Ja, dat is maar vanuit welke hoek je de ethiek invult. Poetin heeft een andere (oorlogs)ethiek dan Zelenski. Maar ook die laatste was uiteraard ethisch gezien wel het eea op aan te merken.HierEnNu schreef: ↑10 sep 2023 08:11De agressor lijkt inderdaad in het nadeel als het op ethiek aankomt!dikkemick schreef: ↑09 sep 2023 10:33 @bovenstaande
Ieder oorlogsgeweld is eigenlijk zinloos, alleen is homo sapiens nog steeds niet in staat problemen verbaal op te lossen.
Enige onderscheid dat je wellicht kunt maken is dat de agressor in t nadeel is als t op ethiek aankomt.
Maar zelfs de agressor bestaat voor een groot deel uit jongelui die gedwongen wordt te vechten.
Ik ben opgegroeid in een arbeiderswijk in opbouw, vol met noodwoningen en zelfs een noodkerk, tegenwoordig zou zulks een krachtwijkgenoemd worden,
maar het werd destijds beschouwd als een achterbuurt:behoorde tot 'de ethiek' van onze parochie ...
- "De eerste slag is een daalder waard!"
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Was? Is!dikkemick schreef: ↑10 sep 2023 08:35Ja, dat is maar vanuit welke hoek je de ethiek invult. Poetin heeft een andere (oorlogs)ethiek dan Zelenski. Maar ook die laatste was uiteraard ethisch gezien wel het eea op aan te merken.HierEnNu schreef: ↑10 sep 2023 08:11De agressor lijkt inderdaad in het nadeel als het op ethiek aankomt!dikkemick schreef: ↑09 sep 2023 10:33 @bovenstaande
Ieder oorlogsgeweld is eigenlijk zinloos, alleen is homo sapiens nog steeds niet in staat problemen verbaal op te lossen.
Enige onderscheid dat je wellicht kunt maken is dat de agressor in t nadeel is als t op ethiek aankomt.
Maar zelfs de agressor bestaat voor een groot deel uit jongelui die gedwongen wordt te vechten.
Ik ben opgegroeid in een arbeiderswijk in opbouw, vol met noodwoningen en zelfs een noodkerk, tegenwoordig zou zulks een krachtwijkgenoemd worden,
maar het werd destijds beschouwd als een achterbuurt:behoorde tot 'de ethiek' van onze parochie ...
- "De eerste slag is een daalder waard!"
Hopelijk is deze oorlog snel ten einde en
dan zullen we vervolgens kunnen beoordelen hoe ethisch Zelenski is.
Ik verwacht niet dat het 'Mandela achtige' ethiek zal zijn ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Meestal geldt: Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Maar Poetin valt aan. Poetin is de agressor.
Dat Zelenski ook niet helemaal zuiver op de graat is, geloof ik graag. Oekraïne was uiterst corrupt maar doet haar best ooit in de EU corruptloos te mogen toetreden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Laat er vooral geen misverstand zijn over mijn mening wat dat betreft:
- voor de invasie van Oekraïne is één land verantwoordelijk en dat is Rusland! Aangezien Putin daar de dictator is lijkt het mij vanzelfsprekend dat Putin hoofdelijk aansprakelijk is voor alle door Rusland begane oorlogsmisdaden in Oekraïne!
- "Servant of the People is een Oekraïense comedyserie van de zender 1+1.
De serie ging in première op 16 november 2015.
De bescheiden en nederige leraar Vasily wordt op camera betrapt terwijl hij tekeer gaat over de erbarmelijke situatie in zijn land. Als een leerling het filmpje op Youtube plaatst, wordt het een virale sensatie. Iedereen houdt van Vasily's verontwaardiging en mensen beginnen geld in te zamelen voor een presidentiële campagne. Die hij wint! "

BRON: Mijn Serie: Servant of the People
doen me denken aan die beroemde speech van die andere grote acteur:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Kijk, dat verbaast me nou helemaal niet:
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-ru ... vacb95d28/
IVT 11-09-23, 08:49 Laatste update: 09:34 Bron: Newsweek, Daily Beast
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-ru ... vacb95d28/
IVT 11-09-23, 08:49 Laatste update: 09:34 Bron: Newsweek, Daily Beast
Ukraine is geen ver van mijn bed show.De Russische president Vladimir Poetin heeft Andrej Mordvitsjev gepromoveerd tot generaal, een man die eerder heeft verklaard dat Oekraïne slechts een “springplank” is om de rest van Europa binnen te vallen. Mordvitsjev voerde eerder al het bevel over het Centraal Militair District en de Russische Centrale Groepering van Strijdkrachten in Oekraïne.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Daarom maakt het conflict zoveel los. 'Wij' worden ook bedreigd.
