Het gaat om zieke gasten die - om met jouw woorden te spreken - 'nobele Koran'-leraren zijn, dus heel veel lijkt meMujahid schreef:
Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
Seksueel misbruik in madrassa's
Moderator: Moderators
Re: Seksueel misbruik in madrassa's
C'est le ton qui fait la musique
Ik ben niet degene die dit topic is gestart. Ik zal je ook nooit veroordelen omdat jij moslim bent. Ik veroordeel alleen degene die anderen hun ideeën, hun geloof opdringen of uit naam van hun geloof andere mensen in hun vrijheid aantasten discrimineren of zelfs vermoorden.Mujahid schreef:Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Die onderschriften van je vond ik er wel degelijk bij in de buurt komen. Dat wat je als onderschrift had was al ziek genoeg. Toch deed je er lacherig over, maar je zal wel niet beter weten. En voor de rest vind ik je bijdrages tot nu toe wel heel slap. Het enige wat je schijnt te kunnen is een ander napraten. Mag ik vragen wat daar de reden voor is, heb je zelf geen mening?Mujahid schreef:Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?GH schreef:Als je denkt hier de christenen te beschuldigen van dit soort praktijken nou ...Mujahid JOIN THE CLUB. Dat doen we hier met z'n allen al een hele tijd. Verschil is alleen dat jij die zwarte pot bent die de andere pot verwijt dat hij zwart ziet. En laten de freethinkers van deze site nu juist wit zijn dus jouw opmerking slaat werkelijk nergens op, hooguit als een tang op een varken.Mujahid schreef:En hoe vaak hoot ik niet dat priesters jongetjes misbruiken, jullie zijn gewoon net zo erg.
Je kunt ons verwijten dat we wit zijn maar niet net zo zwart als jij. (Geloof me dit is niet racistisch bedoeld want ik HAAT het kleinzielige racisme)
GH schreef:Ik ben niet degene die dit topic is gestart. Ik zal je ook nooit veroordelen omdat jij moslim bent. Ik veroordeel alleen degene die anderen hun ideeën, hun geloof opdringen of uit naam van hun geloof andere mensen in hun vrijheid aantasten discrimineren of zelfs vermoorden.Mujahid schreef:Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Onze Creator leert ons dat er geen dwang in religie is.GH schreef:Ik ben niet degene die dit topic is gestart. Ik zal je ook nooit veroordelen omdat jij moslim bent. Ik veroordeel alleen degene die anderen hun ideeën, hun geloof opdringen of uit naam van hun geloof andere mensen in hun vrijheid aantasten discrimineren of zelfs vermoorden.Mujahid schreef:Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
Religie = DwangMujahid schreef:Onze Creator leert ons dat er geen dwang in religie is.
Het schrijft mensen voor hoe ze zich moeten onderwerpen en schotelt ze een verschrikkelijk vooruitzicht voor wanneer ze dat niet op de juiste(
Laatst gewijzigd door insomnia op 01 mei 2005 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
C'est le ton qui fait la musique
Niets! De Islam staat hier ook niet ter discussie. Het is een melding van misstanden; niet om de hele islam te beschuldigen, maar wel om aan te tonen dat de Islam niets beter is dan de andere religies; dwz, dat deze misstanden óók binnen de islam voorkomen, hetgeen vaak ontkent wordt door sommige moslims.Mujahid schreef: Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
Met jou heeft deze topic zowieso niets te maken, want jij bent niet eens een echte moslim.
Een vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Volgens mij ben ik degene die dit topic heeft gestart, maar ik denk er precies zo over als GH. Als jij je persoonlijk aangesproken voelt, dan zegt dat meer over jou dan over mij.GH schreef:Ik ben niet degene die dit topic is gestart. Ik zal je ook nooit veroordelen omdat jij moslim bent. Ik veroordeel alleen degene die anderen hun ideeën, hun geloof opdringen of uit naam van hun geloof andere mensen in hun vrijheid aantasten discrimineren of zelfs vermoorden.Mujahid schreef:Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
Maar ja, waar hebben we het eigenlijk over. Je bent niet eens echt moslim. Wie ben je eigenlijk? Vertel eens wat over jezelf. Volgens mij is het werkelijke verhaal interessanter dan de nepperij die je nu tentoon spreid.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Je gaat je dan afvragen of die Creator niet hier en daar een fabricagefoutje in zijn ontwerp heeft gemaakt...Mujahid schreef:Dit kunnen geen echte Moslims zijn, onze Creator heeft homosexualiteit verboden, wat zij doen gaat dus in tegen de geboden van onze Creator.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Jaja, je bent of hardstikke fake en loopt bewust jezelf tegen te spreken, of je bent echt dom. Vanwaar anders die onderschriften van je, als jouw creator leert dat er geen dwang is??Mujahid schreef:Onze Creator leert ons dat er geen dwang in religie is.GH schreef:Ik ben niet degene die dit topic is gestart. Ik zal je ook nooit veroordelen omdat jij moslim bent. Ik veroordeel alleen degene die anderen hun ideeën, hun geloof opdringen of uit naam van hun geloof andere mensen in hun vrijheid aantasten discrimineren of zelfs vermoorden.Mujahid schreef:Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
-
tsjok45
Dit topic is gestart met twee engelstalige artikelen , en met een paar "sensationele" en wreedaardige gevallen van intilmidatie en repressie van de slachtoffers van sexueel misbruik in madrassas ...
Mujahid schreef:
Ten getuige hiervan een nederlandstalig artikel uit de morgen van 5 maart 2005
Ik geef het zoals het is ; je kan dan zelf je konklusies wel trekken ....
Ach ja , het zal wel weer met "culturele eigenheid en eigenaardigheden " te maken hebben zeker , zoals de relativisten " zo tolerant mogelijk " zeggen ?
Mujahid schreef:
Het betreft echter geensins voorbeelden van gevallen als gevolg van het optreden van een paar "abnormalen of een paar zieke gasten "....... een paar zieke gasten in Pakistan.....
Ten getuige hiervan een nederlandstalig artikel uit de morgen van 5 maart 2005
Ik geef het zoals het is ; je kan dan zelf je konklusies wel trekken ....
Verkracht in de Madrassa's
( Eigen berichtgeving Catherine Vuylsteke-)
..... De voorbije twee decennia was er in Pakistan een wildgroei van madrassa's. Deze koranscholen worden meestal bekritiseerd als broeihaarden van islamitisch extremisme. Maar onlangs kwam ook aan het licht dat het oorden zijn waar menigjongetje wordt verkracht. De Pakistaanse staatssecretaris die dat publiek maakte, werd met de dood bedreigd en bood onderhand zijn 'excuses' aan.
Pakistaanse madrassa's hebben sinds 11 september 2001 al veel inkt doen vioeien. I Het is immers in deze veelal door Saoedi-Arabie en de Golfstaten gefinancierde koranscholen dat honderdduizenden kinderen worden gehersenspoeld tot kritiekloze adepten van de meest reactionaire interpretaties van de islam.
De madrassa's, en dat zijn er sinds het begin van de oorlog in Afghanistan vele tienduizenden geworden in Pakistan, zijn kweekscholen van extremisme.
Ze brachten onder meer de Afghaanse Taliban voort en zetten menige jihadi in de rest van de wereld aan tot geweld.
Bijgevolg werd er de jongste jaren flink wat druk uitgeoefend op de Pakistaanse president Musharraf om dit geheel aan de staats-controle onttrokken onderwijs-systeem grondig te hervormen. Daar is men nu in theorie mee bezig. Er werd 225 miljoen dollar uitgetrokken voor een driejarig project dat in achtduizend van die madrassa's vakken als wiskunde en informatica moet introduceren.
Maar, zo blijkt nu, het probleem van de madrassa's reikt verder.
Het zijn niet alleen incubators voor extremisten, tevens tiert de seksuele mishandeling van jongetjes er welig.
Pakistaanse mensenrechtenactivisten zeggen dat a ljaren bekend is dat veeljongetjes verkracht wor-den door hun religieuze leraars. Maar toen de onderminister voor Religie in december vorig jaar over het probleem sprak, waren de reacties niet voor de poes.
Het ging zo: Amir Liaquat Husain ontvouwde tijdens een anti-aids-campagne de geplande overheidsinitiatieven. Hij zei dat in het kader van de aids-preventie aanvankelijk werd gepland om de madrassa's op te nemen in nationale scholenacties, aangezien zij zoveel kinderen onderrichten. De onderminister had evenwel eerst een kleine studie laten uitvoeren en ging zelf ook op bezoek in enkele madrassa's.
"Het wordt tijd", zei de man,
"dat we een nijpend probleem aanpakken: het wijd-verspreide seksuele misbruik in de madrassa's. Ik kan het weten, want bij een van mijn bezoeken betrapte ik de plaatselijke religieuze leraar op seksueel misbruik van eenjongetje."
Veertien procentvan alle kindermisbruikers behoort tot de clerus
De islamistische partijen, die in drie Pakistaanse provincies over een tweederde meerderheid beschikken in de regionale parlementen en die ook nationaal veel macht hebben, schreeuwden moord en brand. Zelfs de Pakistaanse Volkspartij van de wegens corruptie veroordeelde gewezen premier Benazir Bhutto vond dat Amir Liaquat Husain het al te bont had gemaakt.
De onderminister verdedigde zich evenwel en kwam met venietigende statistieken aandraven.
Zo waren er in 2004 niet minder dan vijfhonderd in de media ge-rapporteerde aangiften van seksueel misbruik door religieuze in-stanties, en voor 2003 waren het er zelfs tweeduizend.
Cijfers van de Vereniging voor de Bescherming van de Rechten van het Kind gaven dan weer aan dat 14 procent van alle kindermisbruikers tot de clerus behoort.
Amir Liaquat Husain kreeg doodsbedreigingen en zeifs zijn eigen gen seculiere MQM-partij vond dat het mocilijk was om hem te blijven steunen. En zo eindigde het verhaal van een moedig politiek functionaris met
'excuses' als hij 'verkeerd werd begrepen'.
Voor kinderen, zoals de vijfjarige Tahia, die koranlessen ging volgen in de Lajna-moskee in Lahore bij 'maulvi' Mohammed Altaf, eindigde het verhaal nog triester.
Toen hij in juni vorig jaar niet thuiskwam, ging zijn moeder hem zoeken in de moskee.
Ze vond haar bebloed en bewusteloos zoontje in een zijgangetje,
Altaf was nergens te bekennen. De moeder ging met het kind naar het ziekenhuis, waar verkrachting werd vastgesteld, en diende klacht in bij de politie. Vervolgens kreeg de familie bezoek van vrienden van Altaf, die lieten weten dat ze 'connecties hadden met Al-Qaeda', en dat de aanklacht beter kon worden ingetrokken. Ook de politie werd onder druk gezet en in juli werd de zaak geseponeerd .....
'SEKS METJONGETJES IS BREED GETOLEREERD'
De ngo Coalition for Children's Rights publiceerde onlangs een rapport over seksueel misbruik van jongetjes in de Noordwestelijke Grensprovincie, de Pakistaanse regio tegen Afghanistan die vooral door Pasjtoen wordt bevolkt. De bevindingen zijn ronduit onthutsend.
In deze erg traditionele gemeenschap wordt de 'pasjtoenwali' gevolgd, de erecode van de Pasjtoen die gastvrijheid, vrouwelijke kuisheid en wraakvoor eike verwonding of belediging centraal stelt.
"Het is een erg chauvinistische maatschappij",
stellen de onderzoekers,
]"waarin de mannelijkheid van gigan-tisch belang is. De regels zijn erg strikt, en wie die overtreedt, wordt gesti-matiseerd, mishandeld of zeifs vermoord. "[
"Vrouwen zijn uit de publieke ruimte verbannen, wat betekent dat mannen erg weiniguit-laatkleppen hebben voor hun seksuele energie. Die kanaliseren ze naar de adolescente jongens."
De onderzoekers interviewden in zestig districten 1710 mannen uit alle sociale klassen en leeftijds-categorieen. Ze vroegen hen wat ze vonden van mannen die seks hadden met jongetjes.
Voor 65 procent was dat niet oke,
terwiji de rest ( 35 % ) dat 'een kwestie van trots', 'een statussymbool' - want een bevestigingvan demannelijkheid - of'niet at te keuren' vond.
Tachtig procent van de ondervraagden kende jongens die seksuele gunsten verleenden tegen betaling,
31 procent wist van gevallen van verkrachting binnen de gemeenschap en 46 procent vond dat seks met jongetjes vaak tot zeer vaak voorkwam.
"Seks met jongetjes is wijdverspreid en breed getolereerd, zij het dat er niet over wordt gesproken.
Je moet weten", aldus de researchers,
"dat de centrale begrippen in die gemeenschap niet schuld of geweten zijn maar eer en schaamte, concepten die alleen gelden binnen de publieke ruimte. Daarbuiten bestaan ze niet. "
Foute praktijken' die niet zichtbaar zijn voor de buitenwereld, bestaan dus ook niet. Die reken je later at met Allah.' Vandaar het spreekwoord: " een verborgen diet is als een koning[ " /b]/
Ach ja , het zal wel weer met "culturele eigenheid en eigenaardigheden " te maken hebben zeker , zoals de relativisten " zo tolerant mogelijk " zeggen ?