Prief schreef:Labyrint schreef:Ik heb eens gehoord dat wie een moslim is zijn geloof verlaat en niet meer in de woorden van de Koran geloofd gedood dient te worden. Dat schijnt ergens in de Koran te staan. Is dat zo? Ik weet ook via de nieuwsberichten dat dergelijke zaken zoals strenge lijfstraffen en executies in theocratie Saudi Arabië ook veelvuldig voorkomen. Toch heeft men het vaak over barmhartigheid en vergeving. Ik zie soms gebedsplaatjes met Arabische teksten en bloemetjes of mooie natuur die erg vredig moeten overkomen. Ik kan dat dan niet zo goed plaatsen.
Groen: Nee dat is niet zo. Indien iemand denkt dat het wel zo is dan aub een versnummer.
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20v ... ligen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
9.74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.
4.89. Zij [de huichelaars, hypocrieten, slechte moslims] wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
In de Islam is het tot vijandschap vervallen een heel breed begrip, het heeft een militaire betekenis maar ook een niet-militaire. Zoals met de cartoon-crisis is gebleken, wordt in brede kringen in de wereldwijde moslim-gemeenschap het geven van kritiek op de Islam (ook al is zij terecht en goed gedocumenteerd) als daad van agressie beschouwd die moet beantwoord worden met een “gepaste” actie. Vandaar dat er moordaanslagen gepland worden op de cartoon-tekenaars. De beramers van deze aanslagen inspireren zich hierbij op het voorbeeld van Mohammed die zijn critici liet doden. Voorbeelden hiervan waren Asma Bint Marwan, Abu Afak en Ka’b Bin Al-Ashraf. Deze mensen hadden geen enkele militaire daad gesteld, enkel Mohammed bekritiseerd.
Het “tot vijandschap vervallen” van een ex-moslim kan dus betekenen dat hij vertelt waarom hij geen moslim meer is, bvb. “Ik heb de Islam verlaten na de biografie van Mohammed door Ibn Ishaq gelezen te hebben. Deze biografie, geschreven door een devote moslim, toont aan dat Mohammed heel gewelddadig was.” Dergelijke afvalligen dienen gedood te worden.
En dan los van het feit of je kan beargumenteren dat het niet expliciet in de koran staat, veel moslimlanden veroordelen afvalligen voor hun geloof, en keuzes. De koran bepaalt niet hoe het moslim geloof moet worden geleefd , maar de meerderheid bepaald waar het moslimgeloof voor staat.
rode kleur vervangen door blauwpaars. rood is alleen toegestaan voor moderatoren