De interventies van de Sovjet-Unie is Hongarije (1956) en Tsjechoslowakije (1968) waren 'verkeerd', aldus Poetin https://www.bbc.com/news/world-europe-66784638
?
Ja, maar er wordt tegenwoordig heel wat afgecomplotterd en gespeculeerd?. Eerder genoemde maakt het wat substantiëler.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ben een groot voorstander van clustermunitie tegen de Russische bezetter (die trouwens eveneens clustermunitie, fosfor en zelfs thermobarische wapens inzet, zelfs waar burgers zijn). Clustermunitie is bijzonder effectief -- zowel tegen materieel als tegen personeel.HierEnNu schreef: ↑09 sep 2023 09:31 Nog ff afgezien van het feit dat ik de video niet te zien krijg, getuigt deze post mijns inziens van een onmenselijk hoog gehalte van medogenloos verlangen naar vernietiging van de Russische bezetter in plaats van naar een legitiem verlangen de oorlog te winnen met zo weinig mogelijk slachtoffers aan Oekraïense kant!
Ik voel oprecht verachting voor iedereen die om welke reden dan ook clustermunitie propageert, laat staan voor degenen die clustermunitie daadwerkelijk inzetten!
Dat is bij de overweging meegenomen. Hoop dat de VS binnenkort eveneens ATACMS met clustermunitie gaan leveren -- die bereiken een veel grotere afstand dan de HIMARS en zijn even nauwkeurig.
- "Vooral burgerslachtoffers
Opvallend is dat 95 procent van alle slachtoffers van clusterbommen in 2022 burgers zijn. Deze wapens maken geen onderscheid tussen militaire doelen en burgers, en hun gebruik blijft een ernstige bedreiging vormen voor de lokale bevolking in getroffen landen. Naar schatting 40 procent van de wapens explodeert immers niet bij impact.""
BRON: Mondiaal Nieuws 7 september 2023
Clusterbommen eisen recordaantal slachtoffers in 2022
Saillant detail:
- Er van uitgaande dat Oekraïne de oorlog wint,
er zullen door het gebruik van clustermunitie door Oekraïne
nog lang nadat de oorlog is gewonnen
vele Oekraïense burgerslachtoffers vallen:
- met name kinderen[!]
Zionist
Puntje is wel dat er zes GLMR's raketten vanuit een HIMAR-eenheid kunnen worden afgeschoten tegen één ATACAM-raket die ook een stuk makkelijker te raken zou zijn door de Russische luchtdoelverdediging. Dat stelde Blogger Jake Broe althans een tijd terug.
Maar misschien een gelegenheidsargument.
Maar misschien een gelegenheidsargument.
-
appelfflap
- Banned
clustermunitie is verwerpelijk
de grootste slachtoffers is de burgerbevolking.
clustermunitie valt maar ze ontploffen niet allemaal. het zijn die bommen die tot jaren later burgers doden of verminken
de grootste slachtoffers is de burgerbevolking.
clustermunitie valt maar ze ontploffen niet allemaal. het zijn die bommen die tot jaren later burgers doden of verminken
Alles voor de goede zaak...Toch...?
De Russen hebben al genoeg clustermunitie en mijnen achtergelaten om het land nog eeuwen te teisteren...
De Russen hebben al genoeg clustermunitie en mijnen achtergelaten om het land nog eeuwen te teisteren...
Tot het een keer wel écht fout gaat tussen Russische en Navo toestellen https://www.bbc.com/news/uk-66798508
...of ook dan de-escaleren...?
Het blijft een luguber spel tussen de hoogste boeven van een land over de hoofden van een bevolking heen!B.S. schreef: ↑14 sep 2023 12:18 Tot het een keer wel écht fout gaat tussen Russische en Navo toestellen https://www.bbc.com/news/uk-66798508
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik vind Putin cc. een 'hoogste boef'.dikkemick schreef: ↑14 sep 2023 12:23Het blijft een luguber spel tussen de hoogste boeven van een land over de hoofden van een bevolking heen!B.S. schreef: ↑14 sep 2023 12:18 Tot het een keer wel écht fout gaat tussen Russische en Navo toestellen https://www.bbc.com/news/uk-66798508
Zelensky zal vast ook vervelende dingen hebben, maar ik vind hem niet direkt een boef.
Navo kent vele leiders en zit er volgens mij een beetje tussenin hoewel ik vind dat ze zich (nog) mooi gedeisd houden.
Wapens leveren aan een autonome staat (ook nog onder beleg van een boef) moet kunnen daar iedereen dat aan elkaar doet.