Ik snap in de kern wat je bedoeld.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 aug 2021 19:55Dat is het gevaar dat van gelovige zoals jij uitgaat.
Ze beschouwen hun geloof als een intrinsieke waarheid.
Iemand die die niet erkent is dan duidelijk kwaadaardig en moet met alle middelen bestreden worden.
Toch wil ik wel duidelijk maken dat ik niet gelovig ben en iets probeer te onderzoeken op een open-minded manier.
Ik neem niks voor zeker behalve dat ik ben omdat ik denk.
Ik ben niet religieus opgevoed en persoonlijk (met alle respect naar anderen) voel ik me ook niet aangetrokken door religie.
Daarnaast neem ik alles dat als wetenschap bekend is als waarheid aan.
(Edit) ik moet ook wel zeggen dat ik wat allergie bespeur richting religie op dit forum. Als ik het heb over een schepper wordt ik ook meteen aangevallen op de vergelijking met religie. dan denk ik juist "wees niet zo obsessief met religie bezig" Een schepper kan van alles betekenen van een super intelligente computer tot wij zelf.
En trouwens ik neem mezelf nog op de hak ook door dit te zeggen:
Misschien ben ik wel spiritueel aangelegd ofzo geen idee. Of een gebrek aan kennis kan natuurlijk ook
maar dat betwijfel ik zelf natuurlijk haha.
zelfrelativering ten top.
nog een leuke stellling:
Is het misschien mogelijk dat we beiden te veel in ons bubbeltje denken? Of denk je dat dat echt alleen bij mij het geval kan zijn?