Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Uncle Rat
Ervaren pen

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Uncle Rat »

'Palestijnen' bestaan niet.

De helft van de Palestijnen zijn Egyptenaren en de andere helft bestaat uit Saoedi's.

Dat zeg ik niet, dat beweert Fathi Hammad
Hamas Minister of the Interior and of National Security Fathi Hammad Slams Egypt over Fuel Shortage in Gaza Strip, and Says: "Half of the Palestinians Are Egyptians and the Other Half Are Saudis"
Al-Hekma TV (Egypt) - March 23, 2012 - 03:09
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nou dan is dat snel opgelost, de ene helft naar SA, en de andere helft naar Egypte.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Bonjour schreef:Specialiteit: Gefrituurde Palestijn?
Sorry, maar ik kan er niet tegen dat je over eten begint, met alle problemen daar te plekke.
Haha grapjas. Ik heb deze felle discussies al gevoerd sinds het uitbreken van de tweede intifada. Ik ben er strontmoe van en beperk me in dit soort oeverloos gelul tot meta discussies en cynisme. Israel zal niet verdwijnen tenzij ze het komen halen. Dát is waar Israel staat. Ze gaan niet weg! Niet meer door de schoorsteen zal ik maar zeggen. Uitkomst is na jaren uiteindelijk wel dat ik pro-Israel ben. Ook wel omdat ik heerlijk eigenwijs ben omdat de opinie door anti-semitistische Gretta Duisenberg achtige lulkoek steeds populairder wordt. Ik hoor steeds meer mensen uit "domme onwetendheid" partij kiezen. Maar ze weten niet eens waar ze het over hebben. Hierbij zeg ik dat ik geweld verafschuw en in ieder geval hoop dat er daar voor zowel Palestijnen als Israeliers vrede zal zijn. Rode draad van mijn keuze. De Islam moet door de verlichting. Want ook dat veroorzaakt een groot deel van de belangrijkheid van de meest gevaarlijke vierkante meters der aarde. De Tempelberg. De tweede moskee. De Islam moet door de verlichting. Dat gun ik ze van harte. Dat is de prioriteit. Jordanie wat groter is dan Israel was óók ' Palestina' . Daar hoor je niemand over. Leer je geschiedenis. Ook ik trek mijn wenkbrouwen op bij het bouwen van weer een kolonie en schrik van het geweld en de haat die heerst in Hebron waar ik persoonlijk heb rondgelopen en gereden in een gepanserde bus en waar "onze bus" bekogelt werd met stenen toen we door de smalle straatjes reden. Ook mijn tenen stonden in de grond toen de tanks Gaza binnen reden en ik dacht: "moet dat nou?" het is allemaal verschrikkelijk maar maar het uitbreiden van kolonies mag van mij "bevriezen" omdat er éérst nog wel belangrijker zaken zijn en dat is dat de twee partijen moeten blijven praten. Er is ruimte zat daar. Deze twee volkeren moeten samenwerken. Ik stel voor dat ze allemaal aan de MDMA gaan en daarna een feestje. Daarna samen met behulp van de arabische oliemiljarden water naar de woetijn pompen en boomgaarden aanleggen. Daarna 40 jaar zó met elkaar leven zodat de "haat" en de propaganda stukje bij beetje uit beide generaties groeit en dan langzaamaan verder naar nog meer rijkdom en vrede voor beide volkeren.

Peace! Of beter gezegd ..Shalom brother!
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Destinesia schreef:
Leer je geschiedenis
Dit is mij uit het hart gegrepen. De geschiedenis begint niet in 1948.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Turkije.
Hier de link waar ik de info vandaan heb.
http://likud.nl/1994/12/de-joden-in-turkije/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik schat het aantal uit het moslimland Turkije gevluchte Joden op 100.000.
Tussen 1945 en nu dus.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Destinesia schreef:
Leer je geschiedenis
Ik heb veel gelezen over die geschiedenis en ben tot de conclusie gekomen dat :
( A) die joden die naar Palestina gingen daar nooit gewoond hadden laat staan daar geboren waren.
( B) Dat er een VN Resolutie was ( 181) die bepaalde dat de staat Israel 55% van het toenmalige Palestina zou krijgen en de 2x zo grote autochtone Palestijnse bevolking slechts 45%.
Dat werd zo bepaald en de zionisten gingen daarmede akkoord. Helaas hebben zij zich daar niet aan gehouden want grote delen die aan de Palestijnen werden toebedeeld worden nu bezet door Israel en werden zelfs illegaal geannexeerd.
Dat zijn de feiten en daarom veroordeel ik Israel van landroof en het zich niet houden aan Resolutie 181 .
Later bepaalden andere VN resoluties dat de gevluchte Palestijnen mochten terugkeren naar hun geboortegrond cq dorpen. Ook dit werd door Israel genegeerd. Wie is er hier nu volkomen fout bezig geweest?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Geboortegrond is de grond waarop je geboren bent.
Voor de meeste van de circa 3/4 miljoen Palestijnen waar jij het over hebt zou, het geen terugkeer naar hun geboortegrond zijn. Integendeel zelfs.
De consequente herhaling van het woord geboortegrond is een stuk geitenwollensokkeninsandalen retoriek. Het opwekken van vals sentiment.
Ik verzoek je dat woord niet meer te misbruiken. Zeg gewoon zoals het feitelijk is, de emigatie naar geboortegrond van hun voorouders.
Israël is een voldongen feit.
Laatst gewijzigd door Cluny op 01 mei 2012 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Volgens mij heb je dat al een paar keer gezegd en heb je je antwoord al een paar keer gehad.

Heeft iemand Louis Theroux over extreme zionisten gezien?
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Dat werd zo bepaald en de zionisten gingen daarmede akkoord.
De Arabische landen niet. Wat nu?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

"Cluny : Israël is een voldongen feit.
Dat het op geroofd land is , is ook een voldongen feit.
Laatst gewijzigd door Cactus op 01 mei 2012 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Vilaine schreef:
Dat werd zo bepaald en de zionisten gingen daarmede akkoord.
De Arabische landen niet. Wat nu?
De Arabische landen stonden hier volledig buiten. De 2 partijen waren de Europese zionistische joden en de daar wonende Arabische bevolking, de Palestijnen.
De Palestijnen wachtten met goedkeuring destijds op ene Folke Bernadotte, een Zweedse VN gezant die enkele knelpunten zou komen bespreken om zodoende de onevenredige verdeling te verzachten.
De joodse zionisten wilden hier niet op wachten en een joods terroristische groepering, de LEHI als ik het goed heb, vermoordde Folke Bernadotte voordat hij met zijn onderhandelingen kon beginnen.
Toen brak de bekende strijd pas goed uit.
Hier nog iets wat er zich toen afspeelde onder goedkeuring van Shamir!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Folke_Bernadotte

Deze man redde o.a. 15000 mensen uit concentratiekampen , probeerde een vreedzame oplossing voor het Palestijnse conflict te vinden en werd door zionisten olv Shamir (!) vermoord.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Joodse vluchtelingen uit Syrië 1945-2012.
Link 1
Link 2
In 1948 leefden er zo 'n 30.000 syrische Joden in Syrië, in 2012 nog geen 50.
Ik schat dat er sinds 1945 zo'n 40.000 Joden in Syrië van hun geboortegronden zijn verjaagd.
Wat het lot wordt van het handjevol joden dat in 2012 in Damascus woont is onzeker.
siger

Bericht door siger »

Heb jullie die 500.000 joodse vluchtelingen uit de USA al verrekend?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Mijn stelling:
.
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd.
.
Op een forum af en toe de openingspost van een ouder topic lezen voordat je reageert is een aanbeveling.
Plaats reactie