Wat is zinvol

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: Wat is zinvol

Bericht door skeptic »

bad_religion schreef: Ik denk dat dat het beste uit je zelf halen is en teruggeven aan jezelf, dat klinkt egoïstisch en dat is het ook. Voor mij bestaat er alleen egoïsme en ik denk dat altruïsme uit het ego voortkomt. Dus het beste aan jezelf teruggeven is zo goed mogelijk handelen voor jezelf en je leefomgeving om zodoende te proberen het beste terug te krijgen....
Ben je een fan van Max Stirner?
Stirner schreef:Het Goddelijke is Gods zaak, het menselijke is de zaak “van de mensen.” Mijn zaak is noch het Goddelijke, noch het menselijke, is niet het ware, goede, rechtvaardige, vrije enz., maar alleen het mijne, en ze is geen algemene zaak, maar is uniek, zoals ik uniek ben.

Voor mijzelf gaat niets boven mijzelf.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Antiscience
Banned

Re: Wat is zinvol

Bericht door Antiscience »

MOODY BLUE schreef:Even een doorexerceren van een gegroeide trditie.

Wat maakt een leven zinvol, en wat is een zinvol invullende dagbesteding van dit leven .
Tekenen, boetseren, werken in de tuintjes, groepsgesprekken, samen koken,
sigaretten roken, sjekkie draaien, sigaartjes roken, stickie roken, samen joint delen,
alleen alcohol drinken, samen alcohol nuttigen, dansen, relatie, erotiek, theaterstukje opvoeren,met sociaal werker gesprekken voeren, met psycholoog praten, met casemanager praten, :)
s'morgens medicatie, s'middags medicatie, s'avonds medicatie, s'nachts medicatie,
impotentie door medicatie,met psychiater over bijwerkingen medicatie praten :(
Plaats reactie