ID aanhang blijft het proberen
Moderator: Moderators
Re: ID aanhang blijft het proberen
Dover Area School District was de plek waar men creationisme verplichten wou als serieus vak naast biologie en natuurkunde.
Niet de enige plek overigens, maar wel de plek waar er rechtszaken over gevoerd zijn en de creationisten voor de rechter nat gingen.
Niet de enige plek overigens, maar wel de plek waar er rechtszaken over gevoerd zijn en de creationisten voor de rechter nat gingen.
Hoi Henk,HenkM schreef:@Alicia: afgezien van het gegeven dat ik echt niet zou willen wonen in het lijk van christus, kun je toch niet ontkennen dat, juist in Texas, maar zeker niet uitsluitend, creationisme en intelligent-design een belangrijke vinger in de pap heeft. Ik weet niet wat jouw biologie en astronomie boeken daar over zeggen. Die vinger die, waar het onderwijs betreft, zelfs verboden is bij de wet.
Verder is het wel zo dat de VS een schrikbarend hoog analfabeten-percentage heeft. Zet dat eens af tegen de Nobelprijs-winnaars?
Verder heb je wel gelijk mbt het aanbod aan vakken.
Je kent mij als Elisabeth maar die naam was hier al bezet.
Het is verplicht in de VS om biologie en de evolutie op scholen te onderwijzen.
Ik heb voor 3 weken op een katholieke school gezeten voordat ik eiste om naar een openbare school te gaan. Op de katholieke school werd meteen na de verplichte biologie les de godsdienst les achteraan gegeven.
Op de openbare scholen is dit verboden, ook in Texas. Texas is geen biblebelt staat maar het is wel een staat zo groot als Frankrijk en er zijn enclaves met godsdienst fanaten.
Aan de andere kant is de "kerk" gemeenschap in de VS een soort community want buurt cafés bestaan er niet. Mensen verhuizen vaak en dan naar een andere staat voor werk. De kerk is een plek om mensen te leren kennen. Het kan ook op een andere manier, zoals musea of sport of inzetten voor scholen. Amerikanen zijn helden in organiseren voor een of ander doel. Dit kan zijn voor onderbedeelde of natuur of onderwijs extra buiten school. Veel meer dan Europeanen behalve de Britten maar ik denk dat dit Angelo-Saxen is. Zonder subsidie je inzetten voor iets en vrijwillig, zonder betaling.
Mijn leerboeken waren totaal wetenschappelijk zonder enig verwijs naar godsdienst.
Het analfabeten percentage is vooral te vinden onder de immigranten die door de Democratische partij worden beschermd, net zo als in Nederland onder de PvdA met scholen waar veel allochtonen zitten.
En ik schrik van de taalfouten in Nederlandse kranten. En hoor van Liz dat ze eerst de scholieren moet opvoeden voordat ze les kan geven.
En onder de zwarte gemeenschap waar een moeder 7 kinderen heeft van 7 vaders die niet aanwezig zijn. Veroorzaakt door de social welfare.
“We are star stuff which has taken its destiny into its own hands.”
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Dit was in de staat Pennsylvania en niet Texas. Pennsylvania is bekent om de vele gereformeerden immigranten vanuit Nederland.Jin schreef:Dover Area School District was de plek waar men creationisme verplichten wou als serieus vak naast biologie en natuurkunde.
De rechtszaak: http://www.talkorigins.org/faqs/dover/k ... dover.html
Een beetje zwak om dit aan te halen terwijl er een lange rechtszaak over geweest is.
Iets wat in Nederland nooit zou gebeuren. Er is geen vrijheid.
Als dit een freethinker forum is dan verwacht ik niet dat lokale gebeurtenissen binnen de VS worden aangehaald. Vooral omdat binnen Nederland en de Nederlandse kerken die alles stiekem doen want er is geen controle. Ook niet binnen de scholen die de islam prediken. Daar worden veel erger dingen onderwezen in de naam van "vrijheid van godsdienst" o.a. de ontkenning van de holocaust en de Evolutie en gelijkheid van mannen en vrouwen....dus wanneer krijgen we in Nederland een rechtszaak hierover of wordt dit geaccepteerd binnen het Nederlands onderwijs? 10 x erger dan in het Dover district in de staat Penssylvania.
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Ga eens naar Washington DC en bezoek de Smithonian Institution, bestaande uit 6 musea, allemaal gratis toegang. Per museum heb je minstens 2 dagen nodig en dan de hele openingstijd. Dus 10 uur per dag.Jagang schreef:Wat bedoel je met "de verlichting van wetenschap"?Alicia schreef:Wat een onzin, Houston is waar NASA zit en in de VS heb je extremen in geloof maar ook de verlichting van wetenschap die in Nederland niet bestaat.doctorwho schreef:Ach ja ik las onlangs dat het gros van de amerikanen niet weet dat de aarde rond de zon draait. Houston we have a problem with evolution, can you fix it? Yes we can !
Wat zijn jullie eigenlijk zo bekrompen Nederlands, een rot klein landje, in de delta van de Rijn, Maas en Waal.
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Alicia schreef: Als dit een freethinker forum is dan verwacht ik niet dat lokale gebeurtenissen binnen de VS worden aangehaald.
President Obama 6 feb. 2014: "Religion strengthens America"
Hoezo lokaal? Ik zou de religieuze kortzichtigheid in USA niet lokaal willen noemen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb het over Dover Area wat niet eens in Texas ligt.
De atheïst movement is behoorlijk groot in de VS.
De atheïst movement is behoorlijk groot in de VS.
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Interessant.Alicia schreef:Ga eens naar Washington DC en bezoek de Smithonian Institution, bestaande uit 6 musea, allemaal gratis toegang. Per museum heb je minstens 2 dagen nodig en dan de hele openingstijd. Dus 10 uur per dag.
Ik denk dat Nederland wat te klein is om een dergelijk museum in de lucht te houden.
Ik zie niet in wat schelden toevoegt aan een betoog.Wat zijn jullie eigenlijk zo bekrompen Nederlands, een rot klein landje, in de delta van de Rijn, Maas en Waal.
Ik vroeg slechts wat je met de "verlichting van de wetenschap" bedoelde, omdat daar m.i. weinig aan verlicht kan worden. De logische manier van denken die ten grondslag ligt aan de ontwikkeling van de wetenschap, is eerder de manier van denken die de verlichting van de grond heeft gekregen.
Vandaar.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Dat komt eerder omdat er hier geen grote krachten zijn die creationisme/ID de klassen in trachten te ellebogen. De ontkerkelijking is hier al iets verder dan in Amerika.Alicia schreef:Dit was in de staat Pennsylvania en niet Texas. Pennsylvania is bekent om de vele gereformeerden immigranten vanuit Nederland.
De rechtszaak: http://www.talkorigins.org/faqs/dover/k ... dover.html
Een beetje zwak om dit aan te halen terwijl er een lange rechtszaak over geweest is.
Iets wat in Nederland nooit zou gebeuren. Er is geen vrijheid.
Bovendien is religie hier niet zozeer een business: Geen healende glitterdominee's op TV.
Helaas nog wel met enige regelmaat mediums en dergelijke. (Derek Ogilvi was een van de meer recente voorbeelden.)
Wij halen lokale en niet-lokale gebeurtenissen van over de hele wereld aan, inclusief Nederland.Als dit een freethinker forum is dan verwacht ik niet dat lokale gebeurtenissen binnen de VS worden aangehaald.
Het kenmerkende van vrijdenken is net dat dergelijke onderwerpen niet taboe zijn.
Tu quoque. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque" onclick="window.open(this.href);return false;Vooral omdat binnen Nederland en de Nederlandse kerken die alles stiekem doen want er is geen controle. Ook niet binnen de scholen die de islam prediken. Daar worden veel erger dingen onderwezen in de naam van "vrijheid van godsdienst" o.a. de ontkenning van de holocaust en de Evolutie en gelijkheid van mannen en vrouwen....dus wanneer krijgen we in Nederland een rechtszaak hierover of wordt dit geaccepteerd binnen het Nederlands onderwijs? 10 x erger dan in het Dover district in de staat Penssylvania.
Dat het in Nederland ook gebeurt, wil niet zeggen dat we het niet mogen aankaarten als het elders gebeurt. Als de buurman iets verkeerds doet, ontslaat dat jezelf niet van de verantwoordelijkheid om hem niet na te doen.
De rest van je betoog demonstreert goed waarom we hier op FT in general sterk tegen religie gekant zijn: Het krijgt allerlei privilege's die het niet verdient.
