Nee, onderwerping.lisa schreef:SLM : iSLaM betekent vrede.
Dat is goed nieuws, want dat betekent dat ze niet voor de Islam kiezen.Steeds meer autochtone Nederlanders kiezen voor de vrede.
Moderator: Moderators
Nee, onderwerping.lisa schreef:SLM : iSLaM betekent vrede.
Dat is goed nieuws, want dat betekent dat ze niet voor de Islam kiezen.Steeds meer autochtone Nederlanders kiezen voor de vrede.
Als iemand sterker en machtiger is dan jij. Je vijandig gezind is. Je dood wilt hebben. Je knikkers, je olie wilt..dan kun je met je hart en ziel vechten, jezelf trouw blijven en geen concessies doen. Je tegenstander zal niks schuwen. Liegen, zwart maken, bedriegen, achterbakse beschuldigingen, bedreigingen, manipulaties, spionage, moord. Je knikkers, je olie, je leven..lisa schreef:Je bent een jongen van 4 jaar en je hebt tien mooie knikkers in je handen. Op een gegeven moment komt er een veel oudere jongen naar je toe en zegt dat hij jouw knikkers wilt hebben.
Je zegt, "Nee, die knikkers zijn van mij." Hij zegt, "Je geeft mij die knikkers, anders sla ik je helemaal kapot."
Jij balt je vuisten. Hij trekt aan je handen, slaat en schopt je helemaal in elkaar. Je laat je knikkers niet los. Hij gaat weg en komt later met nog drie andere jongens. Ze beginnen op je in te beuken, ze schoppen en slaan je helemaal in elkaar. Ze trekken aan je vingers. De knikkers rollen alle kanten uit. Ze rapen de knikkers op en lopen lachend weg. Je buigt je hoofd.
Je moeder heeft je geslagen.
Je hebt een blauwe oog, een gekneusde arm en een bloedneus. Samen gaan jullie boodschappen doen. Onderweg komen jullie de buurvrouw tegen. Ze vraagt je, wat er met je is gebeurt. Je kijkt je moeder aan. Je moeder zegt, "Ik heb hem zo vaak gezegd, dat hij niet op die grote schommels moet. Hij luistert ook nooit! Hij klimt in die bomen, verliest soms zijn evenwicht. Ik kan ook niet altijd op hem blijven letten."
De buurvrouw glimlacht. Geeft je een aai over je bol en loopt verder.
Je hebt een grote geweer in je handen. Er staan twintig mensen angstig voor zich uit te kijken: vrouwen, mannen en kleine kinderen.
Je begint blind op hen te schieten. Ze beginnen te schreeuwen en te janken. Je legt je geweer naast je neer en kleed je om. Nu ben je een verpleegster met een EHBO-koffer. Je snelt je naar de menigte en probeert hen eerste hulp aan te bieden.
Er is weinig bekend over de tijd voor en tijdens Mohammed. Er is nauwelijks wat opgeschreven. Maar wat er wel bekend is, klopt niet met wat Lisa beschrijft. De positie van vrouwen was bij verschillende stammen nogal wisselend. Inderdaad bij diverse stammen hadden ze niet veel te vertellen, maar in Mekka hadden vrouwen een veel betere positie. Er leefde daar een rijke weduwe, die zelfs een handelsimperium leidde.Dictator Amr b. Hisam el-Mugira. Een machtige man die met de harde hand regeerde. Zeg maar de CIA dictator van nu. Hij martelde mensen,vermoorde zijn onderdanen. Vrouwen handen geen rechten, werden verkocht als slaaf, meisjes werden levend begraven. Toen kwam Mohammed. Hij had een hart, een geweten, een rechtvaardigheidsgevoel
Khadija, onze moeder, vrede zij met haar.Vilaine schreef:Er is weinig bekend over de tijd voor en tijdens Mohammed. Er is nauwelijks wat opgeschreven. Maar wat er wel bekend is, klopt niet met wat Lisa beschrijft. De positie van vrouwen was bij verschillende stammen nogal wisselend. Inderdaad bij diverse stammen hadden ze niet veel te vertellen, maar in Mekka hadden vrouwen een veel betere positie. Er leefde daar een rijke weduwe, die zelfs een handelsimperium leidde.Dictator Amr b. Hisam el-Mugira. Een machtige man die met de harde hand regeerde. Zeg maar de CIA dictator van nu. Hij martelde mensen,vermoorde zijn onderdanen. Vrouwen handen geen rechten, werden verkocht als slaaf, meisjes werden levend begraven. Toen kwam Mohammed. Hij had een hart, een geweten, een rechtvaardigheidsgevoel
Hier kun je over haar wat info vinden.
De Koran, de sirah en de ahadith schetsen toch een heel ander beeld van Mohammed, dan Lisa hierboven schetst. Alleen al als je leest hoe de vrouwen van Mohammed leefden, gesluierd, achter een voorhang, nauwelijks contact buiten elkaar en al helemaal niet met mannen.
Je krijgt een aardig beeld van Mohammed als je de sira volgens Ibn Isaq naast de Koran leest. En geregeld eens een ahadith leest.
Ik vraag me wel eens af of de moslims die Mohammed zo'n vreedzaam karakter toedichten wel eens de oudste geschriften en de Koran hebben gelezen. Wellicht alleen de latere, gekuiste versies?
Dat moet ik je dan weer nageven. Je geeft een aardige beschrijving van Mohammed en zijn opvolgers.Slavenhandel, gedwongen prostitutie, gewelddadige machthebbers
Denk je serieus dat dat wat uithaalt of zit je nu heimelijk te lachen?lisa schreef: Ik zal voor je bidden.
Ook hier weer Narrow Minded Vilaine..kom uit je hol, kijk om je heen..zie de horizon.Vilaine schreef:Ter aanvulling:
Moslim geleerden zijn het er over eens, dat Islam komt van al-Silm, wat overgave of onderwerping betekent.
Zo komt het ook naar voren in de Koran. In de Koran wordt ook de meeste nadruk op onderwerping gelegd en niet op vrede.
Blijf maar in je Matrix gevangen. Waarom denk je dat moslims zo aangevallen worden? Mohammed wilde een vrij mens. Een vrij mens wordt je door je over te geven aan Allah. Wat is Allah? Een man op een wolk met een witte baard?Fish schreef:Denk je serieus dat dat wat uithaalt of zit je nu heimelijk te lachen?lisa schreef: Ik zal voor je bidden.![]()
Ik zie nogal wat voetballers een kruisje slaan, bijgeloof denk ik dan, jij ook?
Beste Lisa,lisa schreef:Kijk de zon schijnt!
....
Nu ik zal het heel simpel voor je proberen uit te leggen.
....
En nu vrede..wat voel je?
....
Onderwerping aan Allah is vrede. Dus waar ligt de nadruk volgens jou?
.....
niet liegen, niet bedriegen, niet roddelen, niet stelen, geen ijdelheid, geen jaloezie, geen afgunst, geen hebzucht, geen verslavende en verdovende middelen, niet piekeren, geen ego, geen pijn doen etc.
http://www.secularnewsdaily.com/2012/09 ... ber-saber/On September 13th, two days after the clashes between Egyptian security forces and protesters broke out over the “Innocence of Muslims” film near the U.S. Embassy, neighbors of Saber claimed that he shared the anti-Islam video on Facebook. This led to an angry mob storming Saber’s house and kicking out Saber and his mother. Saber’s mother called the police to protect her son, but once police arrived it was Saber who was arrested, not those who attacked his home.
Saber’s lawyer said police then incited prisoners against Saber, stating that he was an atheist and claiming he had insulted the Prophet Mohamed. This resulted in the prisoners attacking Saber with razors until he was grievously injured. Meanwhile, the mob returned to his home, surrounded the building, and ordered his mother to leave the neighborhood or be burned alive inside the home. Saber’s mother, who is a Coptic Christian, has been in hiding since the attack.
Vietnam heeft talloze bootvluchtelingen over Zuid-Oost Azie gejaagd. Cambodja heeft Pol pot geproduceerd. Toen de Vietnamesen dat regime verdreven, heeft de VS daar NB tegen geprotesteert!gerard_m schreef:Ik begrijp niet waarom dit topic bij de islam staat. Acties van Amerika in het verleden, hebben niets met de islam te maken.
De enige reden die ik kan bedenken, is dat Lisa de misstanden die we dagelijks uit naam van Allah zien gebeuren, probeert goed te praten door de Amerikanen de schuld te geven. Dit suggereert dat zonder Amerika alles rustig en vreedzaam zou zijn in landen als Iran en hier geen meedogenloze theocratie zou heersen. Ik zou dan vergelijkbare wrede regimes verwachten in niet-islamitische gebieden waar Amerika geen schone handen heeft, zoals Midden Amerika of Vietnam.
Zelfs als je Amerika de schuld geeft van de toestand in Iran of Irak, blijft de vraag is hoe Amerikaanse misstanden een verklaring zijn voor alle ellende die de islam elders brengt. Bijv. de executies van homo's in Saoedi Arabie, de aanslagen op de Filipijnen of in Thailand, de discriminatie in Indonesie, etc.etc.
Haat naar moslims valt wel mee hoor, het is meer dat we/ik religies onzin vinden, of het nu de een of de andere religie is, lood om oud ijzer.lisa schreef: Want die haat naar moslims is niet goed voor je hart, maar ach misschien ben je wel gewoon jaloers.
Typisch: jij denkt de waarheid te hebben, dus iedereen die anders denkt moet het licht nog zien.lisa schreef:Blijf maar in je Matrix gevangen. Waarom denk je dat moslims zo aangevallen worden? Mohammed wilde een vrij mens. Een vrij mens wordt je door je over te geven aan Allah. Wat is Allah? Een man op een wolk met een witte baard?Fish schreef:Denk je serieus dat dat wat uithaalt of zit je nu heimelijk te lachen?lisa schreef: Ik zal voor je bidden.![]()
Ik zie nogal wat voetballers een kruisje slaan, bijgeloof denk ik dan, jij ook?
Hij zegt in de Koran, op een gegeven moment wordt ik zijn oor die hoort, zijn oog die ziet..
Hij zegt jij was het niet die het zand gooide Ik was het Mohammed.
Als je wakker wordt dan wordt alles glashelder. Dan kun je door muren heen kijken. Weet je dat je buurman zo van de trap gaat vallen ... het is een andere Bewustzijn.
De draak steken, spotten met Mohammed dat doen ongelukkige gefrustreerde mensen. Ik zal bidden voor vrede in je hart. Want die haat naar moslims is niet goed voor je hart, maar ach misschien ben je wel gewoon jaloers. Ik vergeef je Vilaine. En eindig met de woorden uit de Koran:
Als ze de Waarheid hadden geweten, hadden ze niet zo naar tegen je gedaan. Vergeef ze, ze weten het niet.
Er zijn steeds meer autochtone Nederlanders die zich bekeren tot de islam. Jij voelt je bedreigd. Je bent bang dat je in je eentje zal overblijven. Leven in angst. Heb je ook maag en darmklachten?Fish schreef:Haat naar moslims valt wel mee hoor, het is meer dat we/ik religies onzin vinden, of het nu de een of de andere religie is, lood om oud ijzer.lisa schreef: Want die haat naar moslims is niet goed voor je hart, maar ach misschien ben je wel gewoon jaloers.
Overigens maak ik in het dagelijks leven geen onderscheid tussen christenen, moslims, ongelovigen (die naar de hel gaan) en volgelingen van andere religies zolang ze mij hun religie niet proberen op te dringen (en dat proberen ze). Als er hier een moslim meerderheid zou komen kon ik heel wat van mijn vrijheden wel vergeten, denk je ook niet?
Vrede!
herkenbaar ?Het stockholmsyndroom is het psychologisch verschijnsel dat soms optreedt tijdens een gijzeling. Het verschijnsel houdt in dat de gijzelaar sympathie voor de gijzelnemer krijgt.(....)
Aangenomen wordt dat het stockholmsyndroom tot ontwikkeling kan komen in een omstandigheid waar de gijzelnemer absolute controle over de gijzelaar(s) kan uitoefenen en binnen die absolute controle voorziet in de basisbehoeften van het slachtoffer, bijvoorbeeld door het geven van voedsel of beschutting. Voor buitenstaanders is dit een paradoxale situatie, omdat het ook bij de gegijzelde bekend is dat hij zich slechts in een afhankelijke situatie bevindt als gevolg van de acties van de gijzelnemer.