een slaaf kan niet oprotten als het hem niet aanstaat, jij wel dus ben je geen slaaf die in een slavenmaatschappij woont
snap je dat?
Moderator: Moderators
een slaaf kan niet oprotten als het hem niet aanstaat, jij wel dus ben je geen slaaf die in een slavenmaatschappij woont
Dat is niet waar. Je kan tegelijk het woord "plicht" gebruiken in de betekenis die maatschappelijk gedragen wordt en van oordeel zijn dat mensen die plichten niet moeten gehoorzamen.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:18Tja dan blijf je alleen maar bewegen binnen de heersende dogma die je probeert wijs te maken dat je als mens plichten hebt en dat je onderdanig en gehoorzaam dient te zijn.axxyanus schreef: ↑02 dec 2021 11:26 Maar goed ik zal het hier even in jouw termen verwoorden. Als je wil realiseren dat mensen je hier begrijpen en je tot een zinvolle gedachtewisseling komt is het je plicht om de woorden te gebruiken met een betekenis die maatschappelijk gedragen wordt. Anders zijn we gewoon naast elkaar aan het praten en krijgen we uiteindelijk enkel gevit over wat woorden nu juist betekenen.
Dus aan jou nu de keuze? Wil je op een zinnige manier meedoen aan het gesprek of ga je de hele tijd zeuren omdat de maatschappelijk betekenis van bepaalde woorden niet is wat jij graag zou hebben?
Dan heeft het nog weinig zin om met jouw van gedachten te wisselen.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:18Nee ik weet niet wat je bedoeld, want "de wet" gelijk als "Gords wil" of "Allah's wil" zijn voor mij volledig ongrijpbaar.
Maar jij hebt geen problemen om met een idee als een zelf opgelegde plicht te komen. Dat is toch even ongrijpbaar. Dat is toch ook maar iets waar men in kan geloven en waar men zich achter kan verschuilen. Wat is er zo ongrijpbaar aan het feit dat mensen het als hun zelf opgelegde plicht zien om de gemeenschap vooruit te helpen en dat handelen volgens de wet daar een uitstekend middel toe is.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:18Ik zie enkel mensen handelen naar iets waar ze in schijnen te geloven en waar ze zich achter pogen te verschuilen, alsof het een oppermacht is die hen drijft.
Inderdaad. Dat is een vorm van bedreiging. Namelijk dat wie zelf een bedreiging gaat vormen, er op mag rekenen dat er een reactie zal volgen. Dat soort bedreiging heeft "verdediging" in tegenstelling tot het andere soort bedreiging dat de voorhoede is van een aanval. Maar aangezien jij blijkbaar dat onderscheid niet kan maken, zie jij de slavenhouder en de wetgever die de slavenhouder in bedwang probeert te houden alle twee als onderdrukkers die alle twee bedreigen.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:18Niets is zeker en het bieden van bescherming al helemaal niet. Met het straffen op de achtergrond wanneer je je niet aan dat houdt wat wordt gesteld wordt het zelfs een bedreiging........axxyanus schreef: ↑02 dec 2021 11:26Het is de wet, die jou een zekere bescherming bied tegen anderen die anders van jou een werkelijke slaaf zouden maken. Maar blijkbaar zijn we daarmee al even erg als de potentiële slavenhouders want door de wet onderdrukken we die mensen de keus die ze zouden kunnen maken om anderen tot slaaf te maken. Net zoals we mensen onderdrukken door ze onder druk te zetten zich aan snelheidslimieten te houden of niet dronken achter het stuur te kruipen. De onderdrukkingsmachinerie in onze maatschappij is blijkbaar in die mate aanwezig dat ze niet te onderscheiden valt van een slavenmaatschappij want alle onderdrukking is blijkbaar een pot nat voor jou.
De arts heeft zelfs een eed afgelegd om jou te helpenMcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:36 Dat wetende hoef ik een een arts niet aan te spreken op zijn plicht, want die plicht heeft hij niet. Er ligt dus ook geen claim op het hebben van recht, wat uit een opgelegde plicht ontstaat.
Poldermodel gelulInderdaad. Dat is een vorm van bedreiging. Namelijk dat wie zelf een bedreiging gaat vormen, er op mag rekenen dat er een reactie zal volgen. Dat soort bedreiging heeft "verdediging" in tegenstelling tot het andere soort bedreiging dat de voorhoede is van een aanval. Maar aangezien jij blijkbaar dat onderscheid niet kan maken, zie jij de slavenhouder en de wetgever die de slavenhouder in bedwang probeert te houden alle twee als onderdrukkers die alle twee bedreigen.
Dan kunnen we nergens meer iets van vinden. En zelfs dat kan dan niet meer.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:36zoals ik het verwoord heb is mijn antwoord. Op het moment dat ik iets ga vinden van wat een arts wel of niet moet doen gaat het over mij en niet over de arts. Dat wetende hoef ik een een arts niet aan te spreken op zijn plicht, want die plicht heeft hij niet. Er ligt dus ook geen claim op het hebben van recht, wat uit een opgelegde plicht ontstaat.Mullog schreef: ↑02 dec 2021 12:44Heldere academische afstandelijke analyse. Maar moet die arts erop aangesproken worden? Ofwel zou je willen aangeven wat je er eigenlijk van zou vinden?Mcmadtasty schreef: ↑01 dec 2021 22:35
Een arts kan een keuze maken om iemand die niet gevaccineerd is niet te helpen. In die zin heeft een arts geen plicht om een gevaccineerde te helpen. Wanneer zou je een arts daarop aanspreken........ Dat is wanneer gevonden wordt dat een arts de plicht zou hebben ook ongevaccineerde mensen te helpen. Het is dus maar een mening dat die plicht bestaat. Vanuit de mening wordt een persoon aangesproken.
Wanneer de mening is dat iedereen recht op zorg zou hebben, is men van mening dat een arts de plicht heeft ook ongevaccineerde mensen te helpen.en zal men vanuit die mening een arts aanspreken. Is men van mening dat ongevaccineerden geen recht hebben op zorg, heeft daarmee een arts niet de verplichting om ongevaccineerden te helpen en wordt niet aangesproken.
Of een arts zelf echter de plicht ervaart is puur afhankelijk waarom hij doet wat hij doet.
Zekers kun je ergens nog iets van vinden, echter heeft het dan betrekking op jezelf, in plaats van op een ander.Mullog schreef: ↑02 dec 2021 20:10Dan kunnen we nergens meer iets van vinden. En zelfs dat kan dan niet meer.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:36zoals ik het verwoord heb is mijn antwoord. Op het moment dat ik iets ga vinden van wat een arts wel of niet moet doen gaat het over mij en niet over de arts. Dat wetende hoef ik een een arts niet aan te spreken op zijn plicht, want die plicht heeft hij niet. Er ligt dus ook geen claim op het hebben van recht, wat uit een opgelegde plicht ontstaat.
als jij tegen me zegt schikken of oprotten, gedraag jre je als mijn meester en behandel je me als een slaaf,als zijnde zeggenschap te hebben over wat ik heb te doen of te laten.... Ik zou een slaaf zijn wanneer ik dat zou geloven......appelfflap schreef: ↑02 dec 2021 14:32een slaaf kan niet oprotten als het hem niet aanstaat, jij wel dus ben je geen slaaf die in een slavenmaatschappij woont
snap je dat?
uit vrije wil of uit verplichting?doctorwho schreef: ↑02 dec 2021 17:15De arts heeft zelfs een eed afgelegd om jou te helpenMcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:36 Dat wetende hoef ik een een arts niet aan te spreken op zijn plicht, want die plicht heeft hij niet. Er ligt dus ook geen claim op het hebben van recht, wat uit een opgelegde plicht ontstaat.![]()
https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... seneed.htm
ik ben ook benieuwd wat er in de hoofde rondgaat van mensen die zich niet willen laten vaccineren en rekening houden met een boete...
m.a.w. dit is oplichters paradijs. Als een kwakzalver je nog zieker maakt heb je gewoon pech.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:36 zoals ik het verwoord heb is mijn antwoord. Op het moment dat ik iets ga vinden van wat een arts wel of niet moet doen gaat het over mij en niet over de arts. Dat wetende hoef ik een een arts niet aan te spreken op zijn plicht, want die plicht heeft hij niet. Er ligt dus ook geen claim op het hebben van recht, wat uit een opgelegde plicht ontstaat.
zeg ik niet
nope het principe is fundamenteel verschillendof je nu 100 euro boete geeft of 100 zweepslagen. het principe is gelijk, Men doet iets om iets af te dwingen als een slavendrijver.
Als jij iets vindt dan zegt dat iets over jou. Ik kan daar dan wel iets van vinden maar wat ik ervan vind zegt dan wat over mij. Het is gewoon niets. En wat jij daar dan van vind zegt wat over jou en niets over mij.Mcmadtasty schreef: ↑03 dec 2021 09:21Zekers kun je ergens nog iets van vinden, echter heeft het dan betrekking op jezelf, in plaats van op een ander.Mullog schreef: ↑02 dec 2021 20:10Dan kunnen we nergens meer iets van vinden. En zelfs dat kan dan niet meer.Mcmadtasty schreef: ↑02 dec 2021 13:36
zoals ik het verwoord heb is mijn antwoord. Op het moment dat ik iets ga vinden van wat een arts wel of niet moet doen gaat het over mij en niet over de arts. Dat wetende hoef ik een een arts niet aan te spreken op zijn plicht, want die plicht heeft hij niet. Er ligt dus ook geen claim op het hebben van recht, wat uit een opgelegde plicht ontstaat.
Zoals ik al zei op het moment dat ik ergens iets van vindt, zegt het iets over mij, niet over de ander.