Een bericht in de Volkskrant. Het lijkt er op dat het bestand van Minsk-2 binnen niet al te lange tijd ten einde is. Dat de strijd in de Russisch-Oekraïense oorlog weer in volle hevigheid ontbrandt.
En het oprukkende Russische invasieleger verder gaat met wat zij nog geen jaar geleden begonnen is, stukken van Oekraïne veroveren en onder Russische controle brengen. Ik verwacht dat de hevigste gevechten in de buurt van Marioepol zullen losbarsten en de stad na door de Russische strijdgroepen in puin geschoten te zijn in handen van de Russen zal vallen en dat het Russische voorjaarsoffensief van 2015 vooral langs de kust heel snel richting de Krim zal lopen. 
Ook bij Sjirokino, niet ver van de havenstad Marioepol, woeden nog gevechten. De rebellen hebben er nooit een geheim van gemaakt dat zij de zuidelijke havenstad op de Oekraïners willen heroveren. Zonder de haven van Marioepol zijn de door de rebellen uitgeroepen republiekjes economisch nauwelijks levensvatbaar.
De terroristische dubbele aanval met Russiche Gradraketten van 24 januari was een duidelijk signaal aan de burgerbevolking wat zij te wachten staat.
Hier het hele bericht. 
Volkskrant: Bestand Oekraïne staat op instorten
En ik ben Odessa ook niet vergeten. Ik verwacht dat ook daar binnen niet al te lange tijd iets pro-Russisch-anti-Oekraïens gaat gebeuren. Zodat ook daar het Donetsk-Loehansk scenario wordt gestart en stukken van het Oekraïense kustgebied aan de Zwarte Zee, Odessa en omgeving, in Russische handen zal vallen. 
En aangezien Poetin met zijn Oekraïense veroveringsplannen onvoorspelbaar is, zou het mij niet verbazen als er op nog een plek ergens in Oekraïne een front geopend wordt.
We zullen zien, hoe ver Poetin gaat, hoeveel verder Poetin deze keer met zijn invasieleger Oekraïne intrekt.
Het kan natuurlijk uiteindelijk achteraf allemaal mee gaan vallen, ik verwacht dat niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.