Het 3 vragen topic

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Petra
Banned

Re: Het 3 vragen topic

Bericht door Petra »

ChaimNimsky schreef:
Petra schreef:Mag ik ook vragen stellen? Want ik heb aan vragen nooit gebrek. :D
Natuurlijk. Iedereen mag vragen stellen.
Kijk aan, nou komen we op mijn terrein; vragen ben ik dol op :lol:

@Roeland

1) Als je een periode in de geschiedenis mag kiezen om naar terug te reizen. Wanneer wordt het, waarom, en voor hoe lang?
2) Als je voor een dag mag switchen met een vrouw. Met wie wissel je en hoe ziet je dag eruit?
3) Noem eens één ding waar je nou egt spijt van hebt.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef:Ik bedoel een toestand waarvan wij zeker kunnen zijn dat ze bestaat. Volgens de kwantummechanica bestaat die namelijk niet en zijn er tussen twee gebeurtenissen slechts waarschijnlijkheden.
Ik ben absoluut geen Einstein, maar wil wel een gokje wagen. M'n moeder zei alijd dat onze Joodse god waarschijnlijk het goedkoopst mogelijke universum zou schapen. Het goedkoopste dat ik me kan bedenken zou m.i. een universum zijn dat helemaal niet echt bestaat met alleen mogelijkheden tot bestaan. Iedere mogelijkheid bezit de capaciteit een reeks nieuwe mogelijkheden te openen. Het aantal mogelijkheden neemt logischerwijs steeds toe & later steeds af. De toestand, de vaste basis, ligt dan niet tussen de ontplooiing van de mogelijkheden, maar in het vaste perspectief van een beschouwing ervan. Als de beschouwing binnentreedt kan deze uiteraard slechts die optie beschouwen waarbinnen de beschouwer staat. Als de beschouwing verdwijnt, is alles dat mogelijk is gewoon aanwezig -- als mogelijkheid, niet als werkelijkheid (want dat zou iets kosten). De toestand die bestaat is het hier & nu dat tot stand komt door de introductie van de beschouwer. Als deze dualiteit vervalt, vervalt ook de beperking ervan.

Wegens m'n duidelijke gebrek aan kennis van de quantummechanica fantaseer ik noodgedwongen maar wat :D .
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef:M'n moeder zei alijd dat onze Joodse god waarschijnlijk het goedkoopst mogelijke universum zou schapen.
Klinkt als een Jodenmop, maar het is desalniettemin een interessant idee.
Ik wens u alle goeds
Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 »

Peter van Velzen schreef:
ChaimNimsky schreef:M'n moeder zei alijd dat onze Joodse god waarschijnlijk het goedkoopst mogelijke universum zou schapen.
Klinkt als een Jodenmop, maar het is desalniettemin een interessant idee.
Tsja, en ik maar denken dat "schapen" van die wollige beesten zijn.

scheppen werkw.Uitspraak: [ˈsxɛpə(n)]

1) laten ontstaan
Vervoegingen: schiep (verl.tijd enkelv.) heeft geschapen (volt.deelw.)
Voorbeelden: `werkgelegenheid scheppen`,
`Er zijn mogelijkheden geschapen om...`,
`een prettige werksfeer scheppen`,
`God schiep de mens`
Synoniem: maken
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Hm, was de regel niet: GEEN DISCUSSIE OVER DE ANTWOORDEN ???
sprak de ras-anarchist
die nog zoooooveeeel vragen heeft.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
ChaimNimsky
Superposter

Wim_1946 schreef:Tsja, en ik maar denken dat "schapen" van die wollige beesten zijn.

scheppen werkw.Uitspraak: [ˈsxɛpə(n)]

1) laten ontstaan
Vervoegingen: schiep (verl.tijd enkelv.) heeft geschapen (volt.deelw.)
Voorbeelden: `werkgelegenheid scheppen`,
`Er zijn mogelijkheden geschapen om...`,
`een prettige werksfeer scheppen`,
`God schiep de mens`
Synoniem: maken
Je hebt gelijk. 'k Had er eerst staan 'zou hebben geschapen' & heb het willen veranderen in 'zou scheppen', maar heb dat niet volledig gedaan. Dank voor de opmerkzaamheid -- was inderdaad een vrij slordige fout. Ik kan je helaas niet verzekeren dat dit soort fouten niet weer voorkomt -- ik ben helaas vrij nonchalant & schrijf snel.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

ChaimNimsky schreef: Rereformed, 3 vragen gericht aan jou:

1) Hoe wil je dat mensen jou in één zin definiëren na je overlijden?

2) Stel, je moet de rest van je leven samenleven met 1 van de volgende personen: Don Cupitt & een piano, Thomas Paine & een piano, of Nietzsche, maar zonder piano. Wie zou je kiezen? (je mag uiteraard je echtgenote & je hond meenemen). 

3) Als je 1 ding kunt veranderen aan de wereld, wat zou dat dan zijn?
(O ja, en bij vraag 2 mag je uiteraard eveneens andere directe naasten meenemen die ik eventueel niet heb vermeld).
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: Rereformed, 3 vragen gericht aan jou
Hi Chaim,
vragen waarin je moet kiezen uit maar één ding zijn verreweg de moeilijkste voor mij. Maar goed, daarom zul je de vragen wel zo gesteld hebben.

1) Hoe wil je dat mensen jou in één zin definiëren na je overlijden?
Mij in één zin definiëren? Dat zou ik beschouwen als een grove belediging. :wink:

Overigens is het mezelf nooit gelukt om hoogte van mezelf te krijgen. Indien het iemand anders wel lukt dan mijn complimenten.
ChaimNimsky schreef:2) Stel, je moet de rest van je leven samenleven met 1 van de volgende personen: Don Cupitt & een piano, Thomas Paine & een piano, of Nietzsche, maar zonder piano. Wie zou je kiezen?  
Zinnelijke verleiding aanbieden om het maar vol te kunnen houden met minder geestrijk? :lol:

Ik zou Nietzsche kiezen, zelfs indien je er nog aan had toegevoegd dat 'de rest van mijn leven' in het geval dat ik hem zou kiezen slechts één jaar zou zijn.
(je mag uiteraard je echtgenote & je hond meenemen).
(O ja, en bij vraag 2 mag je uiteraard eveneens andere directe naasten meenemen die ik eventueel niet heb vermeld).
Waarom toch dat uiteraard? Als ik iets geleerd heb van het leven is het wel dat het niet zoveel op heeft met "uiteraard".
3) Als je 1 ding kunt veranderen aan de wereld, wat zou dat dan zijn?
In plaats van een wereldbevolking van 8 miljard en iedere twaalf jaar een miljard erbij, een redelijk stabiele wereldbevolking van 1 tot 2 miljard.

Als ik mag kiezen dan word ik liever op het eiland van Robinson Crusoe gedumpt dan op Hong Kong Island.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef:ChaimNimsky:

1. Geloof je in het bestaan van een niet materiële geest?
2. Geloof je dat een mens kan leven zonder fysieke functionerende hersenen?
3. Geloof je in het bestaan van een zekere "toestand"?
1. Nee.
2. Nee.
3. Onduidelijke vraag.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef:Dank voor je vragen Peter,
Deze 3 vragen zijn aan jou gericht:

1) Als je voor een dag een superheld mocht zijn, welke superheld zou dan het liefste zijn? En wat zou je die dag doen?
2) Denk jij dat de mens de volgende duizend jaar zal overleven? Zoja, hoe denk je dat de wereld er over duizend jaar uit zal zien?
3) Met wie zou je het liefst je leven ruilen indien je daartoe gedwongen zou zijn?
1a. Old Shatterhand.
1b. De hele dag doorbrengen in en wigwam met alleen Nscho-tschi. :)

2. Nee.

3. Een pas geboren baby, uit een zeer goed nest, zowel financieel als immaterieel.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
ChaimNimsky schreef:Dank voor je vragen Peter,
Deze 3 vragen zijn aan jou gericht:

1) Als je voor een dag een superheld mocht zijn, welke superheld zou dan het liefste zijn? En wat zou je die dag doen?
2) Denk jij dat de mens de volgende duizend jaar zal overleven? Zoja, hoe denk je dat de wereld er over duizend jaar uit zal zien?
3) Met wie zou je het liefst je leven ruilen indien je daartoe gedwongen zou zijn?
1a. Old Shatterhand.
1b. De hele dag doorbrengen in en wigwam met alleen Nscho-tschi. :)

2. Nee.

3. Een pas geboren baby, uit een zeer goed nest, zowel financieel als immaterieel.
Aha! dus jij heet in het echt ook Peter :)
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef:Aha! dus jij heet in het echt ook Peter :)
Nee ik ben een Jan.
Een een echte Jan weet waar Abraham de mosterd haalde. :lol:
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Henry II schreef:Leuk spelletje !
Hier voor jou dan.
(Ik vrees dat Roeland toch niet antwoordt, dus ik hoop dat het geoorloofd is dat ik nog een rondje vragen naar binnen werp. :roll: )

@Henry
1) Vind je dat in liefde & oorlog alles geoorloofd is?
2) Je bent een bijzonder begenadigd kunstenaar die werkt aan zijn laatste gift aan de mensheid. Welke vorm van kunst? Wat gaat het worden?
3) Je mag terugreizen in je verleden en iets overnieuw doen. Wat ga je doen?

ChaimNimsky
Superposter

Petra schreef:
Henry II schreef:Leuk spelletje !
(Ik vrees dat Roeland toch niet antwoordt, .... :roll: )
Je zou Roeland wellicht een PM kunnen sturen, aangezien hij waarschijnlijk niet op de hooogte is van je vragen aan hem.
1) Vind je dat in liefde & oorlog alles geoorloofd is?
Interessante vraag.
(Zelf zou ik zeggen: nee, naar mijn mening zijn liefde & oorlog geen reden ethiek te laten varen, maar de waarde van meningen wordt erg overschat. Wie volgt er nou ethiek als hij/zij verwikkeld is in iets dat zo diep gaat als liefde of oorlog? Ik zou gedwongen door emotie ethiek misschien los laten & mezelf eenvoudig rechtvaardigen met een tegengestelde opinie. Logica & ratio zijn niet de enigen die ethiek het hof proberen te maken; ook pathos & emotio doen er hun gooi naar -- en ethiek is eenvoudig te verleiden omdat ze geen waarden heeft 8*) ).
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 01 aug 2017 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Nog 1 rondje dan.. sorry sorry, kan 't niet laten.. :oops:

@Dr Who

1) Je bent een fantastische dokter/onderzoeker en hebt na jarenlang speuren HET medicijn voor die ENE klote aandoening gevonden. Wat heb je gevonden? En waarvoor?
2) Je zit op je grote grote paddenstoel heen en weer te wippen. Gelukkig val je er niet vanaf en kun je fijn doorkletsen met je mede paddestoelenwipper, ook een sprookjes of stripfiguur. Wie is het? En waar praten jullie dan over?
3) Ga je het doen.. in je telefooncel naar mars, met een eerste club patriotten (zelf uit te kiezen) om mars te koloniseren?

Plaats reactie