Ja. Dat weet ik zelf ook. Ik heb dat ook al gedaan. Onderzoeken en daarna weerleggen. Maar dit filmpje kon ik niet weerleggen, en dat filmpje die je gaf, weerlegt het ook niet 100% terwijl je de rest wel kunt weerleggen(tenminste de meeste kun je 100% weerleggen). Hoe zit het dan in elkaar?Moeders schreef:Beste Armageddon, het zal mij een rotzorg zijn wat moslims denken en geloven maar wanneer ze dingen als "absolute waarheid" gaan verkondigen hebben we toch een probleem.
Zeker wanneer die "absolute waarheden" uitgelegd worden als dat allah dus bestaat.
Dat een agnost (zoals jijzelf zegt) er door een filmpje van moslims ineens van overtuigd is dat allah = waarheid dan heb ik toch mijn bedenkingen.
Alle zgn "wonderen" uit de koran zijn al lang weerleg.
Moslims weigeren deze weerleggingen echter in overweging te nemen of zelfs maar te bekijken.
Ik verwacht van een agnost toch wat meer onderzoek dan enkel een islamitisch filmpje....![]()
Ga voor de gein maar eens op zoek naar het "wonder van het nieuwe leven"..... zonder...... eicel !!
Is de Islam echt ware geloof?
Moderator: Moderators
-
Re: Is de Islam echt ware geloof?
Ik heb ooit al het rekenwerk rondom de pyramides in Egypte bestudeert. Dat is nog een stuk uitgebreider en indrukwekkender dan dit soort filmpjes. Ik kan niet direct alles verklaren.
De vraag is of je in dat geval automatisch moet gaan geloven in de Egyptische goden.
De vraag is of je in dat geval automatisch moet gaan geloven in de Egyptische goden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Blij dat je weer beter bent.Armageddon schreef: Maar dit filmpje kon ik niet weerleggen, en dat filmpje die je gaf, weerlegt het ook niet 100% terwijl je de rest wel kunt weerleggen(tenminste de meeste kun je 100% weerleggen). Hoe zit het dan in elkaar?
Hoezo weerlegt dit filmpje de claim niet voor 100%.
Als je beweert dat 2,9 hetzelfde als 3 is, omdat het bijna drie is en daarmee het bewijs ziet dat 2,9 hetzelfde als 3 is, ja dan houdt alles op he. In mijn ogen is 2,9 nl. 100% zeker niet hetzelfde als 3, ook niet voor 1%. Ernaast is ernaast en niet "kijk een wonder, precies raak".
Wat ik veel aardiger van dit filmpje vind is, dat daarmee aangetoond is dat geclaimde bewijzen berusten op vervalsing.
Heb je je niet afgevraagd, waarom in het ene filmpje de getalletjes zijn veranderd om het sommetje kloppend te maken? En waarom men überhaupt een rekensom nodig heeft om het bestaan van een god "aan te tonen"?
Zou je ook nog eens kunnen uitleggen wat eigenlijk een "moslim-agnost" is, zoals je eerder beweerde te zijn?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahem.Armageddon schreef:*zucht* Je hebt gelijk over de eerste berekening.Moeders schreef:Armageddon?![]()
MAAR de 2de berekening klopt wel.Ten minste. Als je uitgaat dat Mekka zelf de heilige stad is.
19981,55 KM(afstand tussen beide polen) gedeeld door 12357,97 KM(afstand tussen Mekka en Zuidpool)=1,617
dat is maar zo'n 10 meter te ver ong. En in het filmpje zeiden ze ook dat het ook een paar meter kon variëren.
Wat nu?
@ KiksIk was die avond ziek, daardoor dat ik niet opkwam dagen. Niet verkeerd denken, hè.
De afstand tussen de Noord- en Zuidpool is 20,004 km: http://www.travelmath.com/flight-distan ... South+Pole
Overigens is de afstand tussen Mekka en de Zuidpool op deze site gelijk aan 12,372 km: http://www.travelmath.com/flight-distan ... South+Pole
Als je die twee tegen elkaar deelt, krijg je 1,61688
Dat verschilt toch wel van de gewenste uitkomst 1,61803
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
- Heptalogos
- Banned
Als liefhebber van de gouden ratio heb ik het tweede filmpje bekeken:
http://www.youtube.com/watch?v=t9810_e25x0&feature=fvw
Alles draait inderdaad om de enige 'significantie' in het hele filmpje, namelijk een noordpool-zuidpool lijn met een markering op een bepaalde verhouding. Uitleg: tussen NP en ZP kunnen we denkbeeldig langs het aardoppervlak een strak touw spannen. Het touw zit vast op de polen en kan verder vrij draaien in de breedte. Elke mogelijk positie van het touw geeft zodoende een bepaalde tijdzone aan.
Nemen we nu een bepaalde ratio, bijvoorbeeld 2:5 = 0,4, dan kunnen we het touw op twee punten markeren. Als we het touw op lengte 1 stellen, dan kunnen we op 0,4 vanaf de NP richting zuiden, en op 0,4 vanaf de ZP richting noorden een stip zetten. Zetten we op die punten een verfkwast op het touw vast, en draaien we het touw rond de aarde, dan ontstaan twee breedtelijnen. Alle plaatsen die op die lijnen liggen hebben dan het kenmerk van die ratio.
De ratio van Mekka is inderdaad ongeveer Phi. Volgens Wiki: Coördinaten: 21 25' 21" N = 21,451666... 180 / (90+21,45166...) = 1,615.. Dat is ongeveer 1,618.. (Phi). Behalve Phi zijn er nog tig bijzondere wiskundige getallen, en nog eens tig bijzondere niet-wiskundige getallen, met allemaal een bijzonder verhaal, dus het is een kwestie van het dichtstbijzijnde symbool kiezen (in dit geval Phi) en dingetjes bij elkaar zoeken. Daarmee is deze enige 'significantie' al ontkracht.
Vervolgens probeert men ook de lengtelijn door Mekka een Phi-ratio te geven. Dat berekent men dan simpelweg vanuit Mekka. Die vrijheid heeft men, omdat er in de lengterichting geen absolute punten zoals de polen bestaan. Je krijgt dan een wereldplaatje met een 'linkergrens' en 'rechtergrens' die dus zijn gekozen op basis van de positie van Mekka. Men noemt deze grenzen "eastern elongation" en "western elongation", wat m.i. verder nergens op slaat. Je ziet dan ook dat deze wereldplaat niet overeenkomt met de meest gebruikelijke wereldplaten.
Verder nog wat zinloos gebrabbel en het theater is compleet.
Alles draait inderdaad om de enige 'significantie' in het hele filmpje, namelijk een noordpool-zuidpool lijn met een markering op een bepaalde verhouding. Uitleg: tussen NP en ZP kunnen we denkbeeldig langs het aardoppervlak een strak touw spannen. Het touw zit vast op de polen en kan verder vrij draaien in de breedte. Elke mogelijk positie van het touw geeft zodoende een bepaalde tijdzone aan.
Nemen we nu een bepaalde ratio, bijvoorbeeld 2:5 = 0,4, dan kunnen we het touw op twee punten markeren. Als we het touw op lengte 1 stellen, dan kunnen we op 0,4 vanaf de NP richting zuiden, en op 0,4 vanaf de ZP richting noorden een stip zetten. Zetten we op die punten een verfkwast op het touw vast, en draaien we het touw rond de aarde, dan ontstaan twee breedtelijnen. Alle plaatsen die op die lijnen liggen hebben dan het kenmerk van die ratio.
De ratio van Mekka is inderdaad ongeveer Phi. Volgens Wiki: Coördinaten: 21 25' 21" N = 21,451666... 180 / (90+21,45166...) = 1,615.. Dat is ongeveer 1,618.. (Phi). Behalve Phi zijn er nog tig bijzondere wiskundige getallen, en nog eens tig bijzondere niet-wiskundige getallen, met allemaal een bijzonder verhaal, dus het is een kwestie van het dichtstbijzijnde symbool kiezen (in dit geval Phi) en dingetjes bij elkaar zoeken. Daarmee is deze enige 'significantie' al ontkracht.
Vervolgens probeert men ook de lengtelijn door Mekka een Phi-ratio te geven. Dat berekent men dan simpelweg vanuit Mekka. Die vrijheid heeft men, omdat er in de lengterichting geen absolute punten zoals de polen bestaan. Je krijgt dan een wereldplaatje met een 'linkergrens' en 'rechtergrens' die dus zijn gekozen op basis van de positie van Mekka. Men noemt deze grenzen "eastern elongation" en "western elongation", wat m.i. verder nergens op slaat. Je ziet dan ook dat deze wereldplaat niet overeenkomt met de meest gebruikelijke wereldplaten.
Verder nog wat zinloos gebrabbel en het theater is compleet.
- Heptalogos
- Banned
Overigens zijn er met Phi al zo 8 breedtelijnen te maken in plaats van 2. In plaats van een touw tussen de polen (180 graden) kan men ook een touw rondom (360 graden) knopen. Dat levert twee extra lijnen op.
Verder kan men ook vanuit de evenaar werken ipv de polen. Dit kan weer twee kanten op, en ook weer rondom (360) of van evenaar naar pool (180). Dus 4 lijnen erbij.
What the heck, waarom ook niet in kwadranten werken (90 graden). Ongezien de tiefus ermee.
Verder kan men ook vanuit de evenaar werken ipv de polen. Dit kan weer twee kanten op, en ook weer rondom (360) of van evenaar naar pool (180). Dus 4 lijnen erbij.
What the heck, waarom ook niet in kwadranten werken (90 graden). Ongezien de tiefus ermee.
De Nederlandstalige wikipedia is eenvoudiger. En dan vind je dat Euclides, dus ver voor Mohammed, de Gulden Snede al kende. Vertel ik je er gratis en voor niets bij dat vioolbouwers hem ook gebruiken en die hebben in het algemeen niets met de islam van doen.Armageddon schreef:Beste ASP,ASP schreef:het wordt tijd dat je wiskunde gaat bestuderen , dan verwonder je je zelf niet over onzin.
Wat brengt jou op het idee, dat ik wiskunde moet bestuderen? Golden Ratio is iets wat word gekend door alle wetenschappers, en zijn geaccepteerd. Hier is een link waar word uitgelegd hoe je het kan berekenen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio
Nee, de Islam is niet echt het ware geloof. Andere geloven ook niet.
Dat van die oneindig aantal start mogelijkheden klopt, maar vergeet het dat de aarde bolvormig is. In Suriname zitten we toch een flink aantal kilometers verder van het middelpunt dan op de Noord- en Zuidpool. Wat de onzin over Mekka en de Gulden Snede nog onzinniger maakt.LordDragon schreef:een oneindig aantal start mogelijkheden omdat de aarde bolvormig is.
Wat valt er onderuit te halen? Goed, we trekken een booglijn van de Noordpool (welke? de geografische of de magnetische?) via Mekka naar de Zuidpool. We vinden - ik heb geen zin om het na te rekenen, want het heeft geen belang - de wiskundige verhouding van de Gulden Snede. So what? Er is een hele breedtecirkel te tekenen waarvoor dat geldt en op het zuidelijk halfrond nog één. Zijn dat plotseling allemaal religieuze centra? Dan laat ik de extra mogelijkheden van Heptalogus nog buiten beschouwing. Waarom zou de geografische ligging op één van die breedtecirkels eigenlijk ook maar iets religieus te betekenen hebben?Armageddon schreef:Nee, ik vraag juist om uitleg. Ik kon het niet onderuithalen. Kan iemand anders dat misschien? was mijn vraag.
En als het iets religieus te betekenen heeft, wat is dan de religieuze betekenis van het feit dat die booglijn bij lange na niet een perfecte cirkel is?
Je komt een leuk getalletje tegen (want meer is de Gulden Snede niet) en raakt door het dolle heen. Meer kan ik er niet van maken.
2. De Gulden Snede is een wiskundige constructie. In de natuurwetenschappen en de wiskunde is hij volstrekt onbelangrijk. Ik kan je daarentegen een lange lijst van natuurconstanten geven die niets, maar dan ook helemaal niets met de Gulden Snede van doen hebben en waar ook Mekka niet in valt te passen.Armageddon schreef:1. Het is een feit dat ik een agnost ben(maak je maar geen zorgen. Ik ken mijzelf beter dan jij)
2. Het is een feit dat de Golden Ratio bestaat, berekend is en is geaccepteerd door alle wetenschappers.
3. Het is een feit dat de Golden Ratio 1,618 is en dat dat bij alles in de universum is aangepast, bij planten(bomen), dieren, mensen, planeten, universa etc.
4. Het is een feit dat de Golden Ratio van de aarde Mekka is, op welk manier je het ook berekent(filmpje 4:56 tot 5:56.
5. Het is een feit dat bij 96ste vers van Ali Imran sura het woord Mekka de Golden Ratio is van dat vers.
6. Het is een feit dat dit allemaal geen toeval is en/of kan zijn
En dit allemaal bij elkaar is het feit dat de Koran gelijk heeft, dus de Profeet Mohammed ook gelijk heeft, dus dat er een schepper bestaat.
Zie je? Zes feiten op elkaar en een conclusie er onderin. Geen enkel reden meer om geen Moslim te worden.
3. De Gulden Snede is geen 1,618. Dit is een afgerond getal.
6. Nou en? De Koran is een menselijk product. In de 7e eeuw waren de stedelingen in Arabië al behoorlijk onderlegd in de wiskunde. De Gulden Snede kenden ze vast ook wel - overgewaaid uit Griekenland. Omdat ze die wel mooi vonden hebben ze die in de constructie van de sura's verwerkt.
Of niet, dan is het een kwestie van wijsheid achteraf. Die link naar de NRC is erg goed.
Geen enkele reden om wel moslim te worden. Of een reden dat alle moslims viool moeten leren spelen.
