Wat in de Koran staat is de waarheid!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Waarom?
Bevlogen

Re: Wat in de Koran staat is de waarheid!

Bericht door Waarom? »

Peter van Velzen schreef:Tja ja, wat in de Koran staat is de waarheid, maar niemand is het er over eens wat dat is.
Schiet lekker op zo! Ik zou mijn kennis maar ergens anders opdoen, zelfs als ik een moslim was. . .
Peter,

Dat worden de Moslims ook aangeraden om te doen, doen ze meestal niet :wink:
Zie deze Soera:

Soera 10:94
Als jij in twijfel verkeert over wat Wij naar jou neer gezonden hebben, vraag dan aan hen die het Boek al van vóór jouw tijd lezen
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Waarom? schreef:
Als jij in twijfel verkeert over wat Wij naar jou neer gezonden hebben, vraag dan aan hen die het Boek al van vóór jouw tijd lezen
Dus de Soera stond al op papier toen Mohammed haar uitsprak?
Leuk dat dat daar staat. Is lekker in strijd met wat de meeste moslims denken!
De waarheid is niet datgene waarin men gelooft, noch wat een authoriteit beweert, maar dat wat in overeenstemming is met objectieve observaties.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef:Is lekker in strijd met wat de meeste moslims denken
Denken? :lol:
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Peter van Velzen schreef:
Waarom? schreef:
Dus de Soera stond al op papier toen Mohammed haar uitsprak?
Leuk dat dat daar staat. Is lekker in strijd met wat de meeste moslims denken!
De waarheid is niet datgene waarin men gelooft, noch wat een authoriteit beweert, maar dat wat in overeenstemming is met objectieve observaties.
Nee Mohammend refereert aan Joden en Christenen!. Alleen dat is het verwarrende in de koran ( en uiteraard ook de bijbel :wink: ) : in een andere soera wordt er weer negatief over de Joden en Christenen gesproken.

Bv iets anders positief over Joden en Christenen :

Soera 2:62

Zij die geloven, die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in Allah en de Laatste Dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen, noch zullen zij bedroefd zijn

En dan ineens van de andere kant:

Soera 5:14
En met hen die zeggen: ‘Wij zijn christenen’ zijn Wij een verdrag aangegaan. Maar zij zijn een deel vergeten van dat waartoe zij aangemaand waren.

En dan beweren de Moslims dat de koran nergens tegenstrijdig is en 100% klopt. Uiteraard zit de bijbel wel vol fouten en is door de Joden en Christenen verdraaid en vervalst...

Maar uiteraard lezen we vast de koran niet in de juiste context.... :D
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

De uitleg van S:5-14, hierboven vermeld.

And with those who say ‘We are Christians’ (this is semantically connected to [what follows]) We made a covenant, just as We did with the Children of Israel, the Jews, and they have forgotten a portion of that they were reminded of, in the Gospel, pertaining to faith and other matters, and they [too] broke the covenant. So We have stirred up, We have caused, among them enmity and hatred until the Day of Resurrection, on account of their schisms and differing whims, each sect charging the other with unbelief; and God will assuredly tell them, in the Hereafter, of what they wrought, and requite them for this.

Je zou het zo kunnen aanpassen:
And with those who say ‘We are muslims’ (this is semantically connected to [what follows]) We made a covenant, just as We did with the Children of Israel, the Jews, and the Christians, they have forgotten a portion of that they were reminded of, in the Quran, pertaining to faith and other matters, and they [too] broke the covenant. So We have stirred up, We have caused, among them enmity and hatred until the Day of Resurrection, on account of their schisms and differing whims, each sect charging the other with unbelief; and God will assuredly tell them, in the Hereafter, of what they wrought, and requite them for this.

Tijd voor een nieuwe Profeet. Kom op Palieter! :mrgreen:
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Jabba de Hut schreef:
vegan-revolution schreef:Wie wil er nou geloven in een volledig incompetente Allah ?
Zo zie ik het niet. De mens beslist en bepaalt zelf wat hij doet. Een keuze maken tussen goed en slecht. Zelfs als je rekening houdt met biochemische en geografische factoren waardoor niet iedereen wordt zoals hij misschien zou moeten worden ben ik van mening dat de mens verantwoordelijk voor goede en slechte daden die hij verricht.
Ja, maar Allah is verantwoordelijk voor de koran en had best een duidelijk boek kunnen schrijven. Een beetje menselijke schrijver kan een boek schrijven met leefregels waamee men elkaar de hersens niet gaat inslaan.
Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Met dit soort versen vráágt Allah toch om moeilijkheden?

Zelfs als het allemaal goed bedoeld is: een beetje god kan toch wel voorzien dat mensen dit negatief uit gaan leggen?
Bovendien is God vergevingsgezind. Ik ben van dat Hij straks voor iedereen een maatoplossing heeft.
Alle niet-islamitische schrijvers op dit forum gaan naar de hel, volgens de islam. Ik noem dat niet vergevingsgezind en ook geen maatoplossing. Jij wel?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Prief schreef:
Labyrint schreef:Ik heb eens gehoord dat wie een moslim is zijn geloof verlaat en niet meer in de woorden van de Koran geloofd gedood dient te worden. Dat schijnt ergens in de Koran te staan. Is dat zo? Ik weet ook via de nieuwsberichten dat dergelijke zaken zoals strenge lijfstraffen en executies in theocratie Saudi Arabië ook veelvuldig voorkomen. Toch heeft men het vaak over barmhartigheid en vergeving. Ik zie soms gebedsplaatjes met Arabische teksten en bloemetjes of mooie natuur die erg vredig moeten overkomen. Ik kan dat dan niet zo goed plaatsen.
Groen: Nee dat is niet zo. Indien iemand denkt dat het wel zo is dan aub een versnummer.

http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20v ... ligen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

9.74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.

4.89. Zij [de huichelaars, hypocrieten, slechte moslims] wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

In de Islam is het tot vijandschap vervallen een heel breed begrip, het heeft een militaire betekenis maar ook een niet-militaire. Zoals met de cartoon-crisis is gebleken, wordt in brede kringen in de wereldwijde moslim-gemeenschap het geven van kritiek op de Islam (ook al is zij terecht en goed gedocumenteerd) als daad van agressie beschouwd die moet beantwoord worden met een “gepaste” actie. Vandaar dat er moordaanslagen gepland worden op de cartoon-tekenaars. De beramers van deze aanslagen inspireren zich hierbij op het voorbeeld van Mohammed die zijn critici liet doden. Voorbeelden hiervan waren Asma Bint Marwan, Abu Afak en Ka’b Bin Al-Ashraf. Deze mensen hadden geen enkele militaire daad gesteld, enkel Mohammed bekritiseerd.

Het “tot vijandschap vervallen” van een ex-moslim kan dus betekenen dat hij vertelt waarom hij geen moslim meer is, bvb. “Ik heb de Islam verlaten na de biografie van Mohammed door Ibn Ishaq gelezen te hebben. Deze biografie, geschreven door een devote moslim, toont aan dat Mohammed heel gewelddadig was.” Dergelijke afvalligen dienen gedood te worden.

En dan los van het feit of je kan beargumenteren dat het niet expliciet in de koran staat, veel moslimlanden veroordelen afvalligen voor hun geloof, en keuzes. De koran bepaalt niet hoe het moslim geloof moet worden geleefd , maar de meerderheid bepaald waar het moslimgeloof voor staat.
rode kleur vervangen door blauwpaars. rood is alleen toegestaan voor moderatoren
Martim Cymbron -
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

Dat beloof ik schreef:Prief,

Waarom zou ik in het bestaan van mijzelf, bewijs voor een god moeten zien ?
Omdat jij nog niet zo heel lang geleden aarde was zonder vorm en leven en intelligentie. Ken jij iemand anders behalve God die hier toe in staat is?
En als iemand daar al het bestaan van een god in zou zien, waarom zou dat jouw god moeten zijn en niet Quaqztoppetocaptl van de Inca's of bv de god van de Joden ?
Aan wie mensen deze titel toeschrijven of hoe ze Hem inbeelden en/of noemen moet ieder zelf weten.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

doctorwho schreef:
Beste Prief,
Volgens mij had ik je een aantal posts terug al een verklaring voor ons bestaan gegeven.
Iedereen kan EEN verklaring geven.
Heb je trouwens ook een verklaring voor LUCA
Vandaar ook die vele constructiefoutjes in ons lijf.
Hoe zou ons lijf er dan volgens jou uit moeten zien?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Prief schreef:

