mexicaanse griep

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Aart Brouwer
Forum fan

Re: mexicaanse griep

Bericht door Aart Brouwer »

balkon schreef:Er wordt informatie achtergehouden en wel de informatie die de fabrikant van het bewuste vaccin heeft verstrekt aan de minister.
Zo gaat dat met bedrijfsgeheimen. Niks nieuws. Maar de ingrediënten en bijwerkingen zijn dus niet achtergehouden. En daar ging het om.
There is no such thing as common knowledge any more and each of us is surprised by everybody else's ignorance. (Felipe Fernández-Armesto, Civilizations)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Een woord van de verzoekers :
Wat doet een topic over de Mexicaanse griep op deze site????

Antwoord: het heeft onze volledige aandacht, omdat de Wereldgezondheidsorganisatie erbij betrokken is. Als actievoerders weten wij waar deze organistie toe in staat is, als het om het belemmeren van de rechtsgang van burgers en het bevorderen van mobiele telecommunicatie gaat.

Daarnaast mag je stellen dat aanklachten wegens bio-terrorisme in binnen- en buitenland ons allen aan gaat.

Voeg daaraan toe dat er al lange tijd feiten circuleren op internet over de hand van de WHO in de Codex Allimentarius, over de plannen om de hele wereldbevolking te chippen en het zal duidelijk zijn, dat wij van SAN bovenop deze kwestie zitten.

Onze "vrienden" bij de Gezondheidsraad laten zich ook niet onbetuigd. 8 van de commissieleden, die positief adviseerden inzake de omstreden HPV-vaccinatie, werden betaald door farmagigant Merck. En wat te denken van de 6 voudige belangenverstrengeling van GR-lid Ab Osterhaus???

Is een (verplichte) vaccinatie geen uitgelezen manier om mensen een nano RFID-chip toe te dienen? Kortom, we zijn in staat van alarm.

bron: http://www.stralingsarm-nederland.org/w ... a/H1N1.htm
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Aart Brouwer schreef:
balkon schreef:Er wordt informatie achtergehouden en wel de informatie die de fabrikant van het bewuste vaccin heeft verstrekt aan de minister.
Zo gaat dat met bedrijfsgeheimen. Niks nieuws. Maar de ingrediënten en bijwerkingen zijn dus niet achtergehouden. En daar ging het om.
Velen willen zich niet in laten injecteren met bedrijfsgeheimen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

balkon schreef:

Je hoeft je ook niet in te laten enten. Gezonde mensen moeten in staat zijn om een griep te overleven.
En over de inhoud van het vaccin gaan de grootste roddels rond. In een gemiddelde vis zitten meer vervuilende stoffen, dan in die paar cc vloeistof. Waar de WHO keurige voorwaarden voor heeft opgesteld. Het adjuvans is eindeloos getest. En bijwerkingen zijn geregistreerd. Maar pak een doosje paracetamol en lees de bijsluiter. Of elk willekeurig medicijn en leg dit naast dit vaccin. En ga dan eens na wat je dagelijks binnenkrijgt aan goedgekeurde conserveringsmiddelen, landbouwbestrijdingsmiddelen en toxicologische bestanddelen die ronddrijven in alle oceanen. Doe hierna een meting van de buitenlucht en kijk wat je inademt. Maar hier een inventarisatie van en vergelijk het eens met dit eenmalige vaccin. Waarschijnlijk wordt je dan iets milder over inenten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
balkon
Banned

Bericht door balkon »

p.vroon schreef:
balkon schreef:

Je hoeft je ook niet in te laten enten. Gezonde mensen moeten in staat zijn om een griep te overleven.
En over de inhoud van het vaccin gaan de grootste roddels rond. In een gemiddelde vis zitten meer vervuilende stoffen, dan in die paar cc vloeistof. Waar de WHO keurige voorwaarden voor heeft opgesteld. Het adjuvans is eindeloos getest. En bijwerkingen zijn geregistreerd. Maar pak een doosje paracetamol en lees de bijsluiter.
Ik eet geen vissen en paracetamols. Ik ben ook helemaal niet tegen medische behandeling, en ook niet tegen inentingen tegen gevaarlijke, besmettelijke ziekten als polio en tuberculose, maar we hebben het hier over zomaar een griepvariantje, misschien iets agressiever dan andere griepvirussen, maar qua gevaren valt het natuurlijk in het niet bij bijv. open tbc. Genoeg reden om kritisch te zijn.
Of elk willekeurig medicijn en leg dit naast dit vaccin. En ga dan eens na wat je dagelijks binnenkrijgt aan goedgekeurde conserveringsmiddelen, landbouwbestrijdingsmiddelen en toxicologische bestanddelen die ronddrijven in alle oceanen. Doe hierna een meting van de buitenlucht en kijk wat je inademt. Maar hier een inventarisatie van en vergelijk het eens met dit eenmalige vaccin. Waarschijnlijk wordt je dan iets milder over inenten.
Ik ben ook helemaal niet tegen inenten. Wel ben ik tegen de kritiek op mensen, zoals verpleegkundigen, die bezwaren hebben tegen inenten en tegen het bij verpleegkundigen onterecht in de schoenen schuiven van een verantwoordelijkheid.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er is helemaal niets mis met je laten inenten. Er zijn veel mensen die geloven in broodje aap verhalen, overal iets achter zoeken, geen vertrouwen hebben in artsen en/of overheid, etc.

Je hebt veel meer last van de griep dan van dat ene prikje. Er zitten geen schadelijke stoffen in die nadelig zijn voor de mens; hoeveel mensen zijn er in het buitenland gestorven aan de inenting?

Balkon,
Artsen en verpleegkundigen die zich niet laten inenten zouden zich kapot moeten schamen en niet meer in contact moeten komen met zwakke patiënten en ouderen. Waarom mag je geen kritiek hierop hebben? Staat de vrije keus hoger aangeschreven dan de veiligheid van de patiënt? Je kiest als verpleegkundige voor het beroep en dat kan consequenties hebben; net als een soldaat die naar een oorlogsgebied moet.
Mensen die veelvuldig in contact komen met zwakke patiënten en ouderen kunnen het virus heel makkelijk overbrengen. Mensen die gevaccineerd zijn doen dit niet of nauwelijks; anders heeft het vaccineren ook geen zin. Je hoeft je niet ziek te voelen om het virus over te brengen, je kunt het bij je dragen en overbrengen en dat gaat heel erg snel. Denk maar aan de klassen met kinderen waarvan binnen no-time de helft ziek was. Deze griep kan zonder meer mensen fataal worden die net een zware operatie hebben gehad of die oud en zwak zijn. Artsen en verpleegkundigen nemen doelbewust een risico door niet even een spuitje te gaan halen en stellen die mensen bewust bloot aan het mogelijk overbrengen van het virus. Juist zij komen in contact met deze mensen.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik zou in dit geval zelfs zijn voor verplichte inenting bij mensen die met zieken werken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

Als medisch personeel gevaccineerd is betekent dit dat ze niet ziek worden op het moment dat ze in aanraking komen met het virus. Aangezien het virus zich ook schijnt te verspreiden via deurknoppen, zal het zich dus ook goed verspreiden via gevaccineerde medici en verplegers.

Er is al verplichte inenting bij mensen die met zieken werken. Bijvoorbeeld tegen hepatitis B.

Verder ben ik niet tegen vaccinatie, en verpleegkundigen zouden er hoogstwaarschijnlijk goed aan doen, maar je kunt die mensen niet verantwoordelijk houden voor een virus dat in Mexico bij wat varkensboeren is gekweekt.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ja, je kan toch ziek worden.
Ja, er is nog steeds een kans dat je de ziekte overbrengt.

Maar, die kans is een stuk gereduceerd.

Ergo; personen in risicogroepen dragen wat mij betreft de morele verantwoordelijkheid zich te laten vaccineren.
Laatst gewijzigd door Joe Hn op 18 nov 2009 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Als medisch personeel gevaccineerd is betekent dit dat ze niet ziek worden op het moment dat ze in aanraking komen met het virus. Aangezien het virus zich ook schijnt te verspreiden via deurknoppen, zal het zich dus ook goed verspreiden via gevaccineerde medici en verplegers.
Kijk en dit is dus grote onzin want waarom zou men zich dan laten vaccineren???
Lees je eerst even aub in over hoe een virus zich verspreid en wat inenten voor zin heeft.
Ik heb een verpleegkundige gesproken die mijn vragen niet kon beantwoorden en zich niet wou laten inenten. Wat moet ik met zo'n persoon? Moet ik die nu serieus nemen in zijn/haar vak?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

balkon schreef:Als medisch personeel gevaccineerd is betekent dit dat ze niet ziek worden op het moment dat ze in aanraking komen met het virus. Aangezien het virus zich ook schijnt te verspreiden via deurknoppen, zal het zich dus ook goed verspreiden via gevaccineerde medici en verplegers.
Normaal gezien moet medisch personeel ieder keer zijn handen wassen voor het de volgende patiënt behandelt. Dat zijn BMW standaard hygiënische regels voor ziekenhuizen.
balkon schreef:Verder ben ik niet tegen vaccinatie, en verpleegkundigen zouden er hoogstwaarschijnlijk goed aan doen, maar je kunt die mensen niet verantwoordelijk houden voor een virus dat in Mexico bij wat varkensboeren is gekweekt.
Je kunt die mensen niet verantwoordelijk houden voor het feit dat dat virus hier rondwaart. Je kan ze wel verantwoordelijk houden voor het gebrek aan maatregels dat ze nemen om de verspreiding van het virus te beperken en zo ook het aantal slachtoffers.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Normaal gezien moet medisch personeel ieder keer zijn handen wassen voor het de volgende patiënt behandelt. Dat zijn BMW standaard hygiënische regels voor ziekenhuizen.
Deden ze dat maar allemaal. Ik ken verpleegkundigen die in hun witte kloffie in de middagpauze op de fiets stappen en even boodschappen gaan doen bij de supermarkt. Die stappen even later in dezelfde kleding weer een zaal in met zieke patiënten. Ook zijn er verpleegkundigen in bejaardentehuizen die heus niet om de haverklap hun handen wassen. Ze kunnen staan te niezen op de gang voor de deur. Ik neem aan dat er weinigen zijn die eerst naar het toilet gaan en hun handen wassen voordat ze de deur openen van een kamer.
Aart Brouwer
Forum fan

balkon schreef:Ik ben ook helemaal niet tegen medische behandeling, en ook niet tegen inentingen tegen gevaarlijke, besmettelijke ziekten als polio en tuberculose, maar we hebben het hier over zomaar een griepvariantje, misschien iets agressiever dan andere griepvirussen[..]
Zeker agressiever, dat is al bewezen. En de bevolking is veel ontvankelijker voor besmetting met A(H1N1) dan met seizoensinfluenza. We hebben allemaal ene flinke restimmuniteit tegen die seizoensgriepen omdat die elk jaar langskomen. Met A(H1N1) is dat neit het geval. Combineer dat met wat we nu weten over de diepere nesteling in de longen, de atypische incidentiecurve (dus andere slachtoffergroepen dan gewone griep)en de voorgeschiedenis van 1918 toen de pandemie ook relatief onschuldig begon, en je begrijpt dat we hier te maken hebben met een verhoogd risico.

Vooral voor groepen die toch al immuniteitsproblemen hebben.

Dar risico dam je niet in met uitzieken, met een paracetamolletje of met gemalen paardenstrontkorrels van de homeopaat. Dat dam je in met een onnozel en o zo belangrijk prikje dat, zoals Siger al terecht schreef, een symbool is van menselijke beschaving en verantwoordelijkheidsbesef waarop we trots moeten zijn.
There is no such thing as common knowledge any more and each of us is surprised by everybody else's ignorance. (Felipe Fernández-Armesto, Civilizations)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lanier schreef:
Kijk en dit is dus grote onzin want waarom zou men zich dan laten vaccineren???
Lees je eerst even aub in over hoe een virus zich verspreid en wat inenten voor zin heeft.
Ik heb een verpleegkundige gesproken die mijn vragen niet kon beantwoorden en zich niet wou laten inenten. Wat moet ik met zo'n persoon? Moet ik die nu serieus nemen in zijn/haar vak?
Nee, als je bereid bent om besmet te raken en als je van plan bent om dit over te dragen. Als je je werkgever opzadelt met een flink ziekteverzuim. Terwijl je kosteloos een prik kunt krijgen om een hogere beschermingsfactor te creeren. Mag je jezelf gerust de vraag stellen of je niet werkzaam bent in het verkeerde beroep.
Wordt dan kerstman en emigreer naar Amerika.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Aart Brouwer
Forum fan

Ik kreeg gisteren een email van een zekere Paul Engels, die zo te zien panisch was over de vaccinatie. Hij verwees me naar de sites van de bekende aluhoedjes en naar die van Jannes Koetsier.

Hij schreef dat er afgelopen week acht doden waren gevallen in Zweden door de aldaar toegediende vaccinaties (inmiddels 2,1 miljoen). De Zweedse krant Svenska Dagbladet zou dat hebben gemeld.

Ik bellen met iemand die Scandinavische talen heeft gestudeerd. Vertaling van dat krantenartikel laten maken. Staat er in dat artikel dat er acht doden zijn gevallen door de griep, niet door het vaccin...

Voor de zekerheid even met de redactie van SD gebeld (waar men gelukkig Engels spreekt). Antwoord: welnee meneer Brouwer, er vallen hier geen doden door het vaccin, enkel door de griep - de grote klacht onder de bevolking is dat er te weinig vaccin is.

Intussen, in de grote-mensenwereld, meldt het jongste bulletin van de WHO dat er nu wereldwijd 65 miljoen vaccins zijn toegediend en dat de bijwerkingen minimaal zijn. De gevallen van ernstige klachten na vaccinatie overtreffen niet de achtergrondincidentie, dat wil zeggen de klachten, ziekten en sterftegevallen die ook zonder vaccinatie dagelijks in de wereld optreden.

Laat dat even op je inwerken. Vijfenzestig miljoen mock-up vaccins, in zes maanden geproduceerd, gedistribueerd en toegediend vrijwel zonder ongelukken of rampzalige missers. Wat een menselijke triomf eigenlijk. Kennissen van mij gaan komende week in de RAI in Amsterdam hun kinderen laten inenten, temidden van 40.000 andere kinderen. Ze maken er een feestje van want die dag zal de kleintjes nog lang heugen.

Bij hoeveel van die kinderen zou in de RAI de kiem worden gelegd waardoor ze later arts of medisch onderzoeker worden? =D>
Plaats reactie