De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:De harde feiten liggen er in overvloed. Je moet ze wel willen zien.
Dat komt mij teveel in de buurt van de manier waarop het bestaan van een god wordt bepleit.
Wat werkelijk bestaat ,wordt (uiteindelijk) ook zichtbaar als je het liever niet wil.

Ik wil helemaal geen onderscheid zien tussen " Russen" en " Oekrainers" of tussen beiden en welk ander vlk ookl. Helaas willen velen dat wel, en ze slagen er wonderwel in. Ze slagen er ook in om te zien dat de "ander" niet deugd. . .
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef:
Cluny schreef:De harde feiten liggen er in overvloed. Je moet ze wel willen zien.
Dat komt mij teveel in de buurt van de manier waarop het bestaan van een god wordt bepleit.
Wat werkelijk bestaat ,wordt (uiteindelijk) ook zichtbaar als je het liever niet wil.
Dat weet ik niet. Mensen die iets niet willen zien, kunnen soms zoveel mist spuien, dat het nog moeilijk te ontwaren valt. En misschien dat de geschiedenis ons wel zal leren hoe de zaken uiteindelijk in elkaar zaten, we hebben niet altijd zoveel tijd voor we een standpunt innemen.
Peter van Velzen schreef:Ik wil helemaal geen onderscheid zien tussen " Russen" en " Oekrainers" of tussen beiden en welk ander vlk ookl. Helaas willen velen dat wel, en ze slagen er wonderwel in. Ze slagen er ook in om te zien dat de "ander" niet deugd. . .
Dit lijkt me opzettelijk oogkleppen opzetten. Dat jij geen onderscheid wil zien, betekent niet dat er geen onderscheid is. Rusland is wel Oekraïne binnengevallen en heeft de Krim geannexeerd. Hoe legitiem je de strijd van de seperatisten eventueel ook mag vinden en vandaar uit de steun die Rusland aan de seperatisten geeft. Dat is wat mij betreft een oorlogsdaad en dat dat niet deugd is het IMO het minste wat je kan zeggen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

DiMensie schreef: zolang daar geen hard bewijs voor is geleverd blijft enkel het feit over dat er sprake is van een burgeroorlog.
Dit te betwijfelen is wel met heel dikke oogkleppen oplopen; of heeft gewoon het Finse nieuws niet gevolgd. :wink: Een Finse filmploeg van YLE (de NOS van Finland) liet op het journaal van gisteren hier in Finland een convooi zien dat op weg naar Oost-Oekraïne was. Gefilmd op 50 km afstand van de grens, nabij het Russische Novo-Shahtinsk: http://yle.fi/uutiset/ylen_kuvausryhma_ ... eo/7824644" onclick="window.open(this.href);return false;
Later interviewde de filmploeg de plaatselijke bevolking die wist te vertellen dat er voortdurend zulke convoois op weg zijn naar oost-Oekraïne. Het convooi bevatte oa. raketten, ook soldaten. Ook twee vrachtwagens met levensmiddelen.
Toen de filmploeg dichter naar de grens reed werd hun verboden om verder te gaan. Zonder speciale vergunning mocht men zich niet dichter dan 5 km van de grens ophouden.

Hier kun je de exacte plek waar het gefilmd werd bekijken.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef:
[..] Ik wil helemaal geen onderscheid zien tussen " Russen" en " Oekrainers" of tussen beiden en welk ander vlk ookl. Helaas willen velen dat wel, en ze slagen er wonderwel in. Ze slagen er ook in om te zien dat de "ander" niet deugd. . .
Ik ook niet.
Je weet het: Nederland als vanouds: hokjes...
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dit opmerkelijke bericht is inmiddels al weer een paar dagen oud. Ik weet even niet wat voor commentaar hier bij hoort. Voorlopig dus gewoon ter kennisgeving.
Wat bewoog acht Spanjaarden om te gaan vechten in Oekraïne?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Gerard R. schreef: Je weet het: Nederland als vanouds: hokjes...
Was het overal maar zoals in Nederland.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het geeft een zekere organisatiegraad.
Maar ik heb bij het begrip 'hokjesgeest' altijd een wat benauwd gevoel gehad.

Maar goed, ik denk, dat zoals het er nu voor staat in Ukraine, dat een splitsing het beste zou zijn.

Dat moet natuurlijk niet steeds maar doorgaan. Een keer splitsen is wel genoeg.
En het is niet voor herhaling in allerlei landen vatbaar, vind ik.
Je moet rebellen gesteund door de een of andere louche club niet te zeer verwennen.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Gerard R. schreef: Je moet rebellen gesteund door de een of andere louche club niet te zeer verwennen.
Rebellen? Mafia!

Luister naar Bill Browder vanaf, 27.30 minuten.

http://www.npo.nl/jinek/27-02-2015/KN_1666826" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Vandaag vond ik deze pagina over de Russisch-Oekraïense oorlog.
Het lijkt mij een redelijk accuraat verslag van de mate van betrokkenheid van Rusland in deze oorlog van nog geen jaar oud.
Wikipedia: 2014–15 Russian military intervention in Ukraine
Ik heb deze info nog niet helemaal nauwkeurig doorgespit maar als ik mijn eigen schatting van circa 10.000 Russische ( soldij ontvangende ) militairen vechtend in Oekraine naast de info van deze Wiki-pagina leg, lijkt deze alleszins redelijk.
En het is zelfs een voorzichtige schatting van mij. Het zou mij helemaal niets verbazen als het aantal er 20.000 blijken te zijn.
Kijk, de teller staat nu voorlopig op 12.000 Russische militairen in oostelijk Oekraïne.
Fok: '12.000 Russische militairen in Oekraïne'
Let op a.u.b.!!!!
De kleine streepjes voor en achter de mededeling '12.000 Russische militairen in Oekraïne'.
Dat betekent dat het een quote is van iemand die dat beweert.
Toch leuk dat ook deze hooggerankte Amerikaanse militair mijn eerdere schatting min of meer bevestigt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik doe er nog één vandaag. Van de Volkskrant.
Het verhaal van een zwaargewonde Russische soldaat.
Russische soldaat: Russen vechten wel in Oekraïne.
De 20-jarige Dorzji Batomoenkoejev uit Oelan-Oede (Boerjatië in Siberië) liep ernstige brandwonden op, toen zijn tank niet ver van Debaltseve getroffen werd door een granaat van een Oekraïense tank. Novaja Gazeta sprak met hem in het brandwondencentrum van een ziekenhuis in het rebellenbolwerk Donetsk. Batomoenkoejev werd later overgebracht naar een militair hospitaal in het Russische Rostov.

Volgens Batomoenkoejev, die deel uitmaakte van de vijfde speciale tankbrigade uit Oelan-Oede, zette zijn eenheid al in oktober vorig jaar koers naar Rostov, in het zuiden van Rusland, niet ver van de grens met Oekraïne. Officieel waren ze daar op oefening, maar iedereen wist volgens hem dat hun eindbestemming Oekraïne was. Al in Oelan-Oede hadden ze hun tanks overgeschilderd en alle kentekens onzichtbaar gemaakt.
Zijn oorlogsbelevenissen maal 12.000 zal ik maar zeggen.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het westen kan besluiten om wapens te leveren aan Oekraïne, maar is dat verstandig? Het land is geen partij voor de Russen, hoe dan ook is een eventuele oorlog in no time beslist. Met zwaardere wapens heb je alleen maar meer slachtoffers en dan ook nog met name burgers. De betrekkingen zullen er ook niet beter op worden. In veel landen heeft het westen al een naam van 'nu maar platbombarderen' en dat zet veel kwaad bloed.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
'NAVO-generaal verspreidt propaganda'
Vandaag, 13:57 Buitenland

De waarschuwingen van NAVO-generaal Breedlove over de aanwezigheid van Russische militairen langs de grens met Oekraïne zijn volgens de Duitse regering regelmatig overdreven en onjuist. Het Duitse weekblad Der Spiegel meldt dat op basis van regeringsbronnen in Berlijn.

Volgens het blad is de regering geregeld "verbijsterd" over uitspraken van Breedlove. In kringen rond bondskanselier Merkel zou zelfs gesproken worden van “gevaarlijke propaganda”.

40.000 Russen

Al maanden waarschuwt de Amerikaanse generaal, die de hoogste militair bij de NAVO is, voor de Russische troepenopbouw langs de grens met Oekraïne. In april vorig jaar sprak hij over 40.000 Russische troepen die binnen twaalf uur zouden kunnen aanvallen.

