Een sprookje voor het slapengaan...

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Yoyo
Ervaren pen

Een sprookje voor het slapengaan...

Bericht door Yoyo »

Ze zeggen dat God niet bestaat

"Ach ja, ze zeggen zoveel. Maar als je nou eens heel gewoon nadenkt en goed je ogen de kost geeft? Zie je de bomen, de planten, de dieren? Een dolfijn, bij voorbeeld of een vliegje. Zelfs zo'n klein beestje zit ongelofelijk goed in elkaar...
Kijk ook eens naar jezelf. Beweeg je duim eens.
Er moet toch een Denker achter zitten? Iemand die het heeft bedacht?
Waarom zitten je ogen niet onder je voeten? Waarom zit je neus niet aan je pink?
Alles wijst op een God, Iemand die enorm goed is in dingen bedenken en maken.
Een van de grootste wonderen is wel een pasgeboren kindje. Alles zit erop en er aan. Piepkleine vingertjes, een zoekend mondje...
Nee, wie beweert, dat door een oerknal alles is ontstaan, heeft een groter geloof dan wij. Ik heb nog nooit iets uit niets tevoorschijn zien knallen. Jij wel?
Dat gebeurt alleen in sprookjes."En die zijn... uit een grote duim gezogen. "

Deze tekst vond ik op een christelijke site voor kinderen. Hij zou antwoord moeten geven op vragen van kids. Vooral die laatste zin over sprookjes viel mij op. Voelen jullie ook ironie mensen? Slaap lekker! :wink:
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Alles wijst op een God, Iemand die enorm goed is in dingen bedenken en maken.
God's knutselkwaliteiten vertonen grote overeenkomsten met de mijne.
Ik heb toen ik een jaar of tien was een konijnenhok gemaakt. Heel mooi met een binnen- en een buitenverblijf zodat mijn konijntje 's nachts lekker warm kon slapen en overdag de buitenlucht in kon. Zes dagen knutselen en toen was ik klaar en zag dat het goed was. :wink:
Ik stopte mijn konijntje in zijn hokje en ging tevreden slapen.
De volgende ochtend lag het hokje in elkaar en was mijn konijntje geplet. :(
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Nou ja, vóór Darwin dacht iedereen zo. Tegenwoordig denken mensen alleen nog zo als ze geen kennis hebben genomen van de evolutietheorie.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

"Oerknal of vingerknip", that's the question!
Eeuwigheid in hemel of hel, voor de geselecteerden, of het 'niets' dat onwetend voorbijglijdt in de aeonen?
Het zijn smerige vragen, gesteld door nog smerigere geesten die de kotertjes rijp moeten maken als consument en (omdat er gewerkt moet worden daarvoor)....als koelie, haha!
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Theoloog schreef: Tegenwoordig denken mensen alleen nog zo als ze geen kennis hebben genomen van de evolutietheorie.
Vooral als ze naar de EO kijken..........daar wordt je ook niet slimmer van.
Fuck met alles.
Plaats reactie