Voor mij is het duidelijk dat deze planeet een zichzelfregulerendorganisme is.Veel mensen geloven in een god.maar god of allah zijn maar woorden die ze gebruiken om het woord volmaaktheid uit te drukken.
Wat is volmaaktheid? Kan je dat beschrijven?
Voor mij is volmaaktheid, het ontwerp aarde dat terug gaat naar de staat waarin het oorspronkelijk bedoeld was.
Wat een kromme zin.
Een 0 voor begrijpelijk Nederlands.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Het doel is duidelijk, het creeeren van een plaats waar het goed toeven is.
De ontwerper?.... Als ik mijn lichaam bekijk zie ik een soort voertuig, blijkbaar met boordcomputer. De google functie is een stuk verfijnder dan bij het machientje waar ik nu voorzit. Geluiden, geuren, beelden,alles wat door mijn zintuigen binnenkomt roept associaties op. De mens is er in geslaagd dit brein na te maken.Hoe heeft hij dat klaar gespeeld? Stond het al op zijn harde schijf?
Lisanter schreef:Het doel is duidelijk, het creeeren van een plaats waar het goed toeven is.
Goed toeven? Subjectief, lijkt mij.
De ontwerper?.... Als ik mijn lichaam bekijk zie ik een soort voertuig, blijkbaar met boordcomputer. De google functie is een stuk verfijnder dan bij het machientje waar ik nu voorzit. Geluiden, geuren, beelden,alles wat door mijn zintuigen binnenkomt roept associaties op. De mens is er in geslaagd dit brein na te maken.Hoe heeft hij dat klaar gespeeld? Stond het al op zijn harde schijf?
Waarom blijf jij in raadselen spreken? De vraag dan maar even duidelijker. Denk jij dat er een ontwerper is?
Overigens nog welkom.
Ik vermoed dat de topicstarter niet geheel en al helder kan denken.
Slechtlopende zinnen en niet-reageren op wat andere posters (wel) zeggen zijn schering en inslag.
Ik heb het een tijdje aangezien, en besloten dat ik dit topic verder niet interessant vind, en Jabberwacky des te meer. http://www.jabberwacky.com/
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ja, de geest van de mens maakt deel uit van het veld van bewustzijn dat de aarde heeft ontworpen. De meeste mensen vereenzelvigen zich met hun lichaam. Ze geloven dat als het lichaam sterft er van hen niets meer overblijft. Maar zo zit het dus niet in mekaar. Al wat door jou toedoen is krom geraakt moet ook weer door jou toedoen recht, is het niet in dit leven dan moet het in een van de volgende.
Deze planeet is zelfregulerend, vergeet al wat je ooit werd voorgehouden en gebruik je eigen ogen en brein om te zien hoe wetmatigheden zich manifesteren in je gezin, en op breder vlak in de maatschappij en de wereld. Zo zijn conflikten tussen mensen onderling of tussen groepen een mogelijkheid om te evolueren naar meer verfijning. Neem nu het geschil tussen vlamingen en walen. Aan de eene kant de waal die volgens de vlaming lui is en zich financieel door de vlamingen laat ondersteunen. Aan de andere kant de vlaming, een harde werker, besteed zijn kinderen al op heel jonge leeftijd uit omdat de ouders de economie willen op peil houden. Beide systemen stroken niet met hoe een volwassen samenleving zou moeten functioneren. Bart en Elio trachten dit nu op te lossen door een eerlijkere verdeling van het geld. Maar dit gaat om veel meer dan alleen geld. Daarom is het belangrijk de we het ontwerp aarde begrijpen, zodat het probleem op een hoger niveau kan bekeken worden.
Daar zou ik graag de meetgegevens van willen controleren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Weer een stelling. Ben je niet bekwaam vragen te begrijpen, of vind je het beneden je waardigheid in discussie te gaan?
Hoe dommer mensen zijn hoe meer ze denken te weten. Dit is een combinatie van domheid en pretentie waar ik een paar Rennies van moet slikken. No more Lisanter.
Je hebt gelijk, meegaan in al die wervelwinden op het forum daar ben ik niet goed in. Maar ik heb veel bewondering voor mensen die dat tot kunst verheven hebben.
Wat ik raar vind is dat jij als vrijdenker zo vast lijkt te houden aan oude patronen. Jou website doet vermoeden dat je een open geest hebt, maar jou reacties geven aan dat je het nu allemaal al wel eens gehoord hebt. Je gelooft er niet meer in, einde evolutie.
Goed dat er nog rennies zijn
Je hebt gelijk, meegaan in al die wervelwinden op het forum daar ben ik niet goed in. Maar ik heb veel bewondering voor mensen die dat tot kunst verheven hebben.
Wat ik raar vind is dat jij als vrijdenker zo vast lijkt te houden aan oude patronen. Jou website doet vermoeden dat je een open geest hebt, maar jou reacties geven aan dat je het nu allemaal al wel eens gehoord hebt. Je gelooft er niet meer in, einde evolutie.
Goed dat er nog rennies zijn
Beste Lisanter,
Als ik zo bescheiden mag zijn, ik denk dat u perongeluk vrijdenken verward met new age o.i.d. Denkt u niet ook een beetje in oude patronen daarbij? U lijkt niet of nauwelijks te reageren op vragen, volgens mij bent u ook niet zo geinteresseerd in een discussie maar had u meer een soort profetische rol in gedachten op het forum: u schrijft en wij liggen kwijlend aan uw voeten ja te knikken.. meer.. geef ons meeeer.
Ik heb helaas een ontzettend droge mond vandaag, dus als u het niet erg vindt blijf ik ook even zitten.