Hoe God uit de Bijbel verdween

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

KeesStada

Re: Hoe God uit de Bijbel verdween

Bericht door KeesStada »

Toch wel aardig om hier te lezen dat er gelukkig ook andersdenkenden zijn.
Ik zag de link staan op 2 april op: http://www.staatgeschreven.nl/2012/11/0 ... 78#respond" onclick="window.open(this.href);return false; Ook de moeite waard om eens te kijken naar de verbluffende discussie.
Jinny

Bericht door Jinny »

Welkom, ik ga zo je link even lezen, maar eerst.....

Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier

FreeThinker op Facebook
Jinny

Bericht door Jinny »

Die hebben we ergens op het forum als een behandeld, maar leuk om de serie weer eens te zien.... :D
Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter »

Rereformed schreef:
Boskabouter schreef::D ok. Ik heb weinig over hem gehoord, en niets van hem. Wat ik over hem hoor nodigt niet uit tot meer
Misschien ben je een stuk jonger dan ik. Willem Ouweneel is nu bijna 70 jaar, maar in de 70er jaren had hij bijzonder veel invloed op het evangelische christendom. Hij richtte oa. de EH op en was hoofdredacteur van een tijdschrift Bijbel & Wetenschap, en gaf overal in het land lezingen die druk bezocht werden.
De reden dat ik een commentaar op zijn boek schreef was omdat ik als 17-jarige zeer onder de indruk van hem was. Ik wilde 35 jaar later, toen ik atheïst was geworden, eens kijken hoe hij nu op me overkwam en koos daarvoor het boek waarin hij atheïsten uitdaagt: De God die is; waarom ik geen atheïst ben, waarover hij bovendien zelf uitsprak "Nog nooit heb ik mij zo duidelijk geroepen geweten om een boek te schrijven."
Over mijn eindproduct De God die ver te zoeken is kan ik zeggen dat ik nog nooit over zo'n plezier, energie en scherpe schrijftrant beschikte als juist tijdens die zes weken dat ik het commentaar schreef. :wink:
In de jaren 70 was ik nog een braaf atheistisch jochie van onder de tien :D
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom KeesStada. :) Komt PietD ook?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Fish schreef:Welkom KeesStada. :) Komt PietD ook?
:D :lol:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Voor alle duidelijkheid LANFY, het was een serieuze begroeting. [-X
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

KeesStada schreef:Toch wel aardig om hier te lezen dat er gelukkig ook andersdenkenden zijn.
Ik zag de link staan op 2 april op: http://www.staatgeschreven.nl/2012/11/0 ... 78#respond" onclick="window.open(this.href);return false; Ook de moeite waard om eens te kijken naar de verbluffende discussie.

Hartelijk welkom, KeesStada.
Ik las wat van de discussie door en merkte op dat aanhangers van de godsdienst die het roeptoeteren tot plicht heeft verheven ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Opdracht" onclick="window.open(this.href);return false; ) mensen die er kritiek op hebben uitmaken voor roeptoeters.
Ook las ik dat atheïsme door christenen als religie wordt beschouwd. Altijd leuk te vernemen dat christenen zelf ook al inzien dat in religie het begrip God irrelevant is.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Fish schreef:Voor alle duidelijkheid LANFY, het was een serieuze begroeting. [-X
:oops: :wink:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Rereformed schreef:
KeesStada schreef:Toch wel aardig om hier te lezen dat er gelukkig ook andersdenkenden zijn.

Hartelijk welkom, KeesStada.
Ik las wat van de discussie door en merkte op dat aanhangers van de godsdienst die het roeptoeteren tot plicht heeft verheven ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Opdracht" onclick="window.open(this.href);return false; ) mensen die er kritiek op hebben uitmaken voor roeptoeters.
Ook las ik dat atheïsme door christenen als religie wordt beschouwd. Altijd leuk te vernemen dat christenen zelf ook al inzien dat in religie het begrip God irrelevant is.
#-o #-o #-o #-o #-o En daar bedoelde ik die roeptoetertoeteraar mee.
Ze zijn te laf om echt in discussie te gaan .
Plaats reactie