Dus jij hebt nog steeds niet door dat jouw beschouwingen geheel irrelevant waren aangezien het theologische beschouwingen waren en dus sowieso geen enkele waarde hebben?Theoloog schreef:Behalve dat het volkomen irrelevant is, gezien meer dan vijftienhonderd jaar christelijke negativiteit over seksualiteit?Rereformed schreef:En komt er nog een antwoord op mijn nu driemaal herhaalde vraag waarom je de islam zo positief moest waarderen in vergelijking tot het christelijk geloof terwijl je heel goed weet dat de bijbel helemaal niet negatief tegenover de sex staat?
Dat laat ik helemaal niet. Ik heb hierboven al opgemerkt dat ieder geloof via theologen naar believen geboetseerd kan worden tot wat dan ook wat je wel aanstaat. De vraag naar het ware gezicht valt daarmee weg als volslagen irrelevant. Oftewel enkel een bezigheid voor theologen die zichzelf serieus nemen.Volgens jou is het hedendaagse christendom positief over seks; maar wat je onder het hedendaagse christendom verstaat, laat je wijselijk in het midden.
Ja natuurlijk. Ik kan namelijk het theologische spelletje ook wel meespelen indien gewenst.Nemen we de grootste christelijke kerk op aarde: de katholieke kerk. Die leert dat Christus celibatair is en dat de staat van perfectie is om in zijn voetsporen te volgen. De priesterstand moet dus eveneens in zijn voetsporen volgen en celibatair leven om Christus in de mis te kunnen vertegenwoordigen. Nonnen en monniken evenzo, als ze zich geheel aan God willen wijden. Ga je me nu werkelijk vertellen dat deze kerk niet lichaams en seksvijandig is?
Iedere gelovige zal je zeggen dat je God op de eerste plaats moet zetten. Het dienen van God gaat boven het dienen van de koning, je vaderland, zelfs je bloedverwanten of geld, of sex. Maar er zal achteraan worden gezegd dat dit enkel regels zijn voor mensen die ertoe worden geroepen en dat God dit echt niet van de doorsnee gelovige verwacht. Paulus zegt dat hij wel zou willen dat iedereen zo is als hij, maar aangezien niet iedereen ertoe geroepen is laat hij mooi weten dat man en vrouw elkaar sexuele bevrediging moeten geven en ze daarmee helemaal niets fout doen.
Het punt is echter dat dit theologische spelletje eenvoudig kinderachtig is en volslagen irrelevant. Theologie is een ziekte, een verslaafdheid, niet iets om mee rond te lopen en tentoon te stellen.
Het is toch volkomen evident dat voor iedere gelovige het hemelse veruit de waarde van het aardse overtreft? Dat is de kern van alle christelijk geloof. Dus nogal wiedes, mijn waarde theoloog. Heb je zelfs de theologische waarheid no 1 uit het oog verloren?Het is toch volkomen evident, voor ieder met ogen om te zien dat de grootste christelijke kerk seks devalueert als iets materieels en aards en voos, ten gunste van het 'geestelijke'?
Ja en? Kom je ons op een vrijdenkersforum vertellen dat het idioot is?En dan hebben we het nog niet eens over de condooms die men verbrandt in Afrika omdat contraceptieven de 'natuurlijke orde' verstoren. Zelfs de pil mag men van de Roomse Kerk niet gebruiken in het huwelijk: seks is er namelijk om kinderen te verwekken, dat leerde Thomas van Aquino al.
Nu spreek je opeens woorden die regelrecht uit de mond van Siger zouden kunnen komen! Maar wanneer hij ze uitspreekt wordt hij onmiddellijk door jou op het matje geroepen en komt de theoloog opeens weer tevoorschijn met een tegenargument. Zie je niet in hoezeer je als een clown optreedt, oftewel theologie ten voeten uit tentoon spreidt?Gisteren nog werd bekend dat de Oostenrijkse bisschop Andreas Laun op de Duitstalige website kath.net schrijft dat de 'Loveparade' in Duisburg, twee weken geleden een evenement was dat zonde promootte en dat die 21 doden die vielen, best wel eens straf van God zou kunnen zijn geweest. Hedendaags christendom bij monde van zijn vertegenwoordigers.
Theoloog, geloof me, ik en alle vrijdenkers halen onze informatie over standjes wel ergens anders vandaan.Contrasteer dat nu eens met de islam, waarin Koran zegt dat je elk standje mag doen die je maar wil, en geleerden openlijk schrijven dat het kussen van de vagina of likken aan de clitoris oké is. Het verschil moet je toch onmiddellijk opvallen.