Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 14 aug 2025 16:08
ChaimNimsky schreef: 14 aug 2025 15:43
Met die stap ben ik het ook niet eens. Al kan ik me voorstellen dat men voorlopig geen Palestijnse staat wil, gaat het definitief voorkomen van de stichting van een Palestijnse staat in de toekomst, me te ver.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

De eerste HUMAAN ETHISCH verantwoorde reactie van jou in dit topic. Hoe dat zo? Gun je de Palestijnen wel Lebensraum?
Uiteindelijk, ja. Maar Hamas zal eerst weg moeten. Vandaar dat ik achter de oorlog sta.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 14 aug 2025 16:10
dikkemick schreef: 14 aug 2025 16:08
ChaimNimsky schreef: 14 aug 2025 15:43
Met die stap ben ik het ook niet eens. Al kan ik me voorstellen dat men voorlopig geen Palestijnse staat wil, gaat het definitief voorkomen van de stichting van een Palestijnse staat in de toekomst, me te ver.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

De eerste HUMAAN ETHISCH verantwoorde reactie van jou in dit topic. Hoe dat zo? Gun je de Palestijnen wel Lebensraum?
Uiteindelijk, ja. Maar Hamas zal eerst weg moeten. Vandaar dat ik achter de oorlog sta.
Ja, maar tot nu toe heb je geen blijk gegeven van ook maar enige sympathie richting Palestijnse burgers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Doen ze in Israël ook aan hoge gebouwen met gevaarlijk openstaande ramen?

Ik lees: Het lot van Israëls hoogste militair, Eyal Zamir, hangt aan een zijden draadje. Hij zou Israëls offensief om Gaza-Stad te bezetten moeten gaan leiden, maar premier Netanyahu en defensieminister Katz lijken genoeg te hebben van de eigenzinnige legerchef.

Het leger krijgt het straks nog vele malen drukker! Mijn grote vriend Smotrich wil de droom van de Palestijnse staat begraven door de bouw van drieduizend huizen op de Westelijke Jordaanoever. Het plan voor de grote nieuwe illegale nederzetting zal volgende week worden goedgekeurd.
Dit plan bleef altijd uit vanwege internationale kritiek, maar daar heeft deze regering volkomen schijt aan.
Mijn grote vriend noemde het bouwplan 'zionisme op zijn best'.

En hier? Hier verdedigt iemand de term 'zionist'

Straks weer 15 augustus.
Hoe geloofwaardig is Nederland als het tijdens de herdenking op 15 augustus Japan de maat neemt voor de concentratiekampen in voormalig Nederlands-Indië, terwijl het de opsluiting van Palestijnen in concentratiekampen accepteert?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dat soort macaberheid is het gevolg van politiek, Dikkemick. Andere leiders en het kan precies andersom zijn. Heel erg...
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 06:36

Straks weer 15 augustus.
Hoe geloofwaardig is Nederland als het tijdens de herdenking op 15 augustus Japan de maat neemt voor de concentratiekampen in voormalig Nederlands-Indië, terwijl het de opsluiting van Palestijnen in concentratiekampen accepteert?
Hoe geloofwaardig zijn degenen die zich dagelijks druk maken over de " concentratiekampen" in Gaza maar die je nooit hoort over de concentratiekampen in bijvoorbeeld Xinjang, China ?

Waarom zou Nederland het gedenken van haar eigen geschiedenis moeten stopzetten omdat een paar duizend kilometer verderop selectief een van de talloze mensenrechten wereldweid dagelijks in de spotlight moet staan? Het een heeft uiteraard niets met het ander te maken. Mederland was niet schuldig aan de Jappenkampen en is evenmin schuldig aan de drama's die handelspartners China, de VAE, Saoedi Arabie of Israel veroorzaken.

Als je concsequent zou zijn in je redenering, zouden we nooit meer iets mogen herdenken zolang misstanden op de wereld voorkomen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 15 aug 2025 10:26
Waarom zou Nederland het gedenken van haar eigen geschiedenis moeten stopzetten omdat een paar duizend kilometer verderop selectief een van de talloze mensenrechten wereldweid dagelijks in de spotlight moet staan?
Omdat in dit geval Nederland indirect medeverantwoordelijk is voor de Gaza genocide.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 10:28
Waarom zou Nederland het gedenken van haar eigen geschiedenis moeten stopzetten omdat een paar duizend kilometer verderop selectief een van de talloze mensenrechten wereldweid dagelijks in de spotlight moet staan?
Omdat in dit geval Nederland indirect medeverantwoordelijk is voor de Gaza genocide.
Daar ben ik het mee eens.
In Gaza is denk sprake van actieve medeplichtigheid, dat is wat anders dan aan de zijlijn toekijken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Omdat Nederland geen strafmaatregelen tegen Israel neemt? Maakt dat je medeplichtig?
We handelen volop met bijv. China of de VAE, zijn we dus ook medeplichtig aan de tragedies in Xinjang of Darfur?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 15 aug 2025 11:08
Omdat Nederland geen strafmaatregelen tegen Israel neemt? Maakt dat je medeplichtig?
We handelen volop met bijv. China of de VAE, zijn we dus ook medeplichtig aan de tragedies in Xinjang of Darfur?
Zeker! Nederland heeft vele goede intense betrekkingen met Israël, DUS is mede verantwoordelijk. Met China en VAE ligt dit anders, hoewel ze ook daar een signaal mogen afgeven natuurlijk. Maar ja, economische belangen he?!

Ook de kerk vindt er wat van
Ruim zeventig kerken roepen Nederlandse regering op tot actie in Gaza | Binnenland | NU.nl https://share.google/NYKDfn7rFVjVqtWC0
Einstein/Mick
holog
Diehard

Bericht door holog »

Mogelijks algemeen geweten, maar ik wist het dus niet. Voorbij iedere vorm van denkbaar kwaad als je het mij vraagt, van de *verzetsstrijders* hamas, waterleidingen opgraven voor om te bouwen naar raketten.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 11:11
gerard_m schreef: 15 aug 2025 11:08

Zeker! Nederland heeft vele goede intense betrekkingen met Israël, DUS is mede verantwoordelijk. Met China en VAE ligt dit anders, hoewel ze ook daar een signaal mogen afgeven natuurlijk. Maar ja, economische belangen he?!
Wat ligt er anders dan?
Wat is het verschil tussen handelen en goede betrekkingen met VAE of met Israel?
Ook de kerk vindt er wat van
Ruim zeventig kerken roepen Nederlandse regering op tot actie in Gaza | Binnenland | NU.nl https://share.google/NYKDfn7rFVjVqtWC0
Sinds wanneer doet de mening van de kerk er voor jou toe?

Volgens mij ben je gewoon zeer selectief aan het shoppen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ligt er anders?
Nederland en Israël zijn zeer nauw met elkaar verweven. Vanaf WOII hebben we zeer goede bandn heen en weer met deze koloniale bezetter. Veel uit spijtgevoel voor wat de Joden is aangedaan.
Maar nu gedraagt deze rechts extremistische regering zich dusdanig dat alle banden verbroken zouden moeten worden. Als Nederlandse jood zou ik er niet willen wonen.
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 11:53 Wat ligt er anders?
Nederland en Israël zijn zeer nauw met elkaar verweven. Vanaf WOII hebben we zeer goede bandn heen en weer met deze koloniale bezetter. Veel uit spijtgevoel voor wat de Joden is aangedaan.
Maar nu gedraagt deze rechts extremistische regering zich dusdanig dat alle banden verbroken zouden moeten worden. Als Nederlandse jood zou ik er niet willen wonen.
Je geeft geen antwoord op de vraag. " veweven" is vaag, " goede banden" hebben we ook met VAE en China.

(ik neem overigens aan dat de meeste Nederlandse Joden er niet willen wonen, want ze zijn in Nederland gebleven)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 15 aug 2025 12:02
dikkemick schreef: 15 aug 2025 11:53 Wat ligt er anders?
Je geeft geen antwoord op de vraag. " veweven" is vaag, " goede banden" hebben we ook met VAE en China.

(ik neem overigens aan dat de meeste Nederlandse Joden er niet willen wonen, want ze zijn in Nederland gebleven)
Zuid Afrika, jaren 80.
Hadden we ook op zn beloop moeten laten gaan?

ik zie het organiseren van een boycot om geweldloos politieke druk uit te oefenen als legitiem om bijvoorbeeld een einde te maken aan de illegale kolonisatie en bezetting van de Westoever of de genocide in Gaza.
Waarom? Omdat ik mens ben. Ook naar China toe proberen we een signaal af te geven. Of richting Poetin.
Vind jij dit alles onzin? We zijn gewoon te afhankelijk om door te zetten.
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 15 aug 2025 12:11 ik zie het organiseren van een boycot om geweldloos politieke druk uit te oefenen als legitiem om bijvoorbeeld een einde te maken aan de illegale kolonisatie en bezetting van de Westoever of de genocide in Gaza.
Waarom? Omdat ik mens ben. Ook naar China toe proberen we een signaal af te geven. Of richting Poetin.
Vind jij dit alles onzin? We zijn gewoon te afhankelijk om door te zetten.
Waarom blijf jij mijn vragen ontwijken?

Samengevat:
- waarom zijn wij medeplichtig aan wat Israel doet maar niet aan wat de VAE of China doet?
- En waarom mogen we onze eigen geschiedenis niet herdenken zolang we geen boycot hebben tegen een van de vele landen die misstanden plegen en met wie we goede betrekkingen hebben ?

Je gooit daarnaast wat dingen door elkaar.
We boycotten Rusland niet omdat we medeplichtig zouden zijn aan wat zij in Oekraine doen.
We doen dit in de hoop bij te dragen aan het beeindigen van Russische agressie.
Plaats reactie