ChaimNimsky schreef:
Rereformed, 3 vragen gericht aan jou
Hi Chaim,
vragen waarin je moet kiezen uit maar één ding zijn verreweg de moeilijkste voor mij. Maar goed, daarom zul je de vragen wel zo gesteld hebben.
1) Hoe wil je dat mensen jou in één zin definiëren na je overlijden?
Mij in één zin definiëren? Dat zou ik beschouwen als een grove belediging.
Overigens is het mezelf nooit gelukt om hoogte van mezelf te krijgen. Indien het iemand anders wel lukt dan mijn complimenten.
ChaimNimsky schreef:2) Stel, je moet de rest van je leven samenleven met 1 van de volgende personen: Don Cupitt & een piano, Thomas Paine & een piano, of Nietzsche, maar zonder piano. Wie zou je kiezen?
Zinnelijke verleiding aanbieden om het maar vol te kunnen houden met minder geestrijk?
Ik zou Nietzsche kiezen, zelfs indien je er nog aan had toegevoegd dat 'de rest van mijn leven' in het geval dat ik hem zou kiezen slechts één jaar zou zijn.
(je mag uiteraard je echtgenote & je hond meenemen).
(O ja, en bij vraag 2 mag je uiteraard eveneens andere directe naasten meenemen die ik eventueel niet heb vermeld).
Waarom toch dat uiteraard? Als ik iets geleerd heb van het leven is het wel dat het niet zoveel op heeft met "uiteraard".
3) Als je 1 ding kunt veranderen aan de wereld, wat zou dat dan zijn?
In plaats van een wereldbevolking van 8 miljard en iedere twaalf jaar een miljard erbij, een redelijk stabiele wereldbevolking van 1 tot 2 miljard.
Als ik mag kiezen dan word ik liever op het eiland van Robinson Crusoe gedumpt dan op Hong Kong Island.