Huh? Heb ik iets gemist tijdens mijn opleiding tot wiskundeleraar? Op een gebogen oppervlak als dat van de aarde heb je drie punten nodig om één lijn te trekken: Noordpool - Mekka - Zuidpool. Over welke twee lijnen heb je het?Armageddon schreef:Het kruist. Het is niet maar een lijn ofzo. Het zijn 2 lijnen die kruisen in mekka
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
- Heptalogos
- Banned
De breedtelijn, die ongeveer klopt, maar waarvan er minstens 8 zijn, waar waarschijnlijk honderden steden op liggen. En de lengtelijn (van oost naar west), die verder nergens op slaat.
- Heptalogos
- Banned
Overigens komt Phi in de natuur volgens mij juist vrij weinig voor. De enkele voorbeelden die werden genoemd zijn enerzijds niet onderbouwd, en anderzijds zijn ze samen mogelijk niet eens significant te noemen. Oftewel, neem een willekeurige ratio en je vindt evenveel voorbeelden die daar ongeveer aan voldoen.
- Heptalogos
- Banned
Hetzelfde geldt voor zo'n vers, ik snap niet dat we daar intrappen. Niemand met gevoel voor statistiek hier? Het is heel makkelijk (maar enigszins tijdrovend) om met zo'n ratio in je hoofd een hele stapel geschriften te doorzoeken op een vondst waarmee je een verhaal kunt maken. Ik vind dat enkele vers zeer magertjes, daar moet nog veel meer mee te maken zijn.
Ja, ik kan jou wel volgen, maar ik heb geen flauw idee over welke twee lijnen Armageddon het heeft die elkaar zouden snijden (vermoedelijk in Mekka, maar zelfs hiervan weet ik niet zeker of ik Armageddon wel goed begrepen heb).Heptalogos schreef:De breedtelijn, die ongeveer klopt, maar waarvan er minstens 8 zijn, waar waarschijnlijk honderden steden op liggen. En de lengtelijn (van oost naar west), die verder nergens op slaat.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
- Heptalogos
- Banned
Heb je het filmpje wel gezien?
Dit stukje tekst hoort bij de lengtelijn:
"The proportion of eastern elongation to the western elongation, which is determined as solstice line from Mecca, is again 1,618."
4 minuut 53
Dit stukje tekst hoort bij de lengtelijn:
"The proportion of eastern elongation to the western elongation, which is determined as solstice line from Mecca, is again 1,618."
4 minuut 53
Nee. Mijn Surinaamse internetverbinding is niet snel genoeg om binnen een half uur een filmpje van vijf minuten te kunnen bekijken. Bovendien is de wiskunde van Gulden Snede zo eenvoudig - ik had het als 15-jarige al door toen ik een poster op de muziekschool bekeek, terwijl ik op vioolles wachtte - dat ik toch wel om uitleg mag vragen zonder een filmpje te moeten bekijken.
Maar dank voor je uitleg. Dat ene zinnetje is genoeg.
Goed, dan stel ik de vraag die ik in eerste instantie om weet ik veel wat voor reden heb weggelaten:
Armageddon, willen jullie nou echt beweren dat Allah zich aan het christelijke westen heeft geopenbaard door een paar Engelse geografen een paar honderd jaar geleden het idee in het hoofd te planten dat de 0-meridiaan door Greenwich moet lopen? Een armzaliger openbaring ben ik nog niet tegengekomen.
Maar dank voor je uitleg. Dat ene zinnetje is genoeg.
Goed, dan stel ik de vraag die ik in eerste instantie om weet ik veel wat voor reden heb weggelaten:
Armageddon, willen jullie nou echt beweren dat Allah zich aan het christelijke westen heeft geopenbaard door een paar Engelse geografen een paar honderd jaar geleden het idee in het hoofd te planten dat de 0-meridiaan door Greenwich moet lopen? Een armzaliger openbaring ben ik nog niet tegengekomen.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
En aan mij is de formulematige wiskunde niet besteed.
Ik ben geboren met een beschadigde calculator.
Ik ben geboren met een beschadigde calculator.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Bovendien valt de stelling in duigen als deze jongens hun zin krijgen:MNb schreef:Armageddon, willen jullie nou echt beweren dat Allah zich aan het christelijke westen heeft geopenbaard door een paar Engelse geografen een paar honderd jaar geleden het idee in het hoofd te planten dat de 0-meridiaan door Greenwich moet lopen? Een armzaliger openbaring ben ik nog niet tegengekomen.
Muslim call to adopt Mecca time
Muslim scientists and clerics have called for the adoption of Mecca time to replace GMT, arguing that the Saudi city is the true centre of the Earth.
...