Omdat jij nog niet zo heel lang geleden aarde was zonder vorm en leven en intelligentie. Ken jij iemand anders behalve God die hier toe in staat is?
Ja maar niet een persoon echter abiogenese en evolutie het laatste volgens variatie, selectie en erfelijkheid.
Dit persoon dat jij ertussen wilt duwen heeft hier geen rol in.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

writer schreef: Daar gaan we weer. Wanneer houden we er mee op dingen die we niet begrijpen of waar we ons over verwonderen aan een God toe te schrijven?
Waarom maak jij je daar boos om?
En heb je een alternatief voor mij?
'Ik kan me niet voorstellen hoe een oog zomaar uit niets tot een zo ingewikkeld orgaan kan uitgroeien, en dan nog wel 2 naast elkaar op gelijke hoogte, daar moet een techneut achter zitten en die noemen we God. Weliswaar onzichtbaar maar op afstand kan die alles tot gedachten lezen toe. Handig. Omdat sterfelijkheid niet bij een God past kennen we Hem gelijk maar onsterfelijkheid toe. En omdat hier op aarde veel onrecht is verzinnen we er ook maar bij dat wie goed doet na zijn dood naar Hem toe gaat en de ander naar de vijand van God, de satan"
Leuk bedacht voor kleine kinderen maar ik geloof daar helemaal niets meer van.
Duidelijk, ieder zijn ideologie.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Prief schreef:
doctorwho schreef:
Beste Prief,
Volgens mij had ik je een aantal posts terug al een verklaring voor ons bestaan gegeven.
Iedereen kan EEN verklaring geven.
Heb je trouwens ook een verklaring voor LUCA
Vandaar ook die vele constructiefoutjes in ons lijf.
Hoe zou ons lijf er dan volgens jou uit moeten zien?
Mmm ben benieuwd of jij ook een m. palmaris longus hebt. Ikzelf heb dit enkel rechts en links niet. Leestip de vis in ons waaruit je onze gezamelijkheden met andere soorten dan homo sapiens mooi kan volgen
http://www.nieuwamsterdam.nl/de-vis-in-ons#.Vh5H4tbYNmA" onclick="window.open(this.href);return false;

Nb hoe ik vind dat ons lijf er uit moet zien is natuurlijk een hele rare vraag, maar zeker is wel dat als god bij volkswagen werkte er al veel eerder door inspectiediensten aan de bel getrokken was. Het aantal terugroepacties was niet te tellen geweest. Ik heb echter zonder hooghartig te willen doen de indruk dat het je aan rudimentaire basiskennis ontbreekt om over zaken als de evolutietheorie te kunnen babbelen. Het advies is dan ook om hier eerst wat literatuur over te lezen. Een aardig begin is kaas en de evolutietheorie
http://www.bol.com/nl/p/kaas-en-de-evol ... 666884430/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scientias.nl/u-dacht-weten-e ... aar-klopt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Arjen2015 schreef:Groen: Nee dat is niet zo. Indien iemand denkt dat het wel zo is dan aub een versnummer.
De doodstraf voor afvalligheid is vooral heel duidelijk terug te vinden in de uitspraken van Mohammed, die zijn vastgelegd in de ahadith.
De koran stelt dat Mohammed gehoorzaamd moet worden. Alle islamitische rechtsscholen beschouwen deze uitspraken als betrouwbaar.

Bijvoorbeeld:
Bukhari Volume 9, Book 83, Number 17:
Narrated 'Abdullah:

Allah's Apostle said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Apostle, cannot be shed except in three cases: In Qisas for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (apostate) and leaves the Muslims."
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Prief schreef:

Wat is dat voor een rare vraag? Ik ken ook niemand die een ster kan vormen. Sterren vormen zich echter vanzelf daar is geen god voor nodig. Dat er dus iets bestaat waarvan we niemand kennen die daarvoor gezorgd kan hebben, betekent niet dat God het dan gedaan moet hebben.

Dus graag een serieus antwoord op de vraag waarom we het bestaan van onszelf als bewijs/aanwijzing voor god zouden moeten zien en niet één dat gebaseerd is op drogredeneringen en onwetendheid.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

lost and not found yet! schreef:
Als jij het een redelijke vraag vind kun je toch ook een antwoord geven op die vraag? Dus nog maar eens: welke God is Diegene die aan elke zaak zijn bestaan heeft gegeven? Duidelijk?
Het was duidelijk nu niet meer.

Je vroeg:
"Ik vraag wat jij onder God verstaat? Of welke God jij bedoelt?"
ik antwoorde:
"Diegene die aan elke zaak zijn bestaan heeft gegeven"
En nu vraag je weer:
"Welke God is Diegene die aan elke zaak zijn bestaan heeft gegeven?"
ik zal nu dan maar antwoorden met:
De God

Voor het geval je weer gaat vragen wat ik dan onder De God versta, zal ik je alvast mijn antwoord geven nl.: "Diegene die aan elke zaak zijn bestaan heeft gegeven"
En als je daarna weer vraagt: "welke God is Diegene die aan elke zaak zijn bestaan heeft gegeven?" dan zal ik weer antwoorden met: "De God".
Plaats reactie