Dat laatste is helaas maar al te waar, ze wensen het niet te zien en wat erger is, het kan ze volgens mij geen barst schelen wat de Palestijnen wordt aangedaan. Ook dat kennen we uit de koloniale tijd, men juichte destijds in Nederland de misdaden van de huurling Westerling doodgewoon toe.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Zo is het, want zij hebben recht op het exclusieve recht op zelfbeschikking in dat gebied en dus moet iedereen die daar niet joods is van de autochtone bevolking, die daar al eeuwen onafgebroken hebben gewoond, wijken voor hun genoegen want zij…….. Je moet wel een enorme plaat voor je kop hebben wanneer je daar tegenwoordig niet het onrechtmatige van kan zien in deze “postkoloniale tijd” (tussen haakjes want bv de Amerika’s en Australië zijn gekoloniseerde continenten waar de schade die dat heeft aangebracht ook nog altijd speelt ). We kunnen nu nog iets doen aan de onrechtmatigheid die jaar na jaar, dag in dag uit gebeurd aan de Palestijnen door de terroristenstaat die zich Israël noemt, maar hoe lang kan dat nog?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑06 jul 2025 12:49Dat laatste is helaas maar al te waar, ze wensen het niet te zien en wat erger is, het kan ze volgens mij geen barst schelen wat de Palestijnen wordt aangedaan. Ook dat kennen we uit de koloniale tijd, men juichte destijds in Nederland de misdaden van de huurling Westerling doodgewoon toe.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Sinds wanneer is Stijn Bruers hier opnieuw verbannen, dat wist ik niet? Dat moet ik gemist hebben? Hij was hier een hooguit een maand of 2 geleden toch nog. Waar staat die mededeling dan?HierEnNu schreef: ↑06 jul 2025 11:09Hoezo "Stijn Bruers van hier"? Is iemand nog 'van hier' als die hier is weggezonden? Stijn Bruers is hier geband! Is het eigenlijk wel kies om iemand die hier verbannen is, hier tóch drie uur te laten oreren? Het voelt wrang dat iemand die hier verbannen is, via YouTube alsnog drie uur debatruimte krijgt alsof hij hier nog een representant is, en bovendien niet kan worden bevraagd.holog schreef: ↑06 jul 2025 06:55 Mocht het iemand interesseren hier het debat van Stijn Bruers (van hier) en Maarten Boudry, de standpunten staan natuurlijk recht tegenover elkaar. Het is wel een marathon van meer de 3 uur.
Code: Selecteer alles
[youtube]Lw0fKsBkjhk[/youtube]
Bruers doet de stellige bewering dat er sprake is van genocide in Gaza, met als argument dat een aantal instellingen in hun onderzoeken die term hanteren. Vervolgens verwijt hij Maarten Boudry dat die het gebeuren in Gaza geen genocide wil noemen, en dat nota bene nog vóórdat er enige internationale rechtspraak over heeft plaatsgevonden.
Als bizarre onderbouwing vergelijkt hij Boudry's houding met die van een klimaatontkenner die ondanks alle wetenschappelijke bewijzen blijft volhouden dat het klimaat niet verandert. Hij stelt dat Boudry zich net zo gedraagt. Ik ben al om:
- Stijn Bruers is in deze ronduit retorisch misleidend.
Er is nog geen rechterlijk oordeel dat onomstotelijk heeft vastgesteld dat er sprake is van genocide. En dat oordeel vereist ook dat opzet bewezen wordt. Het is één ding om, opiniërend, Israël schuldig te verklaren aan genocide op grond van Collateral Damage, terwijl de bevolking van Gaza sinds 7 oktober niet is gedecimeerd, maar juist gegroeid is. Ook een mening op basis van emotie is en blijft een mening. Maar om dan een ander, die vasthoudt aan het principeweg te zetten als klimaatontkenner? Dat is intellectueel oneerlijk.
