O, nu gaan we het over deze boeg gooien, het word steeds leuker met jou, inhoudloos en minderwaardig hoe verzin je het.Primaat schreef:Je begrijpt "yours truly" niet he? Je ziet alles vanuit een subjectief standpunt en ziet niet dat mijn reacties, reacties zijn op minderwaardige provocaties en inhoudloze statements.afgestompt dier schreef:Je bent je er blijkbaar niet van bewust dat je daar zelf ook schuldig aan maakt, je beschuldigd mij er van dat ik iemands anders zijn schrijfstijl en argumenten overneem, is dat vreemd als je iedere keer hetzelfde zegt in andere bewordingen?Als je dat principe ook op jezelf toepast en ook niet 1 maal over de schreef gaat, dan ga ik daar in mee. Helaas moet het op over en weer neer komen op psychische spelletje door meerdere mensen incl. yours truly, voordat men serieus op een volwassen manier gaat discussieren.
Dat zijn geen, en ik herhaal geen psychische spelletjes het mag de naam niet eens hebben.Na 3 paginas was jou standpunt wel duidelijk hoor daarna ging als een kat in het nou om je heen te slaan en uiteindelijk begon je te schelden en dan wil je op een volwassen manier discusieren?
Verder laat ik het hierbij op dit vlak.
Te erg voor woorden!
Moderator: Moderators
- afgestompt dier
- Forum fan
Geloof verzet bergen onzin.
Nogmaals: niet op de man spelen, geen ad hominems, niet schelden! Als dit zo doorgaat en er geen inhoudelijke fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden gaat er een slot op deze discussie!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Verder wil ik hier toch nog even aangeven wat wij onder een ad hominem verstaan.
Daar bedoelen we mee een aanval of gescheld naar je forum- of discussiepartners en dus niet een kritiek of sneer naar bijvoorbeeld de Partij voor de Dieren, dat is dus GEEN ad hominem. Zoals eerder wel zo door iemand werd aangemerkt.
Dus als iemand tegen een ander begint te schelden omdat hij vindt dat die ander een nare, kritische of aanvallende opmerking maakt over de Partij voor de Dieren, dan maakt diegene die scheldt vanwege die opmerking zich schuldig aan ad hominem gedrag en dus niet diegene die zich kritisch of afwijzend uitliet over de Partij voor de Dieren.
Daar bedoelen we mee een aanval of gescheld naar je forum- of discussiepartners en dus niet een kritiek of sneer naar bijvoorbeeld de Partij voor de Dieren, dat is dus GEEN ad hominem. Zoals eerder wel zo door iemand werd aangemerkt.
Dus als iemand tegen een ander begint te schelden omdat hij vindt dat die ander een nare, kritische of aanvallende opmerking maakt over de Partij voor de Dieren, dan maakt diegene die scheldt vanwege die opmerking zich schuldig aan ad hominem gedrag en dus niet diegene die zich kritisch of afwijzend uitliet over de Partij voor de Dieren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Het is niet zozeer het dierenleed dat mij iets doet. Vanuit de ogen van een masochist en sadomasochist is dit prachtig. Leed is genot voor sommige mensen. Laten we dat gewoon laten voor wat het is.
Echter, die gedachte dat mensen meer zijn dan dieren, dat hekel ik. Planten zijn organische levensvormen, net als dieren en mensen. Iedereen maakt zich schuldig aan het doden en misschien wel martelen van organische levensvormen. Echter, accepteer dat dan ook.
Waarom moeten we met z'n allen gaan huilen als we het over de holocaust hebben? Waarom moeten we met z'n allen gaan huilen als we het over de jongens en mannen van Srebrenica hebben? Nee, dat is gelijk aan aan dieren en plantenleed.
Lees goed wat ik zeg: ik keur het niet goed, maar ik keur het ook niet af. Ik wil echter dat we eens goed gaan snappen dat we met z'n allen schorem en tuig zijn en dat niemand van ons beter is dan de ander.
De jaarlijkse maïsoogst, het dierenleed uit dit filmpje en de holocaust zijn voor mij allemaal hetzelfde. Treurig, maar gewoon te accepteren.
PS: Puur emotioneel gezien, dus gevoelsmatig, vind ik dit filmpje vreselijk. Dierenleed trek ik persoonlijk heel slecht. Hypocriet, maar het is nu eenmaal zo.
Echter, die gedachte dat mensen meer zijn dan dieren, dat hekel ik. Planten zijn organische levensvormen, net als dieren en mensen. Iedereen maakt zich schuldig aan het doden en misschien wel martelen van organische levensvormen. Echter, accepteer dat dan ook.
