één terrorist op 1000 mensen is relatief weinig, maar moet je hem daardoor zijn gang laten gaan ? Dus die 2 zetels + 2 in eerste kamer zijn véél te veel omdat ze, nogmaals, een grondwet schendende club zijn die aangepakt moet worden.Otter schreef:Relatief niet nee...Niét veel?
Nog even voor de duidelijkheid.
Ik zei:
jij antwoord:Allereerst is een groeiend deel van de achterban het niet eens met het vrouwenstandpunt. Dat geeft zelfs voorzitter Kolijn toe, alleen wil hij er zelf nog niet aan en hij is nog de baas.
Ik hoop het want nu schenden ze de grondwet waardoor ze hun ideeën alleen maar in een besloten clubje in praktijk mogen brengen. Zelfs dan moeten ze net als de moskeeën van tegenwoordig scherp in de gaten worden gehouden op illegale praktijken.(vrouwendiscriminatie is illegaal en dus strafbaar.)Dus dat komt ook wel goed.
Maar begrijp het dan het is verdomme een politieke partij een publiek instituut.
Ik schreef
jij antwoordTen tweede gaat het om vrouwen die, het is hier al vaker gezegd, zich er maar zwijgend bij neerleggen om niet buiten hun eigen geloofs- en dorpsgemeenschap gesloten te worden.
Ik noem dit onderdrukking en daar kan ik mij absoluut niet in vinden. De Joden voelden in de tweede wereldoorlog ook een sociale druk en richten hun leven met dat gegeven in. Wil jij dan zeggen dat ze dat uit vrije wil deden? Kun jij je ook vinden in die sociale druk.Sociale druk kan ik me in vinden
Jij zult die vergelijking wel niet op doen gaan. Ik geef toe het is een graatje erger maar niet anders en daarom is ook de negatieve sociale druk van de gereformeerden niet acceptabel. Ik kan me alleen vinden in sociale druk als die de sociale samenleving en / of het individue ten goede komt. Vb sociale druk op een notoire beroeps werkloze.
Ik schreef
jouw antwoord.Een soort van christelijke eerwraak. Net iets minder hard dan de moslim versie. Niet gelijk afslachten maar volledige uitstoting, eeuwig verdoemenis door de gemeenschap en dreiging van hel en verdoemenis door de ook door die vrouwen aangehangen god.
Dat siert je, Otter. En dat van eerwraak is natuurlijk charcheren maar net als met de joodse onderdrukking verduidelijkt een sterker voorbeeld hetgeen ik wil zeggen.ik wil het ook duidelijk maken dat ik het absoluut niet eens ben met het vrouwenstandpunt van deze partij!!Maar eerwraak vind ik een nogal sterke uitdrukking.
Ik charcheerde uiteraard. Maar de kern blijft waar.Otter schreef:Tjonge jonge. Ik vraag me af of ik dit serieus moet nemen. Waar je het ineens vandaan haalt waar ik het ineens mee eens ben... Het enige dat ik heb gezegd is dat ik het democratische proces zijn gang wil laten gaan.
Dat hoop ik te hebben ontzenuwd. Zie opmerkingen hier boven.Otter schreef:Het is een relatief kleine partij en geen probleem in de samenleving.
OK dus van jouw mogen partijen als de NSB en andere discriminerende en racistische partijen gewoon weer deelnemen aan de verkiezingen en deel uitmaken van het bestuur van Nederland
Volgens mij levert de SGP een gevaar op voor het vrouwelijke deel van onze bevolking.Otter schreef: Ik zou niet voor zijn omdat ik denk dat het een gevaar voor de gemeenschap oplevert. Als je echter principieel voor democratie bent, dan ben ik idd voor. Toch kan ik (naast enkele overeenkomsten) fundamentele verschillen noemen met partijen als NSB of fundamentalistische moslim partijen.
Ik kan ook fundamentele overeenkomsten noemen. Lees het SGP partij programma er maar eens op na, en de uitspraken van van der Vlies.
Stel dat er een 55% meerderheid op de SGP zou stemmen. Dan zou dat voor 45% betekenen dat ze op zondag niet meer kunnen zwemmen, überhaupt niet meer de straat op mogen alleen die straat tussen huis en kerk. Dat ze geen recht meer hebben over hun eigen mensonterende leveneinde te beslissen. (gisteravond nog een mooi programma gezien op de NCRV, "Gewenste dood") Om maar een paar voorbeelden te noemen.Als de SGP een meerderheid zou hebben zou er natuurlijk veel veranderen in Nederland.
Verbod op arbortus, en euthanasie, bordeel verbod, eerbiediging van de zondagsrust om maar een paar voorbeelden te noemen. De huidige 12 koopzondagen zijn ons er 12 te veel. Het zwembad zal op zondag niet meer open zijn.
Democratie vind ik iedereen de vrijheid laten eigen keuzes te maken. Als je op zondag vrijwillige straatfobie wenst prima daar ben je vrij in. Wil je dat niet ook prima daar ben je ook vrij in. Verbod is echter geen democratie. Dat is onderdrukking van de minderheid hoe groot of klein die ook moge zijn.
Dat ze geen vrouwen in het bestuur willen is mede te danken aan het zwakke gestel van de gereformeerden zoals van der Vlies. Hij kan zijn sexuele driften niet de baas. Van der Vlies (fractievoorzitter SGP) is eigenlijk een vies mannetje. Getuige zijn antwoord op de volgende vraag van een journalist."Is de tweede kamer geen omgeving vol verleidingen ?
Aankijken is al voldoende voor een natte broek.Ja, er lopen hier veel vrouwen rond. Maar wat diep in mijn gemoed staat is: “Wie een vrouw aankijkt om haar te begeren, pleegt al overspel”
Ze mogen van mij hun vrouwonterende mening ventileren. Vrijheid van meningsuiting heet dat. Je mag van mij van alles wat de grondwet schendt beweren en roepen. Maar je mag het niet in praktijk brengen. En dat is nu juist wat de SGP wél doet.
Hebr 6: