Kijk Gerard_m, ik begrijp dat de Russische geindoctrineerde gebrainwashte misleide bevolking hier niets mee te maken heeft. "De Russen" staat dan ook voor Poetin en aanhang.gerard_m schreef: 01 feb 2026 10:48Je hebt dit inderdaad niet geschreven. Als ik jou goed begrijp, ben je door het geweld van de russen Anti-rus.dikkemick schreef: 31 jan 2026 19:56 [
En waar heb ik geschreven dat ik antisemiet ben?
Graag citaat.
Dit vanuit de onderbuik. Maar ben je ondanks het geweld van de Israeliers niet Antisemiet.
Ik vind het in jouw geval bijzonder dat juist de Russen dit gevoel oproepen.
Dit hoewel je zelden iets schrijft over Russisch geweld en voortdurend over Israelisch geweld en het daarmee lijkt alsof je ook hier e.e.a in de onderbuik voelt.
Misschien is anti-semiet zijn expliciet fout - een beschaafd mens is dat niet- en anti-rus iets waar niemand wat van vindt.
Zo begrijp ik ook (en dat heb ik vele malen uitgelegd) dat joden niet de schuldigen zijn in dit conflict. Het zijn de leiders van de koloniale Israëlische regering versus Palestijnen die er woonden en verdreven worden. In dit geval zou je dus kunnen spreken van "de Russen" en "de Israëliërs "
Maar antisemiet slaat dus nergens op. Het blijft een troefkaart die de pro-Israeliers continu trekken.
Op dit moment ben ik anti-Israel, zoals ik anti-Rus ben. Ik denk dat er nog voldoende intelligente Israëliërs zijn die in vrede willen samenleven met Palestijnen en ook doorhebben dat koloniseren fout is. Zoals ook de inval in Oekraïne fout is.