Wilders wil burka strafbaar stellen
Moderator: Moderators
Wat ik me eigenlijk afvraag is wat de moslimgemeenschap zelf hiervan vindt. Ik kan me voorstellen dat er vele moslims zijn die zelf de Burka afwijzen, we zien ze immers haast nooit die Burka's. Hoe staan die er tegenover? Zijn er onder moslims ook die voor of tegen het verbod zijn? Zijn hier uitspraken over bekend? Waarom komen dit soort geluiden alleen maar van niet-moslims en hoor je zo verdomde weinig van hun geloofsgenoten aan de matige kant? Hoe denken bijvoorbeeld de moslimvrouwen hierover? En dan vooral diegenen die zelf geen hoofddoek willen dragen?
Ik ben het er ook mee eens dat verlichting moet komen vanuit de gemeenschap zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat we alles maar moeten toestaan. Het nut kan ook nog zijn dat je als westerling gewoon geen zin hebt om tegen dit soort spoken aan te kijken in je straatbeeld. Noem dat maar hard en asociaal. Waarom moet het nut altijd bij de gemeenschap zelf tot uitwerking komen? Mag je ook gewoon vinden dat je er geen zin in hebt je omgeving te zien veranderen in een islamitische omgeving? Of word je dan meteen op de hoop van de rechtsradicalen geworpen.
Waarom zou je de oplossing van het probleem niet bij de moslims zelf mogen neerleggen? Van mij hoeft niemand in een Burka te lopen. Als enkele moslims vinden dat dat wel moet, dan zoeken ze zelf maar eens naar een oplossing. Leg de verantwoordelijkheid hierover gewoon bij de moslims zelf, die zijn degenen die het moeten oplossen. En als zo'n vrouw daar niet toe in staat is, waarom zijn wij als westen daarvoor dan verantwoordelijk?
Ik ben het er ook mee eens dat verlichting moet komen vanuit de gemeenschap zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat we alles maar moeten toestaan. Het nut kan ook nog zijn dat je als westerling gewoon geen zin hebt om tegen dit soort spoken aan te kijken in je straatbeeld. Noem dat maar hard en asociaal. Waarom moet het nut altijd bij de gemeenschap zelf tot uitwerking komen? Mag je ook gewoon vinden dat je er geen zin in hebt je omgeving te zien veranderen in een islamitische omgeving? Of word je dan meteen op de hoop van de rechtsradicalen geworpen.
Waarom zou je de oplossing van het probleem niet bij de moslims zelf mogen neerleggen? Van mij hoeft niemand in een Burka te lopen. Als enkele moslims vinden dat dat wel moet, dan zoeken ze zelf maar eens naar een oplossing. Leg de verantwoordelijkheid hierover gewoon bij de moslims zelf, die zijn degenen die het moeten oplossen. En als zo'n vrouw daar niet toe in staat is, waarom zijn wij als westen daarvoor dan verantwoordelijk?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Dat klop, echter we hebben gezien dat emancipatie van de moslim vrouw niet is gegaan zoals we hadden gehoopt, integendeel zelf, onder het mom van multiculturalisme is de Nederlandse moslim gemeenschap deels fundamentalistischer geworden. Als we niets doen, zoals we de afgelopen tientalen jaren hebben gedaan, zullen de negatieve effecten zoals vrouw discriminatie en geweld en bedreigingen tegen vrouwen alleen maar verder toenemen. Is dat wat we willen?appelfflap schreef:de echte verandering komt van binnenuit.

De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Wat voor signaal geef je eigenlijk af als je een vrouw verbied om in een burka te lopen !!
Nederland staat bekend (naar het buitenland toe) als een 'open minded' volkje, waar de termen 'leef en laat leven' 'vrijheid en blijheid' van toepassing is. Gedachtengoed die ik voor de volle 100% steun en waar ik als nederlandse trots op ben.
Seksuele opvoeding vanaf jong, homo huwlijk, coffeeshops, zeedijk, etc...... Dat zijn dingen die niet onder het tolerantie beleid valt, maar die heel gewoon en normaal zijn. En in dat plaatje kan geen burka dragende vrouw tussen
.
Hoeveel vrouwen worden er op vandaag niet onderdrukt, rond geslagen zelfs vermoord. En dat is niet alleen in de moslim gemeenschap.
Verkrachte vrouwen die zich "sletterig" kleden worden vaak beticht van "uitlokkerij". En niet alleen in de moslim gemeenschap.
Vrouwen die zich in hobbezakken hullen en onopgemaakt (sommige die een hoofddeksel dragen) over straat gaan. En niet alleen in de moslim gemeenschap.
Nederland staat bekend (naar het buitenland toe) als een 'open minded' volkje, waar de termen 'leef en laat leven' 'vrijheid en blijheid' van toepassing is. Gedachtengoed die ik voor de volle 100% steun en waar ik als nederlandse trots op ben.
Seksuele opvoeding vanaf jong, homo huwlijk, coffeeshops, zeedijk, etc...... Dat zijn dingen die niet onder het tolerantie beleid valt, maar die heel gewoon en normaal zijn. En in dat plaatje kan geen burka dragende vrouw tussen

Hoeveel vrouwen worden er op vandaag niet onderdrukt, rond geslagen zelfs vermoord. En dat is niet alleen in de moslim gemeenschap.
Verkrachte vrouwen die zich "sletterig" kleden worden vaak beticht van "uitlokkerij". En niet alleen in de moslim gemeenschap.
Vrouwen die zich in hobbezakken hullen en onopgemaakt (sommige die een hoofddeksel dragen) over straat gaan. En niet alleen in de moslim gemeenschap.
Fuck met alles.
Dit riekt naar goedpraten van verplichte kledingvorschriften en ontheffing van een eventuele dader van verkrachting en aanranding van diens volledige verantwoordelijkheid voor het respecteren van de persoonlijke lichamelijke integriteit van diens slachtoffer. Persoonlijk hecht ik meer aan bestaande rokjesdagen dan aan de introductie van een cultuur die deze zomerse verrijking van het straatbeeld desnoods met geweld wenst tegen te gaan.
equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Voor de minder gezouten mening...
Verantwoordelijk!
Natuurlijk zijn we ten alle tijden verantwoordelijk voor datgene wat na strijd van vele eeuwen tot stand is gebracht en in onze grondwet verankerd is en tot uiting komt.
Maar als je deze gedachtenlijn doortrekt kom je onherroepelijk uit bij de conclusie dat er geen integratie heeft plaatsgevonden maar enclave-vorming!
Enclaves waarbinnen de EIGEN wetten gelden!
En tevens dat men die enclaves koste wat het kost uit wil breiden!
Daar aardig in slaagt door misbruik te maken van democratische decadentie (in hún ogen)
Wij zien dat niet als decadentie omdat we als burgers méégegroeid zijn daarin en geen doodstraf meer van node hebben om toch in het decadente, zelfopgelegde gareel te kunnen blijven.
Wij gediscrimineerd worden door dat primitivisme dat HELAAS zijn fundament vindt in de Islam (zónder Verlichting!)
Daardoor gedwongen worden tot ondergang in fatsoen! (waar we ook constant door onze eigen autoriteiten op gewezen worden!)
Opdat het primitivisme overwinnen moge! (vanuit de ogen v.d. Islam bekeken natuurlijk)
En voor die gang van zaken zijn wij ZELF verantwoordelijk! (m.i.)
Maar als je deze gedachtenlijn doortrekt kom je onherroepelijk uit bij de conclusie dat er geen integratie heeft plaatsgevonden maar enclave-vorming!
Enclaves waarbinnen de EIGEN wetten gelden!
En tevens dat men die enclaves koste wat het kost uit wil breiden!
Daar aardig in slaagt door misbruik te maken van democratische decadentie (in hún ogen)
Wij zien dat niet als decadentie omdat we als burgers méégegroeid zijn daarin en geen doodstraf meer van node hebben om toch in het decadente, zelfopgelegde gareel te kunnen blijven.
Wij gediscrimineerd worden door dat primitivisme dat HELAAS zijn fundament vindt in de Islam (zónder Verlichting!)
Daardoor gedwongen worden tot ondergang in fatsoen! (waar we ook constant door onze eigen autoriteiten op gewezen worden!)
Opdat het primitivisme overwinnen moge! (vanuit de ogen v.d. Islam bekeken natuurlijk)
En voor die gang van zaken zijn wij ZELF verantwoordelijk! (m.i.)
-
- Banned
Het gaat natuurlijk over het aangezicht/hoofdKevin schreef:Appelflap, het hele lichaam wordt bedekt he.. Niet alleen het gezicht. Het is in principe hetzelfde als een laken over jezelf heen doen.
zoals ik er nu bij loop is buiten mijn kop ook heel mijn lichaam bedekt
Sebastiaan
Wat versta jij onder iets doen?
wat je beschrijft is nu al perfect wettelijk geregeld
discriminatie, geweld en bedreigingen zijn strafbaar. Nu nog de vrouwen in kwestie overtuigen om aangifte te doen.
Je hoeft geen extra moslimwetten in te lassen. Ik ken voorbeelden van moslima's waar de integratie uitstekend verloopt. er zijn er anderen (zoals gezinsherenigingen) waar nog veel werk is.
maar ook dit valt te regelen (migratiequota, verplichte taallessen, verplichte opleidingen, etc).
Plons de boerkavrouw is onaanvaardbaar om veiligheidsredenen. Rijden met zo'n ding is bvb onverantwoord tgo de andere weggebruikers. Zo'n ding is onacceptabel ivm identificatie. Maar dat geldt voor alles waardoor gezicht volledig onherkenbaar is
fbs
Jouw gezever lijkt sterk op een oorlogsverklaring. Wil jij mensen niet eens een kans geven? in dat geval ben je even erg als de fundi's. Die zijn ook extreem onverdraagzaam en oorlogszuchtig tov alle denkbeelden die ze niet leuk vinden.
In sommige wijken gaat het mis, maar dan moet de overheid grote kuis houden.
maar ja, mensen uit die wijk gaan bijna nooit stemmen dus waarom moet de politiek ergens energie insteken als er geen politiek gewin te behalen valt?

Dat is uiteraard, maar ik dacht dat ik daarin al duidelijk genoeg was. Het was ook meer gericht op de lichaams en hoofd bedekking. Maar omdat de discussie zich eigenlijk spitst op de gezichts en lichaamsbedekking, doelde ik eigenlijk op het laatste.appelfflap schreef:Plons de boerkavrouw is onaanvaardbaar om veiligheidsredenen. Rijden met zo'n ding is bvb onverantwoord tgo de andere weggebruikers. Zo'n ding is onacceptabel ivm identificatie. Maar dat geldt voor alles waardoor gezicht volledig onherkenbaar is
Fuck met alles.
Wantrouwen leidt tot onderzoek, en dáár is weinig mis mee lijkt me.Gerard schreef:http://ongein.nl/ongein/item.aspx?ID=5641
De verheven gebaren (mes in hand, gemeen stekende BLAUWE ogen en blond haar en zo nog wat zaken!) lijken op die manier een ondersteuning van het idee om de argumenten goed te onderzoeken op hun merites!
En dan komt er een niet zo leuk beeld naar voren dat onweerlegbaar door onplezierige feiten ondersteund wordt!
Daar kan zo'n parodie, versus een lief en onschuldig uiterlijk (dat natuurlijk bruin gekleurd moet zijn om het effect nog extra te verhogen) niets aan veranderen.
'Racisme' waar dit leuke (nou ja) filmpje naar verwijst, bestaat in werkelijkheid niet of nauwelijks (of het zou een Turk moeten betreffen die zijn dochter afschiet om te beletten dat ze met een Nederlander trouwt?)
Maar dat laatste verhaal klopt natuurlijk ook niet als je het bekijkt vanuit racistische motieven!
Want er zijn te veel Turken die je qua uiterlijk niet kunt onderscheiden van de andere Nederlanders die hier rondlopen!
Nee!!.......de kennelijk onoverbrugbare apartheid alhier is niet op racisme gebaseerd!
Ik denk dat je daarvoor moet gaan kijken in koran en/of bijbel, om de gepropageerde verschillen in leefregels, te zien verschillen met de leefgewoonten der westerse maatschappij.
"Leefregels", die je dwingend als Nederlander moet aanvaarden om met een Islamitische te kunnen trouwen! (je hoeft niet de kwast ter hand te nemen om je huid in dezelfde kleur als die van 'haar' te schilderen) [wel een paar dagen wijdbeens lopen, dat weer wel!]
Overigens bevindt dat filmpje zich op precies hetzelfde niveau als de filmpjes die 'Hamas' in de Gazastrook gebruikt (ipv. een caricatuur van Wilders wordt daar een bijtje gebruikt om de kindertjes te indoctrineren, haha.)
groet fbs33
Re: re Atli
Daar heb je dan de kinders voor fbs33, dus het nut en effect (wat ik nog niet heb gelezen) over een verbod wat één groep in de samenleving treft wordt na de feministische (en ontmaskerde riedeltjes) gewoon neergezet als "spijkers op laag water zoeken"?fbs33 schreef:aan Atli@
Over het nut van het burka-verbieden, als die burka-vrouw daardoor binnen moet zitten?
Het zal haar kereltje tot boodschappenjongen gaan maken!
Wat een deuk in zijn macho-beleven zal gaan betekenen!
(als we toch bezig zijn om spijkers op laag water te zoeken?)
De vrijdenkertjes krijgen het moeilijk bij een praktische vraag, het nut en effect van een maatregel....
Ongein inderdaad, van laag niveau.Gerard schreef:http://ongein.nl/ongein/item.aspx?ID=5641
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Prima nut, wat mij betreft, om je straatbeeld niet verziekt te willen zien door zwarte spoken.Atli schreef:De vrijdenkertjes krijgen het moeilijk bij een praktische vraag, het nut en effect van een maatregel....
Laatst gewijzigd door Kitty op 20 jul 2007 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het Pa niet zal zijn dan pikken de koters in ieder geval een vleugje Westerse mentaliteit op! (Da's nooit weg, zo hier en daar een snoepje of zo, of andere positieve ervaringen !!)Atli schreef:Daar heb je dan de kinders voor fbs33, dus het nut en effect (wat ik nog niet heb gelezen) over een verbod wat één groep in de samenleving treft wordt na de feministische (en ontmaskerde riedeltjes) gewoon neergezet als "spijkers op laag water zoeken"?fbs33 schreef:aan Atli@
Over het nut van het burka-verbieden, als die burka-vrouw daardoor binnen moet zitten?
Het zal haar kereltje tot boodschappenjongen gaan maken!
Wat een deuk in zijn macho-beleven zal gaan betekenen!
(als we toch bezig zijn om spijkers op laag water te zoeken?)
De vrijdenkertjes krijgen het moeilijk bij een praktische vraag, het nut en effect van een maatregel....
-
- Banned
- Contacteer:
Reageerde een van de officiele organisaties niet met "er zijn in Nederland maar 150 vrouwen die met een burka rond lopen. Het is dus alleen maar om de islam zwart te maken".Fenomeen schreef:Dat vraag ik mij ook af, is er iets over bekend?Kitty schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag is wat de moslimgemeenschap zelf hiervan vindt.
Ze zijn dus tegen een burkaverbod. Terwijl ze wel bij hoog en laag roepen dat een burka in strijd is met de islam

Dus als er maar 1 volgeling van Scientology wordt opgelicht is het helemaal "om scientology zwart te maken" (er is er dan maar immers 1 opgelicht door scientology).
Maar misschien kunnen we ook een mailtje sturen naar het "contactorgaan moslims in Nederland".
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.