Winterbanden via internet

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Winterbanden via internet

Bericht door Jagang »

Jim schreef:Techniek komt aardig overeen, maar ik redeneer qua auto en overeenkomsten blijkbaar anders.
Je zult gelijk hebben, ik meende onthouden te hebben dat de bodemplaat gelijk was.
Alleen in de 1.6 liter motor+bak zit een overlap, voor zover ik weet.
De Swift sedan was er namelijk ook met een 1.6, en die hebben ze, als ik me niet vergis, overgenomen in de Baleno.

De vitara 1.6 had deze motor ook.

Grotere fabrikanten bouwen vaak toch met een "legodoos systeem".
Scheelt weer ontwikkelingskosten, als je componenten meerdere keren kan gebruiken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Voorlopig lijkt het vooral lastig om een velg te vinden met de juiste ET, de bandenboer wist zelfs te vertellen dat hij ze niet meer kon bestellen. Langs de sloop dus.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hiëronymus schreef:Voorlopig lijkt het vooral lastig om een velg te vinden met de juiste ET, de bandenboer wist zelfs te vertellen dat hij ze niet meer kon bestellen. Langs de sloop dus.
Tegenwoordig heb je hele nette demontagebedrijven, waar ze zulke zaken gewoon in een magazijn hebben liggen.
De tijd dat je altijd het terrein op moest om zelf de benodigde onderdelen van de auto af te slopen, is in veel gevallen wel voorbij.

Dit komt deels door gemeentelijke milieuvoorschriften, die vaak niet meer toestaan dat lekkende oude auto's de bodem vervuilen.
Tegenwoordig selecteert men auto's vaak op bruikbaarheid.
Niet-(meer)courante modellen worden meteen platgestampt, en de rest uit elkaar getrokken om in de opslag en onderdelenverkoop te verdwijnen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Niet echt ontopic, maar gisteren moest mijn auto voor de apk! En nieuwe banden nodig! Ik maak geen verschil tussen zomer en winter banden! Waarom doen jullie dat ook niet? Gewoon 4 season banden! Oke, ik heb een rare bandenmaat: 22 inch en een breedte van 325! Maar ik had 2 banden nodig en die kosten mij € 200,00 per stuk incusief BTW! Vind ik redelijk goedkoop! Of niet?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

tja Lanfy ik vind het wel duur, mijn auto is ook pas voor z,n APK geweest ,en ik haal gewoon 4seizoensbanden bij de sloop , 25 euro incl balanceren per band , scheelt me een hele hoop ,maar ik haal veel van de sloop als het nodig is
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiëronymus
Ervaren pen

LANFY, ik ben blij dat die van mij niet zó duur zijn, dat kostte mijn auto bijna als je er vier van neemt. :lol:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hiëronymus schreef:LANFY, ik ben blij dat die van mij niet zó duur zijn, dat kostte mijn auto bijna als je er vier van neemt. :lol:
Tsja, ik ben niet echt van de bandenmaten, maar ik neem aan dat 200 per stuk voor Michelins niet zo duur is. :?

Daarom heb ik die ook nooit, tenzij ze per ongeluk al onder de auto zitten wanneer ik deze aanschaf...
Henry Ford
Hiëronymus
Ervaren pen

Nu ja, LANFY heeft wel enorme wielen natuurlijk.
Hiëronymus
Ervaren pen

Overigens heb ik nu net bij de Suzuki dealer een set gebruikte stalen Baleno-velgen met nieuwe winterbanden gekocht voor net geen driehonderd euro. :)
Jinny

Bericht door Jinny »

Prima, probleem opgelost.

Onthoud je even dat winterbanden pas onder de 10 graden effect gaan hebben en boven de 15 graden exceptioneel slijten?
En dat winterbanden met minder dan 4 mm profiel zich gedragen als gewone zomerbanden?
Al is dat dan met meer lawaai. :D
Het heten dan ook niet voor niets winterbanden.
Hiëronymus
Ervaren pen

Dat weet ik, ik wilde ze eenvoudigweg hebben voordat de kranten de eerste koppen over horrorwinters publiceren en iedereen ze wilt. :wink:
Jinny

Bericht door Jinny »

Verstandig.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hiëronymus schreef:Overigens heb ik nu net bij de Suzuki dealer een set gebruikte stalen Baleno-velgen met nieuwe winterbanden gekocht voor net geen driehonderd euro. :)
Goede deal. Volgende week mag ik voor enkel bandjes zonder velg €600,- aftikken en dan zijn het in vergelijking met Lanfy's sneeuwschoenen maar smalle bandjes. De prius die ik sinds enige tijd rijd heeft een afwijkende bandenmaat werd mij verteld. Hoop dat mijn oude sneeuwkettingen wel passen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Jagang schreef:
Hiëronymus schreef:LANFY, ik ben blij dat die van mij niet zó duur zijn, dat kostte mijn auto bijna als je er vier van neemt. :lol:
Tsja, ik ben niet echt van de bandenmaten, maar ik neem aan dat 200 per stuk voor Michelins niet zo duur is. :?

Daarom heb ik die ook nooit, tenzij ze per ongeluk al onder de auto zitten wanneer ik deze aanschaf...
:lol: Het zijn geen Michelins! Dan was ik rond de € 500,00 per band kwijt! Een goede en acceptabele Koreaanse of Taiwanese variant! Maar wel all seasons, dus het probleem van zomer en winterbanden heb ik niet!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Heb je soms een vrachtwagen?
Henry Ford
Plaats reactie