- 'onschuldig tot schuld onomstotelijk is vastgesteld',
Voorlopig stop ik met mijn energie aan dit debat te besteden en
ga mijn tijd weer op een voor mij zinvolle manier verspillen ...
Er is absoluut niemand die ik ook maar naar te kijken - trouwens. Btw , mocht het u nog niet opgevallen zijn, ik sta helemaal niet achter Stijn zijn standpunten in het debat, integendeel!
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
https://www.france24.com/en/live-news/2 ... li-threats
De anti-Israëli's hebben een forse tik gekregen, gaan er nu op studeren en komen dan mogelijk met wat beters.
Ik ben bang, dat het nog niet klaar is in het MO. Hoewel aardig wat mensen denken dat dit wel zo is.Beirut (Lebanon) (AFP) – Hezbollah leader Naim Qassem said Sunday his group would not surrender or lay down its weapons in response to Israeli threats, despite pressure on the Lebanese militants to disarm. (..)
De anti-Israëli's hebben een forse tik gekregen, gaan er nu op studeren en komen dan mogelijk met wat beters.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Wat doet een wesp als deze in het nauw zit?Gerard R. schreef: ↑06 jul 2025 14:25 https://www.france24.com/en/live-news/2 ... li-threatsIk ben bang, dat het nog niet klaar is in het MO. Hoewel aardig wat mensen denken dat dit wel zo is.Beirut (Lebanon) (AFP) – Hezbollah leader Naim Qassem said Sunday his group would not surrender or lay down its weapons in response to Israeli threats, despite pressure on the Lebanese militants to disarm. (..)
En ja, uiteindelijk wordt de wesp vermorzeld, vernietigd. Maar in dit geval wordt niet alleen de stekende wesp om zeep geholpen.
o ja......collateral damage
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Feitelijk onjuist.
In Israël leeft een diverse bevolking, waaronder
- Arabische Israëliërs,
- Arabische moslims,
- Arabische christenen,
- Druzen,
- Bedoeïenen,
- Samaritanen,
- Bahá'ís,
- Tsjerkessen,
- en anderen,
De suggestie dat "iedereen die daar niet Joods is" moet wijken, miskent
zowel de feitelijke demografie als de juridische status van deze groepen.
Als je de pijltjes omhoog volgt zul bij dit bericht aanlanden dat duidelijk niet ging over Israel. maar over de Gazastrook. Wellicht is dat ook Mus al ontgaan.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Een paradijs HierEnNu. Iedereen is welkom, iedereen is gelijk.
Alleen: Een enkeling is net iets meer gelijk.
Alleen: Een enkeling is net iets meer gelijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het fijne weet ik er ook niet van, maar 'Banned' staat onder zijn Avatar!holog schreef: ↑06 jul 2025 14:12
Sinds wanneer is Stijn Bruers hier opnieuw verbannen, dat wist ik niet?
Dat moet ik gemist hebben? Hij was hier een hooguit een maand of 2 geleden toch nog.
Waar staat die mededeling dan?
Er is absoluut niemand die ik ook maar naar te kijken - trouwens. Btw , mocht het u nog niet opgevallen zijn, ik sta helemaal niet achter Stijn zijn standpunten in het debat, integendeel!
Dat hij gebanned is vind ik overigens niet vreemd, want hij durfde te stellen
dat dieren eten veel erger is dan de dood van 6 miljoen joden in de holocaust.
Maar dat was al in 2010. Zijn er wellicht twee forummers met die naam?
Stijn Bruers » 07 jan 2010 12:54 schreef:
Over een periode van 4 jaar (evenveel als exterminatiefase van Holocaust) is dat 220 miljard dieren. Tegenover 6 miljoen joden, is een verhouding van 37000 op 1. Stel dat de waarde van een dier 1 duizendste is van dat van een jood (wat ik een erge onderschatting vind, maar kom, for the sake of the argument),
dan is de immoraliteit van de vleesconsumptie 37 keer erger dan de Holocaust.
Wat een interessante vergelijking tussen onvergelijkbare zaken.HierEnNu schreef: ↑06 jul 2025 15:34Het fijne weet ik er ook niet van, maar 'Banned' staat onder zijn Avatar!holog schreef: ↑06 jul 2025 14:12
Dat moet ik gemist hebben? Hij was hier een hooguit een maand of 2 geleden toch nog.
Over een periode van 4 jaar (evenveel als exterminatiefase van Holocaust) is dat 220 miljard dieren. Tegenover 6 miljoen joden, is een verhouding van 37000 op 1. Stel dat de waarde van een dier 1 duizendste is van dat van een jood (wat ik een erge onderschatting vind, maar kom, for the sake of the argument),
Bij de gevangenen/gijzelaars zie je ook een rare verhouding. 1 inwoner van Israel tegenover 100 inwoners van Gaza of zo.
Misschien…
Ik vind dit wel een heel rare vergelijking moet ik heel eerlijk zeggen. Bedoel je hier te zeggen de 1 op 100 vermoorden in dit geval ook onvergelijkbaar is? Bedoel je hier dan te zeggen dat een Palestijn minder waard is- gelijk staat aan dat van een dier ( ongedierte in de ogen van de terroristenstaat die zich Israël noemt ) en dus is het leven van 1 inwoner van de terroristenstaat die zich Israël noemt meer waard dan 100 levens van de mensen in de Gazastrook?Leon schreef: ↑06 jul 2025 15:46Wat een interessante vergelijking tussen onvergelijkbare zaken.HierEnNu schreef: ↑06 jul 2025 15:34Het fijne weet ik er ook niet van, maar 'Banned' staat onder zijn Avatar!holog schreef: ↑06 jul 2025 14:12
Bij de gevangenen/gijzelaars zie je ook een rare verhouding. 1 inwoner van Israel tegenover 100 inwoners van Gaza of zo.
Vertel me alsjeblieft dat ik je verkeerd begrepen heb want anders is het uitermate rasistische wat je hier lijkt te bedoelen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ja ik heb het niet goed uitgedrukt. Die vergelijking is niet van mij. Ze vindt echter wel plaats. Zoals je dus ook 1 Jood met 37000 dieren kunt vergelijken. Het is een walgelijke wereld.Mus schreef: ↑06 jul 2025 15:59Ik vind dit wel een heel rare vergelijking moet ik heel eerlijk zeggen. Bedoel je hier te zeggen de 1 op 100 vermoorden in dit geval ook onvergelijkbaar is? Bedoel je hier dan te zeggen dat een Palestijn minder waard is- gelijk staat aan dat van een dier ( ongedierte in de ogen van de terroristenstaat die zich Israël noemt ) en dus is het leven van 1 inwoner van de terroristenstaat die zich Israël noemt meer waard dan 100 levens van de mensen in de Gazastrook?Leon schreef: ↑06 jul 2025 15:46Wat een interessante vergelijking tussen onvergelijkbare zaken.HierEnNu schreef: ↑06 jul 2025 15:34
Het fijne weet ik er ook niet van, maar 'Banned' staat onder zijn Avatar!
Vertel me alsjeblieft dat ik je verkeerd begrepen heb want anders is het uitermate rasistische wat je hier lijkt te bedoelen.
Misschien…
Earthheart is stijn bruers, dat heeft hij immers zelf hier openbaarlijk gesteld.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Oooo, meervoudige identiteiten komen hier kennelijk steeds meer voor, maar
bedankt voor die info, want van beide hoef ik niets meer te horen noch te lezen.
Wat je misschien wel kunt vergelijken is het aantal slachtoffers over beide partijen om aan te geven hoe oneerlijk de strijd is
In dit geval:
Palestijnen: 60.000
Israëliërs: ......? 1000?
Dit zou 60 op 1 berekenen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is moeilijk in cijfers uit te drukken, maar dit is inderdaad erg ongelijk.
Misschien…