Haal god uit de troonrede!
Moderator: Moderators
Re: Haal god uit de troonrede!
Ik vind mensen die zich daaraan storen een beetje, tja hoe moet ik het netjes zeggen, lichtgeraakt. Steek je energie liever in constructieve zaken, zolang een troonrede niet getoetst wordt aan de bijbel is er niets aan de hand. Ik acht dit soort dingen allemaal niet zo belangrijk, om anderen met dit pseudoprobleem op te zadelen is 1 ding. Om te stellen dat er geen seculariteit is, is zoals eerder vermeld door LANFY het opblazen van een formeel regeltje.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
-
Jinny
Het is er als statement weer in terug geplaatst door Balkenende en consorten zodra hij aan de macht was.
v Agt en Lubbers waren een stuk seculierder en hebben zich er nooit aan gestoord dat Den Uil het eruit had gehaald in de jaren '70.
Ik stoor me er wel aan.
Ik ben atheïst en een god heeft niets te zeggen over mij.
En dus ook niets over de troonrede, omdat die ook van mij is en Nederland scheiding van kerk en staat behoort te hebben.
v Agt en Lubbers waren een stuk seculierder en hebben zich er nooit aan gestoord dat Den Uil het eruit had gehaald in de jaren '70.
Ik stoor me er wel aan.
En dus ook niets over de troonrede, omdat die ook van mij is en Nederland scheiding van kerk en staat behoort te hebben.
Zeer waarschijnlijk klopt het er geen god is die iets kan zeggen over jou, de staat of de troonrede. Maar persoonlijk vind ik het zonde van de energie om me daaraan te storen, en lijkt het me ook niet nodig.Jim schreef: Ik stoor me er wel aan.
Groet,
Bob
Vul voor de eigennaam God, Kabouter Plop of Grote Smurf in en je hebt door hoe belachelijk het eigenlijk is. Ik kan er dan ook alleen maar om (glim)lachen, net zoals bij het inroepen van de hulp van God bij het afleggen van een eed. Wat mij betreft zonder al te veel ruchtbaarheid eraan te geven, om pijnlijke lange tenen van landgenoten te voorkomen, stiekem laten verdwijnen.
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
-
a.r.
Ja, of men geeft er juist wél ruchtbaarheid aan om de achterlijkheid ervan te laten zijn.....ik wil volgend jaar dus Piggelmee duidelijk in de troonrede vermeld hebben. 
Zelfs Jehova, Allah, Jahwe of El zouden de boel al wakker doen schudden.kiks schreef:Vul voor de eigennaam God, Kabouter Plop of Grote Smurf in en je hebt door hoe belachelijk het eigenlijk is.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Dan kan het dus ook weer teruggedraaid worden.Jim schreef:God was uit de troonrede, balkie heeft hem weer terug geplaatst.
Zijn ze bij D'66 nog niet wakker?
Misschien moet iemand ze even bellen.
Dan kan die tekst op dat muntje gelijk mee.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- GetBigFast
- Forum fan
Getekend. De troon rede is voor ons allemaal, niet alleen voor christenen.
Zelfde poep, andere dag.
Sukkel, zeg dat nu niet, als de geplande bezuinigingen enkel voor de christenen blijven, hoor je mij helemaal niet klagen. Ik begin pas te roepen als enkel christenen er beter van worden.GetBigFast schreef:Getekend. De troon rede is voor ons allemaal, niet alleen voor christenen.
Grapje,
Bob
- GetBigFast
- Forum fan
Na het eerste woord was ik verbaasd, na jou hele reactie moets ik lachen! Heerlijk!Blues-Bob schreef:Sukkel, zeg dat nu niet, als de geplande bezuinigingen enkel voor de christenen blijven, hoor je mij helemaal niet klagen. Ik begin pas te roepen als enkel christenen er beter van worden.GetBigFast schreef:Getekend. De troon rede is voor ons allemaal, niet alleen voor christenen.![]()
Grapje,
Bob
Zelfde poep, andere dag.
-
TheBigAtheist
Gristelijke teksten op ons geld, gristelijke politici, een gristelijke troonrede. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat religie respectabel lijkt. Allemaal obstakels die ervoor zorgen dat religie niet gezien wordt voor wat het in wezen is, een gevaarlijke ziekte van de geest.lost and not found yet! schreef:Traditie heeft ook een bepaalde waarde! En waarom daarvan afstappen? Zolang het een soort van traditie is dat God, wie dat ook mag zijn, op de rand van de euro staat, nou en? Ik, persoonlijk, denk niet dat mensen daardoor, wat het geloof betreft, negatief worden beïnvloed! En positief ook niet! But, correct me if I'm wrong!
Dat is inderdaad nog toekomst muziek. Geef het een paar generaties, en religioten worden net zo hard uit de politiek geweerd als criminelen. Je wil je toch niet regeren laten door mensen die in sprookjes geloven?erikketik schreef:Een scheiding tussen kerk en staat is er (bijna) helemaal, een scheiding tussen religie en staat dus nog niet.