Daarover zijn we het waarschijnlijk snel eens.
We verdedigen dan ook geen "Nederlandse situatie", maar het belang van het je uitspreken tegen religies, en mensen wijzen op de onverkwikkelijke gevolgen van religieuze privileges.
(Zoals een apart benoemde vrijheid van godsdienst, die regelmatig strijdt om voorrang met de vrijheid van meningsuiting.)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Alicia schreef:
Maar wat is nou je punt mbt ID?Ga eens naar Washington DC en bezoek de Smithonian Institution, bestaande uit 6 musea, allemaal gratis toegang. Per museum heb je minstens 2 dagen nodig en dan de hele openingstijd. Dus 10 uur per dag.
Wat zijn jullie eigenlijk zo bekrompen Nederlands, een rot klein landje, in de delta van de Rijn, Maas en Waal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik snap je helemaal Alicia.
Al enige tijd lees ik mee op het forum en heb sporadisch gepost, maar het valt me op dat het gedachtegoed van de vrijdenkers alhier vaak bestaat uit geloof en religie bashen.
Persoonlijk versta ik dat niet onder vrijdenken; m.i. zal het een ‘echte’ vrijdenker een worst wezen wat anderen doen i.p.v. verscherping van tegenstellingen.
Erg bekrompen in mijn optiek. En een vorm van zelfbevrediging.
Het zijn zeker niet de domste mensen op het forum, maar creativiteit is ver te zoeken, met regelmaat van de klok wordt er met vingertjes gewezen naar de andersdenkenden (hé dat komt me bekend voor).
Wellicht een relict uit de tijd dat men religieus was en dit nog niet volledig te boven is gekomen?
Nu ja, ik ben geen fan van groepsvorming door de dynamiek en de blinde ingenomenheid die deze met zich meebrengt.
Al enige tijd lees ik mee op het forum en heb sporadisch gepost, maar het valt me op dat het gedachtegoed van de vrijdenkers alhier vaak bestaat uit geloof en religie bashen.
Persoonlijk versta ik dat niet onder vrijdenken; m.i. zal het een ‘echte’ vrijdenker een worst wezen wat anderen doen i.p.v. verscherping van tegenstellingen.
Erg bekrompen in mijn optiek. En een vorm van zelfbevrediging.
Het zijn zeker niet de domste mensen op het forum, maar creativiteit is ver te zoeken, met regelmaat van de klok wordt er met vingertjes gewezen naar de andersdenkenden (hé dat komt me bekend voor).
Wellicht een relict uit de tijd dat men religieus was en dit nog niet volledig te boven is gekomen?
Nu ja, ik ben geen fan van groepsvorming door de dynamiek en de blinde ingenomenheid die deze met zich meebrengt.
Kurdy schreef: Het zijn zeker niet de domste mensen op het forum, maar creativiteit is ver te zoeken, met regelmaat van de klok wordt er met vingertjes gewezen naar de andersdenkenden (hé dat komt me bekend voor).
Wat houd je tegen Kurdy? Tenslotte ben je een medeforummer.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ik heb geen problemen om godsdienst waanzin of intolerantie te melden.
Ik heb wel problemen met uitspraken dat "Amerikanen" denken dat de zon om de aarde draait?
Nog nooit gehoord noch gelezen. Het generaliseren van een land of volk is zo makkelijk.
Net zo bv om te beweren dat alle negers verkrachten, alle joden oplichten en alle marokkanen crimineel zijn.
Ik heb wel problemen met uitspraken dat "Amerikanen" denken dat de zon om de aarde draait?
Nog nooit gehoord noch gelezen. Het generaliseren van een land of volk is zo makkelijk.
Net zo bv om te beweren dat alle negers verkrachten, alle joden oplichten en alle marokkanen crimineel zijn.
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Dus deze kan niet?Alicia schreef:Ik heb geen problemen om godsdienst waanzin of intolerantie te melden.

Einstein/Mick
Einstein/Mick
Flauw hoor....net zo om tegen Duitsers te zeggen dat ze de fiets van opa hebben gestolen...
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Maar DAT is echt waar!Alicia schreef:Flauw hoor....net zo om tegen Duitsers te zeggen dat ze de fiets van opa hebben gestolen...
Einstein/Mick
Einstein/Mick