Ayaan
Moderator: Moderators
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Ayaan
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Gezondheid

Ik las dit berichtje /en bekeek (verkikkerd ) deze videootjes van het " hijgend hert " (zou de oude voyeur H. Oosterhuis waarschijnijk kunnen schrijven ? ) ook al elders
http://richarddawkins.net/article,1744, ... -Hirsi-Ali
Ik las dit berichtje /en bekeek (verkikkerd ) deze videootjes van het " hijgend hert " (zou de oude voyeur H. Oosterhuis waarschijnijk kunnen schrijven ? ) ook al elders
http://richarddawkins.net/article,1744, ... -Hirsi-Ali
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Ja, de Nederlandse autoriteiten doen hier precies het tegengestelde van wat in de Angelsaksische wereld gebruikelijk is.Rereformed schreef:Dit commentaar is uit mijn hart gegrepen:
"To think she's been abandoned by those in charge in the Netherlands is just beyond belief."
Waar een cultuur met een diepgewortelde hang naar persoonlijke vrijheid zich altijd schrap zou zetten tegen terreurdreiging
(en daarbij ook ernstige fouten zou kunnen maken, zie Irak)
daar geeft Nederland toe aan de druk van de Islamistische terreurdreiging.
Dit met Balkenende, Bos en Hirsch Ballin aan het roer.
De bijzondere omstandigheden van deze tijd laten in de persoonlijke ontwikkeling en situatie van Ayaan schril zien
hoe de vrijdenkers aan de ene kant en de islamofascisten met hun islamiserende aanhangers en andere 'spirituele' bondgenoten aan de andere kant tegenover elkaar staan.
-
Theoloog
Secularizer; als het in de Angelsaksische wereld zo gebruikelijk is met keiharde pecunia op te komen voor de vrijheid van meningsuiting, waarom betaald de Amerikaanse overheid, of Ayaans werkgever dan niet voor haar veiligheid?
Ayaan Hirsi Ali is een ambitieuze vrouw. Nederland werd op zeker moment te klein voor haar. Ze heeft nu een internationaal podium, wereldwijde boekendeals etc.
Leg mij eens uit waarom Nederland dat zou moeten blijven betalen? (Iets anders is de afvloeiingsregeling, die is niet bepaald netjes gegaan)
Ayaan Hirsi Ali is een ambitieuze vrouw. Nederland werd op zeker moment te klein voor haar. Ze heeft nu een internationaal podium, wereldwijde boekendeals etc.
Leg mij eens uit waarom Nederland dat zou moeten blijven betalen? (Iets anders is de afvloeiingsregeling, die is niet bepaald netjes gegaan)
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Nee dat leg ik jou op deze plaats niet uit.Theoloog schreef:Leg mij eens uit waarom Nederland dat zou moeten blijven betalen? (Iets anders is de afvloeiingsregeling, die is niet bepaald netjes gegaan)
Hier gaat het er over dat zij tot de vrijdenkers te rekenen is
en dat de oude vormen en gedachten van de religies ons nog veel gevaar en ongemak bezorgen
voor ze afsterven.
Nederland was ooit een land waar vervolgde vrijdenkers een veilig heenkomen kregen. Ik zou het prachtig vinden als het moderne Nederland op dit punt vooruitstrevend zou zijn. Ik maak mij zorgen over de vijandige sfeer die ontstaat tegen alles wat met atheïsme of religiekritiek te maken heeft; niet alleen van fundamentalisten, maar ook bij gematigden en zelfs bij niet-religieuze mensen zie je dergelijke trekjes. Nederland zou voorop moeten lopen wat betreft het beschermen van deze mensen. We kunnen een groot voorbeeld nemen aan Denemarken.
Vriendelijke groet.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Uit: Website NOS-Journaal
Een groep vooraanstaande Franse intellectuelen heeft de Franse regering verzocht om Ayaan Hirsi Ali het Franse staatsburgerschap te verlenen.
Dat schrijven ze in een open brief, die is gepubliceerd in het dagblad Libération.
De brief is ondertekend door onder anderen Pascal Bruckner, Luc Ferry, Alain Finkielkraut, André Glucksmann en Bernard-Henri Levy.
Lafheid
De groep verwijt de Nederlandse regering "onaanvaardbare lafheid" door Ayaan Hirsi Ali niet langer te beveiligen tijdens haar verblijf in de Verenigde Staten.
"Nederland sluit de ogen voor een wereld waarin terreur, onverdraagzaamheid en totalitarisme zich niets aantrekken van grenzen", aldus de brief.
Volgens de schrijvers pleegt Nederland verraad aan de waarden van Europa en de Verlichting, die de vrijheid waarborgen van elk individu om zich vrij uit te spreken en om zijn of haar eigen leven te kiezen.
"Ayaan Hirsi Ali symboliseert de keuze waarvoor we staan: trouw blijven aan onszelf en aan de tradities die ons kenmerken, of ons laf aanpassen. Aangezien de Nederlandse regering haar keuze heeft gemaakt, vragen we de Franse regering om de hare te maken."
Open brief in Libération
Een groep vooraanstaande Franse intellectuelen heeft de Franse regering verzocht om Ayaan Hirsi Ali het Franse staatsburgerschap te verlenen.
Dat schrijven ze in een open brief, die is gepubliceerd in het dagblad Libération.
De brief is ondertekend door onder anderen Pascal Bruckner, Luc Ferry, Alain Finkielkraut, André Glucksmann en Bernard-Henri Levy.
Lafheid
De groep verwijt de Nederlandse regering "onaanvaardbare lafheid" door Ayaan Hirsi Ali niet langer te beveiligen tijdens haar verblijf in de Verenigde Staten.
"Nederland sluit de ogen voor een wereld waarin terreur, onverdraagzaamheid en totalitarisme zich niets aantrekken van grenzen", aldus de brief.
Volgens de schrijvers pleegt Nederland verraad aan de waarden van Europa en de Verlichting, die de vrijheid waarborgen van elk individu om zich vrij uit te spreken en om zijn of haar eigen leven te kiezen.
"Ayaan Hirsi Ali symboliseert de keuze waarvoor we staan: trouw blijven aan onszelf en aan de tradities die ons kenmerken, of ons laf aanpassen. Aangezien de Nederlandse regering haar keuze heeft gemaakt, vragen we de Franse regering om de hare te maken."
Open brief in Libération
-
Theoloog
- Mahalingam
- Ervaren pen
Er is een initiatief van Sam Harris om het simpel te maken om een bijdrage te geven in de bescherming van Ayaan Hirsi Ali.
http://www.samharris.org/site/security_trust/
URGENT APPEAL: Please Help Protect Ayaan Hirsi Ali
Je kunt er kiezen voor een one-time bijdrage via je email adres.
Dan kan je via het eraan gebonden Paypal account van je direct benaderd worden voor betaling.
Het laagste bedrag is 25 dolar wat nu op zo'n 18 euro komt.
Ik weet niet of ik op dit forum vol met zuinige Hollanders
niet aan de verkeerde deur blaf.
http://www.samharris.org/site/security_trust/
URGENT APPEAL: Please Help Protect Ayaan Hirsi Ali
Je kunt er kiezen voor een one-time bijdrage via je email adres.
Dan kan je via het eraan gebonden Paypal account van je direct benaderd worden voor betaling.
Het laagste bedrag is 25 dolar wat nu op zo'n 18 euro komt.
Ik weet niet of ik op dit forum vol met zuinige Hollanders
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Ondanks dat ik Ayaan alle bescherming toewens, vraag ik me af of dit een doordacht initiatief is. Ik had liever gezien dat er een transparant internationaal fonds wordt opgezet dat bescherming financieert voor figuren als Salman en Ayaan. Uiteindelijk is het gewoon te gek voor woorden dat een spruitjespremier als Balkenende (en hij niet alleen, maar ons kabinet, een ook een groot deel van de tweede kamer) de veiligheid van staatsburgers niet wenst te garanderen.Mahalingam schreef:Er is een initiatief van Sam Harris om het simpel te maken om een bijdrage te geven in de bescherming van Ayaan Hirsi Ali.