Wel....ik geloof dat Hij de ultieme kracht, wijsheid en liefde heeft vormgeven.
Het onzichtbare maar fel begeerde eeuwige en bovennatuurlijk
alpha mannetje ,( papa ? ) dus ...
of
veeleer zijn bloederige passie-zoontje ten behoeve van de sado-masoch(r)isten ?
Er is voor elk wat wils ?
zo ook ....
ene Neal Donald Walsch
ja ,
is dat niet die moderne broodschrijver en mannelijke " re-incarnatie " van de heilige Theresa van Avilla ?
Wel ,er bestaat al een draadje over deze schrijver
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ght=walsch
Even ter verduidelijking , dit tussendoortje :
Volgens mijn ingewonnen informaties ( en eigen evaluatie ervan ) op diverse fora en sites , is Wals een
enigzins gestoorde(?)zweverige amerikaanse new -age guru , egotripper/navelstaarder en "ervaringsdeskundige in de visionaire openbaringsmeditatie en duiding "
( = ik heb walsh NIET gelezen -->.......Ik ben NOOIT geinteresseerd om mijn geld uit te geven aan interpreterende werkjes die verslag doen van een neurologische aandoening , van" binnen uit " ....)
Walsh schijnt zelfs hetzelfde morosofe denkbeeld te promoten als Harriechristus ...volgens
Doctor Who ( zie boven reeds vermeld draadje op freethinkers)
Doctor Who over
Waslh :
(Knip) .........In de 'Met God'-serie boeken, zei God tegen me (en ik maak hier een vrije overzetting), "denk aan de kleinste cel in jouw lichaam. Bekijk het nu onder de krachtigste microscoop. Wat denk je te zullen zien?"
Het antwoord is, een klein, miniem universum dat erg veel lijkt op het Universum dat zichzelf aan ons openbaart als je om je heen kijkt. Toen ik daarover nadacht, zei ik tegen mezelf, "zou het niet ongelooflijk zijn als, op een van die willekeurige, in een van die draaiende elementen waaruit de atomen en moleculen van mijn lichaam zijn opgemaakt, er een hele wereld met levende wezens was, net als de onze, alleen in miniatuurvorm?"
Dat is toch een ernstig( en bekend ) symptoom ? of niet ?
Onderstaand fragment( donkerrrood ) ____ uit een recente discussie op
http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic. ... highlight=
___geeft goed weer wat ik mystieke ( waaronder
Walsh-achtige )types noem
antiscience /Quote:
Het wezen van iedere religie is persoonlijke-ervaring-van-binnenuit.
= mystiek = zgn. psychotische ervaring.
antwoord : els Beheerder
Dit lijkt toch wel op wat ik zei?
....Een psychotische ervaring, dat lijkt veel op zo'n storing in de hersens die een geconcretiseerd visioen opwekt, die vervolgens religieus wordt geinterpreteerd. (?)
***********************************************************************************************************
ACH WAT
Geef me maar de onversneden Heere zelf
(The Straight Boos ! : zonder de diverse new- age -watertjes als mogelijke chasers ):
Graag : Zijn Heilige telefoon of Gezegende e-mail maar ... ik zou ZIJNE ALMACHTIGHED zelf wel eens willen interviewen .....
Kan jij een eerbiedwaaardige audientie of een gewetensvolle seance organiseren ?
Of beter nog ( zoals toch reeds voorgelegd ? en
nogmaals ter herinnering ; )
Nodig Hem eens uit om mee te komen discusieeren/kletsen op
freethinkers
Waaromis er geen enkel teken van leven ,tot dusverre ? .
Ben jij het vergeten Hem te vragen of is er niemand thuis ?
Ochheere mijn schaapke , toch