verwondering
Moderator: Moderators
verwondering
Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc. met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen. Een omstandig eindeloze herhaling van argumenten statements enz. steeds in een andere vorm en volgorde. Meer aandacht hieraan besteden is naar mijn mening zinloos en contraproductief. Nederland is een seculiere staat punt . Maak het niet groter dan het is.
- MOODY BLUE
- Diehard
Re: verwondering
Ik ga ook liever vissenliberal schreef:Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc. met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Waar wil jij het dan over hebben?liberal schreef:Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc.
Tja, het is maar net hoe je het bekijken wil, aangezien dat dit een openbaar toegankelijk forum is komen er altijd weer mensen aan die hun religie willen uitleggen, verdedigen en in het ergste geval prediken. En daar gaat men dan wederom op in. Toch zitten die draadjes altijd weer vol met verrassende eigen inzichten en opinies.liberal schreef:met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen. Een omstandig eindeloze herhaling van argumenten statements enz. steeds in een andere vorm en volgorde.
Maar dit is toch echt een forum waarop de door jou genoemde zaken nu eenmaal enkele van de centraal staande thema's vormen. Dat moet je al zijn opgevallen bij je eerste bezoekjes hier.liberal schreef: eer aandacht hieraan besteden is naar mijn mening zinloos en contraproductief. Nederland is een seculiere staat punt . Maak het niet groter dan het is.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
-
- Banned
eerst forumverlof aanvragen bij Devious.MOODY BLUE schreef:Ik ga ook liever vissenliberal schreef:Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc. met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen.
Er kunnen niet te veel atheisten hier afwezig blijven of gaan vissen.
Gerard is ook al met forumvakantie. Anders kapen de niet-atheisten freethinker.

- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Dat is dus helemaal niet waar. Godsdiensten hebben nog macht in de maatschappij en politiek en veroorzaken conflicten.liberal schreef:Nederland is een seculiere staat punt .
Nog altijd wordt kinderen en jonge mensen allerlei godsdienstwaanzin opgedrongen. Maatschappelijke harmonie en ontwikkeling wordt nog vaak verhinderd door godsdiensten, hier nog het vaakst door de Islam.
George W. Bush denkt dat Jezus een filosoof was en hem naar Irak gestuurd heeft, met de bekende rampen tot gevolg.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
- collegavanerik
- Superposter
liberal schreef:Edwin : Altijd weer vol met verrassende eigen opinies en inzichten? Dit meen je toch niet?

Of je start zelf een interessante nieuwe draad.
Of je begint je eigen forum.
"It's a free country"

nog wel

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Beste Liberal,liberal schreef:Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc. met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen. Een omstandig eindeloze herhaling van argumenten statements enz. steeds in een andere vorm en volgorde. Meer aandacht hieraan besteden is naar mijn mening zinloos en contraproductief. Nederland is een seculiere staat punt . Maak het niet groter dan het is.
Nederland is "nog"een seculiere staat maar er zijn krachten die proberen de piketpaaltjes een stukje te verzetten. ZIe onderstaande: als het mevrouw Verhoeven niet lukt om intelligent design als serieus lesonderwerp in het onderwijs in te voeren werpt zij zich als verdediger van den rustdag op de winkeliers. Staks op zondag alleen nog met een hoed op naar buiten?
'Van der Hoeven wil minder koopzondagen'
Uitgegeven: 2 oktober 2007 20:02
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2007 00:15
AMSTERDAM - Het kabinet wil het aantal koopzondagen terugdringen. Volgens RTL Nieuws staat dat in een voorstel van minister van Economische Zaken Maria van der Hoeven (CDA) dat binnenkort in de ministerraad wordt besproken.
Alleen plaatsen met een duidelijk toeristisch karakter zouden vaker dan twaalf zondagen per jaar open mogen zijn.
In de Winkeltijdenwet staat nu dat een gemeente twaalf koopzondagen per jaar mag hebben, maar voor gemeenten met een toeristische waarde is een uitzondering mogelijk. Diverse gemeenten zouden zichzelf ten onrechte bestempelen als zo'n toeristisch gebied.
Misbruik
In het regeerakkoord was al opgenomen dat gemeenten straks geen misbruik meer kunnen maken van de toerismebepaling.
D66-Kamerlid Boris van der Ham reageerde in het RTL Nieuws negatief op de plannen van de bewindsvrouw. Volgens hem moet de wet juist verruimd worden.
Van der Ham noemt het voorstel van Van der Hoeven 'een beetje betuttelend'.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
we kunnen beter de zondagssluiting naar de vrijdag verplaatsen. Dan kunnen onze moslimvrienden rustig naar de moskee, het aantal kerkgangers is toch al verwaarloosbaar. 

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Wel ja, het is allemaal op vrijwillige basis hoor. Niemand dwingt je om aan welke discussie dan ook deel te nemen, of ze überhaupt te lezen. Of iets 'oeverloos geneuzel' is, is een zeer subjectief oordeel; een ander vindt dat misschien prachtig. Dus, erger je niet langer, en ga iets doen wat je wel leuk vindtliberal schreef:Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc. met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Wat ben jij een egoïst!collegavanerik schreef:we kunnen beter de zondagssluiting naar de vrijdag verplaatsen. Dan kunnen onze moslimvrienden rustig naar de moskee, het aantal kerkgangers is toch al verwaarloosbaar.

Ik ben een groot voorstander voor het concept dat er maar 12 werkdagen per jaar moet zijn op goddelijke rustdagen!
Dus maximaal:
Maar 12 zondagen per jaar werken - ter ere van de Christelijke God.
Maar 12 maandagen per jaar werken - ter ere van de Maan God.
Maar 12 woensdagen per jaar werken - ter ere van Wodan.
Maar 12 donderdagen per jaar werken - ter ere van Thor
Maar 6 vrijdagen per jaar werken - ter ere van de gedeelde plaats tussen Freya en Allah.
Maar 12 zaterdagen per jaar werken - ter ere van de God Saturnus (landbouw God).
Ik heb de dinsdag overgeslagen!
Op dinsdag wil ik helemaal niet werken!
Dit ter ere van alle overige Goden die ik overgeslagen heb en zich nu diep beledigd voelen dat ze geen persoonlijke rustdag hebben.
Ik ben het dus volkomen eens met Maria Verhoeven!
Go Maria, go, go, go!!!
Hoe meer we rekening houden met de persoonlijke rustdagen van de Goden hoe liever het mij is!
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- collegavanerik
- Superposter
doctor who,
Naar mijn mening staat onze seculiere staat als een huis, ipv piketpaaltjes ligt er al een stevig fundament, alleen een totale teloorgang van onze beschaving zal dit fundament aantasten. Aandacht besteden aan een aantal reli-snuivers zoals dit oa gebeurt in de media werkt averechts, het beinvloed het collectief bewustzijn in negatieve zin, zeker als deze neuzelarij niet keihard wordt onderuitgehaald.Met mjin eerder vernoemde verbazing doel ik op dit forum, als je nu werkelijk atheist bent dan ben je toch klaar met religie? Dat is dan toch een soort folklore net zoiets als de kerstman enz. Of heb ik het mis en kom je soms tot verrassende inzichten? Wil je dan in dat geval mij even bijspijkeren?
mvgr
Naar mijn mening staat onze seculiere staat als een huis, ipv piketpaaltjes ligt er al een stevig fundament, alleen een totale teloorgang van onze beschaving zal dit fundament aantasten. Aandacht besteden aan een aantal reli-snuivers zoals dit oa gebeurt in de media werkt averechts, het beinvloed het collectief bewustzijn in negatieve zin, zeker als deze neuzelarij niet keihard wordt onderuitgehaald.Met mjin eerder vernoemde verbazing doel ik op dit forum, als je nu werkelijk atheist bent dan ben je toch klaar met religie? Dat is dan toch een soort folklore net zoiets als de kerstman enz. Of heb ik het mis en kom je soms tot verrassende inzichten? Wil je dan in dat geval mij even bijspijkeren?
mvgr
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
De Westerse maatschappelijke vertoog wordt in grote mate bepaald door hysterie, hypochndrisme en paranoia, de massamedia zijn eigenlijk een enige opwindings-verstrekker. Iedereen zoude eens een experiment doen: een of drie maanden zonder massamedia leven (alsof dit mogelijk was), en daarna merk je pas met welke Prikkel-kracht de televisie of het internet werken.