Moslims als de Marokkanen die de aanslagen in Madrid pleegden, moslims als de Pakistani die in Londen de aanslagen pleegden, Moslims als de Marokkanen die in Casablanca die aanslagen pleegden, de moslims die de aanslagen op Bali beraamden en uitvorden, DAT zijn de mensen die de islam de zeer slechte naam bezorgen, waardoor veel niet gelovigen die islam als een geweldadig makende religie zien, en dus niet onterecht.
Islam...de snelst slinkende religie ter wereld!
Moderator: Moderators
- MOODY BLUE
- Diehard
Moslima, niet wij of sommigen hier willen de islam belachelijk maken, dat doen de moslims 'all over the world' wel, zie o.a. de cartoonrellen en reakties op uitspraken van die ouwe Benediktus.
Moslims als de Marokkanen die de aanslagen in Madrid pleegden, moslims als de Pakistani die in Londen de aanslagen pleegden, Moslims als de Marokkanen die in Casablanca die aanslagen pleegden, de moslims die de aanslagen op Bali beraamden en uitvorden, DAT zijn de mensen die de islam de zeer slechte naam bezorgen, waardoor veel niet gelovigen die islam als een geweldadig makende religie zien, en dus niet onterecht.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
-
bad_religion
Ik vind dit een nutteloze discutie want jullie zullen mij NOOIT overtuigen om de islam te laten en ik waarschijnlijk jullie ook niet om de islam binnen te treden. DUS werk julie frustraties maar uit op iemand anders en niet op de islam want wie weet misschien worden jullie kinderen wel moslim als God het wil.... Wat dan? Julie kinderen afstoten? Negeren? Doen alsof ze niet bestaan? Jullie situatie is zo zielig dat jullie jezelf voorliegen dat de moslims zieliger zijn om jullie pijn te verzachten. Ik hou van mijn geloof ik hou van Allah de Grootste de Almachtige de Enige en dat maakt mij gelukkig want ik weet dat Hij ook van mij houdt.
ps: zou graag willen weten van welke overtuiging jullie zijn.
Moslima schreef;
Ik zou ook niet toetreden tot de Islam, maar waarom zou jij wensen dat ik dat wel deed?
Dat is een crusiale vraag.
En stel je nu eens voor dat een van mijn kinderen, of voor mijn part allemaal, Moslim zou willen worden.
Als dat ze gelukkig maakt, vind ik dat best. Het zijn weliswaar mijn kinderen, maar ze zijn niet mijn eigendom. Zij zijn van zichzelf. autonome mensen.
Want ik zie religie, welke of wat dan ook, als een persoonlijke zaak. Nooit zal ik mijn kinderen verstoten
Als zij zich aangetrokken voelen tot een religie.
Ik zal ze ondersteunen waar ik kan.
Maar nu heb ik nog één crusiale vraag. Stel dat jij kinderen had. Zou je ze grootbrengen met het Idee dat jouw godsdienst de enige ware is?
En indien het antwoord ja is, wat zou jij doen als jouw kinderen dat geloof later zouden afzweren, of een andere religie kiezen?
Zou je ze steunen?
En tot slot wilde jij weten wat mijn overtuiging is?
Die heb ik niet. Is dat erg? Ik mis het niet hoor, en ik ben best tevreden. Wat is er tegen het niet hebben van een overtuiging?
Ben je bang dat ik daardoor geen fatsoenlijk mens zou kunnen zijn?
Een Eerlijke discussie is nooit nutteloos. Ik ben niet van plan om jou ervan te overtuigen dat jij je geloof zou moeten verlaten. Waarom zou ik dat willen???Ik vind dit een nutteloze discutie want jullie zullen mij NOOIT overtuigen om de islam te laten en ik waarschijnlijk jullie ook niet om de islam binnen te treden. DUS werk julie frustraties maar uit op iemand anders en niet op de islam want wie weet misschien worden jullie kinderen wel moslim als God het wil.... Wat dan? Julie kinderen afstoten? Negeren? Doen alsof ze niet bestaan? Jullie situatie is zo zielig dat jullie jezelf voorliegen dat de moslims zieliger zijn om jullie pijn te verzachten. Ik hou van mijn geloof ik hou van Allah de Grootste de Almachtige de Enige en dat maakt mij gelukkig want ik weet dat Hij ook van mij houdt.
Ik zou ook niet toetreden tot de Islam, maar waarom zou jij wensen dat ik dat wel deed?
En stel je nu eens voor dat een van mijn kinderen, of voor mijn part allemaal, Moslim zou willen worden.
Als dat ze gelukkig maakt, vind ik dat best. Het zijn weliswaar mijn kinderen, maar ze zijn niet mijn eigendom. Zij zijn van zichzelf. autonome mensen.
Want ik zie religie, welke of wat dan ook, als een persoonlijke zaak. Nooit zal ik mijn kinderen verstoten
Maar nu heb ik nog één crusiale vraag. Stel dat jij kinderen had. Zou je ze grootbrengen met het Idee dat jouw godsdienst de enige ware is?
En indien het antwoord ja is, wat zou jij doen als jouw kinderen dat geloof later zouden afzweren, of een andere religie kiezen?
Zou je ze steunen?
Die heb ik niet. Is dat erg? Ik mis het niet hoor, en ik ben best tevreden. Wat is er tegen het niet hebben van een overtuiging?
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
ik vind deze discussie ook behoorlijk zinloos
er wordt voorbijgegaan aan de wetten van transformatie
natuurlijk kunnen archaische vormen niet eeuwig voort blijven bestaan
wel de wezenlijke inhouden, het eeuwige
dat blijft
er wordt voorbijgegaan aan de wetten van transformatie
natuurlijk kunnen archaische vormen niet eeuwig voort blijven bestaan
wel de wezenlijke inhouden, het eeuwige
dat blijft
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Ook ik denk er zo over. Ook ik respecteer de keuzes van mijn kinderen en hoop dat ze zo gelukkig worden. En ook ik heb geen (geloofs)overtuiging.balou schreef:Moslima schreef;Een Eerlijke discussie is nooit nutteloos. Ik ben niet van plan om jou ervan te overtuigen dat jij je geloof zou moeten verlaten. Waarom zou ik dat willen???Ik vind dit een nutteloze discutie want jullie zullen mij NOOIT overtuigen om de islam te laten en ik waarschijnlijk jullie ook niet om de islam binnen te treden. DUS werk julie frustraties maar uit op iemand anders en niet op de islam want wie weet misschien worden jullie kinderen wel moslim als God het wil.... Wat dan? Julie kinderen afstoten? Negeren? Doen alsof ze niet bestaan? Jullie situatie is zo zielig dat jullie jezelf voorliegen dat de moslims zieliger zijn om jullie pijn te verzachten. Ik hou van mijn geloof ik hou van Allah de Grootste de Almachtige de Enige en dat maakt mij gelukkig want ik weet dat Hij ook van mij houdt.
Zou je ze steunen?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
- MOODY BLUE
- Diehard
Hoekom je erbij dat ik of anderen hier zielig zouden zijn?moslima schreef:Ik vind dit een nutteloze discutie want jullie zullen mij NOOIT overtuigen om de islam te laten en ik waarschijnlijk jullie ook niet om de islam binnen te treden. DUS werk julie frustraties maar uit op iemand anders en niet op de islam want wie weet misschien worden jullie kinderen wel moslim als God het wil.... Wat dan? Julie kinderen afstoten? Negeren? Doen alsof ze niet bestaan? Jullie situatie is zo zielig dat jullie jezelf voorliegen dat de moslims zieliger zijn om jullie pijn te verzachten. Ik hou van mijn geloof ik hou van Allah de Grootste de Almachtige de Enige en dat maakt mij gelukkig want ik weet dat Hij ook van mij houdt.
Ik ben atheïst, maar mijn oudste zoon is katholiek geworden, en mijn jongste zoon leest ook al veel in de bijbel
Wat doet jou denken dat ik of iemand anders hier dat WEL zou doen? Vooroordeel over atheïsten misschien?

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
-
bad_religion
Je zal je waarschijnlijk hebben afgevraagd waarom ik zei dat je je kinderen zou afstoten wel het antwoord is omdat ik 3 vriendinnen (belgische)heb die met bepaalde familiegenoten geen contact meer hebben omdat ze bekeerd zijn 1 van hen zijn het spijtig genoeg haar ouders die haar niet accepteren.
Ik zal als ik ooit kinderen krijg incha allah zal ik hen opvoeden en hen de Islam aanleren (de basis principes) naarmate ze ouder worden zullen ze zelf erachter zoeken en incha allah zullen ze het rechte pad zien. Ik zal altijd blijven smeeken aan God dat mijn kinderen (en alle mensen die mij geliefd zijn en alle moslims en ikzelf) hem zullen blijven aanbidden. Want ik wens voor eenieder onder ons dat we in het hiernamaals de beste plek zullen krijgen incha allah.
Het feit dat jij ongelovig bent is alsof je ontkent dat je geen ouders hebt. Dat is een van de grootste zondes. Er bestaan geen boeken zonder een auteur. Geen planten zonder water licht enz. Alles heeft iets nodig. Ons lichaam heeft zuurstof, voeding, en zo veel dingen nodig maar onze geest heeft aanbidding nodig en liefde nodig. En van wie zou je kunnen houden? De enige die er altijd is niet alleen voor mij niet alleen voor jou maar voor iedereen is God. Hij zal van ons blijven houden zolang we onze zondes oprecht betreuren. We zijn allen afhankelijk van iets en je kiest zelf van wat. Als je je vriendin kiest wat als het uit is? Dan ben je verloren pech.
Ik weet dat ik vele malen hem heb teleurgesteld maar ik weet dat als ik oprecht spijt heb hij er altid staat voor mij. Altijd. Want hij steft niet.
Ik voel me goed bij mijn geloof dat is de reden waarom ik iedereen iets wil bijleren van de islam omdat ik wil dat je dat ene gevoel hebt dat mij heeft doen beslissen om bij de islam te blijven.
Ik zal als ik ooit kinderen krijg incha allah zal ik hen opvoeden en hen de Islam aanleren (de basis principes) naarmate ze ouder worden zullen ze zelf erachter zoeken en incha allah zullen ze het rechte pad zien. Ik zal altijd blijven smeeken aan God dat mijn kinderen (en alle mensen die mij geliefd zijn en alle moslims en ikzelf) hem zullen blijven aanbidden. Want ik wens voor eenieder onder ons dat we in het hiernamaals de beste plek zullen krijgen incha allah.
Het feit dat jij ongelovig bent is alsof je ontkent dat je geen ouders hebt. Dat is een van de grootste zondes. Er bestaan geen boeken zonder een auteur. Geen planten zonder water licht enz. Alles heeft iets nodig. Ons lichaam heeft zuurstof, voeding, en zo veel dingen nodig maar onze geest heeft aanbidding nodig en liefde nodig. En van wie zou je kunnen houden? De enige die er altijd is niet alleen voor mij niet alleen voor jou maar voor iedereen is God. Hij zal van ons blijven houden zolang we onze zondes oprecht betreuren. We zijn allen afhankelijk van iets en je kiest zelf van wat. Als je je vriendin kiest wat als het uit is? Dan ben je verloren pech.
Ik weet dat ik vele malen hem heb teleurgesteld maar ik weet dat als ik oprecht spijt heb hij er altid staat voor mij. Altijd. Want hij steft niet.
Ik voel me goed bij mijn geloof dat is de reden waarom ik iedereen iets wil bijleren van de islam omdat ik wil dat je dat ene gevoel hebt dat mij heeft doen beslissen om bij de islam te blijven.
Beste moslima,
Hoe kijk jij aan tegen de misstanden die door anderen in naam van jouw geloof worden gepleegd? Zie je die dan als foute moslims?
Groet,
Kitty
Hoe kijk jij aan tegen de misstanden die door anderen in naam van jouw geloof worden gepleegd? Zie je die dan als foute moslims?
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Vrij harde consequentie voor je eigen keuze.Je zal je waarschijnlijk hebben afgevraagd waarom ik zei dat je je kinderen zou afstoten wel het antwoord is omdat ik 3 vriendinnen (belgische)heb die met bepaalde familiegenoten geen contact meer hebben omdat ze bekeerd zijn 1 van hen zijn het spijtig genoeg haar ouders die haar niet accepteren.
Dan geef je ze geen vrije keuze. Je indoctrineert ze op voorhand met één bepaalde religie.Ik zal als ik ooit kinderen krijg incha allah zal ik hen opvoeden en hen de Islam aanleren (de basis principes) naarmate ze ouder worden zullen ze zelf erachter zoeken en incha allah zullen ze het rechte pad zien. Ik zal altijd blijven smeeken aan God dat mijn kinderen (en alle mensen die mij geliefd zijn en alle moslims en ikzelf) hem zullen blijven aanbidden. Want ik wens voor eenieder onder ons dat we in het hiernamaals de beste plek zullen krijgen incha allah.
Gaan we weer op het gevoel spelen?Het feit dat jij ongelovig bent is alsof je ontkent dat je geen ouders hebt. Dat is een van de grootste zondes. Er bestaan geen boeken zonder een auteur. Geen planten zonder water licht enz. Alles heeft iets nodig. Ons lichaam heeft zuurstof, voeding, en zo veel dingen nodig maar onze geest heeft aanbidding nodig en liefde nodig. En van wie zou je kunnen houden? De enige die er altijd is niet alleen voor mij niet alleen voor jou maar voor iedereen is God. Hij zal van ons blijven houden zolang we onze zondes oprecht betreuren. We zijn allen afhankelijk van iets en je kiest zelf van wat. Als je je vriendin kiest wat als het uit is? Dan ben je verloren pech.
Wishful thinking todat je hier aantoonbaar bewijs bij hebt.Ik weet dat ik vele malen hem heb teleurgesteld maar ik weet dat als ik oprecht spijt heb hij er altid staat voor mij. Altijd. Want hij steft niet.
Ik denk dat Moody Blue zich uitstekend voelt bij zijn huidige opvattingen. Ik denk niet dat hij de geringste behoefte heeft van levensovertuiging te veranderen.Ik voel me goed bij mijn geloof dat is de reden waarom ik iedereen iets wil bijleren van de islam omdat ik wil dat je dat ene gevoel hebt dat mij heeft doen beslissen om bij de islam te blijven.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ok dan maar hierop ingaan en je gewoon laten zien waarom deze tekst niet juist is t.a.v. freethinkers.moslima schreef: Sura 109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen)
Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch bidt gij aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.
De laatste strofe: 6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.
Laat zien dat het hier gaat om gelovigen, en g'dsdienst. Ik zou niet weten wat ik geloof en heb derhalve al zeker geen g'dsdienst en aanbid ook niets.
en dan 4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
Het gaat dus puur en alleen om aanbidders.
Mischien verduidelijkt de volgende uit : Het Rotsachtige Pad (Al-Hidjr)
2. De ongelovigen zullen dikwijls wensen, dat zij Moslims waren.
Namelijk dat het willen er aan vooraf gaat, ik heb nooit gewenst moslim te willen zijn en kan me zelfs niet voorstellen
dat ooit te willen. Om dat te willen zou er iets moeten zijn wat het bijzonder maakt moslim te zijn en dat is er niet,
evenmin is de Islam een voorbeeld voor wat dan ook.
Mischien gaat het over de mensen welke graag moslim willen zijn en dat zijn vooral mensen die zich moslim noemen.
Zou Mohammad bedoelen dat alle moslims ongelovigen zijn?
Wat is puur moslima? Ik ben anders heel puur in mijn opvattingen bedoel je dat?moslima schreef:Met wederzijds respect aub, ik vermijd discuties met mensen die geen pure intentie hebben.
Het enige wat jullie willen bereiken is de Islaam belachelijk maken maar ik hoop incha allah dat jullie daar nooit in zullen welslagen. Dat God ons allen op het rechte pad zal leiden incha allah.
Amin ya Rabbie al3alamien wa 3ala koli lmoslimien.
Als G'd het wil? Precies dan, laat het opvoeden in geloof aan hem over ook niet aan andere mensen en bemoei je er gewoon niet mee.moslima schreef:Ik vind dit een nutteloze discutie want jullie zullen mij NOOIT overtuigen om de islam te laten en ik waarschijnlijk jullie ook niet om de islam binnen te treden. DUS werk julie frustraties maar uit op iemand anders en niet op de islam want wie weet misschien worden jullie kinderen wel moslim als God het wil.... Wat dan?
Het lijkt wel of je mededogen zoekt, bedenk dan dat ik ervan overtuigd ben dat Allah je niet zal straffen.moslima schreef:Julie kinderen afstoten? Negeren? Doen alsof ze niet bestaan? Jullie situatie is zo zielig dat jullie jezelf voorliegen dat de moslims zieliger zijn om jullie pijn te verzachten. Ik hou van mijn geloof ik hou van Allah de Grootste de Almachtige de Enige en dat maakt mij gelukkig want ik weet dat Hij ook van mij houdt.
Mischien heb je teveel angsten, dat is jammer, maar ja je gaf al aan het een nutteloze discussie te vinden.
Wel eens de slogan gehoord, Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkenen? Is toch logisch?
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkenen? Is toch logisch?
Ach ja, maar de enige reden waarom jij in Allah gelooft is omdat je daarmee hoogstwaarschijnlijk bent opgevoed.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen