De splitsing van Oekraïne.
Moderator: Moderators
Re: De splitsing van Oekraïne.
Dat is het juiste antwoord; deze vraag.
Vergeet het nooit...
Vergeet het nooit...
** Schip naar nergens met al die mensen.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
-
DiMensie
Mijn katlanier schreef:Wie geloof jij onvoorwaardelijk op zijn/haar blauwe ogen?
.
Na 2 weken nog even terugkomend op deze raketaanval.Cluny schreef:deredactie.be: Oekraïense havenstad Marioepol zwaar onder vuur genomenZou het voorjaarsoffensief van Rusland begonnen zijn?Marioepol, een strategische havenstad in het separatistische oosten van Oekraïne, is getroffen door raketten van pro-Russische rebellen. Daarbij zouden zeker 10 doden zijn gevallen. Marioepol is de laatste grote stad in de regio die nog onder controle van de Oekraïense regering staat.
RTLnieuws: Veel doden bij aanval op Oekraïense stad.
Het dodelijke wapen schijnt een serie Russische lange afstand raketten uit terroristengebied te zijn.
Aantal doden tot nu toe: 29. Aantal gewonden: een kleine 100.
Van de gewonden heb ik geen idee van hoeveel precies er zwaar gewond zijn en hoeveel licht gewond. Maar een raketinslag geeft niet alleen een drukgolf maar ook een hagel van metaalsplinters, het is daarom zeker dat er ledematen zijn afgerukt en er velen zijn die ander blijvend letsel er aan hebben overgehouden.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben de Russen met 2 gradinstallaties 2 aanvallen op deze stad uitgevoerd tussen de eerste en tweede aanval was een tijdsinterval van circa 2 uur. Op een Russisch gradwapen passen 40 raketten dus er zijn wellicht 160 raketten op de stad afgevuurd.
Ik kom er nog even op terug omdat volgens de laatste informatie er een offensief voorbereid wordt aan het Oekraïens-Russische oorlogsfront, waarschijnlijk begint binnenkort een grote Russische aanval in het gebied nabij Marieopol en Debaltseve.
Ik verwacht dat beide steden over niet al te lange tijd door Russische strijdmachten zullen zijn veroverd.
Russian-backed rebels massing to attack key Ukrainian towns
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- vegan-revolution
- Superposter
Hier een artikel waar vraagtekens geplaatst worden bij de Westerse strategie ten aanzien van de Oekraïne :
Why the Ukraine Crisis Is the West’s Fault
Enkele highlights daaruit :
Why the Ukraine Crisis Is the West’s Fault
Enkele highlights daaruit :
U.S. and European leaders blundered in attempting to turn Ukraine into a Western stronghold on Russia’s border.
Imagine the American outrage if China built an impressive military alliance and tried to include Canada and Mexico.
Met de verwijzing naar dit artikel wil ik zeker niet alle Russische acties goedpraten. Maar ik vind wel dat je je kunt afvragen of de gretigheid en snelheid waarmee de EU en de NAVO in Europa oostwaarts wilden oprukken nou wel zo verstandig is geweest.The United States and its allies should abandon their plan to westernize Ukraine and instead aim to make it a neutral buffer.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Graag zie ik van jou 2 lijstjes.vegan-revolution schreef:Met de verwijzing naar dit artikel wil ik zeker niet alle Russische acties goedpraten.
De anti-Oekraïense Russische acties die je wel wilt goedpraten en het lijstje met anti-Oekraïense Russische acties die je niet wilt goedpraten.
Laatst gewijzigd door Cluny op 08 feb 2015 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- vegan-revolution
- Superposter
Russische acties die anti-Oekraïens zijn wil ik sowieso niet goedpraten. Wel kan ik mij de zorgen van het Russische regime, over fascistische invloeden in het Oekraïense parlement en de veiligheid en het welzijn van mensen van Russische afkomst in de Oekraïne, voorstellen.Cluny schreef:Graag zie ik van jou 2 lijstjes.vegan-revolution schreef:Met de verwijzing naar dit artikel wil ik zeker niet alle Russische acties goedpraten.
De anti-Oekraïense Russische acties die je wel wilt goedpraten en het lijstje met anti-Oekraïense Russische acties die je niet wilt goedpraten.
Welke Russische acties wil jij goedpraten en welke niet?vegan-revolution schreef:Met de verwijzing naar dit artikel wil ik zeker niet alle Russische acties goedpraten.
Wat mij betreft mag je je beperken tot: welke militaire Russische acties binnen de landsgrenzen van Oekraïne wil jij goedpraten en welke niet?
- vegan-revolution
- Superposter
Geen. Het zijn diplomatieke en humanitaire Russische acties die ik acceptabel vind.Cluny schreef:welke militaire Russische acties binnen de landsgrenzen van Oekraïne wil jij goedpraten
Een beginnetje. Nu nog gedegen informatie verzamelen over de omvang van de Russische militaire acties in Oekraïne.vegan-revolution schreef:Geen. Het zijn diplomatieke en humanitaire Russische acties die ik acceptabel vind.Cluny schreef:welke militaire Russische acties binnen de landsgrenzen van Oekraïne wil jij goedpraten
-
DiMensie
Als jouw informatie klopt wordt het hoog tijd dat de NAVO daar een standpunt tegenover zet. Niet afwachten tot het zover is maar daar een duidelijke grens trekken en als de Russen denken zich daar niets van aan te hoeven trekken dan onmiddellijk en hard terugslaan. Daarna kan altijd weer de diplomatie hun werk doen, hopelijk ...Cluny schreef:Ik kom er nog even op terug omdat volgens de laatste informatie er een offensief voorbereid wordt aan het Oekraïens-Russische oorlogsfront, waarschijnlijk begint binnenkort een grote Russische aanval in het gebied nabij Marieopol en Debaltseve.
Ik verwacht dat beide steden over niet al te lange tijd door Russische strijdmachten zullen zijn veroverd.
Russian-backed rebels massing to attack key Ukrainian towns
.
Weten jullie het nog? Toen.
Trouw 14-08-2014.
En nu.
Telegraaf: Rusland stuurt weer noodhulp naar Oekraïne.
Wordt de lading van dit Russische konvooi naar het front van de aldaar intensief oorlogvoerende mogendheid Rusland nog gecontroleerd en wordt er gecontroleerd wat de retourlading is?
Trouw 14-08-2014.
En nu.
Telegraaf: Rusland stuurt weer noodhulp naar Oekraïne.
Wordt de lading van dit Russische konvooi naar het front van de aldaar intensief oorlogvoerende mogendheid Rusland nog gecontroleerd en wordt er gecontroleerd wat de retourlading is?
De Navo heeft daar in wezen niets te maken. Westers wapentuig daarheen sturen is alleen maar destructief. Ukraine is een autonome staat.
Russische troepen en wapens dienen daar ook niet te zijn.
Zo ja, dan is dat een flagrante inmenging in de binnenlandse aangelegenheden van een autonome staat. (En dat IS het al volgens mij. ) Dan blijft het niet bij de Krim, die overigens
formeel nog altijd van Rusland was.
Donetsk krijgt waarschijnlijk een meer autonome status binnen Ukraine (zie Merkel, Hollande, Poetin). Dan moet het vrede kunnen worden.
Zo niet, dan hebben we in opzichten een tweede Hitler in Europa met een heel groot land, dat van hem blijkbaar nog groter moet worden. In dat geval mogen we de Navo wel flink gaan versterken....
Ondertussen: reëel of niet? http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... -als-tiran" onclick="window.open(this.href);return false;
Russische troepen en wapens dienen daar ook niet te zijn.
Zo ja, dan is dat een flagrante inmenging in de binnenlandse aangelegenheden van een autonome staat. (En dat IS het al volgens mij. ) Dan blijft het niet bij de Krim, die overigens
formeel nog altijd van Rusland was.
Donetsk krijgt waarschijnlijk een meer autonome status binnen Ukraine (zie Merkel, Hollande, Poetin). Dan moet het vrede kunnen worden.
Zo niet, dan hebben we in opzichten een tweede Hitler in Europa met een heel groot land, dat van hem blijkbaar nog groter moet worden. In dat geval mogen we de Navo wel flink gaan versterken....
Ondertussen: reëel of niet? http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... -als-tiran" onclick="window.open(this.href);return false;
** Schip naar nergens met al die mensen.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
-
DiMensie
Als de grenzen van Oekraïne daadwerkelijk structureel overschreden worden door de Russen, de Krim koos zelf voor de Russen, let it be, maar in dat geval is het legitiem om Oekraïne te hulp te schieten,Gerard R. schreef:De Navo heeft daar in wezen niets te maken.
Westers wapentuig daarheen sturen is alleen maar destructief. Ukraine is een autonome staat.
de VN zou onderhand wel eens in mogen grijpen daar.
DiMensie
Geen probleem. Maar opgelet: als je met troepen en wapens begint is het een hellend vlak, waarmee ik bedoel, dat je zo met echte oorlog zit als er wat ongelukkigs gebeurt.maar in dat geval is het legitiem om Oekraïne te hulp te schieten,
Ja, maar die is knap ondermijnd, zoals wel meer..de VN zou onderhand wel eens in mogen grijpen daar.
- LordDragon
- Bevlogen
bron http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buite ... =1.2231975" onclick="window.open(this.href);return false;Oekraïense president wil wapens, geen dialoog met separatisten
Onderhandelen met de Oekraïense separatisten is niet nodig, wij hebben wapens nodig. Dat heeft de Oekraïense president Petro Porosjenko op de veiligheidsconferentie in München gezegd.
OM te vechten moet je met minstens twee partijen zijn, het is niet enkel rusland die de agressor is. De chokoladekoning van oekraine heeft evenzeer een groot dictator gehalte.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.