Discussiedag Geloof vs. Ongeloof
Moderator: Moderators
Ik denk niet dat veel gelovigen erop zitten te wachten een presentatie te krijgen over 'geloof vs. ongeloof', omdat er dan iets te verliezen valt (zou kunnen vallen). Veel atheisten zijn vaak ex-christenen en voor hen is zo'n avond alleen maar een bevestiging, óf een punt van frustratie. Voor beide groepen lijkt het me niet echt heel nuttig, tenzij er koekjes bij de koffie zijn. 

Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Een plak cake krijg je 8) . Maar de meeste christenen gaan liever naar een kerkdienst. Dan weten ze wat ze kunnen verwachten. Dit is iets onzekers. Goed voor degenen die hun standpunten bevestigd willen zien, maar degenen die smachten naar geloofsopbouw laten het afweten. Buiten het feit dat ik me niet kan voorstellen dat er reclame voor wordt gemaakt in geloofskringen. Klaas Hendrikse is dan een aardige man en helemaal geen slechte spreker. Maar doet het in protestant christelijk Nederland niet zo goed. Misschien dat sommigen nieuwsgierig zijn naar zijn mening. Maar dat zal een minderheid zijn.CXT schreef: Voor beide groepen lijkt het me niet echt heel nuttig, tenzij er koekjes bij de koffie zijn.
Ik hoop dat het geheel op internet wordt gezet. Kan elke geinteresseerde toch iets oppikken van deze avond. Moet te regelen zijn door de organisatie.
Grt,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik zie dit nu pas,was overigens n a .w. toch niet gegaan.
dhr Wim Rietkerk is auteur,o.a. van Handboek voor twijfelaars (maar dat heb ik eerlijkheidshalve nog niet uitgelezen)

dhr Wim Rietkerk is auteur,o.a. van Handboek voor twijfelaars (maar dat heb ik eerlijkheidshalve nog niet uitgelezen)

let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !