Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Bericht door Chinaman »

Het internet zit vol met speculaties zoals de onze, maar de nieuwste speculaties gaan over ammie navy seals die bij de finish staan.
http://www.liveleak.com/view?i=6ea_1366233893" onclick="window.open(this.href);return false;
Sommige zeggen dat het wellicht om oefeningen gaan, alhoewel de autoriteiten dat ontkent hebben...

Volgens de volkskrant al die aandacht op boston de democraten en rebublikeinen wel goed uit...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... r-VS.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Door de aanslagen in Boston is er relatief weinig aandacht voor het rapport en dat komt zowel de Republikeinen als de Democraten eigenlijk wel goed uit. Omdat zowel George W. Bush als Barack Obama worden aangewezen als verantwoordelijken, heeft geen van beide partijen er belang bij dat het uitgroeit tot een politieke kwestie.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dus de navyseals hebben tijdens de bostonmartathon een aanslag met extreem primitieve wapens gepleegd omdat ...
het motief vd aanslag kon ook echt enkel met een snelkookpan en een paar spijkers bereikt worden?
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Ik denk eerder dat ze dan deel waren van een oefening alhoewel de (lokale???) autoriteiten dat ontkent hebben, Maar die hoeven ook niet alles te weten.

Maar dat gezegd te hebben, stel navy seals zoals jij dat je afvraagt zouden erbij betrokken zijn, zou het wel heel erg raar zijn als ze dan standard issue C4 zouden gebruiken...
Afbeelding
Afbeelding

Er gebeurt nu wel heel erg veel in de USA de afgelopen tijd, In een paar dagen, de bommen bij de marathon, de gif brieven, en nu de ontploffingen bij een kunstmest fabriek in de buurt van Waco Texas....
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

De man van de brieven is al gepakt zie ik nu.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22194061" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul Kevin Curtis, 45
Afbeelding
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik wist niet dat Gerard Joling een jongere broer had :shock:...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Chinaman schreef: Maar dat gezegd te hebben, stel navy seals zoals jij dat je afvraagt zouden erbij betrokken zijn,
als je begrijpend kunt lezen, zul je zien dat jij de navy seals erbij gesleurd hebt.
jij beweert dus dat de Vs overheid doelbewust een aanslag op de marathon gepleegd heeft
en ja, als je er subtiel bij vermeld dat die mannen aan de meet staan, impliceer je hun betrokkenheid. da's context
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Nu gebeuren er op politiek gebied ook een hoop dingen in de US dus wie weet waar de link ligt. Misschien iemand die iets wou "zeggen" op gewelddadige manier over de wapenwet?

De ontploffing in Texas ga ik uit van een ongeluk, ik zie geen verband met Boston, dat is mij nogal conspiracy-theory in stijl en daar ben ik persoonlijk niet zo van.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

appelfflap schreef:
Chinaman schreef: Maar dat gezegd te hebben, stel navy seals zoals jij dat je afvraagt zouden erbij betrokken zijn,
als je begrijpend kunt lezen, zul je zien dat jij de navy seals erbij gesleurd hebt.
jij beweert dus dat de Vs overheid doelbewust een aanslag op de marathon gepleegd heeft
en ja, als je er subtiel bij vermeld dat die mannen aan de meet staan, impliceer je hun betrokkenheid. da's context
Née hoor ik schrijf dat ik denk dat het om oefeningen gaat, Alleen dat ik het vreemd vind dat de locale autoriteiten dit ontkent hebben. Wat jij er allemaal bij verzint is jou zaak.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Grima schreef:Nu gebeuren er op politiek gebied ook een hoop dingen in de US dus wie weet waar de link ligt. Misschien iemand die iets wou "zeggen" op gewelddadige manier over de wapenwet?

De ontploffing in Texas ga ik uit van een ongeluk, ik zie geen verband met Boston, dat is mij nogal conspiracy-theory in stijl en daar ben ik persoonlijk niet zo van.
Ik denk dat Je gelijk hebt over Waco, alleen omdat het zo dicht op elkaar gebeurde en Waco ook een gevoelige plaats is, maar Je hebt gelijk dit gaat richting conspiracy en false flag zoals golf van Tonkin, operation gladio etc.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

De 2 mannen op de fotos, zijn politie agenten. Volgens Grant frederics,
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-22191029" onclick="window.open(this.href);return false;
the many people online who pointed with suspicion to two men in bulky backpacks, communicating through earpieces.

"They were police officers," he says.
Het Internet geeft normale mensen en amateurs meer kans om meer "data inbreng" te geven wat volgens de experts positief is.
But Fredericks says more data is always better. "It creates opportunity," he says of the influx of crowd-sourced videos available to investigators

Video forensics can tag persons of interest in chaotic crowd scenes
It also creates conditions for a public manhunt. Sites like Reddit and 4chan have forums devoted to amateur sleuths searching the photos for clues.

In the past, these efforts have sometimes proved successful - several online commentators helped piece together the identity of a Brooklyn purse snatcher based on the surveillance videos, and online groups like Anonymous were able to uncover and expose video evidence in the Steubenville, Ohio rape case.

Assessing validity
"The more people you have generating ideas and collecting data, the better," says Paul Hines, assistant professor in the school of engineering at the University of Vermont.

He says that big groups can bring fresh perspective, and a big enough group even fights against mob mentality and group think, because people want to distinguish themselves from the crowd by presenting new ideas.

"It doesn't mean everything you get will be valid," he warns. "You still need a mechanism to assess the ideas' validity."
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat een wijziging in tactiek maakt dat aanslagen niet (meer) worden opgeëist. Op die manier kun je een samenleving saboteren terwijl je de bron en beweegreden voor die sabotages zoveel mogelijk geheim houdt. Daarmee kan ook getracht worden om te voorkomen dat de bron die achter de aanslagen zit negatief in het nieuws komt. Dit kan immers tegen je gaan werken als je een soort van guerrilla-tactiek voert.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

vegan-revolution schreef:Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat een wijziging in tactiek maakt dat aanslagen niet (meer) worden opgeëist. Op die manier kun je een samenleving saboteren terwijl je de bron en beweegreden voor die sabotages zoveel mogelijk geheim houdt. Daarmee kan ook getracht worden om te voorkomen dat de bron die achter de aanslagen zit negatief in het nieuws komt. Dit kan immers tegen je gaan werken als je een soort van guerrilla-tactiek voert.
Dus Dan blijkt het doel Alleen dood en verderf, de samenleving ??? Of bedoel Je dat niet? Op het moment dat Je dus Je eigen motieven, beweegredenen geheim houdt hoe wordt jou "doel" er dan beter van???

Of het nu jihaddies zijn of rechtse rakkers, al die groepering een hebben een politiek doel, maar jij stelt dus dat deze gasten (of andere groepen/mensen) het nu niet interreseert wie het claimt, en het (aanslagen) niet gebruiken om Hun propaganda te verspreiden???

Guerilla tacktiek, dat wijst op een langdurige campagne, zou kunnen, vertellen jouw "spidey" senses te anticiperen op zulke mensen???

Persoonlijk denk ik nog altijd aan rechtse Amerikanen die hier voor verantwoordelijk zijn, maar ik kan er helemaal naast zitten...
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

De aanslag kan allerlei achtergronden hebben. Daarover kunnen we voorlopig slechts speculeren.

Maar als je een natie wilt bevechten en je niet sterk genoeg bent om een natie van buitenaf te bevechten, wat is dan een beter alternatief dan te trachten die natie van binnenuit uit hollen?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

vegan-revolution schreef:De aanslag kan allerlei achtergronden hebben. Daarover kunnen we voorlopig slechts speculeren.

Maar als je een natie wilt bevechten en je niet sterk genoeg bent om een natie van buitenaf te bevechten, wat is dan een beter alternatief dan te trachten die natie van binnenuit uit hollen?
Buitenaf bevechten zou wijzen op buitenlandse terroristen, of niet??.

Van binnenuit uit te hollen, daar is denk ik een aanslag op burgers in een marathon, een te Klein doelwit voor, Dan denk eerder aan officiele instanties en belangrijke personen, als ik aan guerrilla tacktiek denk...
Maar goed wellicht denken die gast(en) meer zoals jij, zou heel goed kunnen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

vegan-revolution schreef:De aanslag kan allerlei achtergronden hebben. Daarover kunnen we voorlopig slechts speculeren.

Ik denk dat dat zeker kan werken, als iemand de verantwoordelijkheid opeist heb je een gezamenlijke vijand, blijft het stil gaat iedereen iedereen verdacht maken.
Het creëert meer angst.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie