Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Bericht door Chinaman »

Ik speculeer nu 100% maar ik denk dat het nu Niet om Jihaddies gaat.

Eerder om Tea party, constitutionalisten, gun owners, Christenen etc... rechtse Amerikanen...
Ik speculeer dat vanwege de locatie Boston... Boston Tea Party snappie. Maar natuurlijk kan ik het helemaal mis hebben. In ieder geval Martial law coming to America.

Durft iemand anders hierover iets te speculeren?
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Jinny

Re: Boston binnenlandse of buitenlandse terroristen.

Bericht door Jinny »

Gezien de schijnbaar knullige manier van werken ben ik zomaar bang dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben....
Tweet van de relioten,

3653_536251199758814_21477683_n.jpg
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Het zou mij ook niets verbazen als het binnenlands is. Zoals Jin al opmerkte, nogal amateuristisch.
En de Taliban had allang de verantwoording opgeëist.

Kan natuurlijk ook uit de binnenlandse moslim hoek komen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Toch vind ik het vreemd dat niemand zich tot nu toe op de borst trommelt, en de verantwoordelijkheid opeist.

Dat maakt het m.i. ook waarschijnlijker dat het een actie is van een eenling, die alleen namens zichzelf kan spreken, en zich daarmee zou verraden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Jagang schreef:Toch vind ik het vreemd dat niemand zich tot nu toe op de borst trommelt, en de verantwoordelijkheid opeist.

Dat maakt het m.i. ook waarschijnlijker dat het een actie is van een eenling, die alleen namens zichzelf kan spreken, en zich daarmee zou verraden.
Dat is zeer goed mogenlijk, maar wat heeft zo'n actie dan als doel, over het algemeen hebben zulke mensen die dit doen een (politieke ) agenda, of het moet zich om een compleet gestoorde persoon handelen die Alleen dood en verderf als motief heeft....

Wat ook een mogenlijkheid is, dat er nog meer aanslagen volgen van dezelfde groep/personen. En dat ze bang zijn dat opeisen Hun nog eerder op het spoor van de autoriteiten zet voordat ze klaar zijn met hun andere aanslagen, activiteiten. Dit zou dan wijzen op niet een supergrote geoorganiseerde groep, waarbij opeisen makkenlijker gaat, en dus waarschijnlijk een binnenlandse groepering/eenling is... Omdat zoals jij dat zegt ze of die persoon zich Dan zichzelf zou verraden....

Maar dit is natuurlijk allemaal speculaas :mrgreen: . Ben benieuwd wat de USA regering er van maakt. Overigens kan het ook een false flag operatie zijn, gaat de USA binnenkort weer oorlog voeren, en als het binnenlands is, betekent dat dan burgeroorlog? Mijn Texaanse kennis zei; Now they are going to get our guns...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/17/ame ... rlijk-gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUITENLAND De Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben een envelop onderschept met het uiterst gevaarlijke gif ricine. De brief was gericht aan de republikeinse senator Roger Wicker van Mississippi.
Roger Wicker info http://www.clarionledger.com/viewart/20 ... way-debate" onclick="window.open(this.href);return false;
Apr 11, 2013
U.S. Sen. Roger Wicker was one of 16 Republicans on Thursday who voted to end the filibuster of a gun control bill and invite debate on the controversial measure.
Past goed in eerdere veronderstellingen...
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

In ieder land lopen er idioten rond die menen met moorden een probleem te kunnen oplossen.
Ook in Europa . Die Breivik is er nog steeds van overtuigd dat hij een juiste daad pleegde met die massamoord. Ook hier in Nederland is dit mogelijk. Daar waar veel mensen samen zijn is voor die lunatics een mooie plaats om een bom te laten ontploffen.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Helaas kun je weinig tegen loners doen dan goed opletten.

Deze 'Snelkookpan-killer' (want er zaten fragmenten van een snelkookpan in de bommen) zal waarschijnlijk opnieuw toeslaan. Er zijn geen claims van organisaties die de aanslag hebben opgeëist wat wijst op een loner met een zieke en gefrustreerde geest. Vaak creëren dit soort daders copy-cats die hetzelfde willen nastreven.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

De resten van die snelkookpannen zijn getoond op de TV. Ze waren gevuld met schroot zoals stukken staal,spijkers, kogellagers e.d. gemeen spul als het explodeert. In dit geval stonden tassen met die explosieve snelkookpannen op straat en toen die explodeerden werden de meeste omstanders getroffen in de benen . De timer was een kookwekker. Zie je maar hoe gevaarlijk het werk in de keuken kan zijn.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef:Het zou mij ook niets verbazen als het binnenlands is. Zoals Jin al opmerkte, nogal amateuristisch.
En de Taliban had allang de verantwoording opgeëist.

Kan natuurlijk ook uit de binnenlandse moslim hoek komen.
Ik speculeer in de richting van een eenling die gefrustreerd rondloopt en op deze wijze zijn woede bekoelt. Kan gewoon een blanke zijn. Een oud Afghanistan-Irak ganger die verstand heeft van geïmproviseerde bommen. Een echt zware bom had toch meer effect gehad. Ook al zijn er in de nabijheid slachtoffers gevallen en door het rondvliegend schroot veel letsel. Maar een "zware jongen" had alleen door de drukgolf al tientallen doden veroorzaakt. En de omliggende gebouwen behoorlijk beschadigt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik speculeer dat de dader geen lid is van Freethinker.nl

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blues-Bob schreef:Ik speculeer dat de dader geen lid is van Freethinker.nl

Groet,

Bob
Nu is het maken van bommen in snelkookpannen wel een stukje vrijdenken :)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Nu weer een brief met vergif richting Obama gestuurt, het gaat hard in de USA, ik begin steeds meer te denken dat het niet om een eenling gaat... En verwacht nog meer aanslagen.

Zijn er binnenkort nog meer feestdagen of belangrijke evenementen in de USA? De aanslag in Boston wat op patriot's day...

Op de cartoon familiy man werd 3 weken van te voren zieke animaties van aangevallen marathon lopers van dat evenement getoont....
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Hier een artikel over de vraag binnenlandse of buitenlandse terroristen, maar dan vanuit een andere invals hoek.
http://www.salon.com/2013/04/16/lets_ho ... _american/" onclick="window.open(this.href);return false;
Let’s hope the Boston Marathon bomber is a white American
There is a double standard: White terrorists are dealt with as lone wolves, Islamists are existential threats
blanke Eenling??? Moslim jihaddies??? Dubbele standaard???
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Chinaman schreef:Hier een artikel over de vraag binnenlandse of buitenlandse terroristen, maar dan vanuit een andere invals hoek.
http://www.salon.com/2013/04/16/lets_ho ... _american/" onclick="window.open(this.href);return false;
Let’s hope the Boston Marathon bomber is a white American
There is a double standard: White terrorists are dealt with as lone wolves, Islamists are existential threats
blanke Eenling??? Moslim jihaddies??? Dubbele standaard???
Iemand constateert dat we de neiging hebben om niet te denen aan eenzaam opererende moslims of aan christelijke (of atheistische) samenzweringen. Uiteraard is dat niet altijd en overal het geval. Lijkt me interesdant om na te gaan. Hoe verhoudt zich ons vooroordeel tot de mate waarin het betreffende facet werkelijk voorkomt binnen en buiten de Islam. Aangezien Islam een bindende werking heeft, zou je verwachten, dat er wek IETS van waar is.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie