zoeken hoor. Want zoekt en gij zult vinden! :wink:

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
MrJ

Bericht door MrJ »

Ergens logisch als het merendeel van de wereldbevolking een godsdienst heeft....

De kracht (of het gevaar) van een film is de grote verspreiding, het is een zeer sterk medium om mensen een geweten te schoppen maar wordt spijtig genoeg meestal meesbruikt voor het tegenovergestelde...
Verder is het ook zo dat de meeste films die wij hier op de buis krijgen uit het conservatieve Amerika komen... en dan spreekt voor zich dat de meeste films pro geloof zijn...
Het is spijtig maar het zal niet meer voor onze tijd zijn dat de mensheid ontwaakt uit zijn droom...
Religions divide us!
fbs33
Bevlogen

Re: Balans tussen Pro en anti religeuze films

Bericht door fbs33 »

Sebastiaan schreef:In mijn zoektocht naar anti religeuze film en documontaires, valt het me op dat het aantal, en de beschilbaarheid van pro religie films (waaronder creationisme) veel hoger is dan het aantal anti religie films. Ik krijg sterk de indruk dat pro religie films op grote schaal worden gesubsidieerd door religeuze organisaties terwijl dit veel minder het geval is voor anti religeuze films. Is dit beeld correct of heb heb ik het bij het verkeerde eind?
Ik beschouw een film al als religistisch als er zo tussen de regels door een religistische leefwijze wordt gepromoot (een hok vol koters, stralend van levenslustig geluk) zie ik al als een richtingaanwijzer waar 'religisme' op staat.
En dat is nog maar één vingerwijzing in de m.i. verkeerde richting waar straks de verschillende banieren geheven gaan worden om al vechtende de richting aan te geven haha. Ik loop derhalve niet te juichen als ik naar al dat USA-vuilnis kijk waar hun leefwijze gepropageert wordt! :lol:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Religisme en religistisch? Heb je deze termen zelf bedacht met een bedoeling?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:Religisme en religistisch? Heb je deze termen zelf bedacht met een bedoeling?
Uiteraard zelfbedacht om er heel duidelijk doel en strekking van aan te geven zoals bij andere idealismen óók het geval is.
Ze bevinden zich op gelijkwaardig niveau, als andere menselijke bedenksels waar geen zgn. god de bedenker van heet te zijn.
"Waarom", zo vroeg ik mij op een dag ooit af, zou ik voor een image dat god genoemd wordt een uitzondering maken, waar ik dat voor menselijke idealismen niet doe?
Menselijke idealismen zijn bovendien flexibel en daardoor aanpasbaar aan veranderende tijden, en verdwijnen als dank daarvoor in de 'ismen'-stamppot, terwijl ik de diverse religies een uitzonderingspositie zou toekennen? "Dat nooit", dacht ik, en bedacht verder :lol:
Maar als het je echt stoort wil ik wel water bij de wijn doen!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

fbs33 schreef: Maar als het je echt stoort wil ik wel water bij de wijn doen!
Het stoort me niet hoor, ik was alleen nieuwsgierig 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:
fbs33 schreef: Maar als het je echt stoort wil ik wel water bij de wijn doen!
Het stoort me niet hoor, ik was alleen nieuwsgierig 8)
Een goede menselijke eigenschap die echter tot typische abstracties kan komen als de instincten teveel overheersen in de 'redelijke' processen. :lol:
Maar daar heb jij weinig last van (naar ik meen te concluderen).
Plaats reactie