Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

Het gaat mij om de levering van F35 onderdelen en hierom

Opiniepeiling: helft Nederlanders erkent genocide in Gaza https://share.google/Qef7DXf5ZpDQLwzBA

Hier staat het beter beschreven en uitgelegd
Nederlandse pro-Israëlpolitiek heeft nu ook de genocide-horde genomen - The Rights Forum https://share.google/rNR1u2DRKQf8CP1t4

Dat begon al direct na 7 oktober 2023. Toen kreeg Israël van zowel het kabinet als de Tweede Kamer carte blanche voor zijn – van begin af genocidale – geweld. Vrijwel de voltallige politiek verspreidde gure Israëlische propaganda om de strijd tegen Hamas te framen als één tussen licht en duisternis. Zo werd het vuur opgestookt. En dat was pas het begin.

Vijftien maanden is niets gedaan om Israël tot de orde te roepen. De in januari, maart en mei 2024 door het Internationaal Gerechtshof tegen Israël ingestelde maatregelen, bedoeld om genocide te voorkomen, zijn door Nederland niet afgedwongen. Sancties zijn uitgebleven. Zelfs de met belastinggeld gesubsidieerde handelsvoordelen die Israël onder het EU-Israël Associatieverdrag geniet, zijn intact. Samengevat: van de mogelijkheden die de regering had om het geweld te bezweren, is geen gebruik gemaakt.

En Israelische wapens? Die werden gewoon gekocht.
Tegelijkertijd ziet de bevolking hoe Nederland tegenover een andere agressor, Rusland, een tegengestelde koers vaart. Rusland wordt zwaar gesanctioneerd, en het slachtoffer, Oekraïne, wordt terecht op elke denkbare manier geholpen. Naar die compassie kunnen de Palestijnen fluiten:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

holog schreef: 15 aug 2025 11:25 Mogelijks algemeen geweten, maar ik wist het dus niet. Voorbij iedere vorm van denkbaar kwaad als je het mij vraagt, van de *verzetsstrijders* hamas, waterleidingen opgraven voor om te bouwen naar raketten.
Heb jezelf goed geïnformeerd over welke waterleiding pijpen het dan gaat? Waren ze nog in gebruik bijvoorbeeld, om maar even wat te noemen? En hoe zit het met het gegeven dat de terreurstaat die zich Israël noemt de watertoevoer in Gaza controleert en voor grote delen van Gaza heeft afgesloten? Over voorbij iedere denkbare vorm van kwaadaardigheid gesproken - de terroristen van de staat die zich Israël noemt kunnen er ook wat van - zo weet inmiddels de hele wereld. Maar oei, oh jeetje, de verzetstrijders graven waterleidingen - die niet eens in gebruik zijn - op om raketten van de te maken.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 13:06 Het gaat mij om de levering van F35 onderdelen en hierom
Ook je artikel van een pro-Palestijnse lobby site, geeft geen antwoord op mijn vragen.
Je kunt pleiten tegen wapens naar Israel en voor boycots, maar mijn vragen gingen over selectief vinden dat we alleen in het geval van Israel medeplichtig zijn en waarom we vervolgens onze eigen geschiedenis niet meer zouden mogen herdenken.

Nederland is een belangrijke wapenexporteur en levert aan vele landen wapens die de mensenrechten zeer ernstig schenden.
Zo zijn er de afgelopen jaren wapens geleverd aan Egypte, Bahrein, Indonesië, Nigeria, India, Pakistan en Marokko.
Pakistan jast bijvoorbeeld een paar miljoen Afhghaanse inwoners de grens over naar Taliban gebied.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heeft Nederland dezelfde banden met de taliban als met Israël? Israël is een BEVRIENDE natie en als mijn vriend genocidale praktijken hanteert, is het mijn vriend niet meer, ook niet als hij mij wekelijks frikadellen stuurt!
Die weiger ik dan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 14:22 Heeft Nederland dezelfde banden met de taliban als met Israël? Israël is een BEVRIENDE natie en als mijn vriend genocidale praktijken hanteert, is het mijn vriend niet meer, ook niet als hij mij wekelijks frikadellen stuurt!
Die weiger ik dan.
Lees eens rustig wat er staat.
Ik had het over wapenexport naar Pakistan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 15 aug 2025 14:33
dikkemick schreef: 15 aug 2025 14:22 Heeft Nederland dezelfde banden met de taliban als met Israël? Israël is een BEVRIENDE natie en als mijn vriend genocidale praktijken hanteert, is het mijn vriend niet meer, ook niet als hij mij wekelijks frikadellen stuurt!
Die weiger ik dan.
Lees eens rustig wat er staat.
Ik had het over wapenexport naar Pakistan.
Heeft Nederland dezelfde banden met Pakistan als met Israël? Israël is een BEVRIENDE natie en als mijn vriend genocidale praktijken hanteert, is het mijn vriend niet meer, ook niet als hij mij wekelijks frikadellen stuurt!
Die weiger ik dan. Ook stuur ik hem de middelen niet meer waarmee hij zijn genocidale driften botviert.