Waarom moeten we met z'n allen gaan huilen als we het over de holocaust hebben? Waarom moeten we met z'n allen gaan huilen als we het over de jongens en mannen van Srebrenica hebben? Nee, dat is gelijk aan aan dieren en plantenleed.
Lees goed wat ik zeg: ik keur het niet goed, maar ik keur het ook niet af. Ik wil echter dat we eens goed gaan snappen dat we met z'n allen schorem en tuig zijn en dat niemand van ons beter is dan de ander.
De jaarlijkse maïsoogst, het dierenleed uit dit filmpje en de holocaust zijn voor mij allemaal hetzelfde. Treurig, maar gewoon te accepteren.
PS: Puur emotioneel gezien, dus gevoelsmatig, vind ik dit filmpje vreselijk. Dierenleed trek ik persoonlijk heel slecht. Hypocriet, maar het is nu eenmaal zo.
A. je moet eens kijken wat masocist en sadomasochist betekend.1000 schreef:Het is niet zozeer het dierenleed dat mij iets doet. Vanuit de ogen van een masochist en sadomasochist is dit prachtig. Leed is genot voor sommige mensen. Laten we dat gewoon laten voor wat het is.
.
B, Lijden inzake gevoel en pijn is afhankelijk van je neurofysiologisch apparaat, Dat jij planten en dieren (horen mensen ook bij) op 1 hoop gooit geeft aan dat je niet over basale kennis over dit onderwerp beschikt. Dus eerst wat bijleren en dan pas posten.
C. Bagataliseren van de holocaust zoals jij doet is iets waarmee je je op een ernstig hellend vlak begeeft.
Het laatste is zelfs strafbaar en ik geef je daarvoor een officiële waarschuwing.
Moderator DoctorWho
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho schreef:Bagataliseren van de holocaust zoals jij doet is iets waarmee je je op een ernstig hellend vlak begeeft.
Het laatste is zelfs strafbaar en ik geef je daarvoor een officiële waarschuwing.
bagetalliseren
als iets onbeduidends voorstellen of behandelen
Dit deed ik niet! Ik trok het gelijk aan dierenleed! Of wil jij zeggen dat dierenleed niet erg is, DoctorWho? Of je vind allebei niet erg, of wèl!
Ik heb niet gebagetalliseerd, dus het lijkt mij dat die waarschuwing wordt ingetrokken!
PS: Staat het zo in de wet trouwens? Dat je de holocaust niet mag bagetalliseren? Ze weten die wet wel weer lekker subjectief te maken.
Laatst gewijzigd door 1000 op 03 apr 2008 08:33, 2 keer totaal gewijzigd.
DoctorWho: Voelt een boom als je het omkapt geen pijn? Voelt een maïsplant als je het doormiddenbreekt geen pijn?doctorwho schreef:Lijden inzake gevoel en pijn is afhankelijk van je neurofysiologisch apparaat, Dat jij planten en dieren (horen mensen ook bij) op 1 hoop gooit geeft aan dat je niet over basale kennis over dit onderwerp beschikt.
- collegavanerik
- Superposter
dan kun je niet weten1000 schreef:DoctorWho: Voelt een boom als je het omkapt geen pijn? Voelt een maïsplant als je het doormiddenbreekt geen pijn?doctorwho schreef:Lijden inzake gevoel en pijn is afhankelijk van je neurofysiologisch apparaat, Dat jij planten en dieren (horen mensen ook bij) op 1 hoop gooit geeft aan dat je niet over basale kennis over dit onderwerp beschikt.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Het is een levend organisme, het heeft een zenuwstelsel... ik denk het toch echt wel. Ik snap best dat het heel gecompliceerd gaat worden als je zelfs moet gaan nadenken als je 's zomers in je tuintje op het frisse groene gras rondloopt, maar kritisch denken is het kenmerk van een Ware Vrijdenker. Vegetariërs (ik ben er zelf ook één) nemen vaak te gemakkelijk aan dat planten zomaar dingen zijn die je wèl mag eten, maar dieren niet.collegavanerik schreef:dan kun je niet weten
Ik wil hierbij even iedereen laten weten dat DocterWho niet ingaat op mijn vraag waarom hij denkt dat ik de holocaust heb gebagetalliseerd. Als er hier iemand is die mij dat kan uitleggen, dan hoor ik dat graag.
Ik heb naar mijn volle overtuiging namelijk een onterechte waarschuwing. Ik zou toch op z'n minst mogen weten waarvoor?
Ik heb naar mijn volle overtuiging namelijk een onterechte waarschuwing. Ik zou toch op z'n minst mogen weten waarvoor?
Je trekt planten en dieren op 1 hoop in casu lijden. Dat jij niet weet dat hiervoor een bepaalde neurofysiologische samenstelling vereist is en ook gras een zenuwstelsel toedicht onderbouwt de waarschuwing enkel.1000 schreef:Ik wil hierbij even iedereen laten weten dat DocterWho niet ingaat op mijn vraag waarom hij denkt dat ik de holocaust heb gebagetalliseerd. Als er hier iemand is die mij dat kan uitleggen, dan hoor ik dat graag.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 03 apr 2008 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Zeer duidelijke uitleg, Doctor. Vooral de link met de holocaust ziet iedereen meteen.doctorwho schreef:Je trekt planten en dieren op 1 hoop in casu lijden. Dat jij niet weet dat hiervoor een bepaalde neurofysiologische samenstelling vereist is en ook gras een zenuwstelsel toedicht onderbouwd de waarschuwing enkel.
Door te holocaust gelijk te stellen aan plant- en dierenleed, wilde ik de nadruk leggen op hoe erg ik plant- en dierenleed vind. Ik wilde hier niet mee aangeven dat ik de holocaust afdoe als zielepieterij.
Dat jij dat verkeerd opvat, is jouw probleem. Een waarschuwing is complete waanzin omdat ik op geen enkele manier de holocaust heb gebagetalliseerd. Ik heb alleen de nadruk gelegd op hoe erg ik plant- en dierenleed vind. Juist omdat ik daarvoor de holocaust als voorbeeld gebruikte, laat zien hoe erg ik de holocaust vind!
Ik neem aan dat die waarschuwing dus teniet wordt gedaan.
Ik ga even niet in op waarom je hier het nodig vind de holocaust en Srebrenica naar voren te brengen. Maar....planten??? En waarom dan? Intuïtie is niet genoeg; je zult hier met rationele concrete argumenten moeten komen die empirisch-wetenschappelijk zijn onderbouwd.ik denk het toch echt wel....maar kritisch denken is het kenmerk van een Ware Vrijdenker.
Vertonen planten gedragingen, getriggered uit de omgeving, waaruit blijkt dat ze acties ondernemen die anders zijn dan volledig automatisch fysiologisch? Nee. Planten reageren wel op verschillende stimuli (zonlicht, regen, etc.) maar ze hebben geen zenuwstelsel als dieren dat hebben.
In 1966 deed Cleve Backster, polygraaf expert, een aantal experimenten door de electrodes van een polygraaf aan bladeren van planten te bevestigen. Volgens Backster vertoonde de planten potentiaalverschillen bij verschillende handelingen (zoals het in brand steken van bladeren) en beweerde dat planten daardoor dus 'emotionele reacties' hebben. De resultaten waarmee hij kwam zijn tot nu toe nog steeds niet consequent gereproduceerd door andere onderzoekers.
Laatst gewijzigd door botjes op 03 apr 2008 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Om de hypocrisie van mensen duidelijk te laten zien. Juist daarom gebruik ik schokkende gebeurtenissen als de holocaust en Srebrenica. Zo gaan mensen nadenken. Het laat tevens zien hoe erg ik de holocaust en Srebrenica vindt, wat het erg vreemd maakt dat ik er een waarschuwing voor heb gekregen vanwege het 'bagetalliseren van de holocaust'.botjes schreef:Ik ga even niet in op waarom je hier het nodig vind de holocaust en Srebrenica naar voren te brengen.Waarom moeten we met z'n allen gaan huilen als we het over de holocaust hebben? Waarom moeten we met z'n allen gaan huilen als we het over de jongens en mannen van Srebrenica hebben? Nee, dat is gelijk aan aan dieren en plantenleed.
Levend organisme. Zenuwstelsel. En dan noem je dat experiment ook nog. Ik weet het uiteraard niet zeker, maar waarom zou het niet zo zijn? Omdat het niet actief beweegt? Omdat het geen geluid maakt? Is dat het criterium voor 'levend wezen dat pijn en emotie heeft'.botjes schreef:Maar....planten??? En waarom dan? Intuïtie is niet genoeg; je zult hier met rationele concrete argumenten moeten komen.
Wie bepaalt dat wij niet volledig automatisch fysiologisch handelen? Onze complexiteit komt omdat we vanuit onszelf kijken. Voor een plant zijn we waarschijnlijk vreemde functieloze nutteloze 'dingen'.botjes schreef:Ondernemen planten acties die anders zijn dan volledig automatisch fysiologisch? Nee.
Emotie? Pijn? Je bedoelt emotie en pijn in menselijke zin? Come on guys, een plant is een prachtige organische levensvorm. Is het zo vreemd dat ik er serieus rekening mee houdt dat een plant ook kan lijden, emotioneel kan zijn en pijn kan voelen?