Gaza
Moderator: Moderators
Re: Gaza
Denk dat 47 aan de overdreven lage kant ligt.. Lijkt me erg onrealistisch cijfer iig. 2100 ligt in de lijn der verwachting. Israel heeft natuurlijk iron dome, ze kunnen blijven schieten van hamas... Waarom worden zelfmoord slachtoffers en slachtoffers van schietpartijen niet meegerekend? Zijn die niet significant genoeg of... andere reden? Worden alleen militaire doden meegeteld?
Daarnaast is het ook lastig als je doelwit een semi-burger is (want wat die terroristen zijn kan je natuurlijk moeilijk soldaat noemen, ook al hebben sommige in een kamp ergens een jaar als een aap aan houten balken zitten slingeren en hebben ze door auto banden gelopen... hoogstens hun conditie wat opgekweekt, maar lang niet aan de militaire academie afgestudeerd zoals israelische soldaten natuurlijk, dat is een beroepsleger) tussen onschuldige burgers om te bepalen wie wie is. Maar je moet toch wat. Eigenlijk verbaasd het me dat israel zo lang zo geduldig is geweest. Waar heeft dat mee te maken? Druk uit de VS?
Daarnaast is het ook lastig als je doelwit een semi-burger is (want wat die terroristen zijn kan je natuurlijk moeilijk soldaat noemen, ook al hebben sommige in een kamp ergens een jaar als een aap aan houten balken zitten slingeren en hebben ze door auto banden gelopen... hoogstens hun conditie wat opgekweekt, maar lang niet aan de militaire academie afgestudeerd zoals israelische soldaten natuurlijk, dat is een beroepsleger) tussen onschuldige burgers om te bepalen wie wie is. Maar je moet toch wat. Eigenlijk verbaasd het me dat israel zo lang zo geduldig is geweest. Waar heeft dat mee te maken? Druk uit de VS?
En er is nu een discussie in israel of ook orthodoxe joden verplicht moeten worden, en dat worden ze heel binnenkort denk ik...
En ik vind dat een slechte ontwikkeling. Want als ze onzin tekstjes instuderen doen ze een boel minder kwaad dan wanneer ze effectief een geweer in hun handen gedrukt krijgen en de kans hebben om feitelijk te gaan schieten op alles wat niet joods is....
Hopelijk krijgen zulke gasten gewoon guard duty of krijgen ze administratieve posten.
En ik vind dat een slechte ontwikkeling. Want als ze onzin tekstjes instuderen doen ze een boel minder kwaad dan wanneer ze effectief een geweer in hun handen gedrukt krijgen en de kans hebben om feitelijk te gaan schieten op alles wat niet joods is....

-
- Geregelde verschijning
Aan de andere kant is het ook best wel wervend; god of twee jaar dienstplicht. Ik zou voor de eerste gaan.
Verder denk ik dat de cijfers aardig kloppen, want in alle statistieken is de balans qua burgerdoden helemaal zoek. Dat komt omdat de Palestijnen opgesloten zitten, Israel een ENORM sterk leger heeft en Hamas als wapens de zelfmoordmongolen en raketten. De cijfers wijzen uit dat Israel beter is in moorden. Maar ik laat me graag verrassen door een betere bron.
Verder denk ik dat de cijfers aardig kloppen, want in alle statistieken is de balans qua burgerdoden helemaal zoek. Dat komt omdat de Palestijnen opgesloten zitten, Israel een ENORM sterk leger heeft en Hamas als wapens de zelfmoordmongolen en raketten. De cijfers wijzen uit dat Israel beter is in moorden. Maar ik laat me graag verrassen door een betere bron.
De perplexe walging die deze oorlog bij mij oproept geldt ook onverkort voor jouw persoon. Waarom zijn het altijd de verkeerden die jammerlijk langzaam creperen met al hun botten gebroken onder een ingestorte woning?Chronos schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Gazastrook
Men fokt als konijnen en de regering (Hamas dus) kan hun eigen bevolking niet eens voeden en beschermen.
Dan vallen er veel meer (kinderen )slachtoffers.
Noem je dat een goed regering?
En maar raketjes afschieten.
Noem je dat een constructieve beleid?
Dank je wel......siger schreef: De perplexe walging die deze oorlog bij mij oproept geldt ook onverkort voor jouw persoon.

En zal dat veel helpen?
Dat zijn nu eenmaal de consequeties als men bij hun standpunten willen blijven.Waarom zijn het altijd de verkeerden die jammerlijk langzaam creperen met al hun botten gebroken onder een ingestorte woning?
Hoezo de verkeerden?
Dat zijn de volgende generaties haters.
Hamas wilt toch graag Joden doden?
Dan heeft dat een prijs.
-
- Banned
zoals internationaal recht zegtChronos schreef:Bij controle/macht hoort ook de bijbehorende verantwoordelijkheid of men wilt of niet.
ISrael heeft dus de plicht om voor de bevolking in bezet gebied te zorgen op vlak van voeding, gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur,economie,...
cactus, je hebt gelijk
Er zou een lijst moeten bestaan van mensen die onverschillig zijn voor oorlogsslachtoffers. Die kunnen dan de plaats innemen van onschuldige gezinnen als het weer zover is. Ik zou jou graag op die lijst zetten. Begrijp je hem nu?Chronos schreef:Hoezo de verkeerden?Waarom zijn het altijd de verkeerden die jammerlijk langzaam creperen met al hun botten gebroken onder een ingestorte woning?
Laatst gewijzigd door siger op 21 nov 2012 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is nou eenmaal 'Walgjes' manier om aan te geven dat hij liever bepaalde medescribenten,Chronos schreef:<< >>
Hoezo de verkeerden?
<< >>
zoals onder andere een haaibaai als jij,
dat hij vanwege hun voor hem walgelijke mening
liever bepaalde medescribenten onder de beton verpletterd zou zien worden.
Hoezo voorstander van mensenrechten voor iedereen?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Over walgelijk gesproken: kijk eens in de spiegel!siger schreef:Er zou een lijst moeten bestaan van mensen die onverschillig zijn voor oorlogsslachtoffers. Die kunnen dan de plaats innemen van onschuldige gezinnen als het weer zover is. Ik zou jou graag op die lijst zetten. Begrijp je hem nu?Chronos schreef:Hoezo de verkeerden?Waarom zijn het altijd de verkeerden die jammerlijk langzaam creperen met al hun botten gebroken onder een ingestorte woning?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Je bent er weer een onbruikbaar haakwerkje van aan het maken Gayah.GayaH schreef: dat hij vanwege hun voor hem walgelijke mening
liever bepaalde medescribenten onder de beton verpletterd zou zien worden.
Ik stel voor mensen die enthousiast zijn over de gruwelen van oorlog de plaats te laten innemen van de slachtoffers. ZOals ik het bereken zou dat erg versterkend werken voor mensenrechten in het algemeen.
Ik vind het alleszins een vooruitgang dat we het nu over het enige belangrijke onderwerp hebben: de slachtoffers. Wie een oorlog toejuicht, moet zich afvragen: zou ik ook voorstander zijn als ik in hun plaats was?GayaH schreef:Over walgelijk gesproken: kijk eens in de spiegel!Er zou een lijst moeten bestaan van mensen die onverschillig zijn voor oorlogsslachtoffers. Die kunnen dan de plaats innemen van onschuldige gezinnen als het weer zover is. Ik zou jou graag op die lijst zetten. Begrijp je hem nu?
PS: Gayah, liever dan het met je eens te zijn.
"The Jews gave land for peace, and they will always do that."
Dan is het probleem toch opgelost?
De man zegt dat de grote meerderheid van Palestijnen en Arabieren het bestaan van de staat Israel niet aanvaarden (hij denkt dat hij daarmee aantoont hoe slecht en bombardeerbaar ze zijn.)
En toch doet Israel alles om zich nog meer gehaat te maken.
Waarom? Omdat ze rekenen dat christenen en joden uit de angelsaksische wereld hen zullen blijven steunen, zelfs in een totale oorlog.
Waarom? Ondat ze niet begrijpen dat de wereld heel onbijbels conjunctuurgevoelig is.
Dan is het probleem toch opgelost?
De man zegt dat de grote meerderheid van Palestijnen en Arabieren het bestaan van de staat Israel niet aanvaarden (hij denkt dat hij daarmee aantoont hoe slecht en bombardeerbaar ze zijn.)
En toch doet Israel alles om zich nog meer gehaat te maken.
Waarom? Omdat ze rekenen dat christenen en joden uit de angelsaksische wereld hen zullen blijven steunen, zelfs in een totale oorlog.
Waarom? Ondat ze niet begrijpen dat de wereld heel onbijbels conjunctuurgevoelig is.
Nee hoor, jij probeert eerder een fantasie-borduursel op de mouw te spelden:siger schreef:<< >>
Je bent er weer een onbruikbaar haakwerkje van aan het maken Gayah.
<< >>
Je voorstel is onzinnig, kwaadaardig en persoonlijk gericht tegen medescribenten vanwege hun mening.siger schreef:<< >>
Ik stel voor mensen die enthousiast zijn over de gruwelen van oorlog de plaats te laten innemen van de slachtoffers. ZOals ik het bereken zou dat erg versterkend werken voor mensenrechten in het algemeen.
- 'Mensen die enthousiast zijn over de gruwelen van oorlog'
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...