Wie trapt er af?Hitchens schreef:Nieuwe ronden, nieuwe kansen, nieuw topic.
Wat is het idee?
Je stelt een mede forumlid 3 vragen. De vragen mogen in principe over alles gaan, maar het zwaartepunt ligt op geloof/levensbeschouwing. Het mag ook een quizvraag zijn om iemands kennis te testen. Het mag ook een hele persoonlijke vraag zijn, zelfs een suggestieve vraag of een irritante vraag.
Regels:
- minimaal 1 van de 3 vragen is een open vraag.
- de vragen moeten eerlijk worden beantwoord
- er is geen discussie over de gegeven antwoorden door andere forumleden in dit topic
Tip: gebruik @ in combinatie met de naam van het lid. Zo weet degene dat hij een vraag moet beantwoorden.
Het 3 vragen topic
-
- Superposter
Het 3 vragen topic
Het idee achter dit topic heb ik van een gebruiker, genaamd 'Hitchens' van het Credible forum. Heb 'Hitchens' om toestemming gevraagd het idee hier te gebruiken, aangezien het concept m.i. te goed is om ongebruikt te laten op Freethinker. Ik citeer:
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Het 3 vragen topic
ChaimNimsky:
Geloof je in het bestaan van een niet materiële geest?
Geloof je dat een mens kan leven zonder fysieke functionerende hersenen?
Geloof je in het bestaan van een zekere "toestand"?
Geloof je in het bestaan van een niet materiële geest?
Geloof je dat een mens kan leven zonder fysieke functionerende hersenen?
Geloof je in het bestaan van een zekere "toestand"?
Ik wens u alle goeds
-
- Superposter
De ik-ben ervaring die we allemaal hebben is een niet-materieel gevolg van materiële processen. Ik heb geen reden te geloven in een achterliggende levensgeest -- daarvoor zijn nou eenmaal geen aanwijzingen.Peter van Velzen schreef:ChaimNimsky:
1) Geloof je in het bestaan van een niet materiële geest?
Nee. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een mens kan leven zonder enige hersenactiviteit.Geloof je dat een mens kan leven zonder fysieke functionerende hersenen?
Indien je doelt op een natuurlijke toestand waarin dualiteit vervalt: ja. Indien je verwijst naar een toestand na het sterven, in een voortbestaan van een ziel: nee.Geloof je in het bestaan van een zekere "toestand"?
Zionist
-
- Superposter
Dank voor je vragen Peter,
Deze 3 vragen zijn aan jou gericht:
1) Als je voor een dag een superheld mocht zijn, welke superheld zou dan het liefste zijn? En wat zou je die dag doen?
2) Denk jij dat de mens de volgende duizend jaar zal overleven? Zoja, hoe denk je dat de wereld er over duizend jaar uit zal zien?
3) Met wie zou je het liefst je leven ruilen indien je daartoe gedwongen zou zijn?
1) Als je voor een dag een superheld mocht zijn, welke superheld zou dan het liefste zijn? En wat zou je die dag doen?
2) Denk jij dat de mens de volgende duizend jaar zal overleven? Zoja, hoe denk je dat de wereld er over duizend jaar uit zal zien?
3) Met wie zou je het liefst je leven ruilen indien je daartoe gedwongen zou zijn?
Zionist
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Hopelijk sarcastisch bedoelt ?Rereformed schreef:@ChaimNimsky
Schitterende vragen!!
Superhelden bestaan niet dus is een hol begrip. Wie wil er een hol begrip zijn ?
Waarom zou ik een ander willen zijn. Niemand kan mij dwingen een ander te zijn. En ondanks alles, ik heb geleefd en zal nog even verder leven hoop ik.
Alleen over 1000 jaar lijkt mij een interessante vraag
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
- Peter van Velzen
- Site Admin
1) Longshot. Diens krachten (ongelofelijk veel geluk) zijn namelijk niet in strijd met de natuurwetten. Dus ze zouden echt kunnen werken, Ik zou zoveel mogelijk doen die dag. Met name enkele artikelen schrijven die iedereen zouden overtuigen van de werkelijkheid van klimaatverandering, de wenselijkheid van vrede, en van geboorteregulatie, En nog wat dingen waar ik nu niet op kan komen maar als ik longshot was wel.ChaimNimsky schreef:Dank voor je vragen Peter,
2) Ik denk het wel, maar hoe we er dan voorstaan weet ik niet. Dat hangt er vanaf hoe goed we de huidige problemen - overbevolking overconsumptie et cetera aanpakken.
3) Met niemand, ik het Kesinee beloofd om - zo mogelijk - ook in mijn volgende leven met haar getrouwd te zijn. Belofte maakt schuld. Ik moet nog zien dat iemand mij daartoe kan dwingen.
Je hebt mijn laatste vraag niet goed begrepen. Ik bedoel een toestand waarvan wij zeker kunnen zijn dat ze bestaat. Volgens de kwantummechanica bestaat die namelijk niet en zijn er tussen twee gebeurtenissen slechts waarschijnlijkheden.
Ik wens u alle goeds
De vraag was dan wel niet aan mij gesteld, maar ik zou een dag een superheld zijn die terug in de tijd kan reizen. En dan met een recorder specifieke momenten in de geschiedenis opnemen, zodat we in 2017 met eigen oren kunnen horen dat er iets heel anders werd gezegd dan wat wij nu denken. En omdat ik dan mooie historische muziekopnames kan maken van grote musici. Het voordeel van tijdreizen is natuurlijk dat je dit nooit voor slechts één dag kan doen. Door het tijdreizen zelf kun je namelijk onbeperkt in het verleden teruggaan zodat die dag nooit voorbij zal zijn.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Time Lord dusHenry II schreef:De vraag was dan wel niet aan mij gesteld, maar ik zou een dag een superheld zijn die terug in de tijd kan reizen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Time_Lords" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Prachtig topic. Reactie alleen bedoeld om dit te kunnen blijven volgen via de 'eigen berichten'.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Superposter
Rereformed, 3 vragen gericht aan jou:Rereformed schreef:@ChaimNimsky
Schitterende vragen!!
1) Hoe wil je dat mensen jou in één zin definiëren na je overlijden?
2) Stel, je moet de rest van je leven samenleven met 1 van de volgende personen: Don Cupitt & een piano, Thomas Paine & een piano, of Nietzsche, maar zonder piano. Wie zou je kiezen? (je mag uiteraard je echtgenote & je hond meenemen).
3) Als je 1 ding kunt veranderen aan de wereld, wat zou dat dan zijn?
Zionist
ahhhhhhhhhPeter van Velzen schreef:
3) Met niemand, ik het Kesinee beloofd om - zo mogelijk - ook in mijn volgende leven met haar getrouwd te zijn. Belofte maakt schuld. Ik moet nog zien dat iemand mij daartoe kan dwingen.

Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Mag ik ook vragen stellen? Want ik heb aan vragen nooit gebrek. 

Braver dan the braafste braverik!
-
- Superposter
Natuurlijk. Iedereen mag vragen stellen.Petra schreef:Mag ik ook vragen stellen? Want ik heb aan vragen nooit gebrek.
Zionist