Discussiedag Geloof vs. Ongeloof

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Ga je hierheen?

Ja
0
Geen stemmen
Nee
16
89%
Misschien
2
11%

Totaal aantal stemmen: 18

Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Was Floris van den Berg niet diegene van het atheïstische reclamebord langs de snelweg bij Schiphol?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Anika

Bericht door Anika »

Jep, dat was Floris van den Berg. Hij is een van de initiatiefnemers van de Nederlandse atheisme (reclame)campagne.

Hierbij nog een laatste oproep aan iedereen om morgen de discussiedag geloof versus ongeloof te bezoeken.

The more, the merrier.
Anika

Bericht door Anika »

Toch even leuk om te melden voor die mensen die denken dat deze dag alleen voor gelovigen interessant zou zijn. Het overgrote merendeel van (zo niet alle aanmeldingen) zijn afkomstig van atheisten.

Het blijkt juist heel moeilijk om gelovigen ervoor te interesseren in het publiek plaats te nemen.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik denk niet dat veel gelovigen erop zitten te wachten een presentatie te krijgen over 'geloof vs. ongeloof', omdat er dan iets te verliezen valt (zou kunnen vallen). Veel atheisten zijn vaak ex-christenen en voor hen is zo'n avond alleen maar een bevestiging, óf een punt van frustratie. Voor beide groepen lijkt het me niet echt heel nuttig, tenzij er koekjes bij de koffie zijn. :D
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

CXT schreef: Voor beide groepen lijkt het me niet echt heel nuttig, tenzij er koekjes bij de koffie zijn. :D
Een plak cake krijg je 8) . Maar de meeste christenen gaan liever naar een kerkdienst. Dan weten ze wat ze kunnen verwachten. Dit is iets onzekers. Goed voor degenen die hun standpunten bevestigd willen zien, maar degenen die smachten naar geloofsopbouw laten het afweten. Buiten het feit dat ik me niet kan voorstellen dat er reclame voor wordt gemaakt in geloofskringen. Klaas Hendrikse is dan een aardige man en helemaal geen slechte spreker. Maar doet het in protestant christelijk Nederland niet zo goed. Misschien dat sommigen nieuwsgierig zijn naar zijn mening. Maar dat zal een minderheid zijn.
Ik hoop dat het geheel op internet wordt gezet. Kan elke geinteresseerde toch iets oppikken van deze avond. Moet te regelen zijn door de organisatie.

Grt,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Ik zie dit nu pas,was overigens n a .w. toch niet gegaan. :!:
dhr Wim Rietkerk is auteur,o.a. van Handboek voor twijfelaars (maar dat heb ik eerlijkheidshalve nog niet uitgelezen) :roll:
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Plaats reactie