M.b.t Pakistan werden ook Kamervragen gesteld.
Kamervragen christenvervolging Pakistan - SGP https://share.google/dA3QjlR0mtJDq0KbR

En als laatste: Het is mijn overtuiging en ik hoef me t.o jou niet te verantwoorden. Volgens mij ben ik duidelijk genoeg. Een genocidaal land steun je NIET.
Rusland niet, Noord Korea niet, Flutjebroek niet en Israël dus ook niet.
Zeker niet omdat beide landen veroordelen waar Israël (geschiedenis) vandaan komt. Nu doen ze goddomme bijna hetzelfde met een andere bevolkingsgroep. En ook jij blijft ze maar verdedigen
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 14:42

En als laatste: Het is mijn overtuiging en ik hoef me t.o jou niet te verantwoorden. Volgens mij ben ik duidelijk genoeg. Een genocidaal land steun je NIET.
Rusland niet, Noord Korea niet, Flutjebroek niet en Israël dus ook niet.
Zeker niet omdat beide landen veroordelen waar Israël (geschiedenis) vandaan komt. Nu doen ze goddomme bijna hetzelfde met een andere bevolkingsgroep. En ook jij blijft ze maar verdedigen
Zeg hou eens op!
Ik verdedig helemaal niemand.
Ik stel je slechts een paar simpele vragen.

Je hoeft je inderdaad niet te verantwoorden. Het stellen van vragen is vrij gebruikelijk op een discussieforum. Als je mijn vragen niet wilt beantwoorden, is dat prima.
Maar zeg dat dan gewoon en leg mij a.u.b. geen woorden in de mond alsof ik Israel zou verdedigen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik vond ze nogal zuigend suggestief. Misschien mijn verkeerde interpretatie. Had anders gezegd: ik begrijp je (niet).
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 15:29 Had anders gezegd: ik begrijp je (niet).
Bij deze dan: ik begrijp je niet.
Wat ik niet begrijp, heb ik daarom als vraag opgeschreven.

Ik begrijp niet waarom wapens leveren aan een regime dat een deel van de Palestijnen verdrijft, erger is dan wapens leveren aan een regime dat Afghanen verdrijft. Die voortdurende selectieve verontwaardiging als het gaat om hoe wij dealen met bevriende regimes: ik snap er niets van.

Ik begrijp ook niet waarom nabestaanden van slachtoffers uit de tweede wereldoorlog ook maar enigszins beperkt zouden moeten worden in herdenkingen vanwege het beleid van de Nederlandse regering.

Evenmin begrijp ik waarom dit soort vragen in verband worden gebracht met " het maar blijven verdedigen van Israel" want daar heeft het niets mee te maken. Het lijkt erop dat wie niet radicaal en eenzijdig Israel uitsluitend Israel bekritiseert, direct wordt gezien als pro-Israel. DIt gebeurt al zodra een paar kritische vragen worden gesteld of iemand in het middenoosten topic over iets anders dan Israels wandaden durft te beginnen. Zelfs als iemand (zoals ik) tegelijkertijd al talloze keren het beleid van Israel heeft bekritiseerd.

Laten we dit topic anders hernoemen tot " Dagelijks gal spuwen over Israel (niet bedoeld voor discussie)" .
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 15 aug 2025 16:03
dikkemick schreef: 15 aug 2025 15:29 Had anders gezegd: ik begrijp je (niet).
(..)

Laten we dit topic anders hernoemen tot " Dagelijks gal spuwen over Israel (niet bedoeld voor discussie)" .
Hee-luh-maal niet zo'n gek idee met wat ze nu weer van plan zeggen te zijn na al die andere 'verdedigingswerken', ware het niet dat wat de wereld ervan zegt ze geen fuck uitmaakt. https://www.youtube.com/watch?v=nm9yRZOWHJ0
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 15 aug 2025 16:03
Ik begrijp niet waarom wapens leveren aan een regime dat een deel van de Palestijnen verdrijft, erger is dan wapens leveren aan een regime dat Afghanen verdrijft. Die voortdurende selectieve verontwaardiging als het gaat om hoe wij dealen met bevriende regimes: ik snap er niets van.

Als je een bevriende natie wapens levert en je weet dat die wapen worden ingezet tegen een bevolking! Israel stond bekend om zijnde een verdedigende natie en dan zijn wapens een uitkomst en lever ik ze ook gaarne. Maar Israel is verworden tot een agressieve koloniale ultrarechtse genocidale moordmachine en dan stopt bij mij de levering.
Ik begrijp ook niet waarom nabestaanden van slachtoffers uit de tweede wereldoorlog ook maar enigszins beperkt zouden moeten worden in herdenkingen vanwege het beleid van de Nederlandse regering.
Omdat deze regering totaal schijnheilig is en Israel kost wat kost bevriend wil houden. Puur enkel en alleen uit eigenbelang en uit lafheid. En wat doen ze? Ze herdenken impliciet nazaten van diegenen die nu koloniseren en burgers afslachten. Precies ook datgene wat herdacht wordt.
Evenmin begrijp ik waarom dit soort vragen in verband worden gebracht met " het maar blijven verdedigen van Israel" want daar heeft het niets mee te maken. Het lijkt erop dat wie niet radicaal en eenzijdig Israel uitsluitend Israel bekritiseert, direct wordt gezien als pro-Israel. DIt gebeurt al zodra een paar kritische vragen worden gesteld of iemand in het middenoosten topic over iets anders dan Israels wandaden durft te beginnen. Zelfs als iemand (zoals ik) tegelijkertijd al talloze keren het beleid van Israel heeft bekritiseerd.
Israel kan met deze praktijken uit humaan oogpunt alleen nog maar bekritiseerd worden. Koloniseren en moorden is nooit goed te praten. Maar dat is wat hier door een enkeling steevast gebeurt. Ik blijf aantonen dat Israel volkomen ROT is geworden met deze extreem rechtse nationnalistische zionistische regering.
[/quote] Open een topic!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

VVD in campagnemodus!

VVD-Kamerlid Queeny Rajkowski zorgde deze week voor een humaan dieptepunt.

Ze twitterde dat Netanyahu hint op migratiestromen uit Gaza. En omdat Nederland zo'n ongecontroleerde migratiestroom niet aankan, eiste ze per direct een staakt-het-vuren.

Twee jaar lang deed die VVD niets tegen de genocide. NIETS. Maar nu de slachtoffers ervan mogelijk hierheen komen, is opeens dringend actie nodig. Het is momenteel campagnetijd dus dan moet je stemmen winnen. Dus wat zegt onze VVD? Een vermoorde Palestijn is tot daar aan toe. Maar een migrerende Palestijn? Dat nooit.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 16 aug 2025 08:49 VVD in campagnemodus!

VVD-Kamerlid Queeny Rajkowski zorgde deze week voor een humaan dieptepunt.

Ze twitterde dat Netanyahu hint op migratiestromen uit Gaza. En omdat Nederland zo'n ongecontroleerde migratiestroom niet aankan, eiste ze per direct een staakt-het-vuren.

Twee jaar lang deed die VVD niets tegen de genocide. NIETS. Maar nu de slachtoffers ervan mogelijk hierheen komen, is opeens dringend actie nodig. Het is momenteel campagnetijd dus dan moet je stemmen winnen. Dus wat zegt onze VVD? Een vermoorde Palestijn is tot daar aan toe. Maar een migrerende Palestijn? Dat nooit.
Ze ruiken teleurgestelde PVV-stemmers.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Temperatures did not drop below 36C in Sedom, Israel on Tuesday night, while several parts of Jordan stayed above 35C on Monday

Jordan and Israel have suffered through their hottest nights on record, with nocturnal temperatures in the Levant well above levels that scientists consider “hellish”.

Temperatures on Monday night did not go below 35C (95F) in Ghor es-Safi and Aqaba in Jordan, while in the capital, Amman, they stayed above 31.8C.
https://www.theguardian.com/world/2025/ ... iddle-east
Ik moet er niet aan denken in die tentjes bot op elkaar...
Weinig eten en niet goed eten, weinig vocht, men voelt zich afschuwelijk, wonden, proteses e.d. en dan dit nog.
Het zou mij niet verbazen als het in Gaza een hoop extra doden zal opleveren.
Ik heb nog niets gezien over epidemieën zoals in Sudan cholera...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 16 aug 2025 22:43 Het zou mij niet verbazen als het in Gaza een hoop extra doden zal opleveren.
Ik heb nog niets gezien over epidemieën zoals in Sudan cholera...
Moet je naar Sderot Cinema gaan. Kun je het met eigen ogen aanschouwen. Niet uit leedvermaak natuurlijk....

Je zorgen zijn niet ongegrond.
https://share.google/cpnJEbtZHLXjigrLH
Einstein/Mick
Plaats reactie