Digit schreef:En dáár zit de denkfout ! Atomen hebben geen kleur ! Kleur ontstaat onder andere door de schikking van de atomen in kristalroosters : en dát is een stap in een emergent proces ! Kijk naar grafiet en diamant : dat zijn 100 % dezelfde atomen, maar een totaal verschillende kleur ! De kleur vloeit hier voort uit de "organisatie" en dát is een uitstekend voorbeeld van emergentie.
Digit
Wederom valse conclusies- dat is een patroon in jouw posts.
Het is geen denkfout - dus probeer anderen die mening niet op te dringen.
Kleur word veroorzaakt door fase verschil in straling, het verschil tussen blauw en rood is niet het verschil tussen grafiet en diamant maar het verschil in fase van straling. Jij hebt het over een bijzonder geval en noemt meteen de oorzaak - dank je wel!
Wat bijzonder is en wat algemeen, is een kwestie van benoemen. Dat vertalen in een denkfout is jouw fanatisme,
wat niet op een freethinkers site thuis hoort.
Natuurlijk is de emergentie van atomen naar cellen naar organismen naar hersenen naar hersenprocessen en uiteindelijk naar het "ik" onnoemelijk véél complexer, maar het is fundamenteel hetzelfde !
Toon dat maar eens aan - veel succes! Heeft nog nooit iemand gedaan, vanwege de eigenschap zelfbewustzijn.
Je spot over hoevel gram weegt het ik is in eigen voet schieten. Heel handig als je anderen wilt bekeren! Niet dus. Wij blijven lekker agnost.
Sorry, ik ben het even zat met jou. Steeds dezelfde tactieken en niemand doet er wat aan. Daarmee zet de leiding zichzelf te kijk. Maar mijn taak is het niet jou aan te pakken, en vandaag heb ik er ook geen zin meer in om steeds weer jouw verdraaingen terug te draaien.
De aanhouder wint, gefeliciteerd! Je hebt gewonnen.
Wat ik me alleen nog afvraag is? Hoe spel je verdraaiingen - maar dan goed?
Verder beschouw ik dit topis als gekaapt door Digit. Jammer voor Locke, want die heeft de koe bij de hoorns gepakt.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.