In november waren volgens Breedlove zelfs tanks, materieel en militairen de grens over gestoken. Volgens Der Spiegel ontkennen experts al deze beweringen van Breedlove. Het blad schrijft dat de generaal “regelmatig onnauwkeurige, tegenstrijdige en zelfs onjuiste informatie verspreidt”.
***knip***

Bron
Ik begrijp die NAVO-generaal Breedlove niet, hij had toch net zo makkelijk ff op Freethinker.nl kunnen kijken wat Cluny daar zoal over schrijft, dan had hij toch kunnen weten dat 40.000 erg overdreven is ... :wink:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Voor mij hoeft het niet.
Maar voor de meelezers zou het plezierig zijn als je je punt wilt verduidelijken met de juiste getallen bij de juiste tijd en bij de juiste plaats te zetten. En dan vervolgens erbij vermelden wat er volgens jou fout aan is en waarom.
En probeer volgende keer een poging tot grappig te vermijden als je mij in je onzorgvuldige schrijfsels betrek.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een bericht in de Volkskrant. Het lijkt er op dat het bestand van Minsk-2 binnen niet al te lange tijd ten einde is. Dat de strijd in de Russisch-Oekraïense oorlog weer in volle hevigheid ontbrandt.
En het oprukkende Russische invasieleger verder gaat met wat zij nog geen jaar geleden begonnen is, stukken van Oekraïne veroveren en onder Russische controle brengen. Ik verwacht dat de hevigste gevechten in de buurt van Marioepol zullen losbarsten en de stad na door de Russische strijdgroepen in puin geschoten te zijn in handen van de Russen zal vallen en dat het Russische voorjaarsoffensief van 2015 vooral langs de kust heel snel richting de Krim zal lopen.
Ook bij Sjirokino, niet ver van de havenstad Marioepol, woeden nog gevechten. De rebellen hebben er nooit een geheim van gemaakt dat zij de zuidelijke havenstad op de Oekraïners willen heroveren. Zonder de haven van Marioepol zijn de door de rebellen uitgeroepen republiekjes economisch nauwelijks levensvatbaar.
De terroristische dubbele aanval met Russiche Gradraketten van 24 januari was een duidelijk signaal aan de burgerbevolking wat zij te wachten staat.
Hier het hele bericht.
Volkskrant: Bestand Oekraïne staat op instorten
En ik ben Odessa ook niet vergeten. Ik verwacht dat ook daar binnen niet al te lange tijd iets pro-Russisch-anti-Oekraïens gaat gebeuren. Zodat ook daar het Donetsk-Loehansk scenario wordt gestart en stukken van het Oekraïense kustgebied aan de Zwarte Zee, Odessa en omgeving, in Russische handen zal vallen.
En aangezien Poetin met zijn Oekraïense veroveringsplannen onvoorspelbaar is, zou het mij niet verbazen als er op nog een plek ergens in Oekraïne een front geopend wordt.
We zullen zien, hoe ver Poetin gaat, hoeveel verder Poetin deze keer met zijn invasieleger Oekraïne intrekt.
Het kan natuurlijk uiteindelijk achteraf allemaal mee gaan vallen, ik verwacht dat niet.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik heb nog even nagedacht wat voor commentaar hier bij moest.
Eigenlijk ben je gauw klaar.
Deze Russische moordenaar, je kan zelfs Russische seriemoordenaar zeggen, heeft oorlogsmisdaden begaan.
In de Russisch-Oekraïense oorlog, de veroveringsoorlog van Rusland, is Rusland de partij die zijn op de loondienst staande Russiche huurling aan een strafhof moet uitleveren.
Zo ziet de Russische moordenaar en oorlogsmisdadiger eruit.
Arseny Sergeyevich Pavlov
.
Afbeelding
.
Amnesty: rebellen Oekraïne executeerden regeringssoldaten
Amnesty International heeft bewijzen dat pro-Russische separatisten Oekraïense militairen standrechtelijk hebben geëxecuteerd, oorlogsmisdaden aldus de mensenrechtenorganisatie. Amnesty zegt videomateriaal te hebben gezien van zeker vier militairen die door opstandelingen worden ondervraagd. Zij zijn later met meerdere schotwonden teruggevonden. Bovendien lijkt een rebellencommandant vijftien moorden te 'bekennen'.
Plaats reactie