Zie hier mijn eerdere punt, wetenschappers mogen niet stellen dat de bijbel niet kan kloppen, maar iemand als hovind mag ongestraft zijn creatieve geest loslaten en fabeltjes vertellen over wetenschap en zelfs wetenschappers... Je meet met 2 maten beste vriend. Opeens beroep je jezelf toch op "geloof"(hoewel je eerder gesteld had, dat vanuit wetenschappelijke evidence best stelling genomen kan worden tegen iedere theistische opvatting).ruuddo schreef: Ga er niet op in.
God is geloof, geen wetenschap.
Ik citeer ter verduidelijking:
Daarbij komt, religie is geen geloof, maar een blinde gok... Voor natuurwetenschappelijke argumenten gelden bepaalde regeltjes. Indien men zich daaraan houdt, zullen wetenschappers en filosofen dergelijke argumenten serieus nemen. Je kunt dat krampachtig vinden, maar daar zit wel een specifieke reden achter.ruuddo schreef:Waarom niet?Blues-Bob schreef: Wetenschappers kunnen en mogen niet veel zeggen over een goddelijkheid en ander spiritueel geharrewar
Je kunt toch gewoon zeggen, "ik weet het niet", of "ik geloof het niet"?
Lijkt mij heel legitiem.
Ooit van theologie gehoord? Het is geen NATUURwetenschap. Maar theologie is wel degelijk een wetenschap. Op theologische argumenten gezetelde voorspellingen, zijn echter en stuk minder nauwkeurig en objectief / universeel toetsbaar dan op natuurwetenschappelijke argumenten gefundeerde voorspellingen. Daar zit hem volgens mij de clue.Geloof is volgens mij geen wetenschap.
Groet,
Bob