Eerst dacht ik te lezen "de onverschilligheid van agnosicisme en atheïsme" waar ik onmiddelijk bezwaar tegen wilde maken. Hij koppelt ze echter niet direct aan elkaar maar door ze naast elkaar te plaatsen zet hij ze duidelijk in een verdenkelijk hoekje en maakt hij die koppeling toch.Simonis in NRC schreef: En wat nog mooier zou zijn : Wanneer ze samen (hij doelt dan op christenen en moslims: Gerard) vanuit hun geloof in de ene god en antwoord zouden geven op de onverschilligheid, het agnosticisme, het atheïsme.
Ik kom hier nog op terug en zal ook een persoonlijk brief wijden aan de Kardi en mogelijk ook via NRC om hem uit te leggen dat we helemaal niet onverschillig staan tegen over de mens en de wereld hooguit tegenover zijn god.
Tis te mooi weer om hier verder over uit te wijden, komt nog.
Zal de brief hier dan ook nog wel plaatsen.
en verderop
Daarover valt ook veel te zeggen. Zoals gezegd later meer.Simonis in NRC schreef:Ideaal zou zijn dat jodendom, christendom en islam gezamelijk een ander geluid laten horen tegen de wereldwijde secularisatie, een wereld die doet alsof god niet bestaat. De mens kan niet zonder transcendente verankering van zijn waarden en normen. Zonder god gaat de wereld kapot.
Maar ik deel dit vast met jullie.