Of dit nu de core-business van links is dat betwijfel ik. Er zijn verdacht veel gelovigen aan de linkerkant. Die actief zijn binnen groen-links, sp, cu en ook de pvda. Het samensmeden van D66 en VVD heeft in de jaren negentig geleid tot de ontmanteling van vele religieuze stokpaardjes. Wat vroeger niet besproken kon worden lukte hierna wel. Links staat meer voor solidariteit, duurzaamheid en sociaal draagvlak.vegan-revolution schreef:Voor iemand die zo ultra-links is als ik is dat uiterst onwaarschijnlijk. Nee, een rechts kabinet zie ik niet zitten. Niet dat er op links niets te verbeteren valt, integendeel. Ze zouden linkser moeten worden en meer aandacht moeten schenken aan waar links van oudsher in geworteld is, namelijk verzet tegen religieus fascisme.
Coalitie VVD-CDA-PvdA
Moderator: Moderators
Re: Coalitie VVD-CDA-PvdA
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- vegan-revolution
- Superposter
De linkse rakkers hebben in het verleden anders aardig tegen de kerk geschopt en religieus fascisme is zo ongeveer het tegendeel van solidariteit.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Wat versta jij onder religieus fascisme?vegan-revolution schreef:religieus fascisme
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- vegan-revolution
- Superposter
Discriminatie en achterstelling (of de neiging daartoe), door aanhangers van een bepaalde religie, van mensen die deze religie niet aanhangen.PietV. schreef:Wat versta jij onder religieus fascisme?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Nee, zekerheid.The Prophet schreef:Wishful thinking?vegan-revolution schreef:Nu Ab Klink weggaat komt een rechts kabinet opeens weer dichterbij.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Discriminatie en achterstelling is altijd fout, ongeacht of dat nu op basis van religie of wat anders gebeurt.vegan-revolution schreef:Discriminatie en achterstelling (of de neiging daartoe), door aanhangers van een bepaalde religie, van mensen die deze religie niet aanhangen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- vegan-revolution
- Superposter
M.a.w. fascisme is altijd fout, dus óók religieus fascisme.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Inderdaad, ja. Verdomd, we zijn het een keer eens.vegan-revolution schreef:M.a.w. fascisme is altijd fout, dus óók religieus fascisme.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark