AFSCHEID

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

space_oddity
Banned

Re: AFSCHEID

Bericht door space_oddity »

botjes schreef:
space_oddity schreef:Ik geloof alleen dat er een scheppende 'geest' is
Een scheppende geest. Juist, dat krijg je met al die zandbakken voor de jeugd van tegenwoordig....
Precies! Eindelijk iemand die de juiste richting op schept.. eh.. ja!
"Stel je zelf bloot aan je diepste angst; En daarna, heeft angst geen macht meer; En de angst voor vrijheid slinkt en verdwijnt; Je bent vrij."
Jim Morrison
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Ik ben benieuwd. Als er een scheppende geest mocht bestaan verdenk ik hem ervan te zijn zoals een kind in een zandbak. Zandkastelen worden gemaakt en evolueren onder de elementen van de natuur (zon, wind, etc.). Nu vind ik het prachtig als kinderen wanneer ze niet tevreden zijn over hun bouwwerk met een flinke mep of haal alles overhoop gooien. Dit zou te denken moeten zetten. Laat deze geest mij als sterveling een eigen klein zandbakje geven, en laat mij de wereld maken zoals ik hem zou willen. Wanneer de scheppende geest er genoeg van heeft merk ik het vanzelf. Tijd om het licht uit te doen.
space_oddity
Banned

botjes schreef:Ik ben benieuwd. Als er een scheppende geest mocht bestaan verdenk ik hem ervan te zijn zoals een kind in een zandbak. Zandkastelen worden gemaakt en evolueren onder de elementen van de natuur (zon, wind, etc.). Nu vind ik het prachtig als kinderen wanneer ze niet tevreden zijn over hun bouwwerk met een flinke mep of haal alles overhoop gooien. Dit zou te denken moeten zetten. Laat deze geest mij als sterveling een eigen klein zandbakje geven, en laat mij de wereld maken zoals ik hem zou willen. Wanneer de scheppende geest er genoeg van heeft merk ik het vanzelf. Tijd om het licht uit te doen.
Dat is een optie.. al lijkt me deze wereld prima!

Alleen geen bommen en granaten meer, laten we dan eens bekijken hoe we het nog, tot wanneer papa en mama het licht uitdoen, met elkaar gezellig kunnen maken.. why can't we all get along with eachother? :( Kunnen we niet gewoon genieten van het feit dat we zoveel van elkaar verschillen, terwijl we allemaal dezelfde behoeftes hebben.. ?
We zijn ons oer-instinct nu toch onderhand wel wat ontgroeid of niet dan?
Slimme innovatieve wezens, waar zijn jullie dan?

Die zijn zich zeker aan het laten afslachten door andere slimme wezens omdat hun land-Goden het niet met elkaar eens zijn. Omdat hun boeken niet overeen komen enzo... Wet = wil he?
"Stel je zelf bloot aan je diepste angst; En daarna, heeft angst geen macht meer; En de angst voor vrijheid slinkt en verdwijnt; Je bent vrij."
Jim Morrison
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

space_oddity schreef:Alleen geen bommen en granaten meer, laten we dan eens bekijken hoe we het nog, tot wanneer papa en mama het licht uitdoen, met elkaar gezellig kunnen maken.. why can't we all get along with eachother? :( Kunnen we niet gewoon genieten van het feit dat we zoveel van elkaar verschillen, terwijl we allemaal dezelfde behoeftes hebben.. ?
Ik denk dat het te maken heeft met iets dat wij 'angst' noemen: angst voor dat wat vreemd is; angst dat hetgeen we hebben door anderen wordt afgepakt; angst dat wij niet kunnen zijn zoals we willen door het toedoen van anderen. Oftewel, eigenlijk geven we ons te veel over aan het beetje psychose dat eenieder van ons meedraagt.
Die zijn zich zeker laten afslachten door andere slimme wezens omdat hun land-Goden het niet met elkaar eens zijn. Omdat hun boeken niet overeen komen enzo... Wet = wil he?
De enige manier om te garanderen dat je kunt doen wat je wilt is te domineren over de anderen, oftewel, je eigen wil = wet aan anderen op te leggen, goedschiks of kwaadschiks. Dit is de krampachtigheid die je ook terugvind in religies die sterk uitgaan van simplistische (morele) superioriteit en tweedeling: goed/kwaad, gelovige/heiden, gojiem, etc. Dit komt echter met een prijs: de angst om de dominantie te verliezen en te accepteren dat de wereld er toch niet alleen voor jou is, maar ook 'anderen' er invloed op hebben. Angst is een slechte raadgever.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

botjes schreef:. Angst is een slechte raadgever.
Angst is niet per definitie altijd een slechte raadgever. Angst help ons te overleven. het behoed ons om onszelf in gevaar te brengen. Angst kan ons lichaam ondanks pijn en vermoeidheid de energie geven om te vluchten voor het gevaar. Tijdens een brand vallen de meeste dooien niet door angst maar door mensen die onvoldoende angst hebben en het vuur onderschatten.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
space_oddity
Banned

Sebastiaan schreef:
botjes schreef:. Angst is een slechte raadgever.
Angst is niet per definitie altijd een slechte raadgever. Angst help ons te overleven. het behoed ons om onszelf in gevaar te brengen. Angst kan ons lichaam ondanks pijn en vermoeidheid de energie geven om te vluchten voor het gevaar. Tijdens een brand vallen de meeste dooien niet door angst maar door mensen die onvoldoende angst hebben en het vuur onderschatten.

Waar is het gevaar? :shock:

Wil je me niet zo laten schrikken Sebastiaan.. ik was zojuist even gekalmeerd kom jij weer met je Doeeeeeem. :twisted:

Dat instinct verdwijnt heus niet. Of denk je van wel Sebastiaan?
Botje doelde eigenlijk op het feit dat 'Angt' ons hedentendagen vooral geïndoctrineerd wordt door overheden. :arrow: Vooral niet je kop boven het maaiveld uitsteken want anders...
Naar Dr.Hans Anders, want je ziet anders.
Laatst gewijzigd door space_oddity op 31 jul 2007 02:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Jim Morrison
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

space_oddity schreef:Botje doelde eigenlijk op het feit dat 'Angt' ons hedentendagen vooral geïndoctrineerd wordt door overheden. :arrow: Vooral niet je kop boven het maaiveld uitsteken want anders...
Yup. idd. Overigens blijkt dat tijdens een brand *juist door angst* de meeste doden vallen. Waarom denk je dat er in elk draaiboek voor hulpdiensten bij grootschalige calamiteiten geadviseerd wordt om de rust te bewaren? Als iedereen zich uit angst op de dichtstbijzijnde nooddeur stort wordt alles een fiasco. Een van de redenen waarom we zoiets als rampenoefeningen hebben: voorkomen dat helpers en slachtoffers uit angst en in paniek gaan handelen. Ook hier blijft angst dus een slechte raadgever.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

space_oddity schreef: Dat instinct verdwijnt heus niet. Of denk je van wel Sebastiaan?
Botje doelde eigenlijk op het feit dat 'Angt' ons hedentendagen vooral geïndoctrineerd wordt door overheden. :arrow:
A, je anst bedoelt overheid terreur :wink:
AfbeeldingAfbeelding
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Atli schreef:Grotendeels geef ik de topic starter gelijk en dit is ook per direct mijn finale afscheid van dit fascistoïde "wannabee vrrijdenkertjes" forum enkele goede mensen daargelaten. Dit forum laat voornamelijk de anonieme durfnietstezeggen aan het woord onder het mom van "vrijdenker" of zieliger nog, "goed beargumenteerde discussies".
Waarom zo boos? jezus heeft ook jou lief :wink:
Maar ik denk dat je een beetje doordraaft met termen als fascistoïde. En ik ben van mening dat het goed beargumenteren en onderbouwen juist bijdraagt aan het uitwisselen van standpunten. Het niet beargumenteren en fulmineren zonder onderbouwing juist weer niet.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Beste dr. Who, de term fascistoïde is zeker niet overdreven en een goed beargumenteerde discussie is zeker goed. Helaas wordt dat hier te weinig gedaan door persoontjes die zich "vrijdenker" plachten te noemen en en enkel redeneren daar waar het licht voor hun armzalige voetjes is gevallen. Ik ontrek mij om deze reden van dit forum waar plus minus 80% hun eigen vooringenomenheid, trots en waanzin zien als goed argument. Ik wens mij bij dergelijk rapaille niet op te houden
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Atli schreef:Beste dr. Who, de term fascistoïde is zeker niet overdreven en een goed beargumenteerde discussie is zeker goed. Helaas wordt dat hier te weinig gedaan door persoontjes die zich "vrijdenker" plachten te noemen en en enkel redeneren daar waar het licht voor hun armzalige voetjes is gevallen. Ik ontrek mij om deze reden van dit forum waar plus minus 80% hun eigen vooringenomenheid, trots en waanzin zien als goed argument. Ik wens mij bij dergelijk rapaille niet op te houden
Gelukkig heb ik maat 45 en ben niet bang voor modder en hindernissen. Vandaar dat ik hier toch maar wat blijf rondhangen.

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Atli schreef
....ontrek mij om deze reden van dit forum...
Jammer
Niets aan te doen dan maar ...Het ga je goed
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Atli schreef:... Ik ontrek mij om deze reden van dit forum waar plus minus 80% hun eigen vooringenomenheid, trots en waanzin zien als goed argument. Ik wens mij bij dergelijk rapaille niet op te houden
Jammer dit (en dit draadje) te lezen. Ik dacht juist een interessant discussieforum gevonden te hebben. Ik wens je een zinnigere tijdbesteding toe.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

een interessant discussieforum
Tsja hangt er ook vanaf hoeveel zinnige bijdragen er iedereen zelf aan toe kan voegen ...
Ik kijk alvast uit naar jouw toekomstige posten

Een kleine voorstelronde zou echter ook mooi meegenomen zijn ( of heb ik dat gemist ? )
Dat verschaft immers een welkome context voor de potentieele lezers : want voor iemand die dat leuk vindt is ook broderen een zinnig tijdsverdrijf ... Trouwens er is ook niets mis met kantklossen
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Atli schreef: Ik ontrek mij om deze reden van dit forum
I hate to see you go, Atli.
Fuck met alles